PDA

View Full Version : الله يكرمكم عاوزة مدرسة اسلامية لغات في مدينة نصر او مصر الجديدة

فرح1983
04-05-2009, 03:50 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
معلش ا حبايبي جيت انزل سؤال يعلى موضوع مدارس ليقته مقفول
انا بنتي باذن الله هتبقى 3 سنين و8 شهور اول اكتوبر
وعاوزة باذن الله ادخلها مدرسة اسلمية مش مختلطة ولغات كويسة
انا ساكنة في الرحاب
وعاوزة مدارس بالكتير في مدينة نصر
عشان المشوار وتكون مصروفاتها باباص وكله لاتزيد عن 5000
وياترى هدخل بنتي بيبي كلاس وللا كي جي 1
معلش والله اسئلتي كتير بس محتارة جداااااااااااااااااا
وجزاكم الله خيرا مقدما

Ms3sam
05-05-2009, 09:50 PM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

معلش ا حبايبي جيت انزل سؤال يعلى موضوع مدارس ليقته مقفول
انا بنتي باذن الله هتبقى 3 سنين و8 شهور اول اكتوبر
وعاوزة باذن الله ادخلها مدرسة اسلمية مش مختلطة ولغات كويسة
انا ساكنة في الرحاب
وعاوزة مدارس بالكتير في مدينة نصر
عشان المشوار وتكون مصروفاتها باباص وكله لاتزيد عن 5000
وياترى هدخل بنتي بيبي كلاس وللا كي جي 1
معلش والله اسئلتي كتير بس محتارة جداااااااااااااااااا
وجزاكم الله خيرا مقدما

ازيك ياحبيبتي ربنا معاكي السعر اللي انت عاوزاه ده يااما تكون مدرسه كويسه بس بتاخد سن كبير يعني بيبي كلاس يااماتعلي الرقم ده شويه

DODY1778
06-05-2009, 09:19 AM
ازيك ياحبيبتي ربنا معاكي السعر اللي انت عاوزاه ده يااما تكون مدرسه كويسه بس بتاخد سن كبير يعني بيبي كلاس يااماتعلي الرقم ده شويه
تعطينا خبرتك فى موضوع المدارس الأسلاميه ز ايه المدارس المقترحه بألأسعار معقوله و جزاكى الله خيرا كثيرا..... ms3samالسلام عليكم و رحمه الله و بركاته , أرجوكى

Ms3sam
06-05-2009, 11:02 AM
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته :مدرسه الفاروق اللي في مصر الجديده- وامامها مدرسه السيده عائشه للغات ايضا مدرسه ممتازه ومدرسه مناره القاهره في مدينه نصر خاصه فرع البنات دول كسعر حلوين بس السن هو المشكله طلائع الكمال الاسلاميه مصر الجديده ايضا جيده وبرده السن -مدرسه النزهه الاسلاميه للغات بس مش عارفه انهي افضل بتاعه مصر الجديده ولاطريق مصر الاسماعيليه وربنا يوفقكم دي المدارس الاسلاميه اللي اسمها كويس حاليا مع العلم انني كتبتهم بالترتيب في الافضليه

DODY1778
06-05-2009, 12:18 PM
ms3asm
جزاكى الله الف خير على المعلومات دى انا عارفه ان المشكله فى المدارس دى السن ربنا يسهل ان شاء الله بس كنت عايزة اسألك مدرسه الفاروق اللى فى مصر الجديده هى بتاعت التجمع الخامس و لا مختلفه و هى مناره الفاروق و لا ايه ؟؟؟معلش اصل انا لسه جديده على موضوع المدارس ده و معنديش خبره غير منكم و جزاكم الله خيرا

الشذى الفواح
06-05-2009, 04:45 PM
بصي في السن بتاع بنتك الحاجات الازهرية بس المشكلة برضو انهم مغليين اسعارهم اللى هما قريبين ليكى يعنى ارخصهم الى لقيتها هىالسراج المنير اللى في المقطم هنا جنبي بس هى مصاريف اللغات فيها بالباص 600 مقفولة يعنى كى جى1 لغات4750 وباص المقطم1250 لكن لو هاتدخلى عربي بتهيالى فرقها اقل الف بس هى بئالها سنتين بس ومعرفش مستواها التعليمى اوى لكن بصراحة كالتزام واحترام مقارنة بمنارة القاهرة فانا شايفة انها افضل من الناحية التدين والاحترام والاخلاق دا من تعاملى مع المدرسات والادارة يوم التقديم فصصتها حتة حتة يومها على فكرة الازهر الخاص بياخد كى جى1 من 3و6شهور

هى في برضو منارة هليوبوليس بس شفت ناس شكرو فيها وناس مش عاجباهم لكن معرفش السبب برضو اعملى استخارة وشوفي هاترتاحى لايه ؟

