PDA

View Full Version : موضوع حوار ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى ...تجارب وخبرات

الصفحات : [1] 2 3 4 5

ام سهيل
06-06-2012, 12:54 AM
السلام عليكن ورحمة الله وبركاته

(اللهم إني اسالك باسمائك الحسنى وصفاتك العلى
أن ترزق أخواتي الغاليات الذرية الصالحة
يارحمن يارحيم
رحمتك وسعت كل شي
فارحم اخواتي وارزقهم من أوسع ابوابك .
إنك سميع مجيب الدعاء.)

كتبت بواسطة أسيرة الغربة

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

طلب مني تخصيص ملف لعمليات التلقيح الصناعى و الحقن المجهرى لتبادل الخبرات والتجارب ...

وستكون بدايتنا من ذكر حكم الشرع فيه حتى يكون الجميع على بينه

حكم التلقيح الصناعي :

قرار " المجمع الفقهي التابع لمنظمة المؤتمر الإسلامي : " لا حرج من اللجوء إليها عند الحاجة ، مع التأكيد على ضرورة أخذ كل الاحتياطات اللازمة " .

فتوى الشيخ محمد بن عثيمين رحمة الله عليه :

عن حكم إيداع بويضة المرأة في أنبوبة ، ثم تلقيحها بماء الرجل ، ثم إعادتها إلى رحِم المرأة لتأخذ مجراها في التكوين .
فأجاب :
" أ. إذا لم تكن حاجة لهذا العمل : فإننا لا نرى جوازه ؛ لأنه يتقدمه عملية جراحية لإخراج البويضة - كما ذكرتم في السؤال - ، وهذه العملية تحتاج إلى كشف العورة بدون حاجة ، ثم إلى جراحة ، يخشى أن يكون منها نتائج ولو في المستقبل البعيد ، من تغيير القناة ، أو حدوث التهابات .
ثم إن ترك الأمور على طبيعتها التي خلقها عليها أرحم الراحمين ، وأحكم الحاكمين : أكمل ، تأدباً مع الله سبحانه ، وأولى وأنفع من طرق يستحدثها المخلوق ، ربما يبدو له حُسنها في أول وهلة ، ثم يتبين فشلها بعد ذلك .
ب. إذا كان لهذا العمل حاجة : فإننا لا نرى به بأساً بشروط ثلاثة :
الأول : أن يتم هذا التلقيح بمني الزوج ، ولا يجوز أن يكون هذا التلقيح بمني غير الزوج ؛ لقول الله تعالى : ( وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَجَعَلَ لَكُمْ مِنْ أَزْوَاجِكُمْ بَنِينَ وَحَفَدَةً وَرَزَقَكُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَةِ اللَّهِ هُمْ يَكْفُرُونَ ) النحل/72 ، فخص ذلك بالأزواج .
الثاني : أن تتم عملية إخراج المني من الرجل بطريق مباح ، بأن يكون ذلك عن طريق استمتاع الزوج السيد بزوجته ، فيستمتع بين فخذيها ، أو بيدها ، حتى يتم خروج المني ، ثم تلقح به البويضة .
الثالث : أن توضع البويضة بعد تلقيحها في رحم الزوجة ، فلا يجوز أن توضع في رحم امرأة سواها بأي حال من الأحوال ؛ لأنه يلزم منه إدخال ماء الرجل في رحم امرأة غير حلال له ، وقد قال الله تعالى : ( نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُوا لِأَنْفُسِكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّكُمْ مُلَاقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ ) البقرة/223 ، فخص الحرث بامرأة الرجل ، وهذا يقتضي أن تكون المرأة غير الزوجة غير محل لحرثه " . انتهىبتصرفيسير .
" مجموع فتاوى الشيخ العثيمين " ( 17 / ص 27 ، 28 ) .
وقال – رحمه الله – أيضاً - :
التلقيح الصناعي : أن يُؤخَذ ماءُ الزوج ويُوضَع في رحم الزوجة عن طريق أنابيب ( إبرة ) ، وهذه المسألة خطيرة جدّاً ، ومَن الذي يأمن الطبيب أن يلقي نطفة فلان في رحم زوجة شخص آخر ؟! ولهذا نرى سدَّ الباب ، ولا نُفتي إلا في قضية معينة بحيث نعرف الرجل ، والمرأة ، والطبيب ، وأما فتح الباب : فيُخشى منه الشرُّ .
وليست المسألةُ هيِّنةً ؛ لأنه لو حصل فيها غش لزم إدخال نسب في نسب ، وصارت الفوضى في الأنساب ، وهذا مما يحرمه الشرع ، ولهذا قال النبي صلى الله عليه وسلم : ( لاَ تُوطأ حَامِل حَتَّى تَضَع ) ، فأنا لا أفتي في ذلك ، اللهمَّ إلا أن ترد إليَّ قضية معينة أعرف فيها الزوج ، والمرأة ، والطبيب .
" مجموع فتاوى الشيخ العثيمين " ( 17 / السؤال رقم 9 )

الشيخ محمد المنجد :
ومن الطرق التي يسلكها الأطباء في الإنجاب : ما جاء في السؤال وهي ما يسمى " آي في أف " ( I V F ) وتتلخص هذه الطريقة في حث المبيضين على إنتاج عدد من البويضات مقارنة بما يكون من المرأة في وضعها الطبيعي وهو نزول بويضة واحدة ، ويتم ذلك بإعطاء المرأة إبرة الديكابيتيل Decapeptyl لتهيئة المبيضين للخطوة التي بعدها ، وهي الحقن بهرمونات لحث المبيضين على إنتاج عدد من البويضات ، وبعد التأكد من نمو البويضات : يتم إعطاء المرأة حقنة HCG لتُكمل بها نضوج البويضات قبل سحبها ، وعادة تعطى هذه الحقنة قبل 36 ساعة من عملية سحب البويضات ، ويتم بعدها سحب البويضات .
وفي يوم سحب البويضات يتم أخذ السائل المنوي من الزوج ويوضع مع كل بويضة 100000 حيوان منوي في " أنبوب اختبار " ليتم التلقيح ، وبعد يومين أو ثلاثة أيام تنقسم البويضة الملقحة لتكوِّن ما يسمى بـ " الجنين " ، وتصنف الأجنة حسب جودتها إلى 4 أصناف ، ويتم اختيار أفضل الأجنَّة لإرجاعها للرحم ، ثم توضع الأجنة في الرحم ، ثم يُجرى بعدها بفترة إجراء فحص للتأكد من وجود الحمل من عدمه ، ونسبة نجاح هذه العملية عند الأطباء من 30 إلى 40 % .
هذا ملخص ما ذكره الدكتور " أسامة صالحة " ، استشاري أمراض النساء والولادة وأمراض العقم وجراحة المناظير ( بريطانيا ) ، ومدير وحدة أطفال الأنابيب ، مستشفى دار الشفاء الجديد .
بواسطة مجلة " الوطن كلينيك " .
ثالثاً:
أما حكمها الشرعي : فهو المنع على الأحوط ، وهو قول الشيخ عبد الله الجبرين حفظه الله ، ونقله عن علماء اللجنة الدائمة - كما نقلناه عنه في جواب السؤال رقم ( 1992 ) - أو الجواز بشروط ، ومن هذه الشروط :
1. الحاجة الماسة إلى ذلك ، فليس تأخر الإنجاب سنَة أو سنتين بعذرٍ للزوجين بسلوك هذه الطريقة وأخواتها ، بل يصبروا فقد يجعل الله الفرج قريباً من غير وقوع في محظورات .
2. عدم كشف المرأة عورتها على رجال مع توفر النساء .
3. عدم جواز الاستمناء للزوج ، ويمكنه التمتع بامرأته دون الولوج ، وينزل المني به .
4. عدم حفظ بويضات المرأة ومني الزوج في ثلاجة لاستعمال آخر ، أو لموعد متأخر ، وعدم التأخر في وضعهما في رحم المرأة ، بل يُباشَر بذلك دون تأخر ؛ خشية الاختلاط مع غيرهما ؛ وخشية استعمالهما لأناس آخرين .
5. أن تكون النطفة من الزوج والبويضة من الزوجة ، والزراعة في رحم الزوجة ، ولا يجوز غير ذلك البتة ، وينظر جواب السؤال رقم : ( 21871 ) و ( 23104 ) .
6. الوثوق التام بمن يقوم بالعملية من الأطباء والطبيبات .

الفتوى من موقع الاسلام سؤال وجواب

تجارب في الحقن المجهري( موضوع متميز) (http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=501768)
(http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=501768)

نداء:: لكل من أجرت الحقن المجهري من قبل أفيدي أخواتك بتفاصيل تجربتك (http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=705527)

::

noona201012
06-06-2012, 12:55 AM
السلام عليكم ورحمه الله
مبارك الملف الجديد ويا رب يجعله ملف فرح وسعاده علينا كلنا ياااااااااااااااااااااااااااااااارب

chereen
06-06-2012, 01:33 AM
أهلا حبيبتي شكرا كتير أنا كلمت الدكتور و قال أستمر ب أخذ التحاميل لكن و الله أنا أحسها دورة و إلي مستغربالو أن الدكتور قال بعض ١٤ يوم لو مفيش حمل بس امبارح فقط 7 أيام و لست الدم بتنزل مني لحد الآن يارب بشروني من صار لها متلي و طلعت حمل

شايان
06-06-2012, 09:59 AM
اولا مبروك الفايل الجديد يارب يكون فيها اخبار جميله وتفتح النفس ان شاء الله
نونا ليه ياقمر سهرانه .............. سمنك فى الاكل كتييييييير.بطلي قلق ,وحاولى تنامى كويس وريحى يا جميل , وان شاء الله ربنا يرزقك بتوئم زى القمر بأمر الله
شرين مرحباً يا جميل معانا , نصيحتى لك نامى على ضهرك وارفعى رجلك على حاجه عاليه شويه وان شاء الله خير .
خديجه الاموره وصلتى لفين ياقمر ربنا يصلح احوالك كلها ان شاء الله
ثناء كيفك اليوم وكيف نفسيتك يارب تكونى اتحسنتى عن أمس ان شاء الله
ساره ربنا يقدملك كل الخير ان شاء الله
ريما الجميله اخبارك اليوم ايه يارب تكونى فى اسعد حال ان شاء الله
ميرو ربنا يثبت حملك ان شاء الله وحاولى تريحى على قد ما تقدرى
مايا الحمدلله على كل شئ وان شاء الله ربنا يرزقك بالحمل السليم عن قريب ان شاء الله
عاشقة العترة وصلتى لغاية فين .......... ربنا يطمنا عليكى ويسمعنا عنك كل خير ان شاء الله

شايان
06-06-2012, 10:38 AM
اللهم اسألك خير هذا اليوم وخير ما بعده واعوذ بك من شر هذا اليوم وشر ما بعده

شايان
06-06-2012, 10:45 AM
. فوائد الخوخ للحامل:يعتبر الخوخ غذاء مثاليا للأم أثناء حملها , فهو غني بالألياف الغذائية التي تعمل على حماية الحامل من الإمساك الذي يصاحب الحمل عادة , بجانب أنه غني بفيتامين ج , وأيضا هو غني بالبيتا كاروتين الذي يتحول إلى فيتامين أ الضروري لغذاء الجنين. بجانب أيضا أنه يحمل خصائص مضادة للغثيان والقيء التي تصاحب فترات الحمل. كما أن الخوخ مشهور أيضا بمحتواه الغني من البوتاسيوم الضروري جدا للحمل والرضاعة , فهو يساهم في إحداث التوازن المائي بالجسم , ويعمل على تخفيف احتباس السوائل بالجسم , وحدوث ارتفاع لضغط الدم , ونقص البوتاسيوم يسبب تقلصات العضلات وآلام العظام للحامل.

شايان
06-06-2012, 10:47 AM
. فوائد الخوخ للرجيم:يحتوي الخوخ على نحو 8.4% من الكربوهيدرات , و0.1% دهون , ونسبة 1.7% من الألياف , و نسبة 1.1% من البروتين , ويحتوي كل 100 جرام من الخوخ على 36 سعر حراري. ويعمل الخوخ على إنقاص الوزن من خلال أنه يعمل على سد الجوع , فهو يحتوي على الكثير من الألياف , حيث أن الألياف تستغرق وقتا طويلا في المعدة قبل أن يتخلص منها الجسم , مما يشعر الإنسان بقلة الجوع لفترات طويلة جدا. وفكرة سد الجوع ليست بدعة جديدة , فهي نفس التقنية التي تنتهجها الكثير من برامج التنحيف وأقراص التخسيس.

بجانب أن الجسم يحتاج إلى الكربوهيدرات من أجل تحويله إلى طاقة , ومن المعروف أن الأشخاص الذين لا يتحركون كثيرا هم الأكثر عرضة للسمنة , لذلك فإن الكربوهيدرات ضرورية جدا في الرجيم الغذائي من أجل إمداد الجسم بالطاقة اللازمة ومن ثم إعطاءه نشاطا يستطيع الإنسان من خلاله أن يتحرك بنشاط أكثر ومن ثم يفقد أكثر من وزنه , وبالطبع فإن نوع الكربوهيدرات ضروري جدا لإمداد الجسم بالطاقة دون أن يؤثر على زيادة الوزن , وهو ما يوجد بشكل مثالي في ثمار مثل ثمار الخوخ.

شايان
06-06-2012, 11:28 AM
قد يتخلي كل شيء عنك
و يبقي الله معك
فكن مع الله
يبقي كل شيء معك

noona201012
06-06-2012, 11:38 AM
ههههههههههه حبيبتي شايان المر انا بطبخ بزيت زيتون اصلا.......... ههههههههههه السمن والزبده فقط في العزومات علشان الناس متستغربش طعم الاكل لكن كل اكلنا احنا بزيت زيتون بس
شرين يا حبيبتي الدم نازل ازاي ؟؟؟ يعني نقط ولا لا قدر الله نزيف ؟؟ وهل بصورة مستمرة بدون توقف ؟؟؟
يا رب النهارده تكون امورك افضل يا عمري
مروة يا عمري حلوة اوي التقاصيل بتاعت معرفتك بالحمل يا رب عقبال ما تحكي لنا تفاصيل الولاده ....بس انتي اخبارك ايه النهارده يا رب تكون امورك تمام

شايان
06-06-2012, 11:40 AM
يــــــــــــــــــــــــا رب. .♥ ستـــــــــــــــرك
يــــــــــــــــــــــــا رب. .♥ عفــــــــــــــــوك
يــــــــــــــــــــــــا رب. .♥ رضـــــــــــــــــاك
يــــــــــــــــــــــــا رب ..♥ مغفرتـــــــــــــك
يــــــــــــــــــــــــا رب . ♥ فرجـــــــــــــــــك

شايان
06-06-2012, 11:43 AM
صباح النور يا نونا , ربنا يصلح احوالك كلها ان شاء الله

شايان
06-06-2012, 11:47 AM
ضحكتنى اوى الصوره دىhttps://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s320x320/598399_234263803352003_668465128_n.jpg (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=234263803352003&set=a.195663337212050.37287.193603214084729&type=1&ref=nf)

شايان
06-06-2012, 11:55 AM
كن حذرا من جعل المرأه تبكي .... لأن الله يحسب دموعها .... فالمرأة خلقت من ضلعك ليس من قدمك لتمشي عليها .... ولا من دماغك لكي تتعالى عليها .... خلقت من جانب ضلعك كي تتساوى بك .... ومن تحت ذراعك لتحميها .... ومن جانب قلبك لتحبها .... واياك تعذبها او تشقيها .... لان الله يحسب دموعها

من أقوال د/ إبراهيم الفقى - رحمه الله

شايان
06-06-2012, 12:05 PM
ربي ...
اجعلني ممن ينادي باسمه في السماء
اني احب فلاناً... فاحبوه يا ملائكتي

noona201012
06-06-2012, 12:59 PM
صباح الفل يا شايان يا حبيبتي ......مسخرة اوي الصورة ده بجد

حلو اوي الكلام الي بتجيبهولنا يا رب يفرح قلبك يا عمري ويسعد لك ايامك

chereen
06-06-2012, 01:40 PM
يــــــــــــــــــــــــا رب . ♥ فرجـــــــــــــــــك

chereen
06-06-2012, 01:45 PM
ههههههههههه حبيبتي شايان المر انا بطبخ بزيت زيتون اصلا.......... ههههههههههه السمن والزبده فقط في العزومات علشان الناس متستغربش طعم الاكل لكن كل اكلنا احنا بزيت زيتون بس
شرين يا حبيبتي الدم نازل ازاي ؟؟؟ يعني نقط ولا لا قدر الله نزيف ؟؟ وهل بصورة مستمرة بدون توقف ؟؟؟
يا رب النهارده تكون امورك افضل يا عمري
مروة يا عمري حلوة اوي التقاصيل بتاعت معرفتك بالحمل يا رب عقبال ما تحكي لنا تفاصيل الولاده ....بس انتي اخبارك ايه النهارده يا رب تكون امورك تمام

لا الدم بصفة مستمرة زي الدورة و حمرا و مع مغص طيلة اليوم هل في وحدة صار معاها

Reemaa
06-06-2012, 03:32 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركااته

مبروووووك علينا جميعا الجزء الجديد ياابنات الله يجعله خير علي نوناااا وعاشقه وهيبه وشرين يااارب
ونبتديه بخبر حمل نونااااا يوم الجمعه وبعدها شرين .. وبعدها عاشقه وهيبه ياااكرييم يارب العالمييييين

نووونااااا ... عن جد دحكتيني موووت من موقف البيجامه وزوجك ههههههههههههههه تخيلت الموقف عن جد فظيع هههههههه تصدقي انا كمان بفضل وافقه قدام المريا اتحسر علي جسمي هههههههههه الحمدلله يارب نخس علي خير من غير شر ياارب ونرجع لرشاقتنا قريبا يااارب تعرفي يااحنان ال٢ كيلو واضحين عليا كتير لدرجة اني لما اختي شافة صوري وانا مسافره قالتي كأنك تخنانه هههههههه يعني واضحين واضحين والله والكل واخد باله للاسف o-0
كله من الكورتيزون التييت

انا بدات بالدايت الحمدلله ^_^ لكن انتي يااحنان مالكيش دعوه بالدايت بأذن الله تكوني حامل وتتخني براحتك يااعمررري وكل الي يسألك تقوليله ايه ما شفتتوش وحده حامل بال١٥ ههههههههههههههههههههههه

شاياان يااعمري ... انا مبسوطه انك نويتي تأجلي العمليه صدقيني هو دا القرار الصح والله يفرح قلبك يارب ويجبر بخاطرك يااحنان ويطعمك هالمره بالحمل الثابت التام ويغنكي بفضله عمن سوااااه

عاشقه يااقلبي كيفيك ياعمري طمنينا عنك وبدأتي بأبر التنشيط ولا لسه ؟؟ الله يسهلك امورك يارب ويباركلك في بويضاتك ويطعمك منها الذريه الصالحه ياااكرييم ياارب العالميييين
وطبعا ما اوصيكي يااقلبي بشرب الماء ولتر حليب باليوم والاكثار من البيض والله يطمنا عنك يارب

هيبه يااعمري الله ييسرلك امورك كلها يارب ويهون عليكي غربتك يارب
الله يرجعك لبلدك مجبورة الخاطر وبطنك قدامك بتؤام ياااكرييم ياااااارب العالميييييين

ميروووو يااقلبي صدقيني ما تخافيش من الدم ... والله ياامروه صاحبتي حصل معاها كدا وما شاء الله هي دلوقتي علي وش ولاده بتؤام ^_^ ما تخافيش يااعمري ربي يحفظ مافي رحمك ياااارب ويبعد عنك الشر بحق قل هو الله احد

وامبسط كتيير بحكايتك يوم التحليل الله يتمم فرحتكم يارب وعقبال ما نباركلك بقومتك بالسلامه يااااااكريم يارب العالمين
والله يطمن قلبكم علي حمااكي ويتمم شفاه علي خير يااااااارب

قرة عين .....حبيبة قلبي كيفك ياعمري وكيف شغلك الي ماخدك منا ^_^ اهم شئ انك بخير ياعمري
ومبسوطه انك نويتي ترجعي أجنه بأذن الله بعد رمضان الله يجبر بخاطرك هالمره يارب ويثبت مافي رحمك ٩ اشهر يا كريم يارب

وقتها ممكن نكون انا وانتي وشايان مع بعض ^____^ علي خير ياااكرييم ياااارب العالمين

مايااا ... يااقلبي اسأ الله العظيم ان يجيريك في ميصيبتك ويخلف عليك خيرا منها
الله يربط علي قلبك ياارب ويعوضك خير عن مافقدتي بالقريب ياااكرييم يااارب العالمين

رورو فلسطين ....كيفيك يااعمري وكيف الصغير يارب تكونو بأحسن حال ياارب
وربي يسمعنا عنك دائماً الاخبار الطيبه وبالله ما تنسينا من صالح دعائك يااعمري

شررررين حبيبة قلبي اهلا وسهلا فيكي معاكي يااعمري وماتخافيش من الدم احيانا بيكون بشرة خير
بس يارب ما يستمر .. الله يجبر بخاطرك ياارب ويثبت مافي رحمك ٩ اشهر ياارحيم يارب العالمييين
وبالنسبه لتجارب البنات ففي كتيييير يااقلبي حصل معاهم كدا وطلعو حوامل بأكثر من بيبي
الله يحمي مافي رحمك ويفرح قلبك بخبر حملك ياااكرييم ياارب العالمين

Reemaa
06-06-2012, 03:34 PM
​سلامي لكل البنات رحيق الازهار ... وجرين بيرد... سوسو ... الفجر ...صافيناز...ثناااء ....

شايان
06-06-2012, 03:53 PM
لا تستعجل الأمور
ولا تجزع من التأخير
ولا تعترض على التوقيت

فالله حكمة بالغة
ولا يحدث أمر إلا بتقديره
(إنا كلَّ شئ خلقناه بقدر)

Reemaa
06-06-2012, 04:04 PM
شايان العبارات الي بتكتبيها حلووووه وعن جد مؤثره
الحمدلله علي كل شئ صامدووووون صامدوووووون ^_____^

شايان
06-06-2012, 04:11 PM
ريما ربنا يصبرنا جميعاً ان شاء الله
هيبة الرحمن وينك اليوم ادخلى طمنينا عليكى يا جميل

شايان
06-06-2012, 05:07 PM
عارفين يا بنوتات اكتر حاجه بعشقها الخوخ حقيقي بعشقه جداً وخصوصا بقى لما يكون ساقع وجميل بضحى بأى حاجه عشانه , تخيلو , ليا واحده صحبتى عارفه انى بعشق الخوخ وعايزانى اروح ازورها تخيلوا قالتلى تعالى وانا اجيبلك خوخ تاكليه لوحدك والله ضحكتنى , انا ممكن افطر واتغدى واتعشى خوخ أمممممممممممم جميل تعالو كلو معايا

ميرو أحمد
06-06-2012, 06:11 PM
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

تسلمولى يا بنات على الدعاء ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم يارب و عقبال ما اباركلكم قريب ان شاءالله

انا الحمد لله احسن دلوقتى بس بابا مانعنى من النت بيقولى ريحى بس قلت ادخل اطمن عليكم و اطمنكم عليا

ان شاءالله اطمن عليكم كلكم قريب يارب و نفرح ببعض يارب
ما تننسونيش من دعائكم يا قمرات

noona201012
06-06-2012, 06:21 PM
حبيبتي يا مرمورة ربنا انشاء الله يتمم لك علي الف الف الف خير وريحي كده واحنا حاسين بيكي خالص وانشاء الله امورك تستقر ونتطمن عليكي
شايان يا كوكو يا عاشقه الخوخ احنا نسميكي با خوخه هههههههههههه الخوخ حلو بس مش لدرجه التضحيه مثلا نطبق مهلبيه تحفه علشانه ....... ولا ايس كريم ميجا مثلا او حتي ساندوتش الايس كريم علشان خاطر عيون الخوخ لا شكرا هههههه
ريومه السكر بصي يا عيوني الموضوع مش حكايه تخن اتنين كيلو هو الواحد بيكون منفخ اكتر منه وزن بس انشاء الله اما يعدي كام اسبوع هتلاقي نفسك فشيتي ههههه انا بقول كده لنفسي الكورتيزون بيعمل حاجه اسمها مون فيس تلاقي الواحد وشه بقي شبه الطبق كده اتدور وبقلظ والناس تقول لك ايه ده احلويتي بس سبحان الله الي بيكون في الموضوع بيقول لنفسه طول الوقت انا مش انا يا دكتور ههههههه علي رئي محمود عبد العزيز لاني انا شخصيا مبحبش خدودي اما تطلع والاقي رقبتي كمان قلبظت وحوار كبير
بس متخافيش انشاء الله فترة وتعدي

ميرو أحمد
06-06-2012, 06:29 PM
صحيح شرين اهلا بيكى بينا حبيبتى ان شاءالله خير ما تقلقيش كان معانا بنت من فتره عملت حقن
و كان بينزل عليها دم كتير و فضل كام يوم من قبل التحليل و طلعت حامل الحمد لله و الدكتور قالها انهم كانوا توأم
وواحد نزل و فعلا ولدت ولد بعدها و عدا الحمل على خير الحمد لله اطمنى و ان شاءالله خير
و يارب تعملى التحليل تلاقيكى حامل ان شاءالله ربنا معاكى يا قمر

noona201012
06-06-2012, 07:09 PM
شرين ربنا معاكي يا حبيبتي انا مش عارفه انصحك بايه بس الي اقدر اقولهولك انك تكلمي الدكتور تاني ومتوقفيش اي دوا اطلاقا الا اما يقول لك
زي ما كتبت لك بالملف الي فات انا اعدت انزف تقريبا شهرين بس من يوم التحليل لدرجه والله مرة عطست جامد نزل دم ههههههه كنت بخاف ادخل الحمام جدا جدا

chereen
06-06-2012, 08:09 PM
شكرا ليكم حبيبتي كتير و الله طمنتني كتير بس في الأخير إلي أرادوا ربي هو إلي راح يصير ياربي تبت جنتي يارب

noona201012
06-06-2012, 09:20 PM
حبيبتي شيري انت مرتاحه في السرير ولا ايه ؟؟؟
ربنا معاكي وطمنينا عليكي

chereen
06-06-2012, 09:28 PM
نعم حبيبتي بس و الله هادي الدم و المغص جعلني أفقد الأمل إني أحمل

noona201012
06-06-2012, 09:59 PM
شيرين والله وكمان والله الي انا بحكي لك عنه حقيقي وكل اخواتي بالملف كانوا معاصرينه معايا يوم بيوم انا عرفت اني حامل دلوقتي وانا لسه فرحانه حسيت بحاجه نازله زي ميه كده دخلت الحمام لقيت نافورة
علي ما روحت البيت ماما اعدتني علي التويليت من كتر ما الدم نازل وبعدين دخلت الحمام تاني نزلت مني كتله دم انا قلت خلاص كلمت الدكتور اقول له والله ولسه فاكرة اعدت اقول له انا عرفت خلاص الحمل انتهي اديني حاجه توقف النزيف لاني كده هتصفي اعد يقول لي اصبري
وانا فاكرة اني في الفترة ده عدت التحليل كتيييييييييييييييير لاني كنت فاكرة الحمل نزل
فسبحان الله لعله خير

chereen
06-06-2012, 10:35 PM
نعم أختي سبحان الله بس أنا الدم نزلت علي سابع يوم الترجيع و إنتي إمتى نزلت عليك و كم ضلت معك

noona201012
06-06-2012, 10:59 PM
بصي يا حبيبتي انا نزلت عليا اليوم 14 من بعد الارجاع واعدت تنزل بصورة متقطعه علي مدار شهرين ونص تقريبا

chereen
06-06-2012, 11:11 PM
يارب أتمنى ربي يتبت جنتي يا رب أنا و كل منتظرة

noona201012
06-06-2012, 11:12 PM
يا رب علي فكرة انا في فترة الانتظار انا كمان ادعي لي

chereen
06-06-2012, 11:25 PM
"" ربي لا تذرني فردا وانت خير الوارثين
ربي هب لي من لدنك ذرية طيبة إنك سميع الدعاء "
" ربنا هب لنا من ازواجنا وذرياتنا قرة اعين واجعلنا للمتقين اماما "
" اللهم إن كان رزقي في السماء فانزله وان كان في الارض فاخرجه وان كان بعيدا فقربه وان كان قريبا فيسره وان كان يسيرا فكثره وان كان كثيرا فبارك لنا فيه برحمتك يا ارحم الراحمين "
" يا كريم يا رحيم يا رب العرش العظيم نسالك بعزك الذي لا يرام وبملكك الذي لا يضام وبنورك الذي ملأ اركان عرشك ان ترزقنا الولد الصالح "
" اللهم لا مانع لما اعطيت ولا معطي لما منعت "

