PDA

View Full Version : اخواتى ردوا عليا ضرورى هل ممكن استخراج فيزا من بلد اخرى [ تم دمج الموضوعين ]

nourhana
06-07-2012, 07:12 PM
السلام عليكم اخواتى انا كنت بدرس فى بلد اجنبى وولدت ابنى هناك وما عملته فيزا خاصه له ؟ ورجعت على بلدى وانا راجعه تانى لاستكمل دراستى بس خايفه يرجعونى من المطار تفتكروا ها الشى ممكن يحصل انا وانا جايه بس قالولى ابقى اعمليله بس ما حصل شى ودا لانى راجعه لبلدى
حاليا استخراج فيزا للطفل مكلفه كتير وهتاخد وقت لسه حوالى 6 او 8 اسابيع
الطفل اقل من سنيتن ومضاف على باسبورى تفتكروا لو سافرت بيه بيحصل شئ ولاعادى ياريت اللى جربت ها الشئ تنصحنى

nourhana
08-07-2012, 12:32 AM
اخواتى انا كنت فى بلد اجنبى ونزلت بابنى لزياره اهلى بوثيقه سفر ودلوقتى عملت له باسبور هل ينفع ابعت الباسبور لوالده هناك يطلع له فيزا ولا دا مش قانونى لان الفيزا هنا غاليه اوى اوى وهتاخد وقت لو سمحت اللى جرب الموضوع دا يقولى نفع ولا لا
ارجوكم شاركونى لاتقروا الرساله وتهملونى
جزاكم الله خيرا

mayaaa
08-07-2012, 10:37 PM
نور هانا الي يومين مو عارفه ادخل المنتدى وارد عليكي حبيبتي ما بينفع من غير فيزا ممننننننننننننننننننننوع الا اذا ابنك معاه الجنسيه لهالبلد او معاه جنسيه البلد اللي انتي رايحه عليه تسمحله بدون فيزا متل اللي معهم جواز امريكي اغلب البلدان ما بتطلب منهم فيزا بيروحوا عادي

هل المفروض شركة الطيران نفسها مارح يحجزوا لابنك من اساسه من خير فيزا مو انتي لما بتحجزي بيشوفوا جواز الشفر والفيزا اذا مفعولها سائر والا لأ نفس الشي ابنك مارح يحجزوله بدون الفيزا فحاولي باسرع وقت تطلعيله وحده والا مارح يدخلوه

بوادي اميريكا
09-07-2012, 12:56 AM
سبحان الله مبارح كنت مجتمعه بالبنات في ولايتي و كانوا يتكلمون ان رجعوا طفل من المطار من احل فيزا ..بغض النظر عن العمر ما راح يرضوا بلا فيزا ..لازم فيزا

mayaaa
09-07-2012, 04:59 AM
بيان هاد اسمه تهريب بشر هل الفيزا عباره عن شو سماح بالمرور لما بتطلع فيزا مثلا لطفل ابوه وامه بيوافقوا يطلعوه سوا بيقدموله معامله هل جربي تعملي معامله لاولادك مارح تقدري من غير اذن زوجك ونفس الشي جواز السفر للي مابدهم فيزا من غير موافقت الاثنين وموافقت الدوله ماحد بيدخل لما بيطلع جواز السفر الدوله سمحتلك بالخروج ولما بتطلع الفيزا الدوله سمحتلك بالدخول حتى البيتس القطط والكلاب اجلكم الله الهم فيزي ما بيطلعوا بطيران او بواخر بدون تكتات وفيزا

nourhana
09-07-2012, 02:35 PM
بيان هاد اسمه تهريب بشر هل الفيزا عباره عن شو سماح بالمرور لما بتطلع فيزا مثلا لطفل ابوه وامه بيوافقوا يطلعوه سوا بيقدموله معامله هل جربي تعملي معامله لاولادك مارح تقدري من غير اذن زوجك ونفس الشي جواز السفر للي مابدهم فيزا من غير موافقت الاثنين وموافقت الدوله ماحد بيدخل لما بيطلع جواز السفر الدوله سمحتلك بالخروج ولما بتطلع الفيزا الدوله سمحتلك بالدخول حتى البيتس القطط والكلاب اجلكم الله الهم فيزي ما بيطلعوا بطيران او بواخر بدون تكتات وفيزا

حبيبتى كل ما فى الموضوع ان ابنى يحق له الفيزا ها القانون هناك اللى بيتولد هناك بياخدها مجانا بس انا ما كنت اعرف ولما رجعت على بلدى عرف انه لازمه فيزا ومن هنا غاليه كتير جدا جدا حوالى 750 $ فهمتى عليا وطالما انه يحقله فيزا مجانا من هناك فى ناس قالولى انهم بيعطوهاله فى المطار هناك قبل ما يخرج من المطار عشان يعدى منه فا كنت باخد رايكم

mayaaa
09-07-2012, 06:24 PM
اسفه نروهان خربطت باسمك
لازم تتاجدي ياعزيزتي انه بلدك بيسمحلك الخروج بالطفله بدون فيزا من اصله وان البلد المستقبل بالفعل بيعطي بنتك الفيزا بدال ما يرجعوكي منها بطياره ثانيه بنفس اليوم اتوقع هاد اقل شي بتعمليه عشان توفري على حالك
مابعرف ليش حاسه انتي رايحه على المانيا بس اتوقع ممكن يفيدك تذكري البلد اللي رايحه عليها افضل شي تتصلي عالطيران اللي انتي رايحه عليه بيعرفوا بهاي الامور لان اذا فيه حالات مشابهه مرت عليهم بيدلوكي وبيفيدك تتصلي بالخارجيه لبلدك او سفارة البلد المستقبل تتاكدي من الموضوع هل امور الفيزا والجنسيات ما بيصير نسال باقي الناس فيها لان كل واحد حاله خاصه فيه طلاب وفيه لاجئين كل واحد قضيه مختلفه التاكد ما بيضرك