انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 41 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 403

الموضوع: تجهيزاتنا لأستقبال طفلنا الثاني (3)

bero333's صورة
    bero333 غير متواجد مُبدعة صيف 1430-1431 هـ-نبض وعطاء الشتاء
    الردود
    5,821
    التدوينات
    5
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة marwa81 عرض الرد
    بيرو حبيبتى ازيك ؟؟ وحشانى اوى
    ربنا يطمنا عليكى يارب وتقومى بالسلامه
    حلو اوى ماشاء الله التجهيزات اللى انتى عملتيهااا شوقتينى اتشجع واعمل زيك
    فعلا لان حرام ابو العيال يقعد من غير اكل حتى لو هروح عند ماما بعد مااولد
    وكمان جوزى فيه عيب فظيع لايمكن يااكل من ايد حد الا انااااا فدى بتعملى مشكله لو حد جه وطبخلى بس الشهر الثالث يعدى بيه وهاجهز زيك ان شاء الله
    ربنا يقومنا جميعاا بالسلامه
    مرووووووووووووووووووووووووة
    ازيك يا عسل و ازي فارس وحشاني اوي
    انتي ارتاااااااااااااحي اليومين دول و خدي بالك من نفسك ووقت الشغل هييجي هييجي هتروحي منه فين؟ هههههههههههههههههه
    بوسي لي فارس بوسة كبيرة و ربنا يكمل حملك علي خير و تقومي بألف سلامة انتي و البيبي
    هأستناكي هنا كل يوم نرغي و نطمن علي بعض

تعقيب كتبت بواسطة saramshmsh عرض الرد
    صباح الفل يا بيرو
    اية رايك فى اسم سلمى حلو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فعلا على رايك انت وام بلال انا هسيبها على الله وان شاء الله لو جوزى رجع وانا لسة مولدتش احاول اروح اعمل الترتيبات الاخيرة وربنا يسهل

بالنسبة للمغص انا بيجيلى زى بتاع البيريود وساعات اقوى وبحس ساعات ان فية ماية بس مش كتير مش عارفة دة كدة غلط ولا اية

صحيح يا بيرو حضرتى شنطة المستشفى ولا لسة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
    ساااااارة
    ازيك يا عسل
    طبعا اسم سلمي جمييييييييييييييييل جدا و رقيق
    بصي انا قريت عن علامات الولادة و اللي انتي بتقوليه ده بيقولوا من علامات انها قربت ياللا يا سارة ربنا يقومك بالسلامة بس اوعي تعمليها من غير ما تقولي او حتي ابعتي رسالة و انا كمان هأعمل كده لو جه الألم فجأة و مش قدرت أدخل أقولكم هأبعت رسالة عشان تدعوووووووووووووووولي

الشنطة يا ستي انا كنت جهزتها لما جالي الطلق في السابع بس طبعا كان بسرعة و كانت فيها حاجات ناقصة هأظبطها يا النهاردة يا بكرة ان شاء الله
    لأني تعبانة اوي و حاسة ان الموضوع قرب و أما أشوف بقي ربنا يسهل

سارة رتبتي هتعملي ايه مع بودي؟
    يعني هتشتري له هدية حلوة؟
    هتاخديه معاكي المستشفي؟
    هتسيبيه مع حد؟
    هتعملي ايه؟
    انا محتارة لسة لأن انتي عارفة مش عندي اخوات و مؤمن مش بيرضي يقعد مع اي حد من غيري و ماما طبعا هتكون معايا ربنا يسهل
    انا سألته عايز مازن يجيب لك ايه معاه؟
    قطار و الا حوض سمك؟
    قال حوض سمك
    بصراحة انا اتبسطت جدا انا عارفة انه بيحب سمك الزينة جداااااااااااااااااااااا
    و ان شاء الله أنزل أختار حوض حلو و أرتب مع المحل عشان نبقي نجيبه
    انتي هتعملي ايه؟

bero333's صورة
    الردود
    5,821
    التدوينات
    5
    التكريم
    (أوسمة)
    فين بااااااااااااااقي البنااااااااااااااات
    انتم فين ؟
    مش تخليكوا معانا كده انا و سارة قبل ما نولد
    و تقولوا لنا رأيكم احنا وصلنا لمرحلة التوتر الشديد
    مش تغيبوا علينا
    ايه أخباركم يا رب تكونوا بألف خير

علي فكرة انا هأصور كل اللي هأقدر عليه في المستشفي و البيت لما أرجع و قبل ما أنزل من البيت (لو كنت بكامل قوايا العقلية) و هأبقي أنزلهم لما اقوم بالسلامة ان شاء الله
    ربنا يستر بقي