" اللهم ارزقني ولدا واجعله تقيا ذكيا ليس في خلقه زيادة ولا نقصان واجعل عاقبته الى خير "
" سبحانك لا إله الا انت اني كنت من الظالمين "
" سبحان الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اكبر "
((يا من أمره بين الكاف والنون وإذا أراد شيئاً قال له كن فيكون أرزقني بذرية صالحة طيبة تقر بها العيون))
وذا النون اذ ذهبا مغاضبا فظن ان لن نقدر عليه فنادى في الظلمات ان لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين فاستجبنا له ونجيناه من الغم وكذلك ننجي المؤمنين
وقل استغفرو ربكم انه كان غفارا يرسل السماء عليكم مدرار ويرزقكم بأموال وبنين ويجعل لكم جنات ويجعل لكم انهارا
لااله الا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شي قدير سبحان الله والحمدلله ولا اله الله والله اكبر ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
يا مسهل الشديد,و يا ملين الحديد,ويا من هو كل يوم فى أمر جديد,أخرجنى من حلق المضيق,الى أوسع الطريق,بك ادفع مالا اطيق ,ولاحول ولاقوه الا بالله العلى العظيم
اللهم فرح قلبي وآنس وحشتي ونفس كربتي وفرج همي وأزل ضيقي وعوض صبري وقرعيني بطفلاً صالحاً معافا ليس في خلقه زيدة ولانقصان وجعله خيراً لي ومن البارين بي ومن المستغفرين لي عند مماتي وجعله من الصالحين ومن حفظة كتابك الكريم ومن المجاهدين في سبيلك يارب العالمين آآآآآمين
ياذا الجلال والاكرام
يا ذا الجلال والاكرام
يا ذا الجلال والاكرام
ياودود
ياودود
ياودود
اللهم ارزق وارزق اخواتي في الله بالذريه الصالحه عاجلا غير ااجل انك سميع مجيب

شايان
07-06-2012, 08:36 AM
شرين بارك الله فيكى على الادعيه الجميله جداً لكِ كل الخير ان شاءَ الله
ويارب أجنتك تثبت وتكونى حامل بأمر الله تعالى

شايان
07-06-2012, 09:36 AM
من أقوال الشيخ الشعراوي
رحمه الله

عجبت لأربــــع يضلّــــــــــون عن أربع
عجبت ...لمن ابتلى بغــم
كيف يغفل عن قـــول
(( لا إلــــه إلا أنت سبحانــك إني كنت من الظالمين))
والله سبحانه وتعالى يقــول بعـــدهـــا
(( فــاستجبنـــا لـــه ونجينــاه من الغـــم )))

و عجبت لمن ابتلى بضـــر ّ
كيف يغفل عن قـــول
(( ربي إني مسني الضـــر وأنت أرحــم الراحميــن ))
والله سبحانه وتعالى يقــول

وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ ) ثم قال بعـــدهـــا
((فاستجبنـــا لــه وكشفنــا ما به من ضــر ))

وعجبت لمن ابتلى بخوف
كيف يغفل عن قـــول
((حسبي الله ونعــم الوكيـــل ))
والله سبحانه وتعالى يقــول بعــــدهــــا
(( فانقلبوا بنعمة من الله وفضــل لم يمسسهــم ســــوء ))

وعجبت لمن ابتلى بمـــكر النــاس
كيف يغفل عن قـــول
((وأفـــوض أمري إلى الله والله بصيــر بالعبـــاد))
والله سبحانه وتعالى يقــول بعــدهـــا
(( فوقاه الله سيئــات ما مكـــروا ))

شايان
07-06-2012, 09:38 AM
هيبة الرحمن وينك من أمس ما دخلتى ! طمنينا عليكى يا جميل

ورد الزيزفون
07-06-2012, 10:42 AM
صباح الفل على أخواتي ف الله الطيبات مشتقالكم كتير كتير كتير

شايان كيفك يا قمر وشخبارك عسئ ربي يفرح قلبك زي مافرحتي قلوبنا بالأدعيه الحلوة

ميرو أحمد ربي يثبت أجنتك مده 9 أشهر يإرب ويفرحك بشوفتهم بس ارتاحي كتير وارفعي رجولك وحاولي تختمي القرآن دائما كل 10 أيام وخلي المشبحه ف يديك وادعي دائما كل الادعيه وكرريها وربي أن شاء الله يطمن قلبك يا قمر

سيرين الكلام موجه الك زي ماقلته لميرو وحاولي تنسي قد مافيكي موضوع الدم ويارب يكون علامه ثبوت أجنتك بإذن الله

نونا حبيبه قلبي مشتقالك يا عمري ربي يثبت ماف رحمك ويجعله خير علليكي يوم الجمعه بكره وطبعا أنا من اليوم حدعيلك أنو بكره تفرحينا بإذن الله ويجبر ربي خاظرك بتوام بإذن الله

ريما يا غسل كيفك وشخبارك وهل نويتي تعملي عمليه إرجاع المجمد بعد العيد حاولي من اليوم بعد كل صلاه
تدعي أنو يإرب أني استودعك أجنتي إلي تركتها ف بنك الأجنه فأرجعها لي سالمه أرزقني منها الذريه الصالحه
والله مابكذب عليكي الحمدلله كان ه الدعاء سبب ف سلامه أجنتي بعد فك التجميد الحمدلله مع أنهم كانو بس 3 ولما فكوا التجميد الحمدلله طلعوا 2 درجه أولئ وواحد درجه 2 حتى سبحان الله لما رجغولي إياهم شفتهم وهما بدخلوا ف الرحم غ السونار كانوا.الاثنين سريعين وواحد بطيء يعني كنت حاسه أنو من وقتها حكون حامل بس الحمدلله قدر إله ؤما شاء فعل
بس اسفه غ طول كلامي بس والله ه الدعاء كتير فادني الحمدلله
حتى ف أيام الترجعي كنت بضلي عادي وبدعي بعد كل صلاه أنو يإرب أني استوددعتك أجنتي فاحفظهم يأمن لاتضيع ودائعه
وربي يرزقك يا ريما بأينك طيوبه كتير الله يجبر خاظرك بتوم أن شاء الله

شايان
07-06-2012, 11:12 AM
مايا ربنا يعوضك خير ويرزقك بالذريه الصالحه عن قريب ان شاء الله والحمدلله على كل شئ . ربنا كريم

شايان
07-06-2012, 11:18 AM
اللَّهُمَّ بَشِّرْنِي بِمَا أنْتَظِرُهُ مِنْكَ وَأنْتَ خَيْرُ المُبَشِّرِينَ ♥

عاشقة العتره
07-06-2012, 11:22 AM
صباح الخير حبيباتي وحشتونيمبارك الملف الجديد ربي ينوره بحمل نونا وبثبات حمل مروة ياربويرزقني وهيبه وكل المقبلات يارباسمحوالي النت مو طبيعي مايا وينك اشتقنا لك في الواتس وهون ربي يرزقك قريب ماتتمنيإخباري اليوم لي سابع من ابر التنشيط ومواصله على الدبيكتل يوم ويومموعدي السبت لاول سونار بعد التنشيط ومواصله على الماء وغذا الملكات والعسل والفوليك والبروتينات طقت جبدي من البيض كل يوم فطورربي يبشرنا بالخير كما بشر يعقوب بيوسف ياربسلامي للجميع اسمحوالي موقادرة اكتب بالتفصيل عشان خائفه االنت يقطع ويروح الكلاماموووووهفي الهواء

عاشقة العتره
07-06-2012, 11:41 AM
صباح الخير حبيباتي وحشتوني مبارك الملف الجديد ربي ينوره بحمل نونا وبثبات حمل مروة يارب ويرزقني وهيبه وكل المقبلات يارب اسمحوالي النت مو طبيعي مايا وينك اشتقنا لك في الواتس وهون ربي يرزقك قريب ماتتمنيهاخباري اليوم لي سابع من ابر التنشيط ومواصله على الدبيكتل يوم ويومموعدي السبت لاول سونار بعد التنشيط ومواصله على الماء وغذا الملكات والعسل والفوليك والبروتينات طقت جبدي من البيض كل يوم فطور ربي يبشرنا بالخير كما بشر يعقوب بيوسف يار بسلامي للجميع اسمحوالي موقادرة اكتب بالتفصيل عشان خائفه االنت يقطع ويروح الكلام اموووووه بوسه على خدودكم جميع

شايان
07-06-2012, 11:48 AM
عاشقه موفقه ان شاء الله فى كافة امورك كلها ربنا يرزقك بالذريه الصالحه ان شاء الله عن قريب

noona201012
07-06-2012, 12:23 PM
حبيبتي عشوقه ربنا يقويكي علي الاكل يا عيوني واهتمي بالماء زي ما قالت ريومه لانه سبحان الله بيفرق اويييييييييييييييييييييييييييييي وانشاء الله موفقه بامر الله
شايان عامله لنا ايه علي الغذاء النهارده ؟؟؟ ها علشان اعرف اجي ولا ايه النظام هههههههه
ريما العسوله صباح الفل ايه كسلانه النهارده ليه يا قمرايا
ميرو يا رب تكون امورك استقرت وبقت تمام التمام انشاء الله
مايا شكرا علي دعاكي يا عيوني وبامر الله انا اما اجي بكرة من برة هكلمكم بس علشان متقلقوش انا هدخل علي صلاه المغرب بامر الله لاني مش هنزل احلل من بدري انا هنزل بامر الله بعد الجمعه بامر الله
شيرين يا تري ايه اخبارك النهارده ؟؟
هحكي لكم علي حكايه الممرضه لسه حكياهالي وهي بتديني الحقنه
بتقولي لي انها اول ما اتجوزت حملت بابنها وبعدها ب6 شهور حملت تاني وكانت عاوزة تنزله سبحان الله لان صحتها كانت تعبانه وكمان كانت بتنزف فراحت لاتنين دكاترة الاتنين رفضوا ينزلوه وهي كان نازل عليها دم كتيييييييير بتقول لي بقت تنط من الميكروباص وهي نازله منه ههههههه او تمشي مشوار طويل اوي علشان الدم يزيد وينزل البيبي بس بتقول لي والدم نافورة با ومخادتش ادويه خالص سبحان الله المهم ماشاء الله ابنها دلوقتي عنده 6 سنين
سبحان الله ربنا اذا اراد شيئ قال له كن فيكون
جرين بيرد انتي بتروحي فين بتوحشينا
قرة عين ويقيني واوكسي وطبعا دندونه هانم الي بتظهر وتختفي فجاة وام راغب الي الكتاكيت الي بتشتغل معاهم نسوها اصحابها القدام ههههههههههه
وسلامي لنودي وفجر وهيبه يا رب يوفقك ربنا يا عيوني بالحقن وترزقي بالبويضات الناضجه السليمه والاجنه المعافاة انتي وعشوقه يااااااااااااااااارب

Reemaa
07-06-2012, 03:45 PM

تسلمولى يا بنات على الدعاء ربنا يجعله فى ميزان حسناتكم يارب و عقبال ما اباركلكم قريب ان شاءالله

انا الحمد لله احسن دلوقتى بس بابا مانعنى من النت بيقولى ريحى بس قلت ادخل اطمن عليكم و اطمنكم عليا

ان شاءالله اطمن عليكم كلكم قريب يارب و نفرح ببعض يارب
ما تننسونيش من دعائكم يا قمرات

الف سلامه عليكي يامروه ياعمري يارب
وفعلا ماتحاوليش تقعدي علي الجهاز لو بي سي عادي الإشعاع مضر .. ولو لاب توب حطيه فوق مخده
ماتحوطيهوش مباشرة علي رجلك يامروه
وربنا يطمنا عنك دائماً يااارب

Reemaa
07-06-2012, 03:51 PM
حبيبتي يا مرمورة ربنا انشاء الله يتمم لك علي الف الف الف خير وريحي كده واحنا حاسين بيكي خالص وانشاء الله امورك تستقر ونتطمن عليكي
شايان يا كوكو يا عاشقه الخوخ احنا نسميكي با خوخه هههههههههههه الخوخ حلو بس مش لدرجه التضحيه مثلا نطبق مهلبيه تحفه علشانه ....... ولا ايس كريم ميجا مثلا او حتي ساندوتش الايس كريم علشان خاطر عيون الخوخ لا شكرا هههههه
ريومه السكر بصي يا عيوني الموضوع مش حكايه تخن اتنين كيلو هو الواحد بيكون منفخ اكتر منه وزن بس انشاء الله اما يعدي كام اسبوع هتلاقي نفسك فشيتي ههههه انا بقول كده لنفسي الكورتيزون بيعمل حاجه اسمها مون فيس تلاقي الواحد وشه بقي شبه الطبق كده اتدور وبقلظ والناس تقول لك ايه ده احلويتي بس سبحان الله الي بيكون في الموضوع بيقول لنفسه طول الوقت انا مش انا يا دكتور ههههههه علي رئي محمود عبد العزيز لاني انا شخصيا مبحبش خدودي اما تطلع والاقي رقبتي كمان قلبظت وحوار كبير
بس متخافيش انشاء الله فترة وتعدي

معاكي حق ياانونااا فعلا هو نفخ فعلا الواحد منفووخ بشكل يدحك والله هههههههههههههه
الحمدلله علي كل حال وانا فعلا بانتظار اني افش علي احر من الجمر
بس اول مره يحصل معايا كدا يانونا ... اني ما انزلش بسرعه في المرات الخمس الي قبل كدا
كان زوجي يقولي بعرف انه مفيش نصيب بالعمليه لاني علي قبل التحليل بيوم حجمي بيصغر لان الدوره كانت دائماً تنزل قبل التحليل بيومين فالميه المتكونه بتنزل معاها فكل النفخه بفضل الله كانت تروح بكم يوم
لكن المره دي كنت باخد كورتيزون بدوز كبييره والحمدلله ... ربنا يعوضنا خير يااارب

نووونا انتي طمنينا عنك ايه الاخبار ياعمري وبكرا ناويا تعملي التحليل امتي؟؟ وهتعمليه رقمي والعادي

الله يجبر بخاطرك بكرا يارب ويفرح قلبك بخبر حملك يااحنان بحق قل هو الله احد

Reemaa
07-06-2012, 04:05 PM
صباح الفل على أخواتي ف الله الطيبات مشتقالكم كتير كتير كتير شايان كيفك يا قمر وشخبارك عسئ ربي يفرح قلبك زي مافرحتي قلوبنا بالأدعيه الحلوة ميرو أحمد ربي يثبت أجنتك مده 9 أشهر يإرب ويفرحك بشوفتهم بس ارتاحي كتير وارفعي رجولك وحاولي تختمي القرآن دائما كل 10 أيام وخلي المشبحه ف يديك وادعي دائما كل الادعيه وكرريها وربي أن شاء الله يطمن قلبك يا قمر سيرين الكلام موجه الك زي ماقلته لميرو وحاولي تنسي قد مافيكي موضوع الدم ويارب يكون علامه ثبوت أجنتك بإذن الله نونا حبيبه قلبي مشتقالك يا عمري ربي يثبت ماف رحمك ويجعله خير علليكي يوم الجمعه بكره وطبعا أنا من اليوم حدعيلك أنو بكره تفرحينا بإذن الله ويجبر ربي خاظرك بتوام بإذن الله ريما يا غسل كيفك وشخبارك وهل نويتي تعملي عمليه إرجاع المجمد بعد العيد حاولي من اليوم بعد كل صلاه تدعي أنو يإرب أني استودعك أجنتي إلي تركتها ف بنك الأجنه فأرجعها لي سالمه أرزقني منها الذريه الصالحه والله مابكذب عليكي الحمدلله كان ه الدعاء سبب ف سلامه أجنتي بعد فك التجميد الحمدلله مع أنهم كانو بس 3 ولما فكوا التجميد الحمدلله طلعوا 2 درجه أولئ وواحد درجه 2 حتى سبحان الله لما رجغولي إياهم شفتهم وهما بدخلوا ف الرحم غ السونار كانوا.الاثنين سريعين وواحد بطيء يعني كنت حاسه أنو من وقتها حكون حامل بس الحمدلله قدر إله ؤما شاء فعل بس اسفه غ طول كلامي بس والله ه الدعاء كتير فادني الحمدلله حتى ف أيام الترجعي كنت بضلي عادي وبدعي بعد كل صلاه أنو يإرب أني استوددعتك أجنتي فاحفظهم يأمن لاتضيع ودائعه وربي يرزقك يا ريما بأينك طيوبه كتير الله يجبر خاظرك بتوم أن شاء اللهياعمري يامايا عن جد امبسطت بردك كتييير وبدعائك ياعمري ... الله يجعل لي نصيب من هالدعوات الطيبه ياربياعمري الله يبارك فيكي يارب ويحفظك لأنك لفتي نظري علي اني أحصن اجنتي المجمدة في المركز راح اواضب علي هالدعاء من اليوم والله يطعمني منهم الحمل هالمره يارب ويعوضني خير يارحمن يارحييييموصدقيني يامايا مابدي اياكي تزعلي علي فقدان حملك والله احنا ما بنعرف وين الخير ... وخلينا نطلع علي نصف الكوب المملوء خلينا نشكر الله ان الاجنه ثبتت وحصل حمل هاد الشي والله بيعطينا أمل كبير ان المره الجايا بأذن الواحد الاحد راح تزبط وبكرم ربي راح يثبتو 9 شهور ياااارب يطعمك بضمة ولادك بحضنك بالقريب يارب ويجبر بخاطرك الاهي ياااكرييم يارب العالميين

Reemaa
07-06-2012, 04:09 PM
مايا حبيبتي كنت بدي أسألك يامايا مش انتي قبل الحقن هالمره شافكم شيخ وطلب منكم الالتزام بورد معين يوميا

سامحيني ياعمري لو كنت لخبطت بينك وبين حدا تاني يااقلبي

ولو صحيح ممكن تقولي يااعمري شو قالكم الشيخ وشو هو الورد اذا ما فيها غلبه عليكي يااعمري

Reemaa
07-06-2012, 04:14 PM
صباح الخير حبيباتي وحشتوني مبارك الملف الجديد ربي ينوره بحمل نونا وبثبات حمل مروة يارب ويرزقني وهيبه وكل المقبلات يارب اسمحوالي النت مو طبيعي مايا وينك اشتقنا لك في الواتس وهون ربي يرزقك قريب ماتتمنيهاخباري اليوم لي سابع من ابر التنشيط ومواصله على الدبيكتل يوم ويومموعدي السبت لاول سونار بعد التنشيط ومواصله على الماء وغذا الملكات والعسل والفوليك والبروتينات طقت جبدي من البيض كل يوم فطور ربي يبشرنا بالخير كما بشر يعقوب بيوسف يار بسلامي للجميع اسمحوالي موقادرة اكتب بالتفصيل عشان خائفه االنت يقطع ويروح الكلام اموووووه بوسه على خدودكم جميع

مووووفقه يااعشوووقه يارب ومبروووك بدء التنشيط يااقلبوووو الله يباركلك في بويضاتك يارب ويطمن قلبك بالصونار وترجعي مجبورة الخاطر ... ومعليش ياعمري بعرف ان البيض والحليب مكس فظيع وينفخ المعده هههههههه معليش ياعمري الله يهون عليكي يارب ويجعله بفائدته الاهي
ابقي طمنينا عنك ياعمري بعد ماتعملي الصونار .. والله يجبر بخاطرك ياااااارب

Reemaa
07-06-2012, 04:18 PM
نووونا الله يجبر بخاطرك بكرا ياارب وتبشرينا بخبر حملك ياااكرييم ياارب العالمين
خلاص هنستي البشارة بكرا يا ام فريده وفارس ههههههههههههههههه

ورد الزيزفون
07-06-2012, 04:53 PM
شايان يا عمري ولكي بالمثل ف دعوتك وربي يجعل رمضان خير عليكي بإذن الله

عاشقه : أنا قطعت شويه عن الواتساب لأنو فضلت خدمه البلاكبيري ورجعتها الأسبوع الفات بس أن شاء الله بس أفوق من صجه امتحانات جامعتي حقول لثانا ترجعني بإذن الله وانتم بغزكم كتير وانتي بالذات يا قمر
وبعدين استحملي سوي يا عاشقه على أكل البيض والحليب والله كله بنفع وربي يجبر بخاظرك ويفرحنا فيكي بإذن الله

نونا يا قمر أنا إذا رحت بكره عند أهلي حقول لماما تدعيلك يلا شو كمان بذك يا عاليه أن شاء الله بحق يوم الجمعه تكرمينا بخبر حملك بإذن الله

ريما يا قمورة انتئ ؛ شوفي أنا أصلا لما أجهضت بالعكس أنا مابكذب عليكي زغلت ودعيت ربي وحمدته أنو يعوضني مثليهم كما عوض نبينا ايوب بإذن الله
ؤما بنكر أنو الحمدلله على كل حال غ الأقل رجعت لحلقه تعلم أحكام التجويد واخذت ف الامتحان النظري امتياز وف الامتحان العملي جيد جدا مرتفع الحمدلله وعم بحصر لامتحانات الجامعه باددن الله
بس تعرفي بتجي غ الإنسان لحظات فراق غ الإحبه وبقصد على حملي بس برجع واقولك الحمدلله
واذا بتقصدي على الشيخ فعلازوجي. جاب شيخ قرأ علينا واعطانا ماء مقروء نشرب منه كل يوم وسدر مطحون نستحم فيه كل يوم ونكب الماء إلي استحمينا فيه غ عتبات البيت وكمان ماء وملح نرسهم غ زوايا البيت وعرفه النوم و بخور كل يوم قبل المغرب وطبعا وصانا بقراءة الفاتحه والبقره والادكار كل يوم

وبصراحه يا ريما سبب حملي بعد ربنا هو أني قمت أثناء العلاج أو قبل الترجيع بأسبوع بحجامه مشرط وكنت عاملالها لله مو حاظه ف بالي أنها للحمل بس هاد كانت نصيحه من أخت ليا ف حلقه القرآن وسبحان الله كانت سبب بعد أراده ربنا
وأي سؤال أنا حاضره
لأني بتصفح المنتدى من جهاز البلاك بئري الحمدلله هو صح بطيء سوي بس الحمدلله على الأقل بخليني اطمن عليكم مباشره

ورد الزيزفون
07-06-2012, 05:03 PM
بنات اسمعوا أحلى الأخبار من اختنا ف الله ستيل هير إذا لهلأ فاكريناها

http://www.lakii.com/vb/members/u-220187/

Reemaa
07-06-2012, 05:47 PM
شايان يا عمري ولكي بالمثل ف دعوتك وربي يجعل رمضان خير عليكي بإذن الله

عاشقه : أنا قطعت شويه عن الواتساب لأنو فضلت خدمه البلاكبيري ورجعتها الأسبوع الفات بس أن شاء الله بس أفوق من صجه امتحانات جامعتي حقول لثانا ترجعني بإذن الله وانتم بغزكم كتير وانتي بالذات يا قمر
وبعدين استحملي سوي يا عاشقه على أكل البيض والحليب والله كله بنفع وربي يجبر بخاظرك ويفرحنا فيكي بإذن الله

نونا يا قمر أنا إذا رحت بكره عند أهلي حقول لماما تدعيلك يلا شو كمان بذك يا عاليه أن شاء الله بحق يوم الجمعه تكرمينا بخبر حملك بإذن الله

ريما يا قمورة انتئ ؛ شوفي أنا أصلا لما أجهضت بالعكس أنا مابكذب عليكي زغلت ودعيت ربي وحمدته أنو يعوضني مثليهم كما عوض نبينا ايوب بإذن الله
ؤما بنكر أنو الحمدلله على كل حال غ الأقل رجعت لحلقه تعلم أحكام التجويد واخذت ف الامتحان النظري امتياز وف الامتحان العملي جيد جدا مرتفع الحمدلله وعم بحصر لامتحانات الجامعه باددن الله
بس تعرفي بتجي غ الإنسان لحظات فراق غ الإحبه وبقصد على حملي بس برجع واقولك الحمدلله
واذا بتقصدي على الشيخ فعلازوجي. جاب شيخ قرأ علينا واعطانا ماء مقروء نشرب منه كل يوم وسدر مطحون نستحم فيه كل يوم ونكب الماء إلي استحمينا فيه غ عتبات البيت وكمان ماء وملح نرسهم غ زوايا البيت وعرفه النوم و بخور كل يوم قبل المغرب وطبعا وصانا بقراءة الفاتحه والبقره والادكار كل يوم

وبصراحه يا ريما سبب حملي بعد ربنا هو أني قمت أثناء العلاج أو قبل الترجيع بأسبوع بحجامه مشرط وكنت عاملالها لله مو حاظه ف بالي أنها للحمل بس هاد كانت نصيحه من أخت ليا ف حلقه القرآن وسبحان الله كانت سبب بعد أراده ربنا
وأي سؤال أنا حاضره
لأني بتصفح المنتدى من جهاز البلاك بئري الحمدلله هو صح بطيء سوي بس الحمدلله على الأقل بخليني اطمن عليكم مباشره

ياعمري يامايا بعرف انه اكييد في غصه بقلبك علي ما فقدتي هاد شعور طبيعي .. لكن صدقيني ربي راح يعوضك وراح يعوضك من وسع لان ربي ما اخذ الا ليعطي .. يارب يجبر بخاطرك ياعمري ويرزقك بالحمل من حيث لا تدري ولاتحتسبي يامايا يااقلبي يارب