الشذى الفواح
06-05-2009, 08:36 PM
بالمناسبة يافروحة نسييييييت خالص في مدرسة اسمها ابوزهرة الاسلامية في مصر الجديدة كان ليا زميلات معايا في الكلية كانو فيها وكانو نفسهم اما يتخرجو يشتغلو فيها وحتى ايام التربية العملى راحو اتدربو فيها بيقولولي لانها مدرسة حلوة ومحترمة ومدرساتنا بيحبونا وبنحبهم اوى بس معرفش معلومات عنها ومعرفش المدرسين الرجالة تعاملهم ازاى مع البنات ؟ ممكن تشوفي تليفونهم وتستفسري عنها اكتر
او تروحى وتشوفي الوضع ايه؟
بس هى مدرسة قديمة بقالها حوالى 20سنة او يمكن اكتر

Ms3sam
07-05-2009, 08:01 AM
ms3asm
جزاكى الله الف خير على المعلومات دى انا عارفه ان المشكله فى المدارس دى السن ربنا يسهل ان شاء الله بس كنت عايزة اسألك مدرسه الفاروق اللى فى مصر الجديده هى بتاعت التجمع الخامس و لا مختلفه و هى مناره الفاروق و لا ايه ؟؟؟معلش اصل انا لسه جديده على موضوع المدارس ده و معنديش خبره غير منكم و جزاكم الله خيرا

ازيك يادودو - واياكي انشاء الله-الفاروق الاسلاميه مصر الجديده هي الاصل وفرعها التاني اللي في التجمع بس زي مانت عارفه مدارس التجمع غاليه قد ايه بيعتمدوا علىالوسع فاعتقد بناعه التجمع ب 10 تقريبا لكن بتاعه مصر الجديده سعرها حنين

om omar2005
07-05-2009, 08:24 PM
undefined

om omar2005
07-05-2009, 08:25 PM
هي مناره هيليوبلس اسلاميه ومنارة القاهرة بنين حلوه ولا ايه حد يرد عليا عشان انا مقدمه فيهم ساعدوني

فرح1983
08-05-2009, 03:48 AM

جزاك الله خيرا يا حبيبتي
انا فعلا سالت في المنارة قالولي هتبقى بيبي كلاس
قلت مش مشكلة عشان برضو ما تتضغطش

فرح1983
08-05-2009, 03:53 AM
بصي في السن بتاع بنتك الحاجات الازهرية بس المشكلة برضو انهم مغليين اسعارهم اللى هما قريبين ليكى يعنى ارخصهم الى لقيتها هىالسراج المنير اللى في المقطم هنا جنبي بس هى مصاريف اللغات فيها بالباص 600 مقفولة يعنى كى جى1 لغات4750 وباص المقطم1250 لكن لو هاتدخلى عربي بتهيالى فرقها اقل الف بس هى بئالها سنتين بس ومعرفش مستواها التعليمى اوى لكن بصراحة كالتزام واحترام مقارنة بمنارة القاهرة فانا شايفة انها افضل من الناحية التدين والاحترام والاخلاق دا من تعاملى مع المدرسات والادارة يوم التقديم فصصتها حتة حتة يومها على فكرة الازهر الخاص بياخد كى جى1 من 3و6شهور

هى في برضو منارة هليوبوليس بس شفت ناس شكرو فيها وناس مش عاجباهم لكن معرفش السبب برضو اعملى استخارة وشوفي هاترتاحى لايه ؟

جظزاك الله خيرا يا حبيبتي
بس انا مش مفضلة الازهر لعدة اسباب
اولها مناهجه صعبة
ثانيا كلياته محدودة قوي

عموما ربنا ييسرها من عنده
انا لسة مارحتهاش المنارة يعني

فرح1983
08-05-2009, 03:54 AM
بالمناسبة يافروحة نسييييييت خالص في مدرسة اسمها ابوزهرة الاسلامية في مصر الجديدة كان ليا زميلات معايا في الكلية كانو فيها وكانو نفسهم اما يتخرجو يشتغلو فيها وحتى ايام التربية العملى راحو اتدربو فيها بيقولولي لانها مدرسة حلوة ومحترمة ومدرساتنا بيحبونا وبنحبهم اوى بس معرفش معلومات عنها ومعرفش المدرسين الرجالة تعاملهم ازاى مع البنات ؟ ممكن تشوفي تليفونهم وتستفسري عنها اكتر
او تروحى وتشوفي الوضع ايه؟
بس هى مدرسة قديمة بقالها حوالى 20سنة او يمكن اكتر

جزاك الله خيرا باذن الله اسال عليها واشوفها
بجد ربنا يكرمك

om lara
04-02-2012, 09:55 PM
هاي يا ستات يا حلوين دي اول مشاركه ليا في منتدي مع اني بدخل منتديات كتير لكن بقرا بس عمري ما شركت.
المهم اختكوا مزنوقه زنقه جامده اول بنوته ليا لارا هتم 4 سنين و شهرين في 1\10 ومش عارفه اقدملها فين انا عايزه مدرسه اسلاميه لغات في حدود 10000 ومش عارفه اي حاجه لا ايه المدارس ولا مواعيد التقديم ولا اي حاجه.
انا ساكنه في الزهراء في مصر القديمه يعني بين اتمعادي و المنيل ساعدوني بليييييييييييييييييييز