الردود
    209
    يا بنات انا عيزاكم ضرورى

انا عايزة اغير اسم سلمى حاولت اقنع جوزى بس بالعافية قالى هم 3 اسامى اختارى واحد

سلمى - زينة - رقية

بلييييييز قولولى مين احلى اسم انا مش هقولكم مين عاجبنى اكتر

بس بسرعة قبل ما اولد ههههههههههههههههههه

الردود
    209
    تعقيب كتبت بواسطة bero333 عرض الرد

مرووووووووووووووووووووووووة
    ازيك يا عسل و ازي فارس وحشاني اوي
    انتي ارتاااااااااااااحي اليومين دول و خدي بالك من نفسك ووقت الشغل هييجي هييجي هتروحي منه فين؟ هههههههههههههههههه
    بوسي لي فارس بوسة كبيرة و ربنا يكمل حملك علي خير و تقومي بألف سلامة انتي و البيبي
    هأستناكي هنا كل يوم نرغي و نطمن علي بعض

ساااااارة
    ازيك يا عسل
    طبعا اسم سلمي جمييييييييييييييييل جدا و رقيق
    بصي انا قريت عن علامات الولادة و اللي انتي بتقوليه ده بيقولوا من علامات انها قربت ياللا يا سارة ربنا يقومك بالسلامة بس اوعي تعمليها من غير ما تقولي او حتي ابعتي رسالة و انا كمان هأعمل كده لو جه الألم فجأة و مش قدرت أدخل أقولكم هأبعت رسالة عشان تدعوووووووووووووووولي

الشنطة يا ستي انا كنت جهزتها لما جالي الطلق في السابع بس طبعا كان بسرعة و كانت فيها حاجات ناقصة هأظبطها يا النهاردة يا بكرة ان شاء الله
    لأني تعبانة اوي و حاسة ان الموضوع قرب و أما أشوف بقي ربنا يسهل

سارة رتبتي هتعملي ايه مع بودي؟
    يعني هتشتري له هدية حلوة؟
    هتاخديه معاكي المستشفي؟
    هتسيبيه مع حد؟
    هتعملي ايه؟
    انا محتارة لسة لأن انتي عارفة مش عندي اخوات و مؤمن مش بيرضي يقعد مع اي حد من غيري و ماما طبعا هتكون معايا ربنا يسهل
    انا سألته عايز مازن يجيب لك ايه معاه؟
    قطار و الا حوض سمك؟
    قال حوض سمك
    بصراحة انا اتبسطت جدا انا عارفة انه بيحب سمك الزينة جداااااااااااااااااااااا
    و ان شاء الله أنزل أختار حوض حلو و أرتب مع المحل عشان نبقي نجيبه
    انتي هتعملي ايه؟
    بصى يا بيرووو انتى جيتى على الجرح موضوع بودى دة عاملى مشكلة انا لو ولدت وجوزى معايا هخلية يكون معايا فى المستشفى وبودى يروح مع مامامع انة متعلق بيا جدا معرفش هيرضى يكون مع ماما ولا لأ
    لو كان لسة جوزى مجاش يبقى ماما وبودى هيكونوا معايا

بالنسبة للعب
    بودى طالب حاجات النجار شاكوش ومفك وكدة يعنى وكمان الوان وكمان كتب تلوين اصل انا ابنى طماع شوية لسة عايزة اجيبهم

اما شنطة المستشفى
    هظبطها النهاردة ان شاء الله لأنى بحب اكوى الحاجات بتاعة النونة واعطرها طبعا عطر اطفال خفيف وبعدين احطهم فى الشنطة

ولسة عايزة اشترى البامبرز والمناديل انتى بتستعملى هيبى كير ولا نوع تانى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    133
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل اخواتى البنوتات الحلوات الجميلات وحشتوووووووووووونى كتييييييييييييييير
    انا بعتب علي الريسة بيرو ... انتوا ماحدش فيكم سال عليا خالص .. مش كده ولا انا اللى نظري ضعف اوى ؟؟
    عموما في الحالتين انتوا وحشتونى جدا وربنا يكرمنا ويفرحنا كلنا يارب

الف حمدالله على سلامة كووووووول اللى ولدوا اليومين اللى فاتوا مش عاوة اذكر اسم وانسى اسم .. وربنا يتم نفاسكم على خير

وسلامة مؤمن الف سلامة يا بيرو... نفس اللى حصل معاه حصل بالظبط مع سلمى لكن الحمد لله في تحسن ان شاء الله .. انا عشت ايام يا بنات ماكنتش بنام الليل