وجزاك الله الف خير علي ذكر تجربتك مع الشيخ ياعمري عن جد يسلموووو والله يبعد عنا شياطين الجن والإنس
وانا يامايا السنه الماضيا عملت الحجامه كذا مره بس وقفتها لان آثارها ازعجتني واخدت وقت كبييير تتروح
جزاك الله خير انك لفتي نظري اني ارجع اعملها مره تانيا والله يوفقك يارب

ماشاء الله عليكي يامايا علي تعلم التجويد الله يوفقك يارب ويزيدك من علمه وينفع بك اللهم امين

Reemaa
07-06-2012, 05:53 PM
بنات اسمعوا أحلى الأخبار من اختنا ف الله ستيل هير إذا لهلأ فاكريناها

http://www.lakii.com/vb/members/u-220187/

ماشاء الله تبارك الله ولا حول ولا قوة الا بالله
عقبالك يامايا ياااااارب وعقبال بنات التجمع جميعا الاهي
ياااارب اطعمنا ولا تحرمناااا

Reemaa
07-06-2012, 05:56 PM
ندااااء لكل البنات .. بنات الله يرضي عليكم مين تبدأ معايا بورد من الاستغفار يومياااااا

يعني ياريت كل وحده تحطلها رقم معين تحاول جاهده انه ما يخلص اليوم الا وهي ملخصه وردها من الاستغفار

انا هدفي بأذن الواحد الاحد ٥ آلاف مره باليوم

بعد كل صلاة الف مره

كل وحده علي حسب استطاعتها وقدرتها ووقتها

مين معاي ياابناااات ؟؟؟؟؟؟؟؟

Reemaa
07-06-2012, 05:57 PM
أستغفر الله العلي العظيم وأتوب اليه عدد خلقه وزنة عرشه ورضا نفسه ومداد كلماااته
​أستغفر الله العلي العظيم وأتوب اليه عدد خلقه وزنة عرشه ورضا نفسه ومداد كلماااته
​أستغفر الله العلي العظيم وأتوب اليه عدد خلقه وزنة عرشه ورضا نفسه ومداد كلماااته

ورد الزيزفون
07-06-2012, 07:14 PM
ريما حياتي الله يخليكي غ كلامك الطيب إلي أثلج صدري ربي يثلج صدرك بخبر حملك بإذن الله
بس شو صار معك بعد الحجامه ليكون عندك سيوله

وتسلمي غ الدعاء أن شاء الله ربي يكرمني وتنقلي أو أنا أنقل خبر حملي بإذن الله أو ننقل سوا خبر حمل بعض يإرب

أما عن موضوع الاستعفار حاولي تخليه لوجه الله ماتبتغي فيه أي مصلحه ومنه تدعي ربي ييسرلك أمورك ويرزقك بالدريه الصالحه

noona201012
07-06-2012, 07:15 PM
ماشاء الله تبارك الله ولا حول ولا قوة الا بالله
عقبالك يامايا ياااااارب وعقبال بنات التجمع جميعا الاهي
ياااارب اطعمنا ولا تحرمناااا
ريما انا اللينك ده طلع لي معلومات عن ستيل هير بس هو اللينك فيه حاجه تانيه؟؟

شايان
07-06-2012, 07:59 PM

زيي تمام كل ما أدخل عليه يطلعلى الملف الشخصى بتاعها , بصره يا معلم

شايان
07-06-2012, 08:07 PM
نونا عرفتلك الموضوع , ما شاء الله ستيل هير ولدت , عقبالك يا جميل ان شاء الله , وعقبالنا جميعا عن قريب ان شاء الله

Reemaa
07-06-2012, 08:27 PM
ريما حياتي الله يخليكي غ كلامك الطيب إلي أثلج صدري ربي يثلج صدرك بخبر حملك بإذن الله
بس شو صار معك بعد الحجامه ليكون عندك سيوله

وتسلمي غ الدعاء أن شاء الله ربي يكرمني وتنقلي أو أنا أنقل خبر حملي بإذن الله أو ننقل سوا خبر حمل بعض يإرب

أما عن موضوع الاستعفار حاولي تخليه لوجه الله ماتبتغي فيه أي مصلحه ومنه تدعي ربي ييسرلك أمورك ويرزقك بالدريه الصالحه

والله يا مايا الحجامه عملتي الحجامه بمواضع السنه وعملتلي بمواضع الحمل
الي هي عالمبيض اليمين والشمال واسفل الظهر
وللغده بالرأس .. وعملتي بقدمي فوق الاصابع
فكانت اثار التشريط ظاهره خصوصا الي في رجلي لانها ظاهره للناس والكل يسألني شو مالها رجلك
فسببتلي إحراج .. غير ان زوجي مش عارفه ليش بس كان رافض اني اعملها .. وكان مزعوج من اثارها في جسمي كتييييير
بس هلأ اتشجعت اني ارجع اعملها احياء لسنة الرسول صلي الله عليه وسلم وربي يكتب لنا الشفاء يارب

وبالنسبه للاستغفار يامايا فعلا انا بحاول استحضر اي ذنب ارتكبته واستغفر بنية ان الله يرحمني ويغفرلي
والله يتقبل منا يارب صالح الاعمال ويرضي عنا جميعا ياااارب

Reemaa
07-06-2012, 08:29 PM

اه مزبووط يانووونا ستيل كانت عضوه هنا في التجمع من كم سنه وبعدين قطعت لظروف خاصه مرت بيها
ودلوقتي رجعت بخبر ولادتها بولد وبنووته ماشاء الله تبارك الله
عقبالك وعقبال كل بنات التجمع يا كريم يارب العالميييين

Reemaa
07-06-2012, 08:32 PM
اهليين ياشايان كيفيك اليوم ياعمري يارب تكوني بخير
طمنينا عنك وعن دراستك الله يوفقك يارب ويسهلك امورك يا كريم يارب
وكيف الادويه الي بتاخديها ان شاء الله امورك تمام ياحنان يارب

شايان
07-06-2012, 08:40 PM
اهليين ياشايان كيفيك اليوم ياعمري يارب تكوني بخير
طمنينا عنك وعن دراستك الله يوفقك يارب ويسهلك امورك يا كريم يارب
وكيف الادويه الي بتاخديها ان شاء الله امورك تمام ياحنان يارب

ازيك يا ريما , انا الحمدلله تمام وادويتى بخير والايام دى داخله على امتحانات وولادة بنت خالتى الاربعاء القادم وقدوم زوجة أخى مع أولادها يعنى دوشه بالكوووووووووووووووم ههههههه

Reemaa
07-06-2012, 08:41 PM
عن ابي أمامه الباهي رضي الله عنه ان رسول الله صلي الله عليه وسلم سأله (( بأي شئ تحرك شفتيك يا أبا أمامه؟!
فقلت أذكر الله يا رسول الله
فقال: ألا أخبرك بأكثر وأفضل من ذكرك بالليل والنهار؟
قلت: بلي يا رسول الله!
قال تقول .....(( سبحان الله عدد ماخلق ، سبحان الله ملء ما خلق ،
سبحان الله عدد مافي الارض والسماء، سبحان الله ملء مافي الارض والسماء
سبحان الله عدد ما احصي كتابه ، سبحان الله ملء ما احصي كتابه
سبحان الله عدد كل شئ ، سبحان الله ملء كل شئ

الحمدلله عدد ما خلق ، الحمدلله ملء ما خلق
الحمدلله عدد مافي الارض والسماء ، الحمدلله ملء مافي الارض والسماء
الحمدلله عدد ما احصي كتابه، الحمدلله ملء ما احصي كتابه
الحمدلله عدد كل شئ، الحمدلله ملء كل شئ )).

احرصو علي هذا الذكر بالأخص بعد صلاة الفجر والعصر اثابكم الله

Reemaa
07-06-2012, 08:44 PM
ازيك يا ريما , انا الحمدلله تمام وادويتى بخير والايام دى داخله على امتحانات وولادة بنت خالتى الاربعاء القادم وقدوم زوجة أخى مع أولادها يعنى دوشه بالكوووووووووووووووم ههههههه

ياعمررري ياحنان الله يقويكي ياااااارب ويكون في عونك
الله يوفقك في امتحاناتك الله يجبر بخاطرك يارب وينجحك ويسعد قلبك ياحنان يارب
ويعيينك علي ضيوفكم معليش ياعمري انا زيك هيجي الصيف وأخواتي بأذن الله هينزلو مصر وهنشغل بيهم اكيد
الله يجعلها اجازة خير علي الجميع ياااارب
ويقوم بنت خالتك بألف سلامه عقبال ماتقفلك في ولادتك بالقرررريب يا حنان اللهم اميييييييييييييييين

noona201012
07-06-2012, 09:35 PM
مايا يا عيوني ربنا يخلي لنا ماما وتدعي لنا كلنا وانشاء الله الدعوه توصل يا رب ويعوض عليكي عن قريب بالتوام السليم المعافي ياااااااااااااارب
شايان القمر انشاء الله بنت خالتك تقوم بالف الف سلامه وانشاء الله البيت يكون مليان ناس كتير وياااااااارب عقبال ما عياللك يمولوا البيت دوشه ويقلبوا لك الدنيا يا شوشو

noona201012
07-06-2012, 09:49 PM
ريما القمر مبروك لستيل هير وعقبال كللللللللللللللللللللللللللللللللل البنات بالملف ويا رب يجعل الخبر فاتحه خير للملف الجديد

noona201012
07-06-2012, 09:53 PM
اه مزبووط يانووونا ستيل كانت عضوه هنا في التجمع من كم سنه وبعدين قطعت لظروف خاصه مرت بيها
ودلوقتي رجعت بخبر ولادتها بولد وبنووته ماشاء الله تبارك الله
عقبالك وعقبال كل بنات التجمع يا كريم يارب العالميييين

انا عارفه ستيل هير هي معانا بالملف من زمااااااااااااااان علي فكرة اصل انا من المؤسسين ههههههههههه من ايام تمارا وملك المالكي وريدو والمهندسه عراقيه يعني من زماااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
بس الحمد لله ان ربنا وفقها يا رب عقباللك بس هي يا تري عملتها فين ؟؟

عاشقة العتره
08-06-2012, 01:23 PM
جمعه مباركه بشري نونا حبيبتي يااارب حامل باانتظارك ياقلبيسلامي للجميع

noona201012
08-06-2012, 01:44 PM
السلام عليكم يا احلي واغلي اخوات
انا عارفه انكم قلقانين زييييييييي هههههههه بس انا لسه منزلتش احلل قلت ادخل اقول لكم مش هوصيكم علي الدعاء وان كنت اعرف انكم مش ناسييني

عاشقة العتره
08-06-2012, 01:59 PM
نونا أذبحك اني على أعصابي ويالله فتحت الصفحة
ربي يجبر بخاطرك يااحلى نونا وتبشرينا يااااارب
ببركة يوم الجمعه اجبر خاطر نونا وفرح قلبها وقلوبنا معها
يارب انك قلت في كتابك ادعوني استجب لكم
نحن ندعوك كما أمرتنا فااستجب لنا كما وعدتنا انك لاتخلف الميعاد

هيبة الرحمان
08-06-2012, 02:00 PM
السلام عليكن جميعا

اولا مبروك الملف الجديد ويارب يجعلوا فاتحة خير على نونا و تكون اول الحوامل لتتكب اسمها فيه

ثانيا انا عارفة انكم قلقتوا علي في ها اليومين لغبتهم بس كنت بمر بظروف والله نفسي افرحكم بخبر تنشيط اكبر عدد من البويضات بس البرنامج ما جبشي نتيجة معايا ها المرة يارب يفرح قلبي بخبر حملي عن قريب من بدون عمليات و لاشئ و الله نفستي مش ولابد لكن الحمد لله شئ و الشكر لله اللهم لااعتراض على قضاءك و قدرك
حبيت اني ادخل اليوم عشان اخبركم بلصار معي وكمان عشان ادعي لاختنا نونا ربنا يفرح قلبها بحمل ثابت سليم معافئ يارب العالمين
اعذروني مش حقدر ارد عليكن دلوقتي في فرصة اخرى عشان بجد ميش نفسيتي تعبانة شوي ربنا يصبرنا على الابتلاء
يارب يارب يارب ياكريم يارحيم نسألك الصبر عند الابتلاء يارب العالمين

عاشقة العتره
08-06-2012, 02:05 PM
هيبه ياعمري حزنتيني عليك من جد كان نفسنا نفرح بيكي
بس قدرة رب العالمين فوق كل شي وربك كريم وماراح ننساك من الدعاء
ربي يفرج عنا جميع ويرزقنا الذريه قريب ياااااارب
انتبهي على نفسك وبما ان إحنا مع ربنا فربنا معنا اكيد
في قول للحسين عليه السلام ابن رسول الله عليه افضل الصلاة والسلام
ماذا وجد من فقدك وماذا فقد من وجدك
يقصد الله جل وعلا

Reemaa
08-06-2012, 02:46 PM
انا عارفه ستيل هير هي معانا بالملف من زمااااااااااااااان علي فكرة اصل انا من المؤسسين ههههههههههه من ايام تمارا وملك المالكي وريدو والمهندسه عراقيه يعني من زماااااااااااااااااااااااااااااااااااااان
بس الحمد لله ان ربنا وفقها يا رب عقباللك بس هي يا تري عملتها فين ؟؟

ياعمري يانونااا ان شاء الله يارب يكون اليوم يوم تأهلك وتخرجك من الملف وتشاركي معانا فقط كضيفه يارب ياكريم يجبر بخاطرك ويفرح قلبك اليوم بخبر حملك يا نونا يارب ...... انا كمان يانونا كنت زمان من المتابعين لهالملف من ايام ريناد ودقدقه الله يمسهم بالخير يارب ويحفظلهم أطفالهم اللهم امييييين

Reemaa
08-06-2012, 02:55 PM
السلام عليكن جميعا

اولا مبروك الملف الجديد ويارب يجعلوا فاتحة خير على نونا و تكون اول الحوامل لتتكب اسمها فيه

ثانيا انا عارفة انكم قلقتوا علي في ها اليومين لغبتهم بس كنت بمر بظروف والله نفسي افرحكم بخبر تنشيط اكبر عدد من البويضات بس البرنامج ما جبشي نتيجة معايا ها المرة يارب يفرح قلبي بخبر حملي عن قريب من بدون عمليات و لاشئ و الله نفستي مش ولابد لكن الحمد لله شئ و الشكر لله اللهم لااعتراض على قضاءك و قدرك
حبيت اني ادخل اليوم عشان اخبركم بلصار معي وكمان عشان ادعي لاختنا نونا ربنا يفرح قلبها بحمل ثابت سليم معافئ يارب العالمين
اعذروني مش حقدر ارد عليكن دلوقتي في فرصة اخرى عشان بجد ميش نفسيتي تعبانة شوي ربنا يصبرنا على الابتلاء
يارب يارب يارب ياكريم يارحيم نسألك الصبر عند الابتلاء يارب العالمين

هيبه ياعمري انا مش فاهمه ايه الي حصل معاكي
يعني استجابتك للمنشطات بطيئه واتلغت العمليه؟؟؟
حبيبتي لو فعلا حصل كدا ما تقلقي ياعمري مش شرط انها تتكرر كل مره سدقيني والله .. انا واثقه من كلامي
بس بدي أسألك ياهيبه انتي اعتمدتي بس علي المنشطات ؟؟ ولا اعتمدتي نظام غذائي بجانب الادويه؟؟؟
هيبه والله العظيم ما تتصوري كيف الأكل والشرب والتركيز علي حاجات معينه ممكن تفرق معاكي باستجابتك للمنشطات بطريقه لا تتخيليها
معليش يمكن انا ما انتبهت او كنت مشغوله الفتره الماضية ولا كنت وجهتك لحاجات معينه كانت راح تفرق معاكي كتير
لكن الحمدلله علي كل حال وقدر الله وما شاء فعل

المره الجايا بأذن الله ياهيبه راح اتابع معاكي خطوه بخطوه وبأذن الله راح تبشريني بنتائج مبهره
الله يربط علي قلبك ويعوضك بخبر يشرح قلبك ويهدي بالك قرييييبا يارب

Reemaa
08-06-2012, 03:00 PM
هيبه ياعمري عن جد قلبي معك والله
بس والله سدقيني ارتاحي كم شهر وعيديها تاني بعد رمضان وسدقيني ربي راح يغير حالك من حال الي حال
وراح تكمل العمليه بأذن الله وربي يااااااااارب يجعلها سبب حملك بتؤام وتكون ذريه تقيه نقيه يا كريم يارب االعالمييين
الله يفك كربك وهمك ياهيبه يارب :-(

Reemaa
08-06-2012, 03:01 PM
عاشقه يااقلبي اهلييين كيفيك ياعمري
وكيف المنشطات معك ؟؟ يارب تكون امورك كلها بخير يارب
الله معك ويوفقك يتمملك علي خير يااااااارب

Reemaa
08-06-2012, 03:02 PM
بنات ما اوصيكم بالإكثار من الصلاة علي رسول الله عليه افضل الصلاة والسلام
وطبعا قرأة سورة الكهف
والاستغفااااااااار

استغفر الله العظيم واتوب اليه عدد خلقه وزنة عرشه ورضا نفسه ومداد كلمااته

عاشقة العتره
08-06-2012, 04:22 PM
استغفر الله الذي لااله الاهو الحي القيوم وأتوب اليه
ريما حبيبتي تسلمي ياعمري ربي مايحرمنا من طلتك ووجودك منور الملف
اني صار لي كم يوم من أخد ابر الدبيكتل يوجعني راسي ولوعة جبد
مدري هو صحيح منها لولا. والحمدلله حتى ابر التنشيط صرت اضربها
لنفسي اخلط البودرة معاها واضرب نفسي ولو ان في بعض الاحيان
يطير جزء منها بسبب الهوا بس مااعتقد بضع قطرات راح تضر
وصرت مشخال هههههه بطني كل منقط
ومتوكله على ربنا وان شاء الله تنجح يااارب
ربي يجعل عمليتك الجايه سبب في حملك يارب
نونا وينك باانتظارك موفقه يارب
شايان لك وحشه اليوم موفقه ياعمري

noona201012
08-06-2012, 05:12 PM
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكم يا احلي واغلي اخوات كان نفسي افرحكم النهارده بس الحمد لله رب العالمين علي كل شيئ ..........لعله خير النتيجه لسه طالعه وسلبيه الحمد لله رب العالمين من قبل ومن بعد
اعذروني يمكن معرفش ادخل اليومين الجايين لان زوجي هيكون بالبيت
ادعوا لي يا اخواتي فانا في امس الحاجه لدعواتكم المخلصه

ميرو أحمد
08-06-2012, 05:43 PM

خديجه معلش يا حبيبتى قدر الله و ما شاء فعل و ان شاء الله المره الجايه تكون موفقه
عارفه انا اتأجلت عمليتى من شهر 3 لشهر 5 على مرتين و الحمد لله دلوقتى ربنا كرمنى بالحمل
اكيد لو كانت اتعملت فى الميعاد اللى كنت انا عايزاه مكانش هيحصل نصيب
فإحمدى ربنا و ادعى ان شاء الله المره الجايه تكون بالذريه الصالحه يارب

نونا يا قلبى معلش قدر الله و ما شاء فعل ربنا يعوضك خير يا حبيبتى
و المره الجايه تحملى فى توأم سليم معافى يارب ان شاء الله

مايا تسلمى يا حبيبتى على الدعاء ربنا يكرمك و يرزقك انت و ريما و حنان وكل البنات

بالنسبه لى امبارح الصبح نزل على شويه دم دم احمر المره دى مش افرازات ملونه زى كل مره
اتصلت بيهم فى المركز و قالولى استمر على حقن المثبت كمان يومين و نشوف و من ساعتها
و انا تقريبا نايمه مش راضيين يخلونى اقوم ماما و بابا و حتى اختى الصغيره
كل شويه يقولولى انام عموما انا الحمد لله انهارده احسن بس ادعولى
ان شاء الله اطمن على البيبى و اسمع نبضه اول ما اروح للدكتوره
و انى اكون حامل فى توأم سليم معافى يا رب

شايان
08-06-2012, 06:38 PM
نونا قدر الله وما شاء فعل , معلش يا نونا لسه رزقك مجاش ربنا يعوضك خير ,

شايان
08-06-2012, 06:40 PM
هيبة الرحمن ماتزعليش يا جميل انا عارفه احساسك لأنى عشته من قبل بس معلش ما باليد حيله , توكلى على الله وكل شئ هايكون تمام ان شاء الله

شايان
08-06-2012, 06:41 PM
عاشقة ربنا يوفقك فى التنشيط وان شاء الله يجيب نتيجه كويسه معاكى

شايان
08-06-2012, 06:42 PM
ميرو ربنا يثبت حملك وان شاء الله خير بس حاولى تريحى على قد ما تقدرى وان شاء الله خير

Reemaa
08-06-2012, 08:29 PM
ازيكم يا احلي واغلي اخوات كان نفسي افرحكم النهارده بس الحمد لله رب العالمين علي كل شيئ ..........لعله خير النتيجه لسه طالعه وسلبيه الحمد لله رب العالمين من قبل ومن بعد
اعذروني يمكن معرفش ادخل اليومين الجايين لان زوجي هيكون بالبيت
ادعوا لي يا اخواتي فانا في امس الحاجه لدعواتكم المخلصه

وعليكم السلام ورحمة الله وبركااته
لا اله الا الله .. حنان والله اتفجأت كان عندي إحساس كبييير انك حامل من الأعراض الي ذكرتيها
ياقلبي اسأل الله العظيم ان يجيريك في مصيبتك ويخلف عليكي خيرا منها
الله يربط علي قلبك يا حنان يارب
حاسه بيكي طبعا لااني لسه كنت بوضعك من ١٠ ايام
شو بدنا نعمل يا حنان غير اننا نقول الحمدلله علي كل شئ
الحمد الشكر لك يارب حتي ترضي والحمدلله اذا رضيت والحمدلله بعد الرضا
ياعمري ياحنان قلبي معك والله .. الله يعوض عليكي ياااااارب عاجلا وليس ااجلا
وهنستناكي ياحنان دخييلك ما اطولي الغيبه

Reemaa
08-06-2012, 08:36 PM
استغفر الله الذي لااله الاهو الحي القيوم وأتوب اليه
ريما حبيبتي تسلمي ياعمري ربي مايحرمنا من طلتك ووجودك منور الملف
اني صار لي كم يوم من أخد ابر الدبيكتل يوجعني راسي ولوعة جبد
مدري هو صحيح منها لولا. والحمدلله حتى ابر التنشيط صرت اضربها
لنفسي اخلط البودرة معاها واضرب نفسي ولو ان في بعض الاحيان
يطير جزء منها بسبب الهوا بس مااعتقد بضع قطرات راح تضر
وصرت مشخال هههههه بطني كل منقط
ومتوكله على ربنا وان شاء الله تنجح يااارب
ربي يجعل عمليتك الجايه سبب في حملك يارب
نونا وينك باانتظارك موفقه يارب
شايان لك وحشه اليوم موفقه ياعمري

عاشقه يااقلبي الله يقويك يارب علي المنشطات ويجبر بخاطرك الاهي ... ويحيي رحمك يارب ويفرح قلبك بالحمل هالشهر يا كريم يارب العالميين
وعن جد شطووره انك صرتي تعتمدي علي حالك بأخذ الابر يااقلبي الله يجعلها بفائدته الاهي
وماتخافي يا عاشقه فعلا لازم تطلع كم نقطة سائل مع الهواء هاذا شي لا بد منه ماتقلقي ياعمري
اما بالنسبة للمشخال فحدث ولا حرج ^______^ لو شربنا كاسة مويا يااقلبي راح تطلع من كل مكان تتخيليه :)))))
طبعا ولا يخلو الامر من بقع زرقاء وخضرا وبني هههههه يعني تاتو طبيعي حركات خخخخخخخ
تعرفي ياعاشقه انا كنت اعطي لنفسي كمان ابرة التثبيت وكانت عضل o-0
الله ما يضيعلك تعب يارب ويفرح قلبك وقلب زوجك واهلك بخبر حملك هالشهر ياااارب ياكريم
ويعوض علي نووونا وهيبه يارب ارحم ضعفهم وكسرهم يارب

Reemaa
08-06-2012, 08:39 PM

خديجه معلش يا حبيبتى قدر الله و ما شاء فعل و ان شاء الله المره الجايه تكون موفقه
عارفه انا اتأجلت عمليتى من شهر 3 لشهر 5 على مرتين و الحمد لله دلوقتى ربنا كرمنى بالحمل
اكيد لو كانت اتعملت فى الميعاد اللى كنت انا عايزاه مكانش هيحصل نصيب
فإحمدى ربنا و ادعى ان شاء الله المره الجايه تكون بالذريه الصالحه يارب

نونا يا قلبى معلش قدر الله و ما شاء فعل ربنا يعوضك خير يا حبيبتى
و المره الجايه تحملى فى توأم سليم معافى يارب ان شاء الله

مايا تسلمى يا حبيبتى على الدعاء ربنا يكرمك و يرزقك انت و ريما و حنان وكل البنات

بالنسبه لى امبارح الصبح نزل على شويه دم دم احمر المره دى مش افرازات ملونه زى كل مره
اتصلت بيهم فى المركز و قالولى استمر على حقن المثبت كمان يومين و نشوف و من ساعتها
و انا تقريبا نايمه مش راضيين يخلونى اقوم ماما و بابا و حتى اختى الصغيره
كل شويه يقولولى انام عموما انا الحمد لله انهارده احسن بس ادعولى
ان شاء الله اطمن على البيبى و اسمع نبضه اول ما اروح للدكتوره
و انى اكون حامل فى توأم سليم معافى يا رب

مروه يااقلبي الف سلامه عليكي .. ياعمري اطمني مادامك مستمريه عالمثبت بأذن الله مافي خوف
والله يا مروه بتحصل كتييير في اول الحمل وبيكمل وبيعدي علي خير يااقلبي ما تقلقي
والله يباركلك في اهلك يارب ويديمهم فوق راسك دائماً ويفرحهم بضمة طفلك وهو بأحسن حال يا كريم يارب ااالعالمين
الله يتمم فرحتك يامروه يارب بسماع نبض اولادك اللهم امييين

Reemaa
08-06-2012, 08:43 PM
نووونا وهيييبه

الله يبدل كربكم وحزنكم لفرح يارب ... ويعوضكم خير وانا معاكم يارحمن يارحييييم

اللهم اصلح شئننا كله ولا تكلنا لنفسنا طرفة عين يا الله

Reemaa
08-06-2012, 08:44 PM
اللهم أني مسني الضر وانت ارحم الراحميييين

عاشقة العتره
08-06-2012, 09:09 PM
نونا ياقلبي اني مثل ريما كنت متوقعه انك حامل بقوة وماكان عندي شكبس قدرالله وماشاء فعل حبيبتي لسى النصيب ماجاربي يكون بعونكم انتي وهيبه يارب والأيام الجايه افضل بااذن الله ريما حبيبتي ماشاء الله عليكي اني أخاف أخد ابر العضلبس يمكن بكرة تتعود عليها كمان حبيبتي ريما قلبك كبييييبيرربي يعطيك على قد نيتك وبسم الله ماشاء الله عليكي صبورة ربي يرزقك قريب انتي وكل بنات الملف ولايجعلفينا مشتاق يارباني اليوم بطوله من قعدت من النوم واني لايعه جبدي ووجع راس وسهالرغم ان اكلي كله من البيت مااكلت شي من بره غير ايس كريم من 3 ايام بس والحين اخدت لي بندول وقالت لي وحدة من الجيران أخد نعناع مع سكر نبات وان شاء الله اكون افضل مروة حبيبتي ربي يكمل فرحتك بسماع النبض يارب

عاشقة العتره
09-06-2012, 09:49 AM
صباح الخير دعواتكم بنات رايحه اعمل سونار وراح ادخل على دكتور الباطنيه لأني من امس موفي دنيااسهال ومعدتي والقولون ووجع راس ولوعة جبد اشوفكم ثاني

سوسو15
09-06-2012, 10:41 AM
اخباااااركم يابناااات ..؟؟

واخيراااا اصطلح جهااازي ..

