انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 27 من 46 الأولىالأولى ... 1723242526272829303137 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 261 الى 270 من 453

الموضوع: ورشة عمل دمى وألعاب ..

الردود
    466
    تابعي انا معاكي قبس اخلص انزل الصورة
    ولا تزعلي

الردود
    2,662
    انا قررت اعمل بالخيط اللى عندى هو خيط رفيع لغايه لما ابقى اشترى صوف الحمد لله بدات فى الجسم وخلصته بس لى سؤال فى باترون فى الصوره دى من تحت وبشار عليه فى الصوره عند خط الوسط بين اللونين ده بتاع ايه ويتعمل ازاى ؟ ولى شؤال تانى فيه زى بفته او تكمله للبلوزه فى الظهر دى هانعملها ازاى ؟ معلشى باتعبك معى

الردود
    631
    البسمة الضائعة : باشكرك لأنك تبي تجبري بخاطري .. وأنا كمان بس أخلص الرجل التانية حأنزل الصورة ..

تاتا : هادي أظن تنعمل خارجيًا .. وكنت حأشرحها في الآخر وفي زيها في الكم كمان .. بس نشطب على بطوط نعملها ان شاء الله .. أما بالنسبة لمنديل البحارة فهو موجود في الباترونات وشكله عامل زي مريلة الأطفال .. حنشتغله لوحده وبعدين نربطه حوالين رقبة بطوط ..
    لا تستعجلي يا تاتا .. أخاف الخيط الرفيع يطلعلك المقاسات صغيرة جدًا .. ما عندك سكري ؟؟ دوري في مكان ما تخزني الصوف يمكن تلاقي لو بكرة وحدة أبيض تكفيك ان شاء الله ..

الردود
    2,662
    شكرا على ردك بس حمسكوا شجعنى اشتغل بالخيط ده وكمان ابنى كل يوم يقولى اعملى بطوط فقلت اجربه الاول وبعد كده اعمله فى الخيط الصوف بس لى ملاحظه انا عملت الراس دلوقتى لاقيتها كبيره جدا مش زى الصوره انا خايفه يكون الباترون ده غلط حتى الراس الى انتى عملتيها طلعت كبيره مش عارفه نعمل ايه ؟

الردود
    466
    1- اشتغلي 4 سلاسل ثم اطلعي بسلسلة ارتفاع ثم حشو فوق السلاسل .. ولأنه الشغل حيكون دائري حتشتغلي في آخر سلسلة أي رابع سلسلة 4 حشو حتى تلفي ويصير عندك شكل بيضاوي ثم من الجهة الأخرى ارجعي اشتغلي حشو في كل سلسلة .. يعني كل سلسلة من سلاسل البداية حنشتغل فيها من الجنبين حشو من اليمين وحشو من اليسار .. الى أن تصلي الى سلسلة الارتفاع اشتغلي قبلها 2 حشو وقفلي فيها بمنزلقة ( الأخطاء في هذا السطر لن تؤثر كثيرا فلا تدققوا المهم انه يكون في زيادة غرز في الأول والآخر ) = 12 غرزة
    لم افهم هذه الخطوة معقده

الردود
    631
    [IMG][/IMG]

الردود
    631
    تاتا الراس مش أكبر من الصورة أنا جربتها مع الجسم وطلعت تمام .. هي فعلا في الصورة أكبر من الجسم بكتير .. لا تخافي ان شاء الله انه حيطلع طعمون

بسمة : الطريقة زي أي قطعة بيضاوي .. ما عمرك عملت لكلوك أو جزمة نونو ؟؟ الفكرة انه أول سلسلة وآخر سلسلة حنزيد فيهم أما الباقين لا .. وشوفي البترون حيساعدك .. اذا لسة مو فاهمة قوليلي عشان أحاول أشرح بطريقة تانية

الردود
    2,662
    شكرا لكى شفافيه هاحاول امشى فيه للاخر واشوف هايطلع ايه بس ممكن اتاخر عليكوا يومين وهارجع تانى ان شاء الله يا ترى عندك الدميه القادمه ولا انزلك دمى من عندى اقولك احسن نعمل امان شكله جميل وعلى العموم لو احتاجنى امرينى وانا اجيبهملك

الردود
    631
    تاتا بعد يومين محا تلاقيني .. أنا مسافرة باذن الله الثلاثاء .. بس ان شاء الله نكون شطبنا على بطوط قبلها .. والظاهر انه كلامك حيطلع صح .. ما أظن القبعة موجودة ولا المنديل .. لكن المنديل ممكن نعمله بدون بترون .. عموما بلاش نستعجل .. لمن يجي وقتها نشوف اش ممكن نعمل ..
    أنا شايلة هم المنقار .. شكله مررررررررررة صعب ..
    بالنسبة للدمية الجديدة ما فكرت فيها بس هادي المرة خلوها دمية سهلة وما فيها قطع كتير .. لأنه بطوط حولي عيني سلامتكم

الردود
    489
    معلش انا كان عندى حالة وفاة
    ان شاء الله اخلص الرجلين واحشى القطع وانزل الصور
    ايه رأيك احشيه فايبر ولا ايه

مواضيع مشابهه

1. أمتحانات قبول KG وألعاب التوصيل
    بواسطة tmother في الأمومة والطفولة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 20-03-2010, 04:53 PM
  2. اضاءات ولمعات من مختلف الماركات
    بواسطة حنين الشووووووووووق في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 9
    اخر موضوع: 11-04-2007, 10:01 AM
  3. حكم صور ذوات الأرواح وألعاب الأطفال و...؟!
    بواسطة N.H.K في روضة السعداء
    الردود: 1
    اخر موضوع: 28-06-2005, 04:28 PM
  4. هدايا وألعاب
    بواسطة - asma - في الأمومة والطفولة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 24-10-2002, 07:19 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