من تعب سلمى وارق شديد كان بيجيلى بالليل مع الاكتئاب كان عامله خلطة رهيبة
    ده غير تعبي انا ولله الحمد ما بعرفش انام من تعب والم بطنى عشت ايام لا بعرف انام على جنبي اليمين ولا الشمال وانتوا عارفين ان نومة الضهر مضرة طيب اعمل ؟؟؟؟ .. الحمدلله

ده غير انى يا بيرو سمعت كلامك وروحت بيتى قعدت كام يوم هناك قولت اشتغل شوية بقى ل بيرو تزعل من الكسل بتاعنا ده وياريتني ما سمعت كلامكم

يا دوب نضفتلى اوضتين ده غير مساعدة ماما ليا ربنا يشفيها يارب وكنت بعيط حاسة انى هولد وانا لسه في السابع

الم اسفل البطن بشع مش عارفة ليه .. الحمدلله .. مع الراحة الالم خف شوية

تقريبا ده كان سبب غيابي الفترة اللى فاتت عنكم بس كده حبيت اقولكم من غير ما تسالونى ايه رايكم بقى

اه نسيت اقولكم

سارة ايه رايك في اسم ملك وحبيبة حاساهم جمال وفي منتهى الرقة ... ربنا يقومك بالسلامة يارب
    يارب تكونوا بخير كلكم يارب

الردود
    209
    سارة ايه رايك في اسم ملك وحبيبة حاساهم جمال وفي منتهى الرقة ... ربنا يقومك بالسلامة يارب
    يارب تكونوا بخير كلكم يارب[/B][/COLOR][/QUOTE]

الف سلامة عليكى يا سمسما وربنا يقومك بالسلامة
    بالنسبة للاسامى حبيبة عاجبنى جدا بس جوزى مش موافق مصمم على الاسامى دى وخصوصا سلمى

بيتي الجميل مع جوزي و اولادي حبيبي في حضني (مصر)
    الردود
    1,191
    عملييييييييين ايه انا كمان متوتره علي توتركم هههه ولله و بدات افكر في الولاده جداااااا ربنا يعديها علي خيير ولله يا سمسما متزعلييش يا جميله منقدرش علي زعلك تنا كمان في السابع و مامتي لسه مبهدلاني علي المجهود عشان قمت علي الشقه ال النص الجواني 3 غرف و الحمام و المطبخ سلختهم يعني فعلا و فعلا كنت حسه اني حولد اولا جالي تحجيرات في بطني فظيعه غيير المغص و وجع الظهر كنت ولله بعيط من الوجع و انا حاليا موضوع التحجيير ده زايد عليا اوي ربنا يستر بقه
    انا اصلي كمان ان شاء الله علي اول الاسبوع جيلي عمال حنركم الوميتال في الرسبشن و طبعا بقه و دييت السجاجييد تتغسل و كمان ان شاء الله اما العمال يجوه حخلي جوزي يفوكلي الستاير عشان اسلهم و حفك البيضات ان شاء الله و اغسلها و اما يمشه بقه حقوم علي البيت انكته بقه ان شاء الله نويه يعني ربنا يقدرنيييييييي و عيزه انضف النيش من جوه و دولاب المطبخ و كله بقه ربنا يقدرني يارب دعواتكم و عيزه ان شاء الله انزل اكمل بقييت الحجات النقصه للبابي و السريير عشان اخلص البابي و ادخل اشوف حشتري انا ايه بقه و كده ان شاء الله
    ساره بنسبه لاسم سلمه ولله جميييييييييل و زينه كمان حلو و رقيه ولله الثلاثه حلويين اوي تيجي بالف سلامه سااااااااارب

الردود
    209
    تعقيب كتبت بواسطة om belal عرض الرد
    عملييييييييين ايه انا كمان متوتره علي توتركم هههه ولله و بدات افكر في الولاده جداااااا ربنا يعديها علي خيير ولله يا سمسما متزعلييش يا جميله منقدرش علي زعلك تنا كمان في السابع و مامتي لسه مبهدلاني علي المجهود عشان قمت علي الشقه ال النص الجواني 3 غرف و الحمام و المطبخ سلختهم يعني فعلا و فعلا كنت حسه اني حولد اولا جالي تحجيرات في بطني فظيعه غيير المغص و وجع الظهر كنت ولله بعيط من الوجع و انا حاليا موضوع التحجيير ده زايد عليا اوي ربنا يستر بقه
    انا اصلي كمان ان شاء الله علي اول الاسبوع جيلي عمال حنركم الوميتال في الرسبشن و طبعا بقه و دييت السجاجييد تتغسل و كمان ان شاء الله اما العمال يجوه حخلي جوزي يفوكلي الستاير عشان اسلهم و حفك البيضات ان شاء الله و اغسلها و اما يمشه بقه حقوم علي البيت انكته بقه ان شاء الله نويه يعني ربنا يقدرنيييييييي و عيزه انضف النيش من جوه و دولاب المطبخ و كله بقه ربنا يقدرني يارب دعواتكم و عيزه ان شاء الله انزل اكمل بقييت الحجات النقصه للبابي و السريير عشان اخلص البابي و ادخل اشوف حشتري انا ايه بقه و كده ان شاء الله
    ساره بنسبه لاسم سلمه ولله جميييييييييل و زينه كمان حلو و رقيه ولله الثلاثه حلويين اوي تيجي بالف سلامه سااااااااارب
    خلى بالك من نفسك يا ام بلال علشان التعب دة وربنا معاكى
    وياريت تقوليلى مين احلى
    سلمى ولا زينة؟؟؟؟؟؟؟؟؟