هيبه ونونا ,, حبيباتي قدر الله وماشاء فعل ,, ربي يعوضكم ويرزقكم من اوسع ابوابه .. ماتدروا فين الخير ان شاء الله قريب ,,

اما عن اخباري ,, من يومين رسلوا رساله لزوجي من مستشفى الملك فيصل التخصصي بالرياض ,, انهم استلموا حالتنا ولسى ما قرروا يقبلوها او لا ,,

وبصراحه خاطري اعمل العمليه على حسابي لأني خايفه انهم يتأخروا علينا ,, وزوجي ماعنده اجازه الا شهر شعبان ورمضان ومستحيل يوافق نعملها في رمضان ,, بتمنى من قلبي ان زوجي يوافق ان نعمل العمليه على حسابنا ,,

بصراحه نفسيتي تعبااانه كثير هاليومين ,, زوجة اخي العروس بسم الله ما شاء الله حملت ,, وهم لسى متزوجين من شهرين ونص ,, انا مش بحسدها ,, بس اللي ضايقني حركتها ان كانت عارفه روحها حامل وبتقول لنا ان الدوره نازله عليها ,, ومثلت الدوور بجدااره ,, ولما سألتها شلون حامل وانتي توها جايتك الدوره قالت اصلا ما نزلت دوره انا قلت كذا عشان ما احد يشك اني حامل لأني ابي زوجي يعرف او واحد (( زوجها بيشتغل بعيد وما تقدر تكلمه الا في الويكند وبيجي في الشهر مره )) المهم لما قلت لها الله يتمم لك على خير واحسبي حسابك ان خصرك بيعرض وبتحتاجي بنطلونات اكبرر قلت كذا من باب المزح قالت الله كريم وطبيعي ان الخصر بيعرض ,, حتى ما كلفت على نفسها انها تقولي عقبالك ,, من بعد ما كانت تقولي انا صعبان علي كيف بحمل قبلك ادري انك بتفرحي لي بس في حاجه في داخلك بتنكسر هذا كان كلامها قبل ما يخطبها اخوي والحين بعد ما عرفت انها حامل ااابد ما حسستني بهالشي تغيرت بشكل كبيير عن ايام صداقتنا ,, وفوق هذا احنا بعايلتنا اذا حملت الوحده بتستحي تتكلم لأحد انها حامل بتقول لزوجها وزوجها يخبر الناس واهله اما هي رسلت رسايل لأهلي كلهم بتخبرهم انها حامل ,, جريــــئه بشكل ,,

وبتعمل لي حالها فاهمه في كل شي ,, وما بتحب احد يغلطها ,, مثلا بتقول لاختي ان وقت الدوره نزل عليها دم لأن المشيمه نازله وهي لسى اصلا ما عرفت حالها انها حاامل !! شفتوا كيف بتعمل روحها فاهمه في كل شي وهي اصلا مو عارفه شي !! ,, هالشي ينرفزني منها كثثييير ,,

ودائما بتمدح نفسها ووو .. تعبت نفسيا منها مصدوومه فيها بقوه ,, من قبل ايام صداقتنا كانت غير عن كذاا ,,

نفسيتي تعبت حيييل من هالشي ,, وصار خاطري اسوي العمليه بأقرب فرصه والله انها مو غيره منها لأني من قبل ما تحمل وانا خاطري اسوي العمليه ,, ادعولي تعبت نفسيا التفكير هد حيلي ,,

سوسو15
09-06-2012, 10:42 AM
صباح الخير دعواتكم بنات رايحه اعمل سونار وراح ادخل على دكتور الباطنيه لأني من امس موفي دنيااسهال ومعدتي والقولون ووجع راس ولوعة جبد اشوفكم ثاني

ما تشوفي شر حبيبتي ,, طمنينا عليك ,,

Reemaa
09-06-2012, 02:25 PM
نونا ياقلبي اني مثل ريما كنت متوقعه انك حامل بقوة وماكان عندي شكبس قدرالله وماشاء فعل حبيبتي لسى النصيب ماجاربي يكون بعونكم انتي وهيبه يارب والأيام الجايه افضل بااذن الله ريما حبيبتي ماشاء الله عليكي اني أخاف أخد ابر العضلبس يمكن بكرة تتعود عليها كمان حبيبتي ريما قلبك كبييييبيرربي يعطيك على قد نيتك وبسم الله ماشاء الله عليكي صبورة ربي يرزقك قريب انتي وكل بنات الملف ولايجعلفينا مشتاق يارباني اليوم بطوله من قعدت من النوم واني لايعه جبدي ووجع راس وسهالرغم ان اكلي كله من البيت مااكلت شي من بره غير ايس كريم من 3 ايام بس والحين اخدت لي بندول وقالت لي وحدة من الجيران أخد نعناع مع سكر نبات وان شاء الله اكون افضل مروة حبيبتي ربي يكمل فرحتك بسماع النبض يارب

يااقلبووووو يااعاشقه الله يحفظك يارب ^_^ وربي يجعلني نصيب بدعواتك الطيبه ياعمري يارب.... ولكي بالمثل اللهم امييين. .... والله يااعاشقه انا صرت اضرب الابر لحالي مع تكرار العمليات ^___^ يعني في الاول فعلا كنت لازم تطلعي نيرس في مواعيد محدده تعطيني الابر واحيانا كانت تتأخر وتعرفي يااقلبي خصوصا بأبر التنشيط الوقت مهم موووت وكان شدة أعصاب لي كبييييره وبهدله عن جد ... ومع التكرار صرت الحمدلله اعتمد علي نفسي وفي المركز علمونا كيف نضرب الابر ههههههه وانا سويت حقن ٦ مرات الحمدلله يعني خلاص الواحد بفضل الله اتعود وصار خبره ؛-)

اما عن العضل فأنا أوقف قدام المرايا واسمي الله وهووووووب هههههههههه طبعا ابرة التثبيت دمها ثقييييل موت خصوصا ان الأبره الي يعطونا إياها في المركز للتثبيت ٥ سم ... O-0 عن جد قمة العذاب
الحمدلله رب العالمين الله يجعله في ميزان حسناتنا يارب ويعوضنا خير يا عاشقه يارب
ويجي اليوم الي يكونو أطفالنا بحضننا ياكريممممممم يااااارب العالمييين

Reemaa
09-06-2012, 02:27 PM

عشوووقه سلامااااااااات ياعمري ماتشوفين شر ان شاء الله
الف سلامه عليك ... الله يطمن قلبك يارب وترجعي مجبورة الخاطر ياااكرييم يارب

Reemaa
09-06-2012, 02:37 PM
اخباااااركم يابناااات ..؟؟

واخيراااا اصطلح جهااازي ..

هيبه ونونا ,, حبيباتي قدر الله وماشاء فعل ,, ربي يعوضكم ويرزقكم من اوسع ابوابه .. ماتدروا فين الخير ان شاء الله قريب ,,

اما عن اخباري ,, من يومين رسلوا رساله لزوجي من مستشفى الملك فيصل التخصصي بالرياض ,, انهم استلموا حالتنا ولسى ما قرروا يقبلوها او لا ,,

وبصراحه خاطري اعمل العمليه على حسابي لأني خايفه انهم يتأخروا علينا ,, وزوجي ماعنده اجازه الا شهر شعبان ورمضان ومستحيل يوافق نعملها في رمضان ,, بتمنى من قلبي ان زوجي يوافق ان نعمل العمليه على حسابنا ,,

بصراحه نفسيتي تعبااانه كثير هاليومين ,, زوجة اخي العروس بسم الله ما شاء الله حملت ,, وهم لسى متزوجين من شهرين ونص ,, انا مش بحسدها ,, بس اللي ضايقني حركتها ان كانت عارفه روحها حامل وبتقول لنا ان الدوره نازله عليها ,, ومثلت الدوور بجدااره ,, ولما سألتها شلون حامل وانتي توها جايتك الدوره قالت اصلا ما نزلت دوره انا قلت كذا عشان ما احد يشك اني حامل لأني ابي زوجي يعرف او واحد (( زوجها بيشتغل بعيد وما تقدر تكلمه الا في الويكند وبيجي في الشهر مره )) المهم لما قلت لها الله يتمم لك على خير واحسبي حسابك ان خصرك بيعرض وبتحتاجي بنطلونات اكبرر قلت كذا من باب المزح قالت الله كريم وطبيعي ان الخصر بيعرض ,, حتى ما كلفت على نفسها انها تقولي عقبالك ,, من بعد ما كانت تقولي انا صعبان علي كيف بحمل قبلك ادري انك بتفرحي لي بس في حاجه في داخلك بتنكسر هذا كان كلامها قبل ما يخطبها اخوي والحين بعد ما عرفت انها حامل ااابد ما حسستني بهالشي تغيرت بشكل كبيير عن ايام صداقتنا ,, وفوق هذا احنا بعايلتنا اذا حملت الوحده بتستحي تتكلم لأحد انها حامل بتقول لزوجها وزوجها يخبر الناس واهله اما هي رسلت رسايل لأهلي كلهم بتخبرهم انها حامل ,, جريــــئه بشكل ,,

وبتعمل لي حالها فاهمه في كل شي ,, وما بتحب احد يغلطها ,, مثلا بتقول لاختي ان وقت الدوره نزل عليها دم لأن المشيمه نازله وهي لسى اصلا ما عرفت حالها انها حاامل !! شفتوا كيف بتعمل روحها فاهمه في كل شي وهي اصلا مو عارفه شي !! ,, هالشي ينرفزني منها كثثييير ,,

ودائما بتمدح نفسها ووو .. تعبت نفسيا منها مصدوومه فيها بقوه ,, من قبل ايام صداقتنا كانت غير عن كذاا ,,

نفسيتي تعبت حيييل من هالشي ,, وصار خاطري اسوي العمليه بأقرب فرصه والله انها مو غيره منها لأني من قبل ما تحمل وانا خاطري اسوي العمليه ,, ادعولي تعبت نفسيا التفكير هد حيلي ,,

حبيبتي ياسوسو والله وجعتي قللللبي ياعمري
الله يعينك يارب بعرف ان موضوع زوجة اخوك حساس جداً ... معليش ياعمري الله ييسرلك امورك يارب ويسخرلك زوجك وتسوي العمليه ويكرمك ربي ويراضيكي بالحمل يارب ويكونو تؤام كمان انه علي كل شئ قدير

عاشقة العتره
09-06-2012, 03:10 PM
يسعد مساكم
ريما حبيبتي تسلمي والله انك طيوبه وتستاهلي كل خير
وربنا كريم راح يعوضنا على صبرنا خير ويعطينا حاجه جميله فوق مانتصور
اني متأكدة من هذا الشي
والله ياريما اني أخاف من إبرة العضل لان مثل ماقلتي كبيرة
زين تعودت اضرب نفسي اللي تحت الجلد ربي يكون بعونا على هالابر
ويجعلها كلها في ميزان حسناتنا يارب ياعمري ياريما احبك في الله اموووه
سوسو يازينب ياعمري ماعليه حبيبتي إحنا حاسين بشعورك
وانه مو حسد بس لازم تجيه الواحد غصه وبعدين يتعود
حاولي تقنعي زوجك أدا مستعجله وتوكلي على الله
مدام ضروفك ماراح تسمح بعدين الله يكون بعونك حبيبتي

اما عن إخباري رحت المركز وكنت تعبانه مثل ماقلت ليكم
من معدتي والقولون بس الحمدلله بعد ماكتب لي الدكتور العلاج صرت احسن
وأخدت الروشته وماصرفتها باانتظر أدا رجع شريته موحابه اعرض نفسي
لعلاج ثاني يكفي الأبر
بالنسبه للسونار الحمدلله كانت الاستجابه كويسه وعطوني إبرة ثانيه تنشيط بالعضل
وإبرة جونال أف قللوا لي الجرعه نصف ماء مقطر وواحد بودرة
وموعدي الجاي الاثنين ونشوف شو يصير
طبعا امس واليوم ماقدرت أكل بيض ولا اشرب حليب عشان لوعة الجبد
والإسهال مايناسبه حليب بس الماء مواصله عليها
الليله أدا مارجع الألم راح اكل بيييييييض والله باابيض أهي أهي
مااحب البيض كثير

عاشقة العتره
09-06-2012, 03:18 PM
نونا وهيبة حبيباتي لاتغيبوا عنا كثير بقلوبنا وتوحشونا
ثنو وشايان وينكم وحشتونا
قرة وأكسجين والطير الاخضر وأمة الله الكريم
وسوشي وبشرى وعفاف ويقيني ومايا وريناد ورحيق
وفجر وشيرين وقطعة سكر ورورو وحشتونا
الملف فاضي بدونكم وموحش تعالوا نوروه
اول ماسجلت في المنتدى عجبني تجمعكم كثير
والحين يذوب كل شهر تدخل وحده
ربي يجمعنا على الخير وفي جنات النعيم

عاشقة العتره
09-06-2012, 03:20 PM
مروة حبيبتي بشري عسئ الدم وقف الى غير رجعه
ماتشوفيه الا على الولادة يارب

عاشقة العتره
09-06-2012, 03:23 PM
بنات اليوم لقيت دكتور ودكتوره ازواج من العراق وكان بينهم طفله
وصرنا مع بعض ندخل ونطلع مع المنسقه واخدتنا السوالف
طلع ان هذي بنتهم نتيج عمليه بنفس المركز من قبل ٤ سنوات
من اول محاولة بسم الله ماشاء الله نجحت
البنت مثل القمر وآلام جايه تعيد المحاوله من جديد
عشان تخاوي بنتها ربي يرزقها ويرزقنا جميع يارب

green bird
10-06-2012, 03:15 AM
اخواتي الحبيبات وحشتوني كتير كتيييييييييييييييييييييييييييييييير يارب تكونو جميعا بالف خير وربي يفرح قلوبنا جميعا انه على كل شيئ قدير
حبيبتي يا نونا قدر الله وما شاء فعل ربي يعوضك خير ويرزقك بدون عمليات وتخاوي حماده عن قريب وكل شيئ بارادة الله
عاشقة العترة ربي ييسرلك امورك وتكملي الاجراءات على خير وترجعي مجبورة الخاطر يارب ونفرح بخبر حملك انه على كل شيئ قدير وجزاكي الله خيرا على سؤالك عني ربي يجعلنا من المتحابين فيه
هيبة الرحمن ربي يعوضك خير حبيبتي ويرزقك من حيث لا تحتسبي والمرة الجايه تكون امورك تمام ويرزقك باحلى توءم يارب
ريما حبيبتي اخبارك ايه يارب تكوني بخير وربي يفرح قلبك بكل ما تتمني
ثناء انتي فين يا حبيبتي تعالي طمنينا عليكي يارب تكوني بالف خير
مروة حبيبتي يا رب تكوني بخير وربي ييسرلك امورك وتفرحي بسماع النبض ويطمن قلبك يارب ويكون الدم وقف
سلامي لجميع اخواتي الغائبات والحاضرات رحيق الازهار ومايا وسوسو والرسامه دانه وبشراكم وشايان وسوشي وام راغب ويقيني في الله وبوكو وام عبودي وريناد وميسون وبسبس وسلمى وميسون احبكم جميعا في الله

سوسو15
10-06-2012, 08:42 AM
حبيبتي ياسوسو والله وجعتي قللللبي ياعمري
الله يعينك يارب بعرف ان موضوع زوجة اخوك حساس جداً ... معليش ياعمري الله ييسرلك امورك يارب ويسخرلك زوجك وتسوي العمليه ويكرمك ربي ويراضيكي بالحمل يارب ويكونو تؤام كمان انه علي كل شئ قدير

حبيبتي ياريما ,, الحمدالله على كل حال ,, زوجي وافق اعمل اعمليه :) ,, وان شاء الله بنروح اليوم نعمل تحليل الكروموسومات عشان يدوب يطلع على موعد لعمليه المختبر اللي هنا بيطلع النتايج خلال 3 اسابيع يعني اقل من شهر الحمدالله واكلمناهم اذا يقدروا يرسلوا لنا النتايج بالفاكس قالوا عادي ,, الحمدالله يارب ,, واللي قنع زوجي بهالشي لأن المستشفى التخصصي قبلوا حالتنا الحمدالله بس تخيلوا متى أول موعد عطوني اياه ,, في 9/3/2013 م ,, تخيلوا يعني تقريبا بعد تسع شهوووور ,, قلت لزوجي لا بصراحه ما اقدر انتظر هالكثر بدون ما اسوي شي ,, خلاص انا ان شاء الله بستلم الجمعيه حقتي ,, وزوجي بيروح اليوم ياخذ قرض عشان ما ينقصنا شي ,, لأن اذا الله اراد ان شاء الله اعمل تجميد اجنه ,,

مشكوره حبيبتي على وقفتك معي ,,

يسعد مساكم
اني متأكدة من هذا الشي

لعلاج ثاني يكفي الأبر
مااحب البيض كثير

ههههههههههههههههه ,, والله ضحكتيني ذكرتيني بأخوي الله يرجعه بالسلامه ,, كان يعمل افلاااام ايام الطفوله عشان ما ياكل البيض ,, لأن ابوي بيجبره على هالشي ,, واذا جرب واكل بيجيله اسهااااااااااااااال ,, ويلعن اليوم اللي اكل فيه بيض ,, هههههههههه ,, يالله ياحبيبتي هاااانت ,, ومبروووك استجابتك للابر وياااااااااارب تكون بويضاتك صالحه وتتلقح كلها وتحملي يااااااااااااارب ,,

مشكوره حبيبتي على وقفتك معي ما قصرتي ,, خلاص ان شاء الله راح اعمل العمليه على الدوره الجايه بعد 12 يوم تقريبا :) ..

سوسو15
10-06-2012, 08:48 AM
حبيباااااااااااااااااااااااتي ,, ابشركم الحمدالله يااااااااااااارب ,,

زوجي وافق نسوي العمليه ,, وان شاء الله على دورتي الجايه راح نبدأ ,, يعني بعد 12 يوم تقريبا :) ,, الحمدالله يارب ,, لأن مستشفى التخصصي قبل حالتنا الحمدالله بس عطونا موعد بعيييييييييد ,, بعد تسع شهور تقريبا .. (( 9/3/2013 م )) تخيلوا انا ممكن اصبر المده هذي كلها ؟؟ !! مستحيييل ,, ما اقدر اقعد بدون ما اسوي شي ,, عشان كذا كلمت زوجي وقنعته الحمدالله ,, والمشكله انه في هالموعد ماراح يبدون العمليه على طول ,, راح يعملوا تحاليل واشعه وووو ألخ ,,

دعواتكم حبيباتي ,,

noona201012
10-06-2012, 12:34 PM
ازيكم يا احلي واغلي اخوات .......... اخباركم ايه يا بنات ... انا بشكر كل من واساني انا بجد بتونس بكلامكم وانشاء الله يؤجرني ويؤجرنا جميعا عن كل لحظه الم جسدي او نفسي
هيبه حبيبتي معلش الحمد لله ان العمليه اتكنسلت في اولها بدل ما كنتي تعمليها ولا قدر الله تفشل ........ انا بس عاوزاكي تسالي هل لده علاقه بانك بداتي من دون ان تاتي دورة ؟؟ وعلي فكرة كل مرة غير التانيه
يعني ممكن بامر الله المرة الجايه تلاقي الاستجابه ممتازة انشاء الله

noona201012
10-06-2012, 12:43 PM
حبيباااااااااااااااااااااااتي ,, ابشركم الحمدالله يااااااااااااارب ,,

زوجي وافق نسوي العمليه ,, وان شاء الله على دورتي الجايه راح نبدأ ,, يعني بعد 12 يوم تقريبا :) ,, الحمدالله يارب ,, لأن مستشفى التخصصي قبل حالتنا الحمدالله بس عطونا موعد بعيييييييييد ,, بعد تسع شهور تقريبا .. (( 9/3/2013 م )) تخيلوا انا ممكن اصبر المده هذي كلها ؟؟ !! مستحيييل ,, ما اقدر اقعد بدون ما اسوي شي ,, عشان كذا كلمت زوجي وقنعته الحمدالله ,, والمشكله انه في هالموعد ماراح يبدون العمليه على طول ,, راح يعملوا تحاليل واشعه وووو ألخ ,,

دعواتكم حبيباتي ,,

حبيبتي سوسو الف مبروك بدء الاجراءات وربنا يرزقك منها بالخلف الصالح انشاء الله
بالنسبه لموضوع مرات اخوكي متزعليش منها شكلها صغيرة بالسن وفرحانه فنفسها تعرف الناس كلهم انها حامل بس هي مش واخده بالها ان كلامها ممكن يجرح غيرها معلش استحملي وانشاء الله عن قريب انتي كمان هتكوني مكانها وتفرحي بامر الله وتتهني بحملك وتذيعي الخبر علي الجميع

noona201012
10-06-2012, 12:45 PM
اخواتي الحبيبات وحشتوني كتير كتيييييييييييييييييييييييييييييييير يارب تكونو جميعا بالف خير وربي يفرح قلوبنا جميعا انه على كل شيئ قدير
حبيبتي يا نونا قدر الله وما شاء فعل ربي يعوضك خير ويرزقك بدون عمليات وتخاوي حماده عن قريب وكل شيئ بارادة الله
عاشقة العترة ربي ييسرلك امورك وتكملي الاجراءات على خير وترجعي مجبورة الخاطر يارب ونفرح بخبر حملك انه على كل شيئ قدير وجزاكي الله خيرا على سؤالك عني ربي يجعلنا من المتحابين فيه
هيبة الرحمن ربي يعوضك خير حبيبتي ويرزقك من حيث لا تحتسبي والمرة الجايه تكون امورك تمام ويرزقك باحلى توءم يارب
مروة حبيبتي يا رب تكوني بخير وربي ييسرلك امورك وتفرحي بسماع النبض ويطمن قلبك يارب ويكون الدم وقف
سلامي لجميع اخواتي الغائبات والحاضرات رحيق الازهار ومايا وسوسو والرسامه دانه وبشراكم وشايان وسوشي وام راغب ويقيني في الله وبوكو وام عبودي وريناد وميسون وبسبس وسلمى وميسون احبكم جميعا في الله

حبيبتي جرين بيرد شكرا علي دعاكي الجميل وياااااااااااااااااارب يعوض عليكي بالذريه الصالحه يارب قولي لي استقريتي علي ايه انشاء الله ويارب يجعلهولك خير وانتي بامر الله جايه امتي ؟؟

noona201012
10-06-2012, 12:48 PM
طلع ان هذي بنتهم نتيج عمليه بنفس المركز من قبل ٤ سنوات

حبيبتي ونور عيني يا عشوقه انا بعتذر يا حبيبتي اني مكنتش معاكي الكام يوم الي فاتوا بس بامر الله انا معاكي اهه ...... يا رب عقباللك اما ربنا يديكي نونه وتيجي تخاويهم انشاء الله والحمد لله ان الدكتور اداكي دوا يهدي معدتك بس نصيحه مني نقلا عن نور عيني ريما والي بجد ربنا يكرمها نصيحه انا هسميها ذهبيه الماء ثم الماء ثم الماء
وانشاء الله امورك كلها تكون تمام وتيجي تطمنينا عليكي يا حبيبتي

noona201012
10-06-2012, 12:53 PM
نونا وهيبة حبيباتي لاتغيبوا عنا كثير بقلوبنا وتوحشونا
ثنو وشايان وينكم وحشتونا
قرة وأكسجين والطير الاخضر وأمة الله الكريم
وسوشي وبشرى وعفاف ويقيني ومايا وريناد ورحيق
وفجر وشيرين وقطعة سكر ورورو وحشتونا
الملف فاضي بدونكم وموحش تعالوا نوروه
اول ماسجلت في المنتدى عجبني تجمعكم كثير
والحين يذوب كل شهر تدخل وحده
ربي يجمعنا على الخير وفي جنات النعيم

حبيبتي يا عشوقه انا عاوزة اقول لك الكلام ده واوضحه لكل البنات الملف ده عامل زي موج البحر ساعات تلاقي الموج عالي نظرا للحاله النفسيه للبنات فتلاقيهم نشطاء ورغي وحكايات وساعات تلاقي الروح نزلت شويه نتيجه للجري المتواصل في تراك الدكاترة والانجاب والاجهاض والقلق ووووو
فمش عاوزة واحده تقول الملف فضي وانها زهقت لان سبحان الله النفسيه بتتحكم في كل واحده
اصبروا وهتلاقونا اتلمينا تاني ويا رب نتلم حوالين خبر حملك انتي وشايان وسوسو عن قريب يارب

noona201012
10-06-2012, 12:56 PM
نونا قدر الله وما شاء فعل , معلش يا نونا لسه رزقك مجاش ربنا يعوضك خير ,
حبيبتي شايان ربنا ما يحرمني منك ومن كلامك يا عيوني وربنا يكتب لي الي فيه الخير الحمد لله ربا لعالمين علي كل شيئ

noona201012
10-06-2012, 12:59 PM
وعليكم السلام ورحمة الله وبركااته
لا اله الا الله .. حنان والله اتفجأت كان عندي إحساس كبييير انك حامل من الأعراض الي ذكرتيها
ياقلبي اسأل الله العظيم ان يجيريك في مصيبتك ويخلف عليكي خيرا منها
الله يربط علي قلبك يا حنان يارب
حاسه بيكي طبعا لااني لسه كنت بوضعك من ١٠ ايام
شو بدنا نعمل يا حنان غير اننا نقول الحمدلله علي كل شئ
الحمد الشكر لك يارب حتي ترضي والحمدلله اذا رضيت والحمدلله بعد الرضا
ياعمري ياحنان قلبي معك والله .. الله يعوض عليكي ياااااارب عاجلا وليس ااجلا
وهنستناكي ياحنان دخييلك ما اطولي الغيبه

