PDA

View Full Version : (مساعدة)بنات شاركونى بخبرتكم~ ابني هل أعمل له فيزا لوحدة

nourhana
18-06-2012, 12:36 PM
هلا اخواتى فى الله بدى اسألكم عن شغله انا كنت فى بلد اجنبى مع زوجى لانه يدرس وهناك رزقنا بطفل ولله الحمد وضفته على باسبورى لكن ما عملتله فيزا انا معى فيزا طلبه بس وانا راجعه الى بلدى فى المطار قالولى ابقى اعمله له فيزا هذا القانون بس مررونى عادى مافى شئ
هالحين بدى اسافر ضرورى وما فى وقت لاعمل فيزا لابنى بتاخد حوالى 8 اسابيع هو عمره سنه تفتكروا اذا سافرت به من غير فيزا خاصه بيه بيحصل شئ فى المطار او يمكن يرجعونى عشان الطفل ؟؟؟؟ واذا عديت من بلدى فى مشكله بالترانزيت يعنى فى المطارات الترانزيت بيعملوا تشيك على الفيزا ولا ما يخصهم ها الموضوع
خواتى بالله عليكم اذا حد مر بها الامر يفيدنى ؟؟؟؟
والسلام عليكم

nourhana
18-06-2012, 02:23 PM
بنات لا تقرأ الرساله وتتجاهلونى انا منتظره ردكم اللى جربت ها الشئ لا تبخل عليا بالافاده

I am alone
18-06-2012, 02:32 PM
والله ليس عندي اي معلومات بس ما حبيت اطلع من غير رد. ان شاء الله البنات راح يساعدوكي

bichebicha1
18-06-2012, 03:57 PM
هلا اخواتى فى الله بدى اسألكم عن شغله انا كنت فى بلد اجنبى مع زوجى لانه يدرس وهناك رزقنا بطفل ولله الحمد وضفته على باسبورى لكن ما عملتله فيزا انا معى فيزا طلبه بس وانا راجعه الى بلدى فى المطار قالولى ابقى اعمله له فيزا هذا القانون بس مررونى عادى مافى شئ
هالحين بدى اسافر ضرورى وما فى وقت لاعمل فيزا لابنى بتاخد حوالى 8 اسابيع هو عمره سنه تفتكروا اذا سافرت به من غير فيزا خاصه بيه بيحصل شئ فى المطار او يمكن يرجعونى عشان الطفل ؟؟؟؟ واذا عديت من بلدى فى مشكله بالترانزيت يعنى فى المطارات الترانزيت بيعملوا تشيك على الفيزا ولا ما يخصهم ها الموضوع
خواتى بالله عليكم اذا حد مر بها الامر يفيدنى ؟؟؟؟
والسلام عليكم

اهلا اختي نور بالنسبة للفيزا تعمليها لطفلك لما يكون عنده باسبور لوحده
اما هو الحين يسمى مرافق لك اقول لك هذا من تجربتي ضفت ابني على باسبور
طلعت تاشيرة الفيزا لكن يضيفون شيء عدد المرافقون اي عدد الاولاد كم ؟؟ اذا كان واحد يكتبون واحد و يكتبون اسمه
عودي الى الفيزا تبعك هل اسم ابنك مكتوب عليها .
اذا كان نعم فهذا يعني بامكانك الدخول و الخروج عادي بدون مشاكل .
مؤخرا في دول فرضت ان يكون للطفل باسبور لوحده اي عدم اضافته لباسبور الام في هذه الحالة نعم
ستطلع له فيزا لوجده .
الله الموفق اتمنى ان اكون افدتك

nourhana
18-06-2012, 08:09 PM
اهلا اختي نور بالنسبة للفيزا تعمليها لطفلك لما يكون عنده باسبور لوحده
اما هو الحين يسمى مرافق لك اقول لك هذا من تجربتي ضفت ابني على باسبور
طلعت تاشيرة الفيزا لكن يضيفون شيء عدد المرافقون اي عدد الاولاد كم ؟؟ اذا كان واحد يكتبون واحد و يكتبون اسمه
عودي الى الفيزا تبعك هل اسم ابنك مكتوب عليها .
اذا كان نعم فهذا يعني بامكانك الدخول و الخروج عادي بدون مشاكل .
مؤخرا في دول فرضت ان يكون للطفل باسبور لوحده اي عدم اضافته لباسبور الام في هذه الحالة نعم
ستطلع له فيزا لوجده .
الله الموفق اتمنى ان اكون افدتك

حبيبتى تسلمى على الرد بس انتى مو فاهمانى انا عندى الفيزا من قبل ما يجى البيبى بس انا ضفته على باسبورى بعد ما اتولد ورجعت من السفر بيه عادى هما فى المطار قالولى بس ابقى اعمله بس عديت عادى بس انا ضرورى ارجع تانى فخايفه اجازف فى اصدقاء بيقولولى انه ممكن يعدوا البيبى عادى بس انا خايفه لا تروح على التذكره ويرجعونى من المطار

* شهدوده *
18-06-2012, 09:14 PM
أهلا بلاغالية نور نورتي البيت
إن شاء الله البنات يفيدوكي بخبرتهن

الله يبارك فيك بيشي بيشا ماقصرتي

bichebicha1
18-06-2012, 11:48 PM
حبيبتى تسلمى على الرد بس انتى مو فاهمانى انا عندى الفيزا من قبل ما يجى البيبى بس انا ضفته على باسبورى بعد ما اتولد ورجعت من السفر بيه عادى هما فى المطار قالولى بس ابقى اعمله بس عديت عادى بس انا ضرورى ارجع تانى فخايفه اجازف فى اصدقاء بيقولولى انه ممكن يعدوا البيبى عادى بس انا خايفه لا تروح على التذكره ويرجعونى من المطار

هي كان عليك ان تضيفيه في الفيزا لكن ما دمت دخلت به من البداية اي لم تجدي اي مشكلة في الدخول
ايضا نفس الشيء بامكانك ان تعدي به لان لو كان فيه مشكل كان من البداية منعوك ، لترتاحي اذهبي الى السفارة
ببلدك و هم يفيدوك اكثر .