PDA

View Full Version : هل هذه علامات للحمل؟

hobossh
31-01-2009, 07:50 PM
الدورة متاخرة على 10 ايام عملت تحليل حمل دم طلع سلبى ويوجد عندى افرازات مثل الماء وعندى وجع بالمبيض الشمال هو ينفع يكون فى حمل وميظهرش فى الدم بعد 10 ايام مش عارفة اعمل اية واعصابى شبة منهارة بالله عليكم ادعولى اكون حامل

wardatalbustan
31-01-2009, 07:54 PM
habibti i advice u to see the doctor
i'm just concerned about ectopic pegnancy (wal3yath beallh)
go to the doctor today & let her make the pregnancy test & the transvaginal ultasound
go today
Allah yetamnik
waalsalam

همسه ولمسه
31-01-2009, 08:03 PM
انشاءالله يكون مخطئ وتكوني حامل الافرازات احياناً تكون دليل الحمل فالله يرزقك يياااااااااارب

hobossh
31-01-2009, 08:40 PM
ربن يطمنك احتى همسة ولمسة

القلب الطيب 22
31-01-2009, 08:44 PM
ان شاء الله تكوني حاااامل

*المى*
01-02-2009, 12:34 AM
اختي بقولك قصتي وان شاء الله يارب تكوني حامل وفرح قلبك
انا تأخرت دورتي عن موعدها أسبوع وسويت تحليل منزلي ماطلع حمل ونصحوني البنات بالمنتدى اسوي تحليل دم لتاكيد بس بعد اسبوع بس انا ما ارحت كنت خايفة كثير ماصبرت ورحت سويته والنتيجة سلبية ..
ورحت اليوم الي بعدة مستشفى كبير مو مستوصف صغير ودخلت للدكتورة وقالت لي اصبري كمان اسبوع ...
ورحت الجمعة هذي وطلبت مني تحليل وطلع الحمل وتقول المفروض انه موضح من المرة الاول .بس بعد انصحك لين تكملي اسبوعين.
واسفة ياروحي ع التاخير وطولت عليك
بس ياااااااااااارب يكتب لك حمل ويفرح قلبك
ودعواتك لي بان الله يتم حملي يارب

أم لوجى 2010
01-02-2009, 12:41 AM
اختى ان شاء الله تكونى حامل بس تحليل الحمل فى الدم بيبان بعد تاخر الدورة حتى ولو بيوم بس ممكن تستنى شويه وتعملى تحليل تانى وفى طريقة اختبار حمل فى المنتدى هنا ممكن تجربيها وتعمليها فى البيت

ام سهيل
01-02-2009, 12:47 AM
الاخوات ماقصروا وربي يكتب لك كل خير.

طمنينا عليك.

hobossh
01-02-2009, 01:02 AM
الاخوات ماقصروا وربي يكتب لك كل خير.

طمنينا عليك.

اختي بقولك قصتي وان شاء الله يارب تكوني حامل وفرح قلبك
انا تأخرت دورتي عن موعدها أسبوع وسويت تحليل منزلي ماطلع حمل ونصحوني البنات بالمنتدى اسوي تحليل دم لتاكيد بس بعد اسبوع بس انا ما ارحت كنت خايفة كثير ماصبرت ورحت سويته والنتيجة سلبية ..
ورحت اليوم الي بعدة مستشفى كبير مو مستوصف صغير ودخلت للدكتورة وقالت لي اصبري كمان اسبوع ...
ورحت الجمعة هذي وطلبت مني تحليل وطلع الحمل وتقول المفروض انه موضح من المرة الاول .بس بعد انصحك لين تكملي اسبوعين.
واسفة ياروحي ع التاخير وطولت عليك
بس ياااااااااااارب يكتب لك حمل ويفرح قلبك
ودعواتك لي بان الله يتم حملي يارب

ربنا يبشرك بكل خير ريحتى قلبى شوية ربنا يتمملك حملك بالخير

سدراالمنتهى
01-02-2009, 01:40 AM
يارب يارزاق يا كريم الله يرزقك بالاولاد الصالحين ولا يحرمون لحدا

omhussein1
01-02-2009, 01:50 AM
يارب تكونى حامل ان شاء الله وربنا ييسرلك الخير ويطمنا عليكى

سحر الانوثه
01-02-2009, 01:58 AM
والله كانك تتكلمي عني نفس الاعراض الشهر الي فات

وتاخرت الين شهر وانا اسوي تحليل ومافي حمل واستغرب من الالم في اسفل بطني جهة اليسار بس
وفي النهاية جات الدورة بعد شهر وسويت تحليل هرمونات وطلع كل شي تمام بس كسل بالمبايض واستخدمت الميراميه اسبوعين اشربها والحمد لله

luna 25
01-02-2009, 02:15 AM
عزيزتي انشالله هي علامات الحمل
طيب لو بقولك قصتي راح بتتفاجئي
انا في حملي الاول شهر وكنت كل مابعمل
فحص كان بيطلع سلبي وتعبت كتير وكنت شاكة انه حمل
بس ماتاكدت لحتى يوم يمكن كانت المرة الخامسة
الي بعمل الفحص وطلع ايجابي يعني ماتخافي
الله يكتبلك الحمل يارب

عزتى بايمانى
01-02-2009, 06:10 AM
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الله يطمن قلبك ان شاء الله اختى ويحقيق لكى كل ما تتمناه انا حصل معى نفس الشى فى بنتى الكبيرة لكن انصحك تعملى سونار عند الطبيبة ادق واحسن وبهكذا تطمئنى احسن ما اتظلى حائرة انا فى بنتى عملت تحليل بول الله يعزك ودم وكانت غيبة 15 يوم وقالو مرتين سالب اتمنى ان تطمينيى عليكى
دمتى بود وبحفظ الرحمن

$ DINA$
01-02-2009, 07:03 AM
الله يكتبلك الحمل يارب وتكوني حامل ان شاء الله

hobossh
01-02-2009, 02:18 PM
ربتا يستجيب لدعواتكم ودعواتى انشاءالله