ربنا يخليكي ليا يا ريومه انتي فعلا نعم الاخت ويا رب يرزقك عن قريب بالخلف الصالح عن قريب

noona201012
10-06-2012, 01:01 PM
ميرو اخبارك ايه النهارده يا حبيبتي يارب يسر لك كافه امورك ويثبت لك حملك ويقر عيونك برؤيته سليم معافي ياااااااارب

noona201012
10-06-2012, 01:19 PM
حبيبتي شيرين انتي فين يا تري عملتي ايه ؟؟ يا رب تكون امورك كلها تمام يارب

THANA
10-06-2012, 01:40 PM
مساء الخيرات ياحلوات أسمحوا لي صار لي ثلاث ايام ماقدرت أدخل أتطمن عليكن أنشغلت مع زواج صاحبتي ربي يبارك اليها يارب وزوجي كان أجازه فما قدرت أدخل أسمحوا لي

نونا ياعمري قدر الله وماشاء فعل ماشاء الله عليكي انتي مؤمنه وصابره وموكله أمرك لله وأن شاء الله الله يعطيك على قد نيتك وانتي طيوبه وعسوله ويارب نفرح بك عن قريب يارب

هيبه الرحمن ياقلبي الخيرة فيما اختاره الله وانا حاسه بك لان لسه متكنسله عمليه والموضوع صعب ويكون مثل الصدمه بس انا اتوقع سبب عدم التنشيط انو الدكتوره ما انتظرت الدوره وحطي في بالك ياخديجه ان كل شيء بامر الله وان شاء الله المره الجايه تم على خير وربي يفرحنا بك عن قريب

ميويا حبيبتي منوره الملف ياعسل لربنا يوفقك باختباراتك يارب

ريومه الحلوه الحمد لله على السلامه طمنيني عنك ان شاء الله انبسطتي وغيرتي جو

حنونه الحلوه الله يقوم بنت خالتك بالسلامه وعقبالك يارب ويوفق لك في اختباراتك

جرين بيرد تسلمي لي يالغاليه على سؤالك عني انتي طمنيني عنك وايش قررتي عشان عمليتك

ذكرى يالغاليه الف سلامه عليكي يالغاليه وان شاء الله بكل شكه ابره لك اجر وتكون سبب في حملك يارب

سوسو حيبتي زينب ماعليش يالغاليه اصبري والحمد لله ان زوجك وافق على العمليه ويارب يسر لك ويكتب لك الحمل يارب

سارونه وبسبس ورور فلسطين ورحوووقه وفجوره وروضه الحب وام عبودي ويقيني وعفوفه وميسون وام بودي وام زوزوا وبشراكم وصافيناز وبوووكو وام لراغب وباقي الحلوات وينكم تعالوا طمنونا عنكم

شايان
10-06-2012, 02:08 PM
نونا حاسه انك فى حاجه مضيقاكى شويتين , حاولى يا جميل تنسي كل شئ وحاولى تروحى تغيرى جو فى أى حته , انا عارفه ان كلامى مش منطقى بالنسبه لموضوع النسيان بس حاولى تعملى اى حاجه تخرجك من المود ال انتى فيه واستمتعى مع ابنك وزوجك , ربنا يعوض عليكى بالخير ان شاء الله

شايان
10-06-2012, 02:11 PM
عارفه يا نونا انا امبارح كنت مضايقه شويتين لأنى حاسه انى مضغوطه ومسئوله على حاجات كتييير, جوزى قالى انتى محتاجه تغيرى جو فى مكان بعيد عارفه قولتله ايه ؟ قلتله انا عايزه اروح مرسى مطروح مكان بعيد وقلتله انى عايزه اروح فى رمضان عشان المكان يكون هادى وجميل

noona201012
10-06-2012, 03:37 PM
حبيبتي يا ثنؤة شكرا يا عمري علي كلامك الحلو والف ومليون مبروك لصاحبتك وربنا يجعل ايامك كلها افراح
شايان يا قمر انا مش هقدر اقول لك اني مبصوطه ومفرفشه عارفه انا اصلي مش عارفه ليه كنت حاطه بنسبه كبيرة اوي اني حامل بس انا في نفس الوقت مش زعلانه زعل كل مرة انا كل الحكايه شايله هم حاجتين الاول ان وزني زاد بصورة كبيرة وزنت نفسي لقتني عاوزة اخس في حدود 12 كيلو هههههه تصوري انا الوزن سحب معايا من غير ما اخد بالي وانا الي كنت فاكراهم 6 او 7 كيلو
ده اول حاجه تاني حاجه انا دلوقتي هضطر اسفا اني اسيب مركز جنين لان زي ما انتي عارفه ده 4 مرة اعيد المحاوله معاهم واعتقد ان بالنسبه لهم مفيش جديد علي الرغم من اقتناعي التام بيهم وراحتي النفسيه للمكان وكمان معرفتي بالاجراءات المتبعه فزي ما تقولي با عشره هههه
فشايله هم جدا البحث عن مكان اخر انا عارفه ان لسه الوقت بدري علي التفكير بس مش قادرة امنع نفسي من التفكير في الخطوة القادمه لان انا شخصيتي كده ومعتقدش انها هتتغير
فده واخد من تفكيري كتير وخاصتا اني رحت لدكتور شريف باشا سيف قبل كده وكمان اسماعيل ابو الفتوح ومش هروح ابو الغار وعلشان كده انا مش عارفه ممكن الخطوة الجايه تكون فين
بس ده الحكايه كلها يا ريت الاقي عندكم اقتراحات

noona201012
10-06-2012, 03:38 PM
عارفه يا نونا انا امبارح كنت مضايقه شويتين لأنى حاسه انى مضغوطه ومسئوله على حاجات كتييير وقالى انتى محتاجه تغيرى جو فى مكان بعيد عارفه قولتله ايه ؟ قلتله انا عايزه اروح مرسى مطروح مكان بعيد وقلتله انى عايزه اروح فى رمضان عشان المكان يكون هادى وجميل
علي فكرة مطروح ماشاء الله مكان رائع رحتو السنه الي فاتت كانت جمييييييييييييييله اوي وميتها نقيه جدا جدا وهتعجبك انشاء الله

شايان
10-06-2012, 03:46 PM
انا حاسه بيكى يا نونا وحاسه بزعلك وقلقك , بس ما باليد حيله و بالنسبه للمركز , انا كنت زيك مكنتش عايزه اسيب المركز كنت متعوده عليهم هناك وكان عندى أمل بس يا نونا يمكن ملناش نصيب معاهم هههههه وربنا يوفقنا مع داكتره تانيين , بالنسبالى انتى عارفه انا أول مره اتابع مع الدكتور ال متابعه معاه وحتى معرفش هو انا هاتابع مع مركز ايه ولا أى حاجه ومع ذلك عادى مكبره الجمجمه وربك كريم

شايان
10-06-2012, 03:53 PM
هيبة الرحمن فينك بقى يا جميل ! يابنتى ارجعى ادخلى وطمنينا عليكى
عاشقة العترى ربنا يوفقك فى امورك كلها ويصلح احوالك كلها ان شاء الله

Reemaa
10-06-2012, 03:54 PM
يسعد مساكم
اني متأكدة من هذا الشي

لعلاج ثاني يكفي الأبر
مااحب البيض كثير

ياعمري ياعاشقه اولا الحمدلله علي سلامتك ان الدكتور طمنك عاللوعه الي كانت عندك الحمدلله رب العالمين انها عدت علي خير ... والف حمدلله ان التنشيط ماشي تمام الله يتمملك علي خير ياعمري يارب وييسرلك امورك ويتمم عليكي هالعمليه بحملك الثابت التااااام ويغنيكي بفضله عمن سواه ياكريم يارب العالمييين

وضحكتيني علي موضوع البيض هههههههههه اه والله عن جد حليب وبيض يسوي انتفاخ بالبطن شكلنا يفشل موووت عن جد ههههههههه معليش ياعمري الله يقويك يارب ويجعله بفايده اللهم امييييين ^_^ قربتي يا عاشقه ياعمري كلنا معك قلبا وقالبااا الله يفرح قلبنا فيك يااااكريم يارب العالمييييييين

شايان
10-06-2012, 03:54 PM
ثناء مبروك على الفرح يا جميل ويارب حياتك كلها تكون أفراح ان شاء الله

شايان
10-06-2012, 03:59 PM
ريما الجميله أخبارك ايه يا جميل ....................... ربنا يسعد ايامك كلها ان شاء الله

Reemaa
10-06-2012, 04:15 PM
طلع ان هذي بنتهم نتيج عمليه بنفس المركز من قبل 4 سنوات

يا الله يا عاشقه شي مشجع كثير ومفرح عن جد
الله يطعمنا جميعا يارب مثل ما طعمهم ... يارب ماتحرم احد ياكريم يا الله
يارب ارحمنا برحمتك ياااارب

Reemaa
10-06-2012, 04:17 PM

لك اهليييين بجرين وووين هالغيبه ياعمري
شو الي شاغلك عنا يااقلبي ... اهم شي انك بخير يارب تكون كل امورك ميسره يارب
والله انا الحمدلله فضل من الله ونعمه
بس عندي اكتأب من امبارح ههههههههه الله يفرج الكرب وزيل الهم يااارب
ابقي طمنينا عنك يااجرين بالله ما اطولي الغيبه ماشي

Reemaa
10-06-2012, 04:22 PM
حبيبتي ياريما ,, الحمدالله على كل حال ,, زوجي وافق اعمل اعمليه :) ,, وان شاء الله بنروح اليوم نعمل تحليل الكروموسومات عشان يدوب يطلع على موعد لعمليه المختبر اللي هنا بيطلع النتايج خلال 3 اسابيع يعني اقل من شهر الحمدالله واكلمناهم اذا يقدروا يرسلوا لنا النتايج بالفاكس قالوا عادي ,, الحمدالله يارب ,, واللي قنع زوجي بهالشي لأن المستشفى التخصصي قبلوا حالتنا الحمدالله بس تخيلوا متى أول موعد عطوني اياه ,, في 9/3/2013 م ,, تخيلوا يعني تقريبا بعد تسع شهوووور ,, قلت لزوجي لا بصراحه ما اقدر انتظر هالكثر بدون ما اسوي شي ,, خلاص انا ان شاء الله بستلم الجمعيه حقتي ,, وزوجي بيروح اليوم ياخذ قرض عشان ما ينقصنا شي ,, لأن اذا الله اراد ان شاء الله اعمل تجميد اجنه ,,

مشكوره حبيبتي على وقفتك معي ,,

ههههههههههههههههه ,, والله ضحكتيني ذكرتيني بأخوي الله يرجعه بالسلامه ,, كان يعمل افلاااام ايام الطفوله عشان ما ياكل البيض ,, لأن ابوي بيجبره على هالشي ,, واذا جرب واكل بيجيله اسهااااااااااااااال ,, ويلعن اليوم اللي اكل فيه بيض ,, هههههههههه ,, يالله ياحبيبتي هاااانت ,, ومبروووك استجابتك للابر وياااااااااارب تكون بويضاتك صالحه وتتلقح كلها وتحملي يااااااااااااارب ,,

مشكوره حبيبتي على وقفتك معي ما قصرتي ,, خلاص ان شاء الله راح اعمل العمليه على الدوره الجايه بعد 12 يوم تقريبا :) ..

سوسو يااقلبي مبروووووووك علي موافقة زوجك انكم تبدأون العمليه ... اي كذا هاذي هي الاخبار الحلوووه يااعمري
الله يجبر بخاطركم يارب وما يضيعلكم تعب ويسهللكم اجرأتكم يااقلبي يااسوسو يارب وتطلع نتائج تحاليلكم كويسه ويسرلكم اموركم وتبدأو خطوات العمليه علي خير وتكون سبب بحملك الذريه الصالحه يااكريم يارب العالمييين
وربي يفتح لكم ابواب رزقه ياسوسو ويرزقكم من حيث لاتدرو ولا تحتسبو ياكريم يارب العالمين
ومايضيعلكم ربي لا تعب ولا مال يارب ويجبر بخاطرك الاهي بتؤام كاملين الخلقه لا زيادة فيهم ولا نقصان اللهم امييين

Reemaa
10-06-2012, 04:27 PM
مساء الخيرات ياحلوات أسمحوا لي صار لي ثلاث ايام ماقدرت أدخل أتطمن عليكن أنشغلت مع زواج صاحبتي ربي يبارك اليها يارب وزوجي كان أجازه فما قدرت أدخل أسمحوا لي

نونا ياعمري قدر الله وماشاء فعل ماشاء الله عليكي انتي مؤمنه وصابره وموكله أمرك لله وأن شاء الله الله يعطيك على قد نيتك وانتي طيوبه وعسوله ويارب نفرح بك عن قريب يارب

هيبه الرحمن ياقلبي الخيرة فيما اختاره الله وانا حاسه بك لان لسه متكنسله عمليه والموضوع صعب ويكون مثل الصدمه بس انا اتوقع سبب عدم التنشيط انو الدكتوره ما انتظرت الدوره وحطي في بالك ياخديجه ان كل شيء بامر الله وان شاء الله المره الجايه تم على خير وربي يفرحنا بك عن قريب

ميويا حبيبتي منوره الملف ياعسل لربنا يوفقك باختباراتك يارب

ريومه الحلوه الحمد لله على السلامه طمنيني عنك ان شاء الله انبسطتي وغيرتي جو

حنونه الحلوه الله يقوم بنت خالتك بالسلامه وعقبالك يارب ويوفق لك في اختباراتك

جرين بيرد تسلمي لي يالغاليه على سؤالك عني انتي طمنيني عنك وايش قررتي عشان عمليتك

ذكرى يالغاليه الف سلامه عليكي يالغاليه وان شاء الله بكل شكه ابره لك اجر وتكون سبب في حملك يارب

سوسو حيبتي زينب ماعليش يالغاليه اصبري والحمد لله ان زوجك وافق على العمليه ويارب يسر لك ويكتب لك الحمل يارب

سارونه وبسبس ورور فلسطين ورحوووقه وفجوره وروضه الحب وام عبودي ويقيني وعفوفه وميسون وام بودي وام زوزوا وبشراكم وصافيناز وبوووكو وام لراغب وباقي الحلوات وينكم تعالوا طمنونا عنكم

ياهلا والله بثناء
اهلين يااعمري اهلييين وييينك غايبه ياقلبي .. الف مبروووك لصاحبتك الله يسعدها ياااارب ويوفقها بحياتها الجديده
ويسعد قلبك يااثناء يارب ويهدي ربي قلبك وبالك الاهي يااكريم يارب العالميييين
اهم شي يااقلبي انك بخير يارب كل امورك تكون ميسره ودايما تكوني بأحسن حال الللهم امييين
انا بخير ياعمري فضل من الله ونعمه الحمدلله والسفريه كانت بفضل الله رائعه بس خساره خلصت ورجعنا للواقع هههههههه
الله يجبر بخاطرك ياثناء انتي وكل بنات الملف الاهي ويعمنا ربي جميعععا ولا يحرمنا

Reemaa
10-06-2012, 04:30 PM
عارفه يا نونا انا امبارح كنت مضايقه شويتين لأنى حاسه انى مضغوطه ومسئوله على حاجات كتييير, جوزى قالى انتى محتاجه تغيرى جو فى مكان بعيد عارفه قولتله ايه ؟ قلتله انا عايزه اروح مرسى مطروح مكان بعيد وقلتله انى عايزه اروح فى رمضان عشان المكان يكون هادى وجميل

شايااان مرسي مطروووح الله خوديني معاكي ههههههههههههه ولا ره رحتها ^_^
الله يهدي قلبك وبالك ياكريم يارب العالمييين
فعلا الواحد بعد فشل العمليه لاززززم يسافر ويغير جو بتفرق معه كتييير والله
الله يبعد عنا جميعا الغم والهم يارب ويفرج كربنا الاهي

Reemaa
10-06-2012, 04:36 PM
ريما الجميله أخبارك ايه يا جميل ....................... ربنا يسعد ايامك كلها ان شاء الله

اهليين يااشايان يااعمري ...اللهم امين يااعمرررري واياكي يااقلبي ياااارب
الله يريح قلبك وبالك ويفك كرربك ياقلبي ياارب
انا والله مش تمام امبارح رحت لمركز جنين علشان اشوف سبب الفشل والدكتور قالنا كلام مش مريح ويوجع القلب
الحمدلله علي كل شئ ربنا يراضينا بالس كاتبه لنا يااااارب ويرفع عنا اللهم اميين
انا بس هروح اتوضأ واصلي العصر بعدين ارجع اقلكم التفاصيل بأذن الله

فاصل ونوااااااصل ^___________^

شايان
10-06-2012, 04:57 PM
اهليين يااشايان يااعمري ...اللهم امين يااعمرررري واياكي يااقلبي ياااارب
الله يريح قلبك وبالك ويفك كرربك ياقلبي ياارب
انا والله مش تمام امبارح رحت لمركز جنين علشان اشوف سبب الفشل والدكتور قالنا كلام مش مريح ويوجع القلب
الحمدلله علي كل شئ ربنا يراضينا بالس كاتبه لنا يااااارب ويرفع عنا اللهم اميين
انا بس هروح اتوضأ واصلي العصر بعدين ارجع اقلكم التفاصيل بأذن الله

فاصل ونوااااااصل ^___________^

ريما مستنيه اعرف التفاصيل , عارفه انا برده ما رحتش مرسى مطروح قبل كده ونفسي اروحها أوى عشان كده اول ما جوزى قالى انتى محتاجه تغيرى جو قولتله مرسي مطروح بس يارب يوافق

Reemaa
10-06-2012, 05:52 PM
ريما مستنيه اعرف التفاصيل , عارفه انا برده ما رحتش مرسى مطروح قبل كده ونفسي اروحها أوى عشان كده اول ما جوزى قالى انتى محتاجه تغيرى جو قولتله مرسي مطروح بس يارب يوافق

ياعمري يااحنان انا شفتها بس بمسلسل اسمه رجب فتح الباب او حاجه كدا ههههههه
انبهرت بلون الميه انا دايما بروح الساحل مع ان مية الساحل نقيه بس لفت نظري لون مية مرسي مطروووح سبحان الخالق عن جد
حنان معليش زوجي وصل تحت ههههههه هحط الغدا وازبط المسائل وارجعلكم بالتقرير يااعمري ماشي

هيبة الرحمان
10-06-2012, 06:08 PM
بنات مساء الخير و اسفة على غيابي بس نفيستي كانت صعبة شوية حتى ما قدرت اني اتكلم في الموضوع حتى مع زوجي بس دلوقتي حسيت نفسي اتحسنت شوية و ناقشت مع زوجي و اتضح لنا ان ها المركز اضحكوا علينا بدليل انني بدأت التنشيط من غير الدورة ما تجئ وهي على وشك المجئ بس اقول حسبي الله ونعم الوكيل فيهم و قررت اني ماراح ارجع عندهم ابدا
وللي بين لي انهم اضحكوا علي انني عملت سونار الاربعاء صباحا و قالوا لي في مدة 15 يوم حتنزل الدورة بس امس كان اول يوم في البريود فما رايكم في هذا التنشيط عادة بعد التنشيط بحوالي 15 يوم بتنزل البريود وفي حالتي هاته بعد 3 ايام البريود ياريت انتوا تفسيروا ها الامر

نونا قدر الله وماشاء فعل انشاء الله يجئ اليوم للي تفرحي فيه بخبر حملك عن قريب

بشكر كل من وساني من البنات وانشاء الله نفرح بكن عن قريب

واعذروني مرة ثانية شوية شوية و انشاء الله حرجع زي ما كنت و احسن كمان

شايان
10-06-2012, 06:26 PM
هيبة الرحمن معلش ان شاء الله المره الجايه تتعاملى مع مركز كويس وتلاقى معاهم كل الخير ان شاء الله

شايان
10-06-2012, 07:31 PM
عايزه اقوم أعمل كيكه وبصراحه مكسله شويتين , كل لما اجى اقوم اقول خليها بكره بس شكلى كده هاقوم اعمل الكيك وأمرى لله , مين يعمل معايا كيكة الزبادى...........؟

شايان
10-06-2012, 09:29 PM
امممممممممم انا جيت وخلصت الكيك وطلعت تحفه تحفه تحفه فظيعه يم يم يم , هااااااااااا ايه آخر الاخبار !!!!!!!!!!!! طيب هاقوم اصلى العشا وأرجعلكو يا حبايبي

رحــيق الأزهـار
10-06-2012, 10:12 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي
والله العظيم وحشتوون ي موووووووووووووووووووووووووت http://www.lakii.com/vb/smile/21-291.gif

أنا متااابعة أخباركوا علطوول و الله حتى أوقات عز الليل بفتح لما يناموا البيبهات ساعة و النت عندي بطئي جدااااااا
بقعد ساعة و الله أقرا اللي فات هههه و فيالأخ رأجي أرد أكون عنيا بالمرة إستوت http://www.lakii.com/vb/smile/21-308.gif بس بحبكوا ما بقدر حتى ما أتابع لو ما في وقت أقرا

كان نفسي ألاقي خبر حمل نونااااااااااا الحمد لله قدر الله وما شاء فعل حبيبتي ربي يعوضك كل خير بحق لا إله إله الله ويرزقك بتوأم سلمين معافين لإبنك ياااااااااااارب ولك البنات عاجلا غير أجل

ليه ما تفكري تعملي عمرررررررره ؟؟؟ وكل البنات لو ظرفوكوا مقدترة ماليا إعملوها و الله هتفرررررررررررق كتيررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر بدل كل المبالغ الطائلة اللي بتدفعوها على العمليلة جربوها إعملوها عمرة و إدعوا كتير هنااااااك
لو ببتتذكروا قبل ما أحمل كنت بعمل كل رمضان كذا عمرة وقبل ما أحمل عملت 4 عمرات تقريبا الحمد لله ودعيت كتيررررر وربي سهل عسيرررررررررررررررررررررر ما إلكوا غير الدعاااااااااااااء
ربي يفرج همكواا وهمنااا جميعااااااااااااااا يااااااارب بحق لا إله إلا الله

سامحوني حبيباتي ما نسياكوا و الله وكل يوم بقرا أخباركوا بس نفسيتي الحمد لله زي الزفت
دوودي قلبي آدم
لحد الأن بيماطلواااااااااااا وكل شوية تأجيل و الله مش عارفة إيش اللي بيحصل وبيحكوا الدكتور عنده حالة وفااااااه وشكلهم بيضحكواا علينا و الله ومسافر
والمشكلة قلبي لازم يعمل العملية في وقت معين لما يكون شهرين ونصف وهلأأأأ الله يحميه قفل الراابع ربنااااااااااااااااااااا يسهل كل عسيررررررر يارب
سامحوني عشان ما بقدر أرد على حداااااا عشان نفسيتي ربنا عالم فيهاا

ربي ما ما يتعب قلبنا ولا قلوبكاو على ذريتكوا أبدا يااااااااااااااارب بحق لا إله إلا الله

هيبة الرحمن خديجة حبيتي ـــــ،،،،،،،حبيتي أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يرربط على قلبك بالصبر و الرضا بقضاائه
ربي عالم بندعيلك والله ربي يسهلك كل عسير ويسعد قلبك يااااارب ويحي ررحمك بتوأم سليمين معافين يارب أمينم

نونااااااا حبيتبي ،،، ربي يسعدك يارب يا حبيتبي وجربي غيري جووو إنتي وإبنك ربي يحميه و يسعد قلبك
جربي يا نونا زي ما حكيتلك عمرة ربي يسعد قلبك يارب ويربط على قلبك بالصبرررر الةرضا بقضائه يارب

ثوثو حبيتبي ــــــ،،،،،،،وحشتيني والله كتيرررررررر ؤبي يسعد قلبك وألف مبروك لصحبتك
:-Yوربي يسعد قلبك بتوأم سليمين معافين يارب عاجلا غير أجل

ريووووم حبيتي ،،،،، كيفك يا ريووووم حبيتي وحشتيني و الله ربي يسعد قلبك يارب
والحمد لله إنك غيرتي جو ورحتي وين صحيح بيحكوا بانبينوا ههههههه
سبحان الله الفضول عند كل البشر مو العرب بس لأن كل الناس عندهم الخلفة أمر مسلم فيه هههههه

عشششششششششوق العترة نن،،،حبيبتي وحشتيني و اللله كتيررررررررررررررر وكلالبنات
وأنا متبعاكي دايما وبدعيلك والله
أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يوفقك في كل خطوه و يجعل عمليتك سبب في حملك بتوأم سليمعافين يارب
يارب تكوني فرحتنا الجااااااااية يارب
وبشوف ندائك إنتي وثوثو دايما ربي يسعد قلوبكوا ون لا يعططيكوا أضعاف ما تتمنوا يارب

حنووونة أششي ،،ربي يسعد قلبك حبيتي يااارب ويسلمو إديكي ععلى الأكلات الحلوه اللي زيك
ربي يعطيكي ليرضيكي ياااااااااااااااارب أمين

مروة نجيب ،،، ربي يثبت حملك حبيتي بحق لا إله إلا الله
أنا نزل علي دم في الشهر الرااابع من حملي وزودت المثبات والحقن لا تقلقي
ربي يفرج قلبك برؤيتك ويكونو توأم سليم معاف ى ياااااااااااااارب أمتيين حبيبتي

حبيبتي ستل هيرر،،،،،،،،،،،،،الله أكبررر وماا شاء الله ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
إنتي ولدتي و أنا بدعيلك و الله ربي يحي رحمك بتوأم سليم معافى إنتي وزهرة الخبر وررو زوجة مااهر :D
بتستاهل:Dي كل خير ربي يبارك لك فيهم يارب ويجعلهنم خلف صالح سليم معافى

سوسووووووووووووو،،،،،مبروك حبيتي أخيرا هتبدي يارب يجعل العمليى المقبلة سبب فحملبك يتوأ معافى يلرب
بخصوص مرات أخوكي ،، الله يهديها نو كومينت
وسبحاان الله الناس معدنها بيبين وقت لما ربي يعطيهاااا

سلفتي الله يسعدهااا رغم إنها في كل حمل كانوا بيخبوا علينا ههه وما تعرف غير في الرابع هههههه
بس لو ولدت إبنها بعد بنتها رحت أباركلها جابت النونو وحكتلي شليه ws:-) يومها إتبسطت كتير لأنها مو خايفة مني "أحسده
وحكيت للبنات في المنتدى لما حضنته إنسي حسيت هحضن إبني قريب وسبحان الله
ربي كررررررررررررررريم الحمد لله ربي العرش العظيم ربي أكرمني و أعطاني إتنين بدب واحد وعةصني كل خير يارب يننمم شفاء دودي على خير يارب
وكانت دايما تدعيلي من كل قلبها الله يسعدها رغم إنها أصغر مني ب5 سنين بس كنتا بحسهااا صادقة ومن جوه قلبها بتدعيلي
فربك كريم و سبيكي منها و إدعي وربي قادر يجبر خاطركلإتنين بدل واحد ربي يسعد قلبك حبيتبي
الحمد لله رب العرش العظيم وعده حق وقوله حق إدعوني أستجب لكم
ربي يتمم شفاء دودي يييييييارب وزي ما فرح قلبي فيهم و يفر ح قلبكوا جميعا يارب

ws:-)لامي لحبايب قلبي جريبن برد ورو فلسطين عفووووووووووووف وزو زوجة ماهر وفجر ول البنا وأم راااغب ومايااااااااااااااا أسوري هراني بكا و أنا بكتب إلكوا :D::L::