bero333's صورة
    الردود
    5,821
    التدوينات
    5
    التكريم
    (أوسمة)
    أخيراااااااا ظهرتم يا بنات
    سارة انا بالنسبة لي سلمي هو أحلي اسم مع ان الاتنين التانيين حلوين اوي بردو
    بس لو انا اللي هأختار يبقي سلمي
    ربنا يساعدنا

سمسماااااااااااااااا
    اوعي تزعلي مني يا قمر و الله ظروف تعب مؤمن نسيتني اسمي
    و سلامة بنوتك الف سلامة عليها
    و سلامتك انتي كمان خلي بالك من نفسك
    و بعدين تعالي هنا مش انتي شفتيني لما نضفت المطبخ كنت هأولد؟؟؟؟
    رايحة بقي تنضفي أوضتين؟؟؟؟؟؟ يا سلام و تقولي يا ريتني ما سمعت كلامكم
    واحدة واحدة يا قمر ربنا يقويكي و يحميكي انتي و البيبي
    و بعدين هما مين اللي ولدوا؟

بعد أم عمار ماحدش ولد لسة

اوعي تزعلي يا سمسما زعلك غالي عليا اوي و خلي بالك من نفسك و مش تغيبي عننا تاني

أم بلال
    انتي كمان واحدة واحدة يا قمر خلي بالك من نفسك كل يوم حاجة واحدة بس او نصها كمان و ان شاء الله ربنا بيساعد

سارة
    هتسيبي بودي مع مامتك و هتبقي لوحدك في المستشفي ؟
    ازاي بقي؟
    انا هأعمل العكس و ربنا يستر يعني ماما معايا و مؤمن يروح مع باباه و ربنا يسترررررررررررررررررررررر

بأقولك ايه
    المية اللي بتحسي بيها دي ليها لون؟ و هلي فيه معاها اي احساس بالحرقان او الهرش؟
    اصل انا نزل عليا مية كتير النهاردة مش عارفة بقي اعمل ايه؟
    ربنا يسهل بقي

الردود
    209
    هتسيبي بودي مع مامتك و هتبقي لوحدك في المستشفي ؟
    ازاي بقي؟
    انا هأعمل العكس و ربنا يستر يعني ماما معايا و مؤمن يروح مع باباه و ربنا يسترررررررررررررررررررررر

بأقولك ايه
    المية اللي بتحسي بيها دي ليها لون؟ و هلي فيه معاها اي احساس بالحرقان او الهرش؟
    اصل انا نزل عليا مية كتير النهاردة مش عارفة بقي اعمل ايه؟
    ربنا يسهل بقي[/CENTER][/QUOTE]

بيروووو
    بودى انا هسيبة مع ماما لكن جوزى هو اللى هيكون معايا فى المستشفى انت عارفة شغلة حر فممكن يفضل معايا

اما بالنسبة للمية
    هى ملهاش لون انا ان شاء الله هروح للدكتورة يوم الاربعاء علشان اشوف اية النظام

مواضيع مشابهه

1. استعداداتنا لاستقبال طفلنا الثاني (4)
    بواسطة bero333 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 270
    اخر موضوع: 22-11-2010, 01:09 PM
  2. تجهيزاتي لأستقبال طفلي الثاني (2)
    الردود: 441
    اخر موضوع: 16-04-2010, 07:52 PM
  3. أفكاري للتجهيز لأستقبال طفلي الثاني* شعار مشاركة قيمة *
    الردود: 381
    اخر موضوع: 27-02-2010, 07:37 PM
  4. طفلك ... طفلنا .....اطفالنا
    بواسطة ام صلاح الدين في الأمومة والطفولة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 11-01-2003, 05:45 AM
  5. طفلك ... طفلنا .....اطفالنا
    بواسطة ام صلاح الدين في روضة السعداء
    الردود: 2
    اخر موضوع: 04-01-2003, 10:19 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