انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 14 من 24 الأولىالأولى ... 4101112131415161718 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 131 الى 140 من 238

الموضوع: لو عندك شقة جديدة او بتجدد او عروسة اتفضلي اسالي وانا اجاوب الجزء الرابع

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة حبيبه اند عرض الرد
    الف مبروك أم فريده على الجزء الرابع
    وفرحانه انك استكملتى الموضوع
    انا محتاجه مساعدتك بس فى حاجات كتيره بس يا رب مكنش هتقل عليكى
    انا شقتى 55 متر مسحتها صغيره جدا انا حولت ارسمها على اد مقدرت
    اول سؤال عندى فى غرفه الجلوس هعمل انتريه وركنه ووراها نيش محتاره اعمل الانتريه لونه والركنه ولون الغرفه نفسها
    ثانى سؤال عندى المطبخ خدت من الصاله علشان اعمل رخامه تحتها المطبخ علشان ملوش مكان وهعمل الرخامه حمرا ادينى رأيك فى لون الرخامه ولوهعملها حمرا او اى لون تانى ايه هو اللون المناسب يوسعلى المطبخ وينوره ولون السيراميك هيكون ايه
    وسؤالى الثالث ازاى ارفعلك الصوره من على جهازى
    اسفه على الاطاله
    الله يبارك فيكي يا حبيبة
    الله يبارك لكي في شقتك
    تعملي انتريه مفهومة بس اللي انا مش فاهمه اوي ازاى ركنة وراها نيش لو تلاقي صورة حتى على النت توضحيلي بيها يبقى خير
    بالنسبة للالوان انتي لازم تعتمدي على الفواتح قدر الامكان علشان تديكي وسع ولازم تستخدمي المريات هتفرق معاكي كتير
    حفيدك اكتر لما تنزليلنا الصورة بتاعت رسمة البيت واقولك توزعيها ازاى
    بلاش الاحمر وخليكي في الفواتح يعني لو جرانيت يبقى الروز لو رخام يبقى البيجات الفاتحة بالنسبة للون السيراميك افضل حاجة الروستيك البيج اللي هو قطع صغيرة في الحوائط ومتوسطة في الارضيات ده بيدي وسع للمكان
    بصي ادخلي على صفحة الرد مش الرد السريع لا دوسي على اللي جنبها هيفتحلك ويندو كدة فيها من فوق جنب حرف الaبتاع تظبيط الحروف والوجه المبتسم صورة مشبك ورق دوسي عليه هيفتحلك ويندو التحميل اختاري الصورة من على جهازك وحمليها جربي كده وردي عليا

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة أم جورى عرض الرد
    لأ بجد فنانة جااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااامدة جدا يارب تنفع
    يا رب

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة أم جورى عرض الرد

عبقرينووووووووووووووووووووووووووووو
    شكلها نفعت هيه هيه هيه اما ارقص معاكي بقى
    اى خدمة قولي لابو جوجو بعد كدة بفلوس

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة شهيدة...79 عرض الرد
    موضوع جميل ومفيد
    ازيك يا ام فريدة؟ وازى فريدة؟

بصي يا قمر انا ليا سؤالين
    احنا ان شاء الله هنستلم شقه في القاهره الجديدة كمان سنة او سنة ونص
    الفكرة انى بدور من دلوقتى عالمناسب ليها من حيث التشطيب
    اولا : ارضيه الريسبشن هل الافضل جرانيت ولا رخام ولا بورسلن
    انا عايزة اعملها حاجه شيك ومتكنش مكلفه اوى بس بلاش الباركيه
    تانى حاجه : انتى اكيد عارفه ان التجمع هو والدنيا واسعه والعمارات والفلل قصيره المهم ان التصميم بتاع البيت ان الشبابيك كبيرة وانا مش عارفه هل تتعمل احسن الوميتال ولا خشب وشيش
    مع العلم انى لما رحت الرحاب لقيت الشقق هناك الوميتال وفي حاجه كدده زى شيش او ستارة معدنيه؟
    طبعا انا محتارة لان الشباك الكبير لو اتمعمل ازاز وشيش يبقى افضي نص الاوضه علشان اعرف افتحه وكمان موضوع الدنيا برد وهوا جامد مخلينى محتارة اوى

وربنا يكرمك على الموضوع الحلو ومساعدتك للناس
    انا تمام الحمد لله انا وفريدة كمان
    مبروك الشقة يا جميل

جرانيت مش مناسب للشقق الرخام طبعا احسن حاجة بس لو مش حتقدري تجيبي رخام حلو مستورد لانه بيبقى غالي يبقى هاتي بورسلين حلو برضه وتكلفته معقولة والعناية بيه سهلة
    في حالتك دي الالوميتال حيكون احسن لحجب التراب وسهولة التنضيف عن الشيش الخشب وكمان للحفاظ على المساحة

الردود
    2,448
    تعقيب كتبت بواسطة شهيدة...79 عرض الرد
    اه معلش سؤال كمان تفتكرى ايه الوان الحمامات الحلوة اللى تستاهل ان الواحد يفكر فيها؟
    وكمان عايزة اسالك تفتكرى ايه احسن شكل في اشكال السيراميك بتاع المطابخ تقريبا في الصغير اوى وفي العادى وفي كبير ؟ وايه رايك في موضوع الوزرة في المطبخ ؟ انا حساها مش عمليه علشان الدهون متتجمعش عليها؟