Reemaa
10-06-2012, 10:30 PM
بنات مساء الخير و اسفة على غيابي بس نفيستي كانت صعبة شوية حتى ما قدرت اني اتكلم في الموضوع حتى مع زوجي بس دلوقتي حسيت نفسي اتحسنت شوية و ناقشت مع زوجي و اتضح لنا ان ها المركز اضحكوا علينا بدليل انني بدأت التنشيط من غير الدورة ما تجئ وهي على وشك المجئ بس اقول حسبي الله ونعم الوكيل فيهم و قررت اني ماراح ارجع عندهم ابدا
وللي بين لي انهم اضحكوا علي انني عملت سونار الاربعاء صباحا و قالوا لي في مدة 15 يوم حتنزل الدورة بس امس كان اول يوم في البريود فما رايكم في هذا التنشيط عادة بعد التنشيط بحوالي 15 يوم بتنزل البريود وفي حالتي هاته بعد 3 ايام البريود ياريت انتوا تفسيروا ها الامر

نونا قدر الله وماشاء فعل انشاء الله يجئ اليوم للي تفرحي فيه بخبر حملك عن قريب

بشكر كل من وساني من البنات وانشاء الله نفرح بكن عن قريب

واعذروني مرة ثانية شوية شوية و انشاء الله حرجع زي ما كنت و احسن كمان

هيبه ياعمري بصراحه انا اول مره اسمع ان حدا يبدأ التنشيط بدون دوره
لا بالنظام القصير ولا بالنظام الطوويل
طيب حتي لو هالشي عندهم بالمركز متداول ياريت يفسروه لنا علشان نفهم بس
لكن ياعمري حسبي الله عليهم احبطوكي والله اعلم مدي صدقهم من عدمه
طبعا قدر الله وماشاء فعل
بس نصيييحتي ضروري تروحي لمركز ثاني او حتي دكتور متخصص يوضحلنا شو الي صار معك
والله يدلك عالخير ياقلبي يارب ويعوض عليكي الاهي ويرزقك بالحمل الثابت التام ويغنيكي بفضله عمن سواااه اللهم امييييين

Reemaa
10-06-2012, 10:33 PM
امممممممممم انا جيت وخلصت الكيك وطلعت تحفه تحفه تحفه فظيعه يم يم يم , هااااااااااا ايه آخر الاخبار !!!!!!!!!!!! طيب هاقوم اصلى العشا وأرجعلكو يا حبايبي

اهللللين بشيف التجمع
الف صحه وهنا يارب علي قلبكم يااعمري... اصلا انا نفسي بشي حلو مووووووووت فقمت ضربت نوتيلا ههههههه بعدها ضميري أنبني مع انها معلقه بس كانت ملياانه ههههههههههه عن جد اشتهيت الكيكه يا شايان حرام عليكي

Reemaa
10-06-2012, 10:40 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته حبيباتي
والله العظيم وحشتوون ي موووووووووووووووووووووووووت http://www.lakii.com/vb/smile/21-291.gif

أنا متااابعة أخباركوا علطوول و الله حتى أوقات عز الليل بفتح لما يناموا البيبهات ساعة و النت عندي بطئي جدااااااا
بقعد ساعة و الله أقرا اللي فات هههه و فيالأخ رأجي أرد أكون عنيا بالمرة إستوت http://www.lakii.com/vb/smile/21-308.gif بس بحبكوا ما بقدر حتى ما أتابع لو ما في وقت أقرا

كان نفسي ألاقي خبر حمل نونااااااااااا الحمد لله قدر الله وما شاء فعل حبيبتي ربي يعوضك كل خير بحق لا إله إله الله ويرزقك بتوأم سلمين معافين لإبنك ياااااااااااارب ولك البنات عاجلا غير أجل

ليه ما تفكري تعملي عمرررررررره ؟؟؟ وكل البنات لو ظرفوكوا مقدترة ماليا إعملوها و الله هتفرررررررررررق كتيررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر بدل كل المبالغ الطائلة اللي بتدفعوها على العمليلة جربوها إعملوها عمرة و إدعوا كتير هنااااااك
لو ببتتذكروا قبل ما أحمل كنت بعمل كل رمضان كذا عمرة وقبل ما أحمل عملت 4 عمرات تقريبا الحمد لله ودعيت كتيررررر وربي سهل عسيرررررررررررررررررررررر ما إلكوا غير الدعاااااااااااااء
ربي يفرج همكواا وهمنااا جميعااااااااااااااا يااااااارب بحق لا إله إلا الله

سامحوني حبيباتي ما نسياكوا و الله وكل يوم بقرا أخباركوا بس نفسيتي الحمد لله زي الزفت
دوودي قلبي آدم
لحد الأن بيماطلواااااااااااا وكل شوية تأجيل و الله مش عارفة إيش اللي بيحصل وبيحكوا الدكتور عنده حالة وفااااااه وشكلهم بيضحكواا علينا و الله ومسافر
والمشكلة قلبي لازم يعمل العملية في وقت معين لما يكون شهرين ونصف وهلأأأأ الله يحميه قفل الراابع ربنااااااااااااااااااااا يسهل كل عسيررررررر يارب
سامحوني عشان ما بقدر أرد على حداااااا عشان نفسيتي ربنا عالم فيهاا

ربي ما ما يتعب قلبنا ولا قلوبكاو على ذريتكوا أبدا يااااااااااااااارب بحق لا إله إلا الله

هيبة الرحمن خديجة حبيتي ـــــ،،،،،،،حبيتي أسأل الله العظيم رب العرش العظيم يرربط على قلبك بالصبر و الرضا بقضاائه
ربي عالم بندعيلك والله ربي يسهلك كل عسير ويسعد قلبك يااااارب ويحي ررحمك بتوأم سليمين معافين يارب أمينم

نونااااااا حبيتبي ،،، ربي يسعدك يارب يا حبيتبي وجربي غيري جووو إنتي وإبنك ربي يحميه و يسعد قلبك
جربي يا نونا زي ما حكيتلك عمرة ربي يسعد قلبك يارب ويربط على قلبك بالصبرررر الةرضا بقضائه يارب

ثوثو حبيتبي ــــــ،،،،،،،وحشتيني والله كتيرررررررر ؤبي يسعد قلبك وألف مبروك لصحبتك
وربي يسعد قلبك بتوأم سليمين معافين يارب عاجلا غير أجل

اهلييييين برحيق ياعمري والله عذرك معك ياقلبي الله يقويكي يارب
عن جد زعلتيني كتيييير منشان أدم طيب ليش هيك بيماطلو الله يهديهم شو السبب
الله يسخرلكم عبيده يارب .. ويفرج كربك وهمك يا رحيق يارب ويجي اليوم الي ادم يعمل العمليه عن قررريب بحق قل هو الله احد
الله ييسرلك كل عسير يارب والمره الجايا تفرحي قلبنا وتبشرينا بأنه اتحدد له موعد العمليه ياكريم يارب
وبالله ما اطولي الغيبه عنا وابقي طمنينا دايما عنك وعن الصغار

Reemaa
10-06-2012, 10:43 PM
اولا سلامي لكل البنات الغائبات اليوم

مايا ... الفجر ... قرة عين ... صافيناز .... رورو فلسطين... شرين ... الرسامه دانه مختفيه صارلها زماااان لعل المانع خير

شايان
10-06-2012, 10:49 PM
ريما ظبطك ........ سلمى نفسك ............... هاااااااااااااا بتعملى ايه ؟؟؟؟
وبالنسبه للكيكه بجد طالعه جميله وحلوه أوى وكمان خفيفه عجبتهم أوى وكمان كنت عامله اليوم على الغدا طاجن باميه واوووووووووووووو يعنى اليوم كومبليت ههههه

Reemaa
10-06-2012, 10:53 PM
اخباري امس رحت لمركز جنين علشان اقابل الدكتور حسام يشرحلي سبب لفشل العمليه بعد ارادة الله
المهم بعد انتظار استمر تقريبا ٦ ساعات ما قابلت الدكتور وقابلت دكتور مساعد له o-0

وقالنا الاتي

عندي مشكلتين سبب لفشل العمليه والحمدلله علي كل حال

السبب الاول : بطانة الرحم عندي رفيعه مما يعيق ثبوت الاجنه وهالشي عيب خلقي لا يمكن تداركه بعلاج معين وفعلا هالشي صحيح لاني قبل ٥ سنوات في دكتور قالي نفس الخبريه واعطاني محاليل قبل ترجيع الاجنه بمبلغ وقدره علشان يحاول شوي يوصل البطانه للسمك المطلوب لكن ارادة الله فوق كل شئ ولم يحصل حمل الحمدلله

المهم قالي راح نظطر نعطيكي ابره في الرحم لتزيد سمك البطانه الي زعجني انه قال لنا ان المحلول الي بالابره هاذا هو دواء اصلا لمرضي السرطان :(. عافانا الله واياكم
ولما سأله زوجي هل هالدواء مصرح للاستخدام في عملية الحقن قاله بصراحه للاسف لا غير مصرح بعد :(
هالمعلومه كانت مصدر قلق وازعاج النا كبيير

السبب الثاني: هو الغده الدرقيه
وقال اكون صريح معك الغده الدرقيه تسبب الاتي

١- انخفاض معدل التبويض الي ان ينعدم تماما
٢-سبب في عدم ثبوت الاجنه
٣-اذا ثبتت الاجنه بقدرة الله فأنها من الممكن ان تسبب الاجهاض
٤- تحدث تشوهات للجنين
٥- ينتقل مرض الغده للمولود بحيث يعيش طول عمره يتعالج منها :(

طبعا الكلام وجعلي قليي كثيييير وحسيت ان عني اتملت دموع وانا قاعده مع الدكتور بنفس الوقت مبتسمه علشان زوجي ما ياخد باله

وزوجي رجع البيت مكتأب وانا قلبي موجووع والحمدلله علي كل حال

الحمدلله رب لك يارب حتي ترضي والحمدالله اذا رضيت والحمدلله بعد الرضا

دعواتكم بناااااات

Reemaa
10-06-2012, 10:54 PM
ريما ظبطك ........ سلمى نفسك ............... هااااااااااااااا عملتى ايه مع دكتور حسام , وليه اضايقتى يا قمر ؟

ههههههههههههههههههه برئ يا بيه هههههههههههههههه
كنت بكتب المخلص والله يا باشا

رحــيق الأزهـار
10-06-2012, 10:54 PM
ريوووم حبيبتي ،،،طمنينا إيش حكالك المركز يارب خيررررررررررر يارب يسعد قفرح قلبك إنتي لبك وي جوزك بتوأممين سليبمن معافين ويعوووووووووضك عن كل المحاولات السابقة يارب
ر الليلة ب5350
وبخصوص مررسى مطروح أنا رحتها مع أهلي من كم سنة و رووعة و الله خاااصة شاكئء عجيبة و الغرام وليلي على ما أتذكر حلوة بس مشكلتها إنقطاع المياه الغالب في الشقق اللي بنأجرها وكانت مو رخيصة كتير اللليلة ب350 في اليلة على ما أتذمر عشان الشقة البلكون على البحر
أنا نفسي أروح شرم تاني مع جوززي
رحناها مرة أول شهر العسل ههههه وشكرااااااااااا كل مرة ننزل إسكندرية نتلهي في العلاج و الدكاترة
وهلأ بنحكي المصاريف والجوازات للبيبهات و الله يعين يارب ونتفسح السنة هادي انا وجوزي
زمان كنا نحكي نحوش للعملية هلأ بدنا نحوش عشام نعمل أشياء للبيبهات من جواوزت و تحجديد إقامة الله يعين لما نعجز ممكن

حنونة ،،،أنا عملتها قبل كيكة الزبادي روعة كانت وعملت على وشها توفلا السكر والقشطة و طلعت رهيبة إبعتيلي حتة :D

noona201012
10-06-2012, 10:58 PM
هيبه الرحمن نورتي الملف ده اولا
ثانيا انتي عملتي عمليتك بمركز اسمه ايه علشان نحذر البنات منه انا فعلا اول مرة اشوف فعلا تنشيط بدون ان تاتي الدورة حتي لو مبتنزلش بيظبطوهاللك بالدواء معلش قدر الله وماشاء فعل يا حبيبتي
رحوقه العسوله ربنا ما يحرمني منك يا عمري ويطمنك علي ادومه ويخلي لك اسورة يارب وتتطمني علي العمليه انشاء الله باقرب وقت ........... انا نويت بامر الله اني اروح عمرة فعلا بس لسه مش عارفه امتي لان اقرب فرصه انشاء الله هتكون في رمضان بس الاسعار في رمضان نااااااااااااااار ههههههه ربنا يهون والاقي حاجه معقوله انشاء الله
وشكرا علي مواساتك وردك عليا ويارب ما يحرمنا من بعض
شايان كده برضوا تعملي الكيكه وانا بقولك باديه دايت هههههههه مفيش اي احساس بالمحرومين امثالي ههههههه الف ومليون هنا وشفا وعقبال ما تعملي تورته عيد ميلاد ولادك يارب
ريمو المسلسل كان اسمه شرف فتح الباب فعلا المشاهد في مرسي مطروح كانت جباااااااااااارة سبحان الله انشاء الله تقدري تروحيها قريب يارب

Reemaa
بنات بعرف اخباري تسد النفس ههههههههه بس متل ما قلتلكم بأذن الله صامدووووون صامدووووووون

ومثل ماقالت عاشقه صامدووون الي النصر ههههههههههههههه

وعلي قولت اهل الخليج ^_____^

الي يجي من الله حياه الله

شايان
اخباري امس رحت لمركز جنين علشان اقابل الدكتور حسام يشرحلي سبب لفشل العمليه بعد ارادة الله
المهم بعد انتظار استمر تقريبا ٦ ساعات ما قابلت الدكتور وقابلت دكتور مساعد له o-0

طبعا الكلام وجعلي قليي كثيييير وحسيت ان عني اتملت دموع وانا قاعده مع الدكتور بنفس الوقت مبتسمه علشان زوجي ما ياخد باله

وزوجي رجع البيت مكتأب وانا قلبي موجووع والحمدلله علي كل حال

ريما ولا تضايقي نفسك , اولا واخيراً كله بأمر الله اوعى تحطى كلامهم فى بالك انسي يا جميل وربك كريم , كله على الله

Reemaa
10-06-2012, 11:03 PM
ريوووم حبيبتي ،،،طمنينا إيش حكالك المركز يارب خيررررررررررر يارب يسعد قفرح قلبك إنتي لبك وي جوزك بتوأممين سليبمن معافين ويعوووووووووضك عن كل المحاولات السابقة يارب
ر الليلة ب5350
وبخصوص مررسى مطروح أنا رحتها مع أهلي من كم سنة و رووعة و الله خاااصة شاكئء عجيبة و الغرام وليلي على ما أتذكر حلوة بس مشكلتها إنقطاع المياه الغالب في الشقق اللي بنأجرها وكانت مو رخيصة كتير اللليلة ب350 في اليلة على ما أتذمر عشان الشقة البلكون على البحر
أنا نفسي أروح شرم تاني مع جوززي
رحناها مرة أول شهر العسل ههههه وشكرااااااااااا كل مرة ننزل إسكندرية نتلهي في العلاج و الدكاترة
وهلأ بنحكي المصاريف والجوازات للبيبهات و الله يعين يارب ونتفسح السنة هادي انا وجوزي
زمان كنا نحكي نحوش للعملية هلأ بدنا نحوش عشام نعمل أشياء للبيبهات من جواوزت و تحجديد إقامة الله يعين لما نعجز ممكن

حنونة ،،،أنا عملتها قبل كيكة الزبادي روعة كانت وعملت على وشها توفلا السكر والقشطة و طلعت رهيبة إبعتيلي حتة :D

الله الله شو هالجمعه الحلوه كل البنات موجودين الله يديم علينا هالممه ياااااااارب
ياعمري يا رحووووقه الله يجعلي نصيب من دعوتك ياقلبي يارب ومايحرمنا من طلتك علينا وكلامك الطيب يالطيبه
ياقلبي يارب تنزلو مصر علي خير وتتفسحو زي مابدكم وتكون اجازة خير عليكم وعلي الصغار يارب
عن جد راح تنورو مصر انتو والاطفال الله يحميكم الاهي
وتنزلي مصر وانتي مجبورة الخاطر بعد عملية ادم يااااكريم يارب العالميييين
الله يتمم شفاه علي خير يارب ويسوي العمليه ويقوم منها وهو بأحسن صحه وحال اللهم امييين
وعن جد شرم روووعه انا حبيتها كمان ...
الله يرزقكم برزقة ولادكم يارب ويفتحها عليكم ربي ويرزقكم من فضله من حيث لا تدرو ولا تحتسبو

Reemaa
10-06-2012, 11:05 PM
ريما ولا تضايقي نفسك , اولا واخيراً كله بأمر الله اوعى تحطى كلامهم فى بالك انسي يا جميل وربك كريم , كله على الله

هو دا الي بقوله والله يا شايان كله بأمر الله الحمدلله علي كل حال .. الي ربنا رايده هيصير يارب ارضنا بقضائك يارب

شايان
10-06-2012, 11:12 PM
رحيق ربنا يقويكى ويشفيلك اولادك من كل شر وتفرحى بيهم ان شاء الله

chereen
11-06-2012, 12:07 AM
سلام عليكم حبيبتي الحمد لله أنا رحت حلت و طلع هرمون الحمل عندي إيجابي و سبب الدم هو إني أجهضت و الحمد لله و الله يا بنات أنا ما زعلت بل فرحت عشان أول و أصعب مرحلة مرة بسلام و هي إن الجنين التصق بالرحم الحمد لله ونا حعيد العملية كمال شهرين إنشاء الله و الله اوفق كل محرومة

noona201012
11-06-2012, 12:10 AM
شيرين ربنا يا رب يصبرك ويعوض عليكي يا حبيبتي المرة الجايه يااااااااااااااااااارب
انتي عملتيها فين يا عمري ؟؟؟

فجر 2010
11-06-2012, 12:43 AM
نونا
قدر الله وماشاء فعل
الله يعوض عليكى المرة القادمة

فجر 2010
11-06-2012, 12:46 AM
سمحونى
صاير دخولى قليل
بس الاختبارات
ان شاء الله بخلص وارجع معكم مثل اول

chereen
11-06-2012, 12:50 AM
أنا يا حبيبتي مغربية عملتها في مدينة الرباط عند دكتور مختص في أطفال الأنابيب

noona201012
11-06-2012, 12:57 AM
أنا يا حبيبتي مغربية عملتها في مدينة الرباط عند دكتور مختص في أطفال الأنابيب

ربنا معاكي يا عيوني وموفقه المرة القادمه بامر الله

noona201012
11-06-2012, 12:59 AM
نونا
قدر الله وماشاء فعل
الله يعوض عليكى المرة القادمة

شكرا يا فجر يا حبيبتي
انتي اخبارك ايه واخبار سهيل ايه ؟؟ يا رب يكون بالف خير انشاء الله

شايان
11-06-2012, 11:38 AM
صباح الخير على كل البنوتات الحلوين , ربنا يسعد ايامنا جميعاً ان شاء الله

THANA
11-06-2012, 12:25 PM
الله يسعد لي هالصباح كيفكم ياعسولات

حنونه انتي مابتبطلي كل يوم شغله شكل هههههههههه وين الصور عليكي غرامه كل طبخه بصوره

ريوووومه حبيبتي كلام الدكتور دش ويوجع القلب الله يسامحه حدا يكلم مريض كده بس الي اقوله الك ماعلى قدرة رب العالمين عجب وأن شاء الله ربي يفرجها عليك من عنده بس أنتي قولي يارب

رحوووووووووووووووووقه حبيبتي والله نور الملف لك وحشه يالغاليه ربي يفرجها عليكم يارب وأن شاء الله تقدروا تعملوا العمليه لادم عن قريب ربنا يفرجها من عنده

فجووووووووووره لك وحشه حبيبتي الله يوفق لك يارب

نونا الحلوه ربنا يكتب لي ولك العمره عن قريب يارب

ذكرى ياعمري كيفك اليوم ان شاء الله صرتي احسن

ام عبودى 8
11-06-2012, 12:34 PM

ام عبودى 8
11-06-2012, 12:40 PM
يارب يعوض كل وحده على قد تعبها

noona201012
11-06-2012, 12:44 PM
يارب يعوض كل وحده على قد تعبها

ازيك يا عيوني اخبارك ايه يا رب تكوني بالف خير ...... انت فينك غايبه كل ده؟؟

THANA
11-06-2012, 12:44 PM
اهلين ام عبودي حبيبتي لك وحشه وينك من زمان
اخبارك واخبار مريومه وعبودي وابن اختك يارب تكونوا كلكم بخير

noona201012
11-06-2012, 12:46 PM
الله يسعد لي هالصباح كيفكم ياعسولات

حنونه انتي مابتبطلي كل يوم شغله شكل هههههههههه وين الصور عليكي غرامه كل طبخه بصوره

ريوووومه حبيبتي كلام الدكتور دش ويوجع القلب الله يسامحه حدا يكلم مريض كده بس الي اقوله الك ماعلى قدرة رب العالمين عجب وأن شاء الله ربي يفرجها عليك من عنده بس أنتي قولي يارب

رحوووووووووووووووووقه حبيبتي والله نور الملف لك وحشه يالغاليه ربي يفرجها عليكم يارب وأن شاء الله تقدروا تعملوا العمليه لادم عن قريب ربنا يفرجها من عنده

فجووووووووووره لك وحشه حبيبتي الله يوفق لك يارب

نونا الحلوه ربنا يكتب لي ولك العمره عن قريب يارب

ذكرى ياعمري كيفك اليوم ان شاء الله صرتي احسن
حبيبتي ثنوؤة القمرايا يا رب يكتب لنا العمرة ياااااااااارب وكل مشتاق يا رب .....انا كان نفسي اروح في رمضان بس حاسه ان الموضوع هيكون صعب حبتين حد جرب عمرة برمضان ؟؟؟ وكمان بالحر ولا بتكون عادي سهله يعني لاني في الحقيقه مرحتش عمرة من قبل

noona201012
11-06-2012, 12:48 PM
صباح الخير على كل البنوتات الحلوين , ربنا يسعد ايامنا جميعاً ان شاء الله
صباح الفل علي عيونك يا قمر انا بطالب فعلا بصور للحلويات والاكلات الجامده ده

ام عبودى 8
11-06-2012, 12:52 PM
اهلين ام عبودي حبيبتي لك وحشه وينك من زمان
اخبارك واخبار مريومه وعبودي وابن اختك يارب تكونوا كلكم بخير
موجوده عن بعد ههههههههههههه
انا اوكى والاولاد
وابن اختى احسن الحمد لله طلع البيت
جزاك الله خيرا

ام عبودى 8
11-06-2012, 12:59 PM
نونا
اولا الله يعوضك خير وبصبر كلو يفوت
فكرتينى بنفسى معليش ابنك عمرو كام
وبعدين احيك على روحك المرحه
الدنيا ماتستاهل

ام عبودى 8
11-06-2012, 01:02 PM
انا داخله اليوم عشان اقولكم عن وحده
اعرفها
ربنا كرمها بعد زواج 19 سنه
و16 محاوله فاشله تماما يعنى ولا مره حصل حمل حتى ضعيف
بولدين
بس هى لسه ماخلفت على السابع تقريبا
يارب يكملها على خير ويرزق كل من تقول امييييييييييييييين

ام عبودى 8
11-06-2012, 01:04 PM
حبيبتي ثنوؤة القمرايا يا رب يكتب لنا العمرة ياااااااااارب وكل مشتاق يا رب .....انا كان نفسي اروح في رمضان بس حاسه ان الموضوع هيكون صعب حبتين حد جرب عمرة برمضان ؟؟؟ وكمان بالحر ولا بتكون عادي سهله يعني لاني في الحقيقه مرحتش عمرة من قبل
توكلى على الله
انا دائما بروح عمره برمضان
صدقينى تسهل واعمليها بليل بين الساعه 2 وصلاة الفجر
والحر مكه على طول حر ياقمر

ام عبودى 8
11-06-2012, 01:06 PM
انا شكلى ارغى لحالى خخخخخخخخخخخ
انا اجلت عمليتى لشهر 12

THANA
11-06-2012, 01:06 PM
الله يكرمك ياأم عبودي وربي يثبت حملها ويتمم حملها بخير يارب وعقبالنا يارب

ام عبودى 8
11-06-2012, 01:12 PM
الله يكرمك ياأم عبودي وربي يثبت حملها ويتمم حملها بخير يارب وعقبالنا يارب
يارب يبارك فيك وعقبال مانفرحلك ببنوتين شبه توقيعك
عليهم براءه تجنن

ام عبودى 8
11-06-2012, 01:20 PM
شكلكم مشغولات
خلاص بقوم بس ليا رجعه وعد

عبودى واقف فوق رأسى عايز الاب توب
جننى

noona201012
11-06-2012, 01:50 PM
انا داخله اليوم عشان اقولكم عن وحده
اعرفها
ربنا كرمها بعد زواج 19 سنه
و16 محاوله فاشله تماما يعنى ولا مره حصل حمل حتى ضعيف
بولدين
بس هى لسه ماخلفت على السابع تقريبا
يارب يكملها على خير ويرزق كل من تقول امييييييييييييييين
ماشاء الله تبارك الله ربنا يقومها بالف الف سلامه يااااااااااااااااارب
ممكن تقولي لنا عملتها فين يا ام عبودي؟؟

noona201012
11-06-2012, 01:51 PM
شكلكم مشغولات
خلاص بقوم بس ليا رجعه وعد

عبودى واقف فوق رأسى عايز الاب توب
جننى

ربنا يخليهولك هو مريومه ياااااااااااااااارب

Reemaa
11-06-2012, 02:13 PM
سلام عليكم حبيبتي الحمد لله أنا رحت حلت و طلع هرمون الحمل عندي إيجابي و سبب الدم هو إني أجهضت و الحمد لله و الله يا بنات أنا ما زعلت بل فرحت عشان أول و أصعب مرحلة مرة بسلام و هي إن الجنين التصق بالرحم الحمد لله ونا حعيد العملية كمال شهرين إنشاء الله و الله اوفق كل محرومة

ياعمري الله يعوضك عن مافقدتي قريبا يااااااكريم يارب العالمين
ياقلبي ان شاء الله المره الجايا تزبط معك ويثبت حملك 9 اشهر ياكريم يارب العالمييين

Reemaa
11-06-2012, 02:17 PM

اهلين يانووونا الله يكتبلك الخير يارب حيث كان
اه رنا رحت عمره في رمضان طبعا هي حلوووه موووت بس عيبها الوحيدالزحمممممممممممه
يعني انا كنت افطر وانا واقفه علشان الحق ادخل الحرم بعد المغرب علي طوول علشان الحق لي مكان للتراويح ^_^
لاني لو تأخرت ماراح الاقي مكان اقف اصلي فيه

