انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 4 من 4

الموضوع: ابنتى والرضاعه

الردود
    13

w00t ابنتى والرضاعه

السلام عليكم اخواتى محتاجه تشجيع منكم كتير
    بنتى بكره هاتبدء فى شهرها الخامس وكانت بترضع صناعى وطبيعى بس انا ركزت الفتره الاخيره على الصناعى عشان مسئوليات البيت لكن لما بشفط لها اللبن من صدرى بلاقيه قليل وكمان هى بتاخد من الناحيه الشمال وبس والمفروض انى ابتدى ارضعها من صدرى مع الاكل من بداية الشهر السادس فهل حد مر بالتجربه دى ولا استمر برده مع اللبن الصناعى ولو مره واحده فى اليوم وتنصحونى ابدء معاها بكام وجبه فى الاكل والعصاير اللى تشربها ايه غير التفاح عاوزة حاجه جديده هل ممكن اديها جوافه وعنب ولا لسه انا كنت بدات معاها من الرابع فى الاكل وجزاكم الله كل خير

الردود
    194
    السلام عليكم انا ابنى عمره خمس شهور بديت معاه بالاكل اول شي اعطيته الخضروات جزر-كوسه-قرعه-بازيلا-بغليهم كويس وبهرسهم بالخلاط بعطيه وجبه باليوم
    وكدلك بعطيه تفاح مطبوخ ومخلوط بالخلاط الكهربائي اعطيته الموز لاكن جسمه ما اتقبله صار عنده اسهال من الموز وبعطيه رضعه صناعية قبل النوم بالليل اما بالنهار بيرضع صدري وانصحك اختى وقفي عنه الرضاعه الصناعيه مادام في صدرك حليب كافي لانه لو اتعود علي الرضاعه الصناعيه رح يترك صدرك اتمنى اكون افتدك تقبلي مروري

الردود
    13
    جزاكم الله خيرا اختى لو لاحظتى كلامى ان لبنى لا يكفيها قليل ولانها اتعودت على كميه معينه من اللبن الصناعى وبتشبع منه فهى لا تصبر على صدرى فهل ممكن بدل اللبن الصناعى اديها اكل افضل مع صدرى لانك بتقولى كنتى بتعطى ابنك وجبه واحده فقط فهل ممكن استبدل الخمس وجبان من اللبن الصناعى باكل وجزاكم الله خيرا

الردود
    194
    ايه اختى بنتك في عمرلازم تدخليلها اكل وتعوضيها اعطيها وجبة خضره ووجبة فواكه بتعوضها ان شاءالله بس لازم تحاولي باي طريقه تعطيها الحليب 5 مرات باليوم مع الاكل الله يعطيك العافيه

مواضيع مشابهه

1. الشاي الاخضر والرضاعه
    بواسطة مزاجيه % في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 11-04-2010, 08:36 PM
  2. الحمل والرضاعه
    بواسطة mariooma في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 14
    اخر موضوع: 03-05-2009, 05:22 PM
  3. رمضان والرضاعه
    بواسطة maiuoya في الأمومة والطفولة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 21-09-2008, 12:51 AM
  4. وزني..والرضاعه..وحمالة الصدر ؟؟؟ :(
    بواسطة Um Al-Bara'a في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 25
    اخر موضوع: 28-08-2008, 12:12 AM
  5. الصبغه والرضاعه
    بواسطة منتقبة سكندرية وافتخر في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 3
    اخر موضوع: 21-07-2008, 08:59 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