معلش دوشتك بالاساله
    دلوقتي بقى في موديلات حلوة كتير لازم تنزلي بنفسك وتتفرجي وعلى حسب الالوان اللي انتي بتحبيها حتقدري تقرري لان ده بيت الراحة يعني لازم تبقي مرتاحة وانتي جواه ههههههههههههه
    بس نصحتي ليكي ابعدي عن الالوان الغامقة لانها بتكلح من الصابون والترسب الكلسي وبتحتاج تدعك جامد كل فترة علشان ترجع تلمع تاني يعني خليكي في الفواتح وطعمي بس بالغامق لكن ميبقاش اساس
    انا بحب الصغير اوي في المطابخ بيبقى لذيذ الوزرة بشوية خل تخليها فلة بس هي مهمة بتغير الشكل تماما بتخليه احلى كتير

الردود
    107
    ازيك يا فري
    انا غشيت طريقتك اللي قلتي عليه لتحميل صوره من الجهاز
    الصور المرفقة الصور المرفقة  

الردود
    107
    سؤالي بقي يا فري
    افتح الاوضه دي علي الريسبشن عشان اوسعه
    ولا اسيبها زي ما هي احسن
    عشان انا حاسه ان العمود والكمرات دي هيضيعو ميزه الفتح

الردود
    121

تسلمى

تعقيب كتبت بواسطة UM FARIDA عرض الرد
    الله يبارك فيكي يا حبيبة
    الله يبارك لكي في شقتك
    تعملي انتريه مفهومة بس اللي انا مش فاهمه اوي ازاى ركنة وراها نيش لو تلاقي صورة حتى على النت توضحيلي بيها يبقى خير
    بالنسبة للالوان انتي لازم تعتمدي على الفواتح قدر الامكان علشان تديكي وسع ولازم تستخدمي المريات هتفرق معاكي كتير
    حفيدك اكتر لما تنزليلنا الصورة بتاعت رسمة البيت واقولك توزعيها ازاى
    بلاش الاحمر وخليكي في الفواتح يعني لو جرانيت يبقى الروز لو رخام يبقى البيجات الفاتحة بالنسبة للون السيراميك افضل حاجة الروستيك البيج اللي هو قطع صغيرة في الحوائط ومتوسطة في الارضيات ده بيدي وسع للمكان
    بصي ادخلي على صفحة الرد مش الرد السريع لا دوسي على اللي جنبها هيفتحلك ويندو كدة فيها من فوق جنب حرف الaبتاع تظبيط الحروف والوجه المبتسم صورة مشبك ورق دوسي عليه هيفتحلك ويندو التحميل اختاري الصورة من على جهازك وحمليها جربي كده وردي عليا
    انا جربت ونفع الحمد لله
    بصى يا قمر الصوره اللى ببرنامج الرسام هتفهمى شويه
    المشكله كلها فى غرفه الجلوس انا هعمل ركنه علشان القعده تكون عليها علشان الانتريه ميتبهدلش ومفيش مكان للنيش فهحطه ورا الركنه حولى تتصورى المكان ولو فى حاجه موصلتكيش هقولهالك
    وشكرا على مسعدتك يا ام فريده
    الصور المرفقة الصور المرفقة   

الردود
    3,718
    تعقيب كتبت بواسطة sohila215 عرض الرد
    السلام عليكم ام جورى أنا أقبل ما اشترى البوتوجاز البلت ان حاولت اجمع اراء وخبرات من على النت وجدت ان المعظم بيشتكى من البوتوجاز الكهرباء وفى نفس الوقت بيمدحوا فى الفرن الكهرباء عشان كدة قررت اشترى البوتوجاز غاز والفرن كهرباء وعلى فكرة البوتوجاز الغاز البلت ان شكله برضه شيك وكويس انا جبته 60 سم لكن بعد كدة طمعت وقلت ياريتى جبته أكبر شوية بس حلو وشيك ماركة اريستون معقولة وعلى فكرة فى كمان معرض جليم جاز أشكاله تحفة تحفة وسعره تقريبا نفس سعر اريستون لكن المقاس 60 الموجود هناك كان مشكلته ان المفاتيح حسيت انها قريبه جدا من الشعل عشان كدة رحت جبت اريستون لكن جليم رائع
    جزاكى الله خيرا يا سوسو يا قمر طيب فين معرض جليم جاز ده انا أول مرة اسمع عنه ولو غلاسة منى ممكن اعرف سعره كام والفرن الكهربا كمان سعرها كام

الردود
    3,718
    تعقيب كتبت بواسطة UM FARIDA عرض الرد
    شكلها نفعت هيه هيه هيه اما ارقص معاكي بقى
    اى خدمة قولي لابو جوجو بعد كدة بفلوس
    ليكى حق طبعا انا مش عاوزة اقولك هو قال عليكى ايه

بجد ربنا يباركلك وفرتى علينا شغلانة بفكرتك دى

مواضيع مشابهه

1. الردود: 280
    اخر موضوع: 27-12-2009, 11:30 PM
  2. الردود: 345
    اخر موضوع: 21-08-2009, 01:18 PM
  3. الردود: 773
    اخر موضوع: 23-07-2009, 05:46 PM
  4. الردود: 2
    اخر موضوع: 26-11-2007, 01:56 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