Reemaa
11-06-2012, 02:20 PM
سلامي لكل البنات الحاضرررين ام عبووودي

ثناء

نوووناااا

والكل

هيبة الرحمان
11-06-2012, 04:17 PM
السلام عليكن وحمة الله تعالى وبركاته

اللهم يافارج الهم و ياكاشف الغم ويامجيب دعوة المظطرين رحمان الدنيا و الاخرة ورحمهما فارحمنا برحمة تغنينا بها عمن سواك يارب العالمين

نونا انتي ميش وخدة بالك ولاايه انا عايشة في ايطاليا و عملت في مركز حكومي بس الظاهر انهم ميش بيهتموا زي الخاص وهنا الخاص تكاليفوا باهضة جدا جدا و الله ماعارفة حعمل ايه بس حسبي الله ونعم الوكيل

شيرين انشاء الله المرة الجاية تكوني حامل و تبشرينا ياعمري بخبر حملك عن قريب

ريما بشكرك على كلامك الحلو و على مواساتك و انشاء الله يطعمك وما يحرمك من الذرية الطيبة و يرزقك على قد نيتك الطيبة ياكريم

شايان بصحة وهنا الحلو بس انتبهي انتي دخلة على تنشيط السكريات ممنوعىة نهائيا

ثناء يارب يرزقك ذرية طيبة سليمة معافاة يارب العالمين

ميروا احمد انشاء الله تفرحي بشوفت كيس الحمل وبسماع نبض البيبي يارب و يكون توأمين سليمين معافاين يارب العالمين

عاشقة العترة يارب تتوفقي في مرحلة التنشيط و تجئ تبشرينا بأكبر عدد من البويضات و يكونوا دو جودة عالية و نفرح بك عن قريب

رحيق الازهار شكرا على الدعوات الحلو ة ويارب ايسر ليك عملية ابنك و يحفظوا هو واخوه من عين الانس والجن يارب العالمين و يعنيك علىى تربيتهم قادر ياكريم

THANA
11-06-2012, 05:30 PM
شيرين حبيبتي ربي أن شاء الله يربط على قلبك ويعوض صبرك خير يارب

حبيبتي أم عبودي ربي يرزقك هالمره تؤام ولد وبنت عشان تخاوي اولادك الاثنين ماشاء الله عليك يام عبودي انتي تعطينا مثال للصبر والمثابره

خديجه حبيبتي طمنيني عنك وعن صحتك الحين يارب تكون نفسيتك افضل حبيبة قلبي ممكن اسألك سؤال انتي وين في ايطاليا وكيف الجو راح يكون في ايطاليا على اكتوبر هل شتاء وبارد يحتاج ثياب ثقيله وممكن تخبريني عن أفضل الاماكن السياحيه هناك انا بحب الطبيعه والا كتفيتي أكثر من المباني والسوق
يمكن سؤالي مو في وقته واذا ازعجتك به ممكن تأجلي الجواب عليه وقت ماتروقي

عاشقة العتره
11-06-2012, 08:17 PM
يسعد مساكم جميع ياحلوات وحشتوني بس على السريع اخبركم بااحوالي لأني عندي صداع وشكلي راح ازكم منورين هيبة وفجر ورحيق وام عبودي وريما ونونا وشايان وشيرين وثناء والطير الاخضر اخباريالإبرة التفجيريه راح أخذها ليلة بكرةوالسحب بااذن الله الخميس لاتنسو ادعوالي بظهر الغيب بتوم لابديل ههههاشوفكم ثاني عذروني بس بجد راسي بيفقع

Reemaa
11-06-2012, 08:24 PM
السلام عليكن وحمة الله تعالى وبركاته

اللهم يافارج الهم و ياكاشف الغم ويامجيب دعوة المظطرين رحمان الدنيا و الاخرة ورحمهما فارحمنا برحمة تغنينا بها عمن سواك يارب العالمين

نونا انتي ميش وخدة بالك ولاايه انا عايشة في ايطاليا و عملت في مركز حكومي بس الظاهر انهم ميش بيهتموا زي الخاص وهنا الخاص تكاليفوا باهضة جدا جدا و الله ماعارفة حعمل ايه بس حسبي الله ونعم الوكيل

شيرين انشاء الله المرة الجاية تكوني حامل و تبشرينا ياعمري بخبر حملك عن قريب

ريما بشكرك على كلامك الحلو و على مواساتك و انشاء الله يطعمك وما يحرمك من الذرية الطيبة و يرزقك على قد نيتك الطيبة ياكريم

شايان بصحة وهنا الحلو بس انتبهي انتي دخلة على تنشيط السكريات ممنوعىة نهائيا

ثناء يارب يرزقك ذرية طيبة سليمة معافاة يارب العالمين

ميروا احمد انشاء الله تفرحي بشوفت كيس الحمل وبسماع نبض البيبي يارب و يكون توأمين سليمين معافاين يارب العالمين

عاشقة العترة يارب تتوفقي في مرحلة التنشيط و تجئ تبشرينا بأكبر عدد من البويضات و يكونوا دو جودة عالية و نفرح بك عن قريب

رحيق الازهار شكرا على الدعوات الحلو ة ويارب ايسر ليك عملية ابنك و يحفظوا هو واخوه من عين الانس والجن يارب العالمين و يعنيك علىى تربيتهم قادر ياكريم

هيبه ياعمري المفجأ بالموضوع ان حتي الاجانب المستشفيات الحكوميه عندهم فيها تقصير واهمال زي البلاد العربيه
عن جد هاي معلومه جديده الي
ياقلبي كويس انك اكتشفتي ان الغلط من عندهم الله يسامحهم علي هيك عمله
ان شاء الله بس تغيري المركز راح ترجع امورك طبيعيه وراح تلاقي تحسن بالتبويض
وربي يكتبلك الخير يارب حيث كان ويسخرك المركز الي يكون سبب برزقك الذريه الصالحه ياكريم يارب العالمييين

Reemaa
11-06-2012, 08:28 PM
شيرين حبيبتي ربي أن شاء الله يربط على قلبك ويعوض صبرك خير يارب

حبيبتي أم عبودي ربي يرزقك هالمره تؤام ولد وبنت عشان تخاوي اولادك الاثنين ماشاء الله عليك يام عبودي انتي تعطينا مثال للصبر والمثابره

خديجه حبيبتي طمنيني عنك وعن صحتك الحين يارب تكون نفسيتك افضل حبيبة قلبي ممكن اسألك سؤال انتي وين في ايطاليا وكيف الجو راح يكون في ايطاليا على اكتوبر هل شتاء وبارد يحتاج ثياب ثقيله وممكن تخبريني عن أفضل الاماكن السياحيه هناك انا بحب الطبيعه والا كتفيتي أكثر من المباني والسوق
يمكن سؤالي مو في وقته واذا ازعجتك به ممكن تأجلي الجواب عليه وقت ماتروقي

اهلييين ثناء ياقلبي انتي كمان تفكري بايطاليا هههههههههه ^___^
ثناء بدي احكيلك نصيحه روحي تركيا لو ما روحتيها تراها عن جد واااااااو ويشرفنا انها بلد مسلم وانتي ماشيه تشوفي محجبات وتسمعي الاذان
وبالنسبه للطبيعه فهي جنة الله بالارض
واي سؤال انا بالخدمه لانها بالنسبه لي ادمااااااان ^_^

Reemaa
11-06-2012, 08:33 PM
يسعد مساكم جميع ياحلوات وحشتوني بس على السريع اخبركم بااحوالي لأني عندي صداع وشكلي راح ازكم منورين هيبة وفجر ورحيق وام عبودي وريما ونونا وشايان وشيرين وثناء والطير الاخضر اخباريالإبرة التفجيريه راح أخذها ليلة بكرةوالسحب بااذن الله الخميس لاتنسو ادعوالي بظهر الغيب بتوم لابديل ههههاشوفكم ثاني عذروني بس بجد راسي بيفقع

هلا والله بعشوووقه ياعمري الف مبرووووووك تحديد يوم السحب ياقلبي
اسأل الله العظيم ان يباركلك في بويضاتك وان ربي يحسن اخصابها وانقسامها وتكون سبب في رزقك الذريه الصالحه ياكريم يارب العالمييين
الله يتمملك علي ير يا قلبي يارب ويطعمك تؤام يعوضو صبرك وصبر زوجك خير يارب العالمييين

عشوقه نصيحه قبل السحب بيوم ياريت يكون غداكم سي فوود .. سمك جمبري اسماك منوعه ماشي
وبالليل يكون عشاك عباره عن بيض مسلوق ههههههههههه بعرف زهقتي منه ومن سيرته بس لو تتحملي تاكلي مثلا ٥ بيضات مسلوقين مع كوب زبادي .. تكوني شطووره وبأذن الله راح يفرق معك ياقلبي

وراح ندعيلك ياعمري قلوبنا معك ياقلبووووو

شايان
11-06-2012, 08:34 PM
{وَاذْكُرْ رَبَّكَ كَثِيرًا وَسَبِّحْ بِالْعَشِيِّ وَالْإِبْكَارِ }

Reemaa
11-06-2012, 08:35 PM
بنات يا حلووووين وينكم اليوم مش موجوديين ^____^

بدي بكرا افوت الاقي الكل سجل حضور ههههههههه

شايان
11-06-2012, 08:40 PM
عاشقة العترى موفقه باذن الله , وربنا يرزقك بتوئم زى العسل ان شاء الله

شايان
11-06-2012, 08:42 PM
ريما ايه اخر اخبارك الجميله , بتعملى ايه دلوقتى ............؟! ربنا يسعد ايامك كلها ان شاء الله

nada-2007
11-06-2012, 08:54 PM
السلام عليكم بنات كيفكن ان شاء الله يارب تكونوا كويسن

غالياتي انا عملت الحقن واليوم لي 4 ايام من الترجيع
دعواتكن الله يفرحني ويفرح كل منظرة ياربي .

اختكن ندى.

شايان
11-06-2012, 08:59 PM
الْلَّهُمَّ أَجْعَلْ خَيْرَ عُمْرِيّ آَخِرَهُ ، وَخَيْرَ عَمَلِي خَوَاتِمَهُ ، وَخَيْرَ أَيَّامِيْ يَوْمَ أَلْقَاكَ فِيهِ

شايان
11-06-2012, 09:02 PM

اختكن ندى.

ربنا معاكى يا ندى ويوفقك ويسمعك احلى الاخبار ان شاء الله

nada-2007
11-06-2012, 09:03 PM
ربنا معاكى يا ندى ويوفقك ويسمعك احلى الاخبار ان شاء الله

آآآآآآآآآآآآآآآمين يارب
شكرا لدعواتك غاليتي ولك بالمثل انت وكل البنات .

هيبة الرحمان
11-06-2012, 09:06 PM

اختكن ندى.

ربنا يسرليك امرك اخت ندى و يرزقك حملا ثابتا سليما معافا يارب العالمين و مرحبا بك معنا بس ياريت تعرفينا بنفسك اكثر

هيبة الرحمان
11-06-2012, 09:07 PM
عاشقة العترة يارب يوفقك يارب و يرزقك توأمين سليمين معافاين يارب العالمين

هيبة الرحمان
11-06-2012, 09:08 PM
ريما الحمد لله انني اكتشفت هذا الامر عشان اشوف حعمل ايه في الايام اللي جاية و يارب يسر ليك امرك و يرزقك حملا ثابتا سليما معافا يارب العالمين

شايان
11-06-2012, 09:13 PM
وَ كَمْ مِنَ الآَحْلَآَمِ تَحَقّقَتْ بِالدٌّعْآءْ :'') ..

nada-2007
11-06-2012, 09:15 PM
اهلا فيكي يا هبة

انا قديمة معكن وزوجي عنده مشكلة في الحيوانات النوية وعملنا الحقن 3 مرات ونجحت في المرة الثانية لكن اجهظت
والحين كررنا العملية الله يثبت اجنتي

شايان
11-06-2012, 10:48 PM
اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ نُفُوساً مُطْمَئِنَّةً تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَقْنَعُ بِعَطَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَائِكَ. اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ سِرَّنَا وَعَلاَنِيَتَنَا فَاقْبَلْ مَعْذِرَتَنَا، وَتَعْلَمُ حَاجَاتِنَا فَأَعْطِنَا سُؤْلَنَا. اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي وَلِلمُسْلِمِينَ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجاً، وَمِنْ كُلِّ ضِيقٍ مَخْرَجاً، وَمِنْ كُلِّ بَلاَءٍ عَافِيَةً. اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنَ الطَّعْنِ وَالطَّاعُونِ وَالوَبَاءِ، وَعَظِيمِ البَلاَءِ فِي النَّفْسِ وَالأَهْلِ وَالمَالِ وَالوَلَدِ. اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنَا بِسُوءِ فِعْلِنَا، وَلاَ تُهْلِكْنَا بِخَطَايَانَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. اللَّهُمَّ اكْتُبْنَا مَعَ مَنْ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنْكَ الحُسْنَى، الّذِينَ هُمْ عَنِ النَّارِ مُبْعَدُونَ، لاَ يَسْمَعُونَ حَسِيسَهَا وَهُم فِيمَا اشْتَهَتْ أَنْفُسُهُمْ خَالِدُونَ.

رحــيق الأزهـار
11-06-2012, 11:42 PM
اللَّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ نُفُوساً مُطْمَئِنَّةً تُؤْمِنُ بِلِقَائِكَ، وَتَقْنَعُ بِعَطَائِكَ، وَتَرْضَى بِقَضَائِكَ. اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَعْلَمُ سِرَّنَا وَعَلاَنِيَتَنَا فَاقْبَلْ مَعْذِرَتَنَا، وَتَعْلَمُ حَاجَاتِنَا فَأَعْطِنَا سُؤْلَنَا. اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِي وَلِلمُسْلِمِينَ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجاً، وَمِنْ كُلِّ ضِيقٍ مَخْرَجاً، وَمِنْ كُلِّ بَلاَءٍ عَافِيَةً. اللَّهُمَّ إِنَّا نَعُوذُ بِكَ مِنَ الطَّعْنِ وَالطَّاعُونِ وَالوَبَاءِ، وَعَظِيمِ البَلاَءِ فِي النَّفْسِ وَالأَهْلِ وَالمَالِ وَالوَلَدِ. اللَّهُمَّ لاَ تُؤَاخِذْنَا بِسُوءِ فِعْلِنَا، وَلاَ تُهْلِكْنَا بِخَطَايَانَا يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ. اللَّهُمَّ اكْتُبْنَا مَعَ مَنْ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنْكَ الحُسْنَى، الّذِينَ هُمْ عَنِ النَّارِ مُبْعَدُونَ، لاَ يَسْمَعُونَ حَسِيسَهَا وَهُم فِيمَا اشْتَهَتْ أَنْفُسُهُمْ خَالِدُونَ.

اللهم أمين يا حنوووووووووووونة يارب أمين بحق لا إله إلا الله لكل حرف الله إستجب

noona201012
11-06-2012, 11:45 PM
اهلين يانووونا الله يكتبلك الخير يارب حيث كان
اه رنا رحت عمره في رمضان طبعا هي حلوووه موووت بس عيبها الوحيدالزحمممممممممممه
يعني انا كنت افطر وانا واقفه علشان الحق ادخل الحرم بعد المغرب علي طوول علشان الحق لي مكان للتراويح ^_^
لاني لو تأخرت ماراح الاقي مكان اقف اصلي فيه

حبيبتي ريومه انا يمكن مش متخيله الوضع ايه هناك لاني زي ما قلت لك مرحتش عمري بس ياااااااارب يكتبها لنا بس انا قلقانه من الصيام والحر مع العمرة والتراويح وكده سبحان الله انا هسيبها لربنا وهي هتمشي بامر الله

noona201012
11-06-2012, 11:48 PM

اختكن ندى.

حبيبتي طبعا فاكراكي يا عمري ربنا يا رب يثبت لك اجنتك ويرزقك منها بالذريه الصالحه ياااااااااااااااااارب انتي عملتيها فين يا ندي؟

رحــيق الأزهـار
11-06-2012, 11:52 PM
ريماا يا حبيبة قلبي ////بحق لا إله إلا الله ربي يكذب كلااام الدكاترة يارب
ونفرح بخبر حملك بتوأم سليمن معافين يارب أمييييييييين

وما إلك غير القيااااااام يا حبيبة قلبي ( لا يرد القضاء إلا الدعاء وولو ركعتين بسور صغيرة ربي ما في أكرم منه

وهتشوفي بإذن الله البطانة هتصير زي الفل سمكها وكمتن الغدة

أسأ الله العظيم رب العرش العظيم يسهلك كل عسيررررررررررررررررر ويفرح قلبك وقلووبنا بخبر حملك ربك كريم يا قلبي

بس ما ضايقي حالك وكون بتب على يقين من إجابة الدعاء والله يا ريوم كنت بدعي رت من بي بتوأم وأنااخجلانة حاسة حالي طماعة من كتر ما شفت من قهرة من صحبتي اللي بتخبي علي واللي بيخبي و إلخ خايفين من الحسد
وربي هيعطيكي لأنك كتير طيبوة و الله وربك ما في أكرم منه
ممم
ثوثو يا غالية ///الله يسعد قلبك يا ثوثو ما بقدر أغيب عنكوا والله الله يفرحنا فيكي يارب والملف منور يا قمر فيكوا والله

نونناااااااا::::::::::ك ياررب يقدرك وتعمليها حبيبتي في رمضا ن يارب بتعرفي بتعادل حج مع اللرسول ثلى لله على محمد وصحبه أجمعين صلى

كتير كنت بعملها في رمضان والحر مفروغ منهوربك بيهونهااا والواحد بيكون ملهي سبحان الله في الدعااااااااااااااااااااااء كل ثانية الزحمة بس صعبة شويتين

ربي يكتبهالك ياررب ويكتبلنا الحج ولأهلنا ياااااااااارب

noona201012
11-06-2012, 11:52 PM
ربنا يا رب ييسر لك كافه امورك يا عشوقه وترزقي منها باحلي توام ياااااااااااااااااااااااااااارب ويجعل لك كافه امورك متيسرة وتيجي وتطمنينا عليكي ياااااااااااااااارب

رحــيق الأزهـار
11-06-2012, 11:55 PM
ندى يا حبيبتي ،،، أسأ ل الله العظيم رب العرش العظيم يثبت أجنتك وينفخ فيها الروح يارب ويفرح قلبك وكل البنات أمين

عشوووووووووق///////يا حبيبتي كلنا هندعيلك و الله
أسأأل الله العظيم رب العرش العظيم يبااااارك في بويضاتك و يجعلها كلها درجة أولى قابلة للتخصيب
ربي يحي رحمك بتوأم سليمن معافينت و تككوني أول فرحتنا يااااااااااااااار ب أمين

noona201012
11-06-2012, 11:55 PM
هيبه الرحمن معلش يا عمري انا نسيت انك عايشه بايطاليا يا حبيبتي انشاء الله ربنا ييسر لك كافه امورك
بس اكيد اكيد الاكل عندكم يجنن انا بموووووووووووووووووت في المطبخ الايطالي ممكن تقولي لنا اي اكله مميزة هما بيها

noona201012
11-06-2012, 11:58 PM
رحوقه القمر ربنا يااااااااارب يبارك لك باولادك ويخليكي لينا وللملف بردودك ومشاركاتك الحلوة
شايان يا عسوله اخبارك ايه والمذاكرة ؟؟ اوعي تكوني بتلعبي احسن انتي حرة هه

noona201012
12-06-2012, 01:45 AM
ميرو اخبارك ايه يا حبيبتي يا رب تكوني بالف الف خير؟؟؟

THANA
12-06-2012, 06:44 AM
أحلى صباح على احلى وأروع أمهات مستقبليات عن قريب يارب كيفكم ياعسولات

حنونه الاشياء الي بتحطيها تجنن ربنا مايحرمنا من هالطله طمنينا كيف المذاكره معاك

ريومه حبيبتي زوجي أبدا مو متشجع لتركيا وثاني سبب أختياري لايطاليا أن زوجي راح يكون عنده كورس في سوسيرا بأذن الله فجالسه أدور على دول اوروبا نعمل فيها تور ولسه بعمل سيرش بس من ضمنها أيطاليا لان من قبل رحت على سويسرا وعلى النمسا فنشوف القرار يكون على وين

ميرو نجيب حبيبتي وينك طمنينا عنك
نونا الحلوه ايالنشاط دا كله ايوه يابنتي ماحدش ماخذ منها حاجه أخبار الدايت أن احس خربتها مع الدوره مع أن زوجي يخبرني نحفتي كثير باين عليك بس حاليا مو عاجبني جسمي فراح ارجع على الدايت من الاسبوع الجاي مع الرياضه

خديجهياقلبي انا ارسلت لك رساله على الخاص شوفيها

سوسو حبيبتي كيفك أن شاء الله عملتوا تحاليل الكروموسومات

رحوووووقه ياعمري على هالطله ماننحرم منها أفتقدناك كثير

روروفلسطين ياعمري طمنينا عنك وعن كرومه ان شاء الله احسن

القلم الاسير كيفك حبيبتي

ندى حبيبتي ربنا يحي رحمك بأحنتك يارب ويثبت حملك يارب

ذكرى حبيبتي الف سلامه عليكي يالغاليه ربي يتمم لك السحب والارجاع بخير وتقدري تعملي الدراسه ويكون في رحمك احلى تؤام يارب

فجوره وجرين بيرد وسارونه وميويا وعفوفه وميسون وروضه الحب وأم زوزا وبسبس ودكتور أيمي وأم راغب وباقي الغاليات تغليتوا إلينا كثير وينكم

هيبة الرحمان
12-06-2012, 11:11 AM
صباح الخير على الحلوين

ثناء حبيبتي انا قريت رسالتك شوفي ياستي مدام انك ريحين على سويسرا فعلى حدود سويسرا مع ايطاليا في بحيرة مشهورة هناك و كل عام بيجي الاف الزوار عشان يستمتعوا بجو الخضرة و الطبيعة و الماء العذب بس بيني و بينك هي في الصيف بتكون احلى و احلى بس على شهر اكتوبر و الله مش عارفة متوقف على الجو و هناك مدينة اسمها trento هي كمان بها بحيرات بتجنن يارب اكون افدتك و لو بالقليل وانشاء تخبيرني حتعملي ايه نسيت بالنسبة للملابس الجو بيكون بارد على خفيف يعني لازم شوية ملابس شتوية عشان لو احتجتيها تلاقيها و و كمان انتي حتقضي كم شهر اكتوبر بس ولا شهرين

شايان
12-06-2012, 11:13 AM
حبيبتي طبعا فاكراكي يا عمري ربنا يا رب يثبت لك اجنتك ويرزقك منها بالذريه الصالحه ياااااااااااااااااارب انتي عملتيها فين يا ندي؟

نونا يارب احوالك كلها تتحسن وتكونى بخير ان شاء الله , انتى ايه رأيك تعمليها فى اسكندريه طبعا انا عارفه ان المشوار طويييييييييييل وهايكون صعب موضوع المتابعه , طيب خلاص إلغى الفكره , ربنا معاكى يا نونا

هيبة الرحمان
12-06-2012, 11:16 AM
نونا فعلا الاكل الايطالي بيجنن انا بستمتع باكلوا وانتي لو حابة اي اكلة معينة انا اخبرك عليها بس المشهور بايطاليا هي المعجنات يعني المكرونات بكل انواعها وكمان الاجبان
لازانيا بالسبانخ و جبن ريكوتا و جبن بكورينوا هذا جبن قليل الدسم وفي اطباق كثيرة منها الدجاج في الفرن بالاعشاب المنسمة الايطالين بيعتمدوا كثير على الاعشاب في طبخاتهم مثل اكليل الجبل وزعتر و ريحان و بردقوش

لو حابة اي اكلة انا تحت امرك

هيبة الرحمان
12-06-2012, 11:17 AM
شايان انا بعثلك رسالة على الخاص ياريت تقرئيها و تجاوبيني في اقرب فرصة و جزاكي الله خير الجزاء

شايان
12-06-2012, 11:22 AM
شايان يا عسوله اخبارك ايه والمذاكرة ؟؟ اوعي تكوني بتلعبي احسن انتي حرة هه

والله يا نونا زى ما تقولى كده عندى بكره امتحان محاسبه حكوميه وزى ماتقولى كده لسه هاذاكرها اليوم ان شاء الله وربنا يستر بس الايام الفاتت مكنتش مستقره فى البيت وحتى انى كنت فى الزقازيق لغاية آمس عشان جدتى فى المستشفي وان شاء الله احتمال تخرج اليوم وبكره بعد ما أخرج من الامتحان هاسافر تانى للزقازيق عشان ولادة بنت خالتى واكيد هافضل هناك كام يوم يعنى زى ما تقولى كده العمليه هاصت شويتين , ربنا يسترها

هيبة الرحمان
12-06-2012, 11:22 AM
رحيق الازهار يارب مايحرمنا من طليتك علينا احنا محتاجين حد يقوي عزيمتنا و يعطينا الامل يااختي فاياريت كل مرة تخبيرنا عن مواقف قبل الحمل علشان ها المواقف بتشحن الواحد من الداخل اوما نيأس ابدا ونعرف ان قدرة رب العالمين فوق كل شئ

شايان
12-06-2012, 11:39 AM
شايان انا بعثلك رسالة على الخاص ياريت تقرئيها و تجاوبيني في اقرب فرصة و جزاكي الله خير الجزاء

خديجه انا رديت عليهم أمس وعموما رديت تانى دلوقتى يا جميل
على فكره انا بعشق الاكل الايطالى البيتزا والمكرونه وبحب اضافتهم للأعشاب زى الزعتر والريحان والروزمارى والنعناع ال حقيقي بيعطى طعم مختلف فى الاكل ومعظم اكلاتى الخفيفه والسريعه بتكون من الاطباق الايطاليه زى مثلا طبق الخرشوف بالدجاج كنت اول مره اجربه وحقيقي طعمه عجبنى أوى , واضافه الانشوجه فى صلصة الطماطم للمكرونه حقيقي روعه ولا ياسلام على صدور الدجاج بالجبن الموتزريلا واووووووو والله اذا كنا هانتكلم على الطبخات الايطاليه يبقي مش هانبطل كلام

هيبة الرحمان
12-06-2012, 11:52 AM
خديجه انا رديت عليهم أمس وعموما رديت تانى دلوقتى يا جميل
على فكره انا بعشق الاكل الايطالى البيتزا والمكرونه وبحب اضافتهم للأعشاب زى الزعتر والريحان والروزمارى والنعناع ال حقيقي بيعطى طعم مختلف فى الاكل ومعظم اكلاتى الخفيفه والسريعه بتكون من الاطباق الايطاليه زى مثلا طبق الخرشوف بالدجاج كنت اول مره اجربه وحقيقي طعمه عجبنى أوى , واضافه الانشوجه فى صلصة الطماطم للمكرونه حقيقي روعه ولا ياسلام على صدور الدجاج بالجبن الموتزريلا واووووووو والله اذا كنا هانتكلم على الطبخات الايطاليه يبقي مش هانبطل كلام

