انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 6 من 6

الموضوع: مدارس اللغة الفرنسية بالأسكندرية

الردود
    10

مدارس اللغة الفرنسية بالأسكندرية

مساء الخير ياجماعة
    الرجاء الأهتمام بالموضوع انا عايزة ادخل ابنى مدرسة سان مارك وعايزة اى حد يكون اولاده فيها يتواصل معى للإرشاد اجوكم

الردود
    136
    نجوان انا اخويا كان فيها لكن ده من سنين هو مخلص ثانوية عامة 87 ..ما اعرفش مستواها دلوقتي بس نصيحة فكري في مدرسة ما تكونش ادارة رهبان علشان يكون فيه قدر و لو بسيط بالمباديء الاسلامية ...كمان لو كنتي مش قوية في الفرنساوي يبقى الافضل تدخليه مدرسة انجليزي لانهم بياخدوا في المدارس الفرنسي الرياضيات و العلوم بالفرنساوي فمش حتعرفي تتابعي معاه لما يكبر شوية ..و حتضطري تديله دروس من بدري ...ده غير انك حتتعبي شوية علشان تلاقي مدرسين متميزين بيدرسوا المواد دي بالفرنساوي خصوصا في الثانوي ..و كمان الكتب الخارجية ايامنا ما كانتش متوفرة في الرياضيات و العلوم و الفرنسي ما اعرفش دلوقتي موجودة و لا لأ
    يعني ده رأيي و ربنا يوفقك للخير

الردود
    10
    شكرا رانيا على اهتمامك بس انا لحد ما كويسة فى الفرنساوى وباخد كورسات من6 شهور علشان اقدر امشى معاهسواء دخل سان مارك او اى مدرسة هايخد فرنساوى برضه

الردود
    136
    ربنا يوفقك ان شاء الله في اختيار مدرسة ابنك ..هو فعلا في اي مدرسة حياخد فرنساوي بس حتكون لغة تانية يعني مش حتكون صعبة اوي ده غير انه مش حياخد الرياضيات و العلوم بالفرنساوي و هو ده الي صعب شوية ... عموما انت كويسة في الفرنساوي يبقى ما فيش مشكلة ..انا بس حسيت اني بعد سنين من الدراسة بالفرنساوي اكتشفت في الحياة العملية انه ما لوش لازمة في مصر و ان الانجليزي اهم منه ..و اني ما استفدتش منه في حاجة و قربت انساه خصوصا لما لقيت الدراسة في الكلية بالانجليزي ...عموما هو فيه ميزة ان اللي بيدرس الفرنساوي في الاول بيبقى الانجليزي سهل بالنسبه له و غالبا بيبقى شاطر فيه...
    ربنا يوفقك و لو اني مش بافضل مدارس الرهبان ..انصحك بالاستخارة و ربنا يقدم لك الخير

الردود
    10
    والله يا رانيا انا حابة قوى سان مارك بحس انها بتخرج اولاد مهذبين عارفين اصول التعامل وكمان فيها نشاط رياضى ممتاز ودا هاممنى قوى لأن نفسى ابنى يدخل فى نشاط وحد يهتم بيه وياخد بطولات قولى يا رب

الردود
    227
    ربنا يوفقك يا نجوان للمدرسة اللى تحبيها
    بس رايي انك تسالى كذا حد
    لان المدارس بتاعة الرهبان دى بتعمل تشتت شوية للطفل بين الاسلام والمسيحيين
    خصوصا ان السن الصغير لسة بيبقى مش عارف يميز

مواضيع مشابهه

1. أريد تعلم اللغة الفرنسية؟؟؟
    بواسطة maàroufa في ركن اللغات
    الردود: 1
    اخر موضوع: 25-10-2010, 01:10 AM
  2. تعلم اللغة الفرنسية!!!!!!!!!
    بواسطة ام كوشة زرقا في ركن اللغات
    الردود: 3
    اخر موضوع: 16-08-2008, 02:24 AM
  3. تعلم اللغة الفرنسية
    بواسطة قائدة الأمة الإسلامية في ركن اللغات
    الردود: 12
    اخر موضوع: 31-07-2007, 07:55 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