انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 4 من 4

الموضوع: بصراحه بعد عذاب مع الرجيمات استعملت سوبتريم وميرديا وخسيت فعلا

الردود
    260

work2 بصراحه بعد عذاب مع الرجيمات استعملت سوبتريم وميرديا وخسيت فعلا

السلام عليكم طبعا كلكم عارفه من البدايه كده هاتغلطونى

لكن انا فعلا بالمختصر المفيد تعبت من كتر الرجيمات وما بكمل وبصراحه انا مش تخينه اوى يعنى وزنى بينزل ويطلع فى خمس كيلو مدوخنى ما بين 75 و70 وبصراحه كمان مفيش حاجه بعملها اوى اشغل بها وقتى عشان تبعدنى عن الاكل

انا فى غربه ومش بشتغل وباعد لوحدى انا وبنوتى طول النهار والحاجه الوحيده اللى احيانا كنتى بسلى بها نفسى هى الاكل

ومش قادره اتحكم فى اكلى وانا فعلا كنت فى فتره خست جدا بعد الولاده لانى ولدت فجاءه وبعد الشر عن الجميع كان عندى زلال ولددت بدرى فى التامن وطبعا الولاده دى بالذات اللى من النوع ده بتنزل كل المايه اللى فى الجسم وبعدها خسيت اوى لكن طبعا كله وانا تعبانه

المهم اخدت الشهور طبعا تتاولى وانا اقول هحاول اثبت على وزنى ولكنى مره واحده لقت نفسى برجع لوزنى القديم
    ومفيش رجيم نافع يادوب خمس ايام ويمكن اقل وبرجع تانى اكل زى الموتور

والعصاير والشيبس والحاجت دى زى الاطفال لكن هى دى فعلا الوجبان السريعه المسليه والضاره جدا وبعد كل ده كان لازم بقى اخس لانى زهقت وفعلا استعملت الدواء ده ومره فى مصر برضه اعملت دواء امسه ميرديا وهو هو نفس التاثير بتاع سوبتريم يمكن الفرق ان التانى باين المانى ويمكن تكون اضراره اقل وعايزه اقولكم انى فعلا الحمدلله لما كنت بستعمله كان بيقلل شهيتى جدا وباكل نص الاكل اللى كنت باكله كل يوم

وبرضه عايزه اقولكم اللى عندها اراده وصبر اوعى تاخد اى دواء لانهم
    اولا كان يخلونى معصبه جدا ومزاجى مش حلو
    عندى صداع علطول
    زهقانه واكيد كل ده منه لان اكيد بياثر وله سلبيات بس الحق يتقال فعلا بيخسس بس نصيحه عشان الامانه الطرق الطبيعيه احسن لانه ده بيشتغل عى مركز الشهيه فى المخ واى شىء اكيد بياثر على المخ مو زين وهذت تجربتى ببساطه واللى عايز يقولى شىء او يعلق ياريت

الردود
    334
    مشكورة اختي على طرح تجربتك انا تقريبا نفس مشكلتك في البيت طول النهار مع الاطفال و ولدت سنتين ورا بعض وتخنت كتييييييير وبتسلى بالأكل لكن بتحمل زيادة الوزن ولا آخد اي دواء بحاول بالطرق الطبيعية و ربنا يسهل
    مشكورة مرة تانية

♥أم عبد الله♥'s صورة
    ♥أم عبد الله♥ غير متواجد كبار الشخصيات- بالعلم نرتقي -شعلة العطاء -لؤلؤة شتوية نادرة- بالعلم نرتقي - زهرة الحوار
    الردود
    10,541
    التدوينات
    9
    بارك الله فيك أختي على وضع تجربتك
    لازم أخيتي نفكر قبل ما ننزل الكيلوات التي تزعجنا: هل نحن نريد نخس لنكسب صحتنا أم نريد نخس و خلاص و مهما كانت الطريقة و سلبياتها؟

أرجو أن تكوني توقفت عن اخذ الدواء , و من المهم أن تكتسبي عادات صحية للأكل و تحاولي تعملي رياضة لكي لا تسترجعي ما خسرتيه لا قدر الله

شوفي هذا الموضوع أخيتي

هيئة للغذاء والدواء تسحب مستحضر sibutramine لعلاج السمنة من الأسواق

الردود
    260
    تعقيب كتبت بواسطة um Abdallah عرض الرد
    بارك الله فيك أختي على وضع تجربتك
    لازم أخيتي نفكر قبل ما ننزل الكيلوات التي تزعجنا: هل نحن نريد نخس لنكسب صحتنا أم نريد نخس و خلاص و مهما كانت الطريقة و سلبياتها؟

أرجو أن تكوني توقفت عن اخذ الدواء , و من المهم أن تكتسبي عادات صحية للأكل و تحاولي تعملي رياضة لكي لا تسترجعي ما خسرتيه لا قدر الله

شوفي هذا الموضوع أخيتي

هيئة للغذاء والدواء تسحب مستحضر sibutramine لعلاج السمنة من الأسواق
    شكرا لكم جميعا على الرد وانا عارفه انه سيوترم له موثرات بس بصراحه فعلا انا كنت عايزه اخس كده كده وباى طريقه ومها حصل لانى فعلا ماكنتش متحمله نفسى ويمكن لو بدوام او نفسيتى حلوه ومبسوطه كنت هاخس من غير الدواء لكن عشان نفسيتى تعيانه جدا وحسه انى زهقانه بس الحمدلله على كل شىء
    فعشان كده كنت لازم اجيب اى حاجه تخسسنى لانى فعلا بقيت مبسوطه وفرحانه لما خسيت ومش مصدقه انى بقيت البس كتير ماكنتش عارفه البسه

ويمكن عشان كده بنصح اى حد عنده اراده ماياخدوش لان لو كنت خسيت من غيره اكيد كنت هانبسط اكتر وفرحتى هاتبقى اكبر بس خمسه كيلو كده وابطله

مواضيع مشابهه

1. تجمع الرجيمات الناجحه
    بواسطة منبع الاحزان في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 8
    اخر موضوع: 16-04-2007, 08:28 PM
  2. عذاب الحب أم حب عذاب الحب كلاهما سيان
    بواسطة أميرة توووته في فيض القلم
    الردود: 3
    اخر موضوع: 01-04-2007, 07:42 PM
  3. المعاصى التى تؤدى الى عذاب القبر والنجاة من عذاب القبر
    بواسطة بنت الفراعنة في روضة السعداء
    الردود: 2
    اخر موضوع: 22-06-2005, 06:45 AM
  4. عذاب القبر هو عذاب البرزخ
    بواسطة safia في روضة السعداء
    الردود: 1
    اخر موضوع: 27-03-2001, 05:04 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