اولا شكرا على الرد انا رسلت رسالة اخرى ياريت تجاوبيني و اسفة مرة ثانية

بالنسبة لاكل الايطالي هو بجد بيجنن و خصوصا صدور الدجاج الموتزريلا فعلا و كمان انواع بالبتزات صراحة لو حنتكلم على المطبخ الايطالي ميش حكفينا اليوم ابدا

شايان
12-06-2012, 12:04 PM
ثناء ربنا يسعدك ويجعل كل ايامك سرور وهنا ان شاء الله

عاشقة العتره
12-06-2012, 12:15 PM
حبيباتي تسلموا ربي مايحرمني منكمريما حبيبتي اسمحي لي اقولك كلام دكتورك مو داخل عقلي ههههلان عندي ثنتين سلفاتي إحنا بنسميهم زوجات حمياني يعني ههههزوجات اخو زوجي ثنتينهم عندهم الغده ووحدة منهم مؤبد طول عمرها تتعالج عنها وبسم الله ماشاء الله بتحمل طبيعي عادي مو مأثرة والثانيه عندها كمانوبالنسبة لبطانة الرحم ليها علاج انها تتماسك لان بنت عميضلت فترة تاخد علاج عشان يقوي البطانةعشان ترجيع الاجنهصحيح هي ماكملت علاجها بس ظل الدكتور يعطيها ابرمعناها فيه علاج توكلي على الله وأتركي كلامه عنك وبتشوفي راح. ربي يرزقك قريب ومافي شي على إرادة رب العالمين والله في الكون لاكلام دكاتره ولاغيرهوبالنسبه اني أخد بيض بيني وبينك حاطه في باليهذا الموضوع بس افكر اقليه البياض لان اخف من المسلوقوصار لي 5 ايام تاركه البيض تعبت منه صراحه ولاعة جبدي اخباري اليوم الزكام بدا وهداني ابلع حبوب مو فاضيه يتطوروياذيني ومليت ودي ارجع رغم انه الطبيعه تجنن هنا والمكان اللي ساكنه فيه كل خطوتين حديقه وخضره وكل يوم العصراطلع اني وزوجي نجلس فيه بس برضوا مليت وحنيت ودي اليوم ارجع قبل باجر والجيران ماشاء الله عليهم حبوبينامس طلعت مع جارتي ورحنا تسوقنا واخذت لي كم حاجه لزواجبنت حماتي لأني بس انزل أسبوعين زواجها ولو ربي اراد ورجعت اجنهماراح اقدر اطلع اتسوق ويبنات الحياة حلوة ان المرأة تسوق سيارة حريه وبدون رجال يملو من التسوق ههههههههه حريييييييبيه ندى حبيبتي ربي يثبت اجنتك ويرزقك منها الخلف الصالح هيبة وثنو ونونا ورحيق وشايان يسعد لي صباحكم

عاشقة العتره
12-06-2012, 12:33 PM
حبيباتي تسلموا ربي مايحرمني منكم

ريما حبيبتي اسمحي لي اقولك كلام دكتورك مو داخل عقلي
لان عندي ثنتين سلفاتي إحنا بنسميهم زوجات حمياني يعني
زوجات اخو زوجي ثنتينهم عندهم الغده ووحدة منهم مؤبد طول عمرها تتعالج عنها
وبسم الله ماشاء الله بتحمل طبيعي عادي مو مأثرة والثانيه عندها كمان
وبالنسبة لبطانة الرحم ليها علاج انها تتماسك لان بنت عمي

ضلت فترة تاخد علاج عشان يقوي البطانةعشان ترجيع الاجنه
صحيح هي ماكملت علاجها بس ظل الدكتور يعطيها ابر
معناها فيه علاج توكلي على الله وأتركي كلامه عنك
وبتشوفي راح. ربي يرزقك قريب ومافي شي على إرادة رب العالمين
والله في الكون لاكلام دكاتره ولاغيره
وبالنسبه اني أخد بيض بيني وبينك حاطه في بالي
هذا الموضوع بس افكر اقليه البياض لان اخف من المسلوق
وصار لي 5 ايام تاركه البيض تعبت منه صراحه ولاعة جبدي
اخباري اليوم الزكام بدا وهداني ابلع حبوب مو فاضيه يتطور
وياذيني ومليت ودي ارجع رغم انه الطبيعه تجنن هنا والمكان
اللي ساكنه فيه كل خطوتين حديقه وخضره وكل يوم العصر
اطلع اني وزوجي نجلس فيه والجيران ماشاء الله عليهم حبوبين
امس طلعت مع جارتي ورحنا تسوقنا واخذت لي كم حاجه لزواج
بنت حماتي لأني بس انزل أسبوعين زواجها ولو ربي اراد ورجعت اجنه
ماراح اقدر اطلع اتسوق ويبنات الحياة حلوة ان المرأة تسوق سيارة
حريه وبدون رجال يملو من التسوق ههههههههه حريييييييبيه
ندى حبيبتي ربي يثبت اجنتك ويرزقك منها الخلف الصالح
هيبة وثنو ونونا ورحيق

شايان
12-06-2012, 12:34 PM
عاشقه تلات تربع الكلام مفهمتوش بصراحه , بس عموما ربنا يوفقك وترجعى بلدك مجبورة الخاطر ان شاء الله

عاشقة العتره
12-06-2012, 12:38 PM
فعلا ياشايان جوالي بدا يخرف والنت صعب والضحكات
تنرسل في غير وقتها استحملوني لحد ماارجع

THANA
12-06-2012, 12:45 PM
شايان وخديجه الحمد لله وانتو تتكلم على الاكل الايطالي كنت باكل لازانيا عشان ما أجوع ويصير نفسي ههههههههههههههههههه

خديجه حبيبتي تسلمي لي يالغاليه وان شاء الله استقر على مكان

حنونه بلا كسل يابنت وذاكري واتركي النت عنك وبالتوفيق يالغاليه وان شاء الله جدتك تخرج من المستشفى بالف سلامه

ذكرى حبيبتي سلامتك وحلو انك تتمشي وتغيري جو وان شاء الله عمليه السحب تكون على افضل حال وبويضاتك كلهم يتلقحوا

شايان
12-06-2012, 12:52 PM
شايان وخديجه الحمد لله وانتو تتكلم على الاكل الايطالي كنت باكل لازانيا عشان ما أجوع ويصير نفسي ههههههههههههههههههه

خديجه حبيبتي تسلمي لي يالغاليه وان شاء الله استقر على مكان

حنونه بلا كسل يابنت وذاكري واتركي النت عنك وبالتوفيق يالغاليه وان شاء الله جدتك تخرج من المستشفى بالف سلامه

ذكرى حبيبتي سلامتك وحلو انك تتمشي وتغيري جو وان شاء الله عمليه السحب تكون على افضل حال وبويضاتك كلهم يتلقحوا

والله فعلا يا ثناء انا كسلانا بس هاقوم دلوقتى , وربنا يكرم ان شاء الله يالاااااااا سلام يا حلوات ماتنسونى من الدعاء

noona201012
12-06-2012, 01:08 PM
حبيباتي تسلموا ربي مايحرمني منكم

ريما حبيبتي اسمحي لي اقولك كلام دكتورك مو داخل عقلي
لان عندي ثنتين سلفاتي إحنا بنسميهم زوجات حمياني يعني
زوجات اخو زوجي ثنتينهم عندهم الغده ووحدة منهم مؤبد طول عمرها تتعالج عنها
وبسم الله ماشاء الله بتحمل طبيعي عادي مو مأثرة والثانيه عندها كمان
وبالنسبة لبطانة الرحم ليها علاج انها تتماسك لان بنت عمي

ضلت فترة تاخد علاج عشان يقوي البطانةعشان ترجيع الاجنه
صحيح هي ماكملت علاجها بس ظل الدكتور يعطيها ابر
معناها فيه علاج توكلي على الله وأتركي كلامه عنك
وبتشوفي راح. ربي يرزقك قريب ومافي شي على إرادة رب العالمين
والله في الكون لاكلام دكاتره ولاغيره
وبالنسبه اني أخد بيض بيني وبينك حاطه في بالي
هذا الموضوع بس افكر اقليه البياض لان اخف من المسلوق
وصار لي 5 ايام تاركه البيض تعبت منه صراحه ولاعة جبدي
اخباري اليوم الزكام بدا وهداني ابلع حبوب مو فاضيه يتطور
وياذيني ومليت ودي ارجع رغم انه الطبيعه تجنن هنا والمكان
اللي ساكنه فيه كل خطوتين حديقه وخضره وكل يوم العصر
اطلع اني وزوجي نجلس فيه والجيران ماشاء الله عليهم حبوبين
امس طلعت مع جارتي ورحنا تسوقنا واخذت لي كم حاجه لزواج
بنت حماتي لأني بس انزل أسبوعين زواجها ولو ربي اراد ورجعت اجنه
ماراح اقدر اطلع اتسوق ويبنات الحياة حلوة ان المرأة تسوق سيارة
حريه وبدون رجال يملو من التسوق ههههههههه حريييييييبيه
هيبة وثنو ونونا ورحيق
ازيكم يا احلي واغلي اخوات عشوقه بجد وحشتينا مع انك مش مقصرة وانشاء الله ترجعي مجبورة الخاطر ياااااااااااارب
استمتعي بالطبيعه ياا عمري علي اد ما تقدري وانشاء الله نفسيتك تتحسن ويتم السحب والارجاع علي خير
انتي صحيح في فترة الانتظار هتقعديهم هناك ولا هترجعي بيتك ؟؟
وان كان علي سواقه السيارات لوحدك تعالي يا حبيبتي عندنا في مصر الواحد زهق من السواقه وبيتمني حد يجي يجيبه ويوديه ويقعد هو باشا بدل الزحمه والتوتر بس بلا ادني شك هي حاجه من اساسيات الحياه دلوقت
ربنا يطمننا عليكي يا قمرايا ويرجعك بيتك مجبورة وفرحانه يا رب

noona201012
12-06-2012, 01:09 PM
والله فعلا يا ثناء انا كسلانا بس هاقوم دلوقتى , وربنا يكرم ان شاء الله يالاااااااا سلام يا حلوات ماتنسونى من الدعاء
مش هننساكي يا شايان يا قمر بس لازم نذاكر حبه علشان الدعا ينفع ههههههه ولا ايه؟؟

noona201012
12-06-2012, 01:13 PM
نونا يارب احوالك كلها تتحسن وتكونى بخير ان شاء الله , انتى ايه رأيك تعمليها فى اسكندريه طبعا انا عارفه ان المشوار طويييييييييييل وهايكون صعب موضوع المتابعه , طيب خلاص إلغى الفكره , ربنا معاكى يا نونا
علي فكرة يا شوشو انا الفكرة ده عماله تلف في راسي جدا جدا جدا بس انا معرفش مركز هناك ده اول حاجه تاني حاجه المرواح والمجي بس فكرت قلت ممكن ناجر شقه هناك مش قصه كبيرة
بس مفيش دكتور يخليكي عاوزة تسافري له او يمك انا معرفش حد بس هي فكرة قائمه ومش مستغربها خالص ده الناس بتسافر بره علشان تعملها يبقي مش حاجه خالص مشوار اسكندريه

noona201012
12-06-2012, 01:17 PM
هيبه الرحمن انا عاوزة طريقه الدجاج بالموتزاريلا والماكرونه الرافيولي والبيتزا العجينه لو ليها طريقه مميزه يعني وربنا يخليكي لينا يا قمرايا

noona201012
12-06-2012, 01:19 PM
ثنؤة القمر انا فعلا ابتديت دايت من يومين كده وربنا يسهل
انا حاسه جسمي بيوجعني اويييييييييييييييييييييييييييييييييي مش عارفه ليه مع اني مش بعمل حاجه وهميه هل ده عادي بعد العمليه ولا ايه ؟؟

noona201012
12-06-2012, 01:22 PM
شايان القمر الف حمد الله علي سلامه جدتك ويا رب نتطمن عليها

THANA
12-06-2012, 01:37 PM
حبيبتي نونا ماشاء الله عليك حلو انك ابتديتي الدايت على طول ممكن جسمك يعورك عشان الدوره قريب بتجي وانتي من الاساس عانيتي من الالام المبايض من السحب فأن شاء الله خير

nada-2007
12-06-2012, 01:48 PM
اهلا نونة وحشاني حبيبتي
شكرا لدعواتك غاليتي ولك بالمثل

حبيبتي انا عملتها ف المغرب .

nada-2007
12-06-2012, 01:51 PM
ندى يا حبيبتي ،،، أسأ ل الله العظيم رب العرش العظيم يثبت أجنتك وينفخ فيها الروح يارب ويفرح قلبك وكل البنات أمين

رحوقة الله يسلمك وشكرا لدعواتك يارب يستجب
والله يحفظ لك توينزاتك ويخليكي ليهم يارب.

nada-2007
12-06-2012, 01:57 PM

ثناء الله يرزقك الي تتمنين ياارب
وشكرا على دعواتـك آآآآآآآآآميــن يارب

nada-2007
12-06-2012, 02:02 PM

عاشقة لك الشكر الجزيل
وربي ييسر عمليتك ويرزقك الخلف الصالح.

nada-2007
12-06-2012, 02:06 PM
بنات علة فكرة انا اليوم الخامس من الترجيع
وكان عندي في الاول مغص في الجوانب والحين ما احس باي شيء نهائيا
بس عندي الم في الثدي وبس

بنات شو كانت الاعراض عندكم بعد الترجيع

THANA
12-06-2012, 02:32 PM
حبيبتي ندى أنا أقول لك لاتركزي على الاعراض ابدا لان احيانا تكون من أثر المنشطات والالم الي بتحسي به من التنشيط والسحب بس لاكون صادقه انا الم الثدي والحكه علامه واضحه لي بالحمل ويارب تكوني حامل

nada-2007
12-06-2012, 02:43 PM
آآآآآآآآآمين ان شاء اللهى يا ثناء اكون حامل

لانه في المرة الثالثة ما كنت احس باي شيء وطلعت النتيجة ما فيه حمل
على شان كده خفت
والله مو بإيدي ما افكر لانه الانتظار صعب كثير و ماعندي شيء اعمله
طبعا بضل استغفر واقرأ قرآن
والله كريم

Reemaa
12-06-2012, 03:13 PM
ريما ايه اخر اخبارك الجميله , بتعملى ايه دلوقتى ............؟! ربنا يسعد ايامك كلها ان شاء الله

اهليين ياشايان ياعمري الحمدلله انا تمام
ومابعملش حاجه دلوقتي خالص .. في فتره نقاهه وراحه من العمليات الحمدلله
والله يسعد ايامك ياقلبي انتي كمان ويسهلك امورك كلها يا شايان يااااارب

Reemaa
12-06-2012, 03:15 PM

اختكن ندى.

وعلييكم السلام ورحمة الله وبركاته
اهلين ياندي ياعمري .. الله يثبت مافي رحمك يارب
ويطعمك الحمل الثابت التام ويغنيكي بفضله عمن سواااه ياكريم يارب العالمييين

عاشقة العتره
12-06-2012, 03:30 PM
وصح نسيت شي عطوني بعد الإبرة التفجيريه حقنة مهبليه على شكل كريم
أحقنا نفسي فيه بعد الإبرة التفجيريه قبل النوم الظاهر تعقيم اوهيك شي
قبل السحب

Reemaa
12-06-2012, 03:31 PM
ريماا يا حبيبة قلبي ////بحق لا إله إلا الله ربي يكذب كلااام الدكاترة يارب
ونفرح بخبر حملك بتوأم سليمن معافين يارب أمييييييييين

وما إلك غير القيااااااام يا حبيبة قلبي ( لا يرد القضاء إلا الدعاء وولو ركعتين بسور صغيرة ربي ما في أكرم منه

وهتشوفي بإذن الله البطانة هتصير زي الفل سمكها وكمتن الغدة

أسأ الله العظيم رب العرش العظيم يسهلك كل عسيررررررررررررررررر ويفرح قلبك وقلووبنا بخبر حملك ربك كريم يا قلبي

بس ما ضايقي حالك وكون بتب على يقين من إجابة الدعاء والله يا ريوم كنت بدعي رت من بي بتوأم وأنااخجلانة حاسة حالي طماعة من كتر ما شفت من قهرة من صحبتي اللي بتخبي علي واللي بيخبي و إلخ خايفين من الحسد
وربي هيعطيكي لأنك كتير طيبوة و الله وربك ما في أكرم منه
ممم
ثوثو يا غالية ///الله يسعد قلبك يا ثوثو ما بقدر أغيب عنكوا والله الله يفرحنا فيكي يارب والملف منور يا قمر فيكوا والله

نونناااااااا::::::::::ك ياررب يقدرك وتعمليها حبيبتي في رمضا ن يارب بتعرفي بتعادل حج مع اللرسول ثلى لله على محمد وصحبه أجمعين صلى

كتير كنت بعملها في رمضان والحر مفروغ منهوربك بيهونهااا والواحد بيكون ملهي سبحان الله في الدعااااااااااااااااااااااء كل ثانية الزحمة بس صعبة شويتين

ربي يكتبهالك ياررب ويكتبلنا الحج ولأهلنا ياااااااااارب

رحييييق ياعمري انتي الله يسعد قلبك الاهي زي ما بتسعدي قلبي بدعوااتك ياااعمري انتي
والله انا هلأ الحمدلله رب العالمين فضل من الله ونعمه نفسيتي صارت احسن بكتير وكلت أمري لله والحمدلله رب العالمين
والله يارحيق فعلا لا يرد القضاء الا الدعاء .. والله يجعلنا من الراضين بقضائه ويعوضنا خيير يارب
وبالنسبه للبنات الي بيخبو علينا حملهم انا وحده قالتلي انها حامل وهي بالشهر الخامس هههههههههههه تخيلي
وقالتلي علي اساس انها بالاول طيب بطنها كبيره كيف بالاول ما بعرف هههههههههههه
ياما مرت علينا مواقف زي هاي ... الله يفرجها علينا يارب ويطعمنا من حيث لا ندري ولا نحتسب

احكيلي انتي ياعمري كيف نفسيتك هلأ ان شاء الله احسن
وكيف الصغار يارب يكونو باحسن حال ياكريم يارب .. وشو صار معك يارحيق بالنسبه لعملية ادم في اخبار جديده ولا بعد ما في شي؟؟؟
وشو راح تعملي بنزولة مصر متي قررتي يا رحيق تنورينااا ^____^
الله يجعلها اجازة خير عليكو ياااكريم يارب العالمييين

Reemaa
12-06-2012, 03:34 PM
أحلى صباح على احلى وأروع أمهات مستقبليات عن قريب يارب كيفكم ياعسولات

حنونه الاشياء الي بتحطيها تجنن ربنا مايحرمنا من هالطله طمنينا كيف المذاكره معاك

ريومه حبيبتي زوجي أبدا مو متشجع لتركيا وثاني سبب أختياري لايطاليا أن زوجي راح يكون عنده كورس في سوسيرا بأذن الله فجالسه أدور على دول اوروبا نعمل فيها تور ولسه بعمل سيرش بس من ضمنها أيطاليا لان من قبل رحت على سويسرا وعلى النمسا فنشوف القرار يكون على وين

ميرو نجيب حبيبتي وينك طمنينا عنك
نونا الحلوه ايالنشاط دا كله ايوه يابنتي ماحدش ماخذ منها حاجه أخبار الدايت أن احس خربتها مع الدوره مع أن زوجي يخبرني نحفتي كثير باين عليك بس حاليا مو عاجبني جسمي فراح ارجع على الدايت من الاسبوع الجاي مع الرياضه

خديجهياقلبي انا ارسلت لك رساله على الخاص شوفيها

سوسو حبيبتي كيفك أن شاء الله عملتوا تحاليل الكروموسومات

رحوووووقه ياعمري على هالطله ماننحرم منها أفتقدناك كثير

روروفلسطين ياعمري طمنينا عنك وعن كرومه ان شاء الله احسن

القلم الاسير كيفك حبيبتي

ذكرى حبيبتي الف سلامه عليكي يالغاليه ربي يتمم لك السحب والارجاع بخير وتقدري تعملي الدراسه ويكون في رحمك احلى تؤام يارب

فجوره وجرين بيرد وسارونه وميويا وعفوفه وميسون وروضه الحب وأم زوزا وبسبس ودكتور أيمي وأم راغب وباقي الغاليات تغليتوا إلينا كثير وينكم

ياقلبي يا ثناء لو هيك تماام ... الله يجعلها سفرية خير عليكم يارب وتميسطو وتغيرو جو ... وبالتوفيق لزوجك يااااارب

شايان
12-06-2012, 03:52 PM
كيف احوال الصبايا ؟ هااااااااااا اتاخرت عليكو؟
اليوم عندنا على الغداء سمك مقلي كل وبرئلي , وكابوريا مشويه حقيقي لذيذه
وطبعا قولت لازم اعمل حاجه حلوه بس مفيش وقت بس فكرت وعملت شئ لذيذ ماخدش منى 5 دقايق فى التحضير , هابقي اوريكم صورة الحلو بعد مايبرد فى الثلاجه ان شاء الله

Reemaa
12-06-2012, 03:56 PM
حبيباتي تسلموا ربي مايحرمني منكمريما حبيبتي اسمحي لي اقولك كلام دكتورك مو داخل عقلي ههههلان عندي ثنتين سلفاتي إحنا بنسميهم زوجات حمياني يعني ههههزوجات اخو زوجي ثنتينهم عندهم الغده ووحدة منهم مؤبد طول عمرها تتعالج عنها وبسم الله ماشاء الله بتحمل طبيعي عادي مو مأثرة والثانيه عندها كمانوبالنسبة لبطانة الرحم ليها علاج انها تتماسك لان بنت عميضلت فترة تاخد علاج عشان يقوي البطانةعشان ترجيع الاجنهصحيح هي ماكملت علاجها بس ظل الدكتور يعطيها ابرمعناها فيه علاج توكلي على الله وأتركي كلامه عنك وبتشوفي راح. ربي يرزقك قريب ومافي شي على إرادة رب العالمين والله في الكون لاكلام دكاتره ولاغيرهوبالنسبه اني أخد بيض بيني وبينك حاطه في باليهذا الموضوع بس افكر اقليه البياض لان اخف من المسلوقوصار لي 5 ايام تاركه البيض تعبت منه صراحه ولاعة جبدي اخباري اليوم الزكام بدا وهداني ابلع حبوب مو فاضيه يتطوروياذيني ومليت ودي ارجع رغم انه الطبيعه تجنن هنا والمكان اللي ساكنه فيه كل خطوتين حديقه وخضره وكل يوم العصراطلع اني وزوجي نجلس فيه بس برضوا مليت وحنيت ودي اليوم ارجع قبل باجر والجيران ماشاء الله عليهم حبوبينامس طلعت مع جارتي ورحنا تسوقنا واخذت لي كم حاجه لزواجبنت حماتي لأني بس انزل أسبوعين زواجها ولو ربي اراد ورجعت اجنهماراح اقدر اطلع اتسوق ويبنات الحياة حلوة ان المرأة تسوق سيارة حريه وبدون رجال يملو من التسوق ههههههههه حريييييييبيه ندى حبيبتي ربي يثبت اجنتك ويرزقك منها الخلف الصالح هيبة وثنو ونونا ورحيق وشايان يسعد لي صباحكم

ياااقلبي يا عشوووقه الله يوفقك يارب ويسهلك امورك واتم عملية السحب والنقل علي خير ياكريم يارب العالمين
وتكون سبب في حملك التؤام يارب... ومافي مشكله انك تاكلي البيض مقلي لو مو متحمله المسلوق .. مو مشكله بس اهم شي تاكليه ليلة السحب والله يجعله بالفايده يارب

وماشاء الله عالطبيعه انتي في اي بلد عمليتك يا عاشقه ؟؟؟ اسفه عالتطفل لو مو حابه تقولي اعتبريني ما سألت ^___^

وبالنسبه لسوق السياره ههههههههههه يا عاشقه احيانا تحسي بالحريه صح بس بدها قوة قلب وشجاعه علي حسب البلد ممكن ... يعني لو البلد شوارعها كبيره وواسعه ويحترمو المرأه السواقه راح تكون رووووعه

لكن لو البلد زحمه والسيارات فوق بعضها ولو لقو السايقه بنت تبدأ الرخامه ودايما عليها الغلط ساعتها عن جد السواقه حرقة اعصاب والله ... انا كان معاي سياره وكنت اطلع فيها ووين ووين لحد ما صار كفرها ينام من كثر الركنه ههههههههههه فزوجي عقاب لي باعها ومو راضي يجيبلي غيرها هههههههههههههه انا اصلا جبانه وقلبي خفيف

بالنسبه لكلام الدكتور يا عاشقه الله يطمن قلبك يارب فعلا نووونا كمان طمنتني وقالتي ما تخافي في ناس يحملو بوجود الغده واطفالهم سليمين الحمدلله .. والله ياعاشقه زوجي كمان زيك قالي انا مو مرتاح لكلام الدكتور

الحمدلله بعد كلامكم والله اطمأنيت كتير الحمدلله

Reemaa
12-06-2012, 04:02 PM
بنات علة فكرة انا اليوم الخامس من الترجيع
وكان عندي في الاول مغص في الجوانب والحين ما احس باي شيء نهائيا
بس عندي الم في الثدي وبس

بنات شو كانت الاعراض عندكم بعد الترجيع

كتيير خير الاعراض الي تحسي فيها ياندي
بأذن الواحد الاحد يكون حمل يااااااارب
انا ما كنت احس بشي نهاائي صحراء جردااااااء هههههههههه ويكون مافي حمل

Reemaa
12-06-2012, 04:03 PM
وصح نسيت شي عطوني بعد الإبرة التفجيريه حقنة مهبليه على شكل كريم
أحقنا نفسي فيه بعد الإبرة التفجيريه قبل النوم الظاهر تعقيم اوهيك شي
قبل السحب

هادا شي جديد يااعاشقه ماشاء الله يارب تكون بالشفاء يااقلبي يااااااااااارب يااااكريم يا الله

Reemaa
12-06-2012, 04:16 PM
كيف احوال الصبايا ؟ هااااااااااا اتاخرت عليكو؟
اليوم عندنا على الغداء سمك مقلي كل وبرئلي , وكابوريا مشويه حقيقي لذيذه
وطبعا قولت لازم اعمل حاجه حلوه بس مفيش وقت بس فكرت وعملت شئ لذيذ ماخدش منى 5 دقايق فى التحضير , هابقي اوريكم صورة الحلو بعد مايبرد فى الثلاجه ان شاء الله

عن جد يميييي يميييي يميييييي
كالعاده ماشاء الله عليكي يااحنان بتتعبي اعصابنا بوصفك للاكل هههههههههههه
انا ونووونا بنحاول نعمل دايت حرام عليكي ههههههههههه بس مع هيك هنستني الصور هههههههه
عن جد يسلمووو اديكي يااقلبي

والف سلامه علي جدتك الله يتمم شفاها علي خير ياارب ويعطيها ربي الصحه والعافيه ويديمها فوق راسكم ياااارب
وابقي طمنينا عن بنت خالتك كمان يارب تقوم بألف سلااامه يااارب