انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 19

الموضوع: شاركونى مشكلتى جزاك الله خيرا؟

الردود
    171

heart2 شاركونى مشكلتى جزاك الله خيرا؟

مشكلتى ان بنتى عندها سنه وشهرين بس اكلها ضعيف جدا جدا حتى العصائر والالبان مش بتشربه ابدا ده طبعا خلى جسمعا ضعيف وشعرها قصير جدا وكل الناس فاكره انى مقصره فى الاهتام بيها وشعرها اللى يشوفه يفتكرها ولد يا ريت اللى عندها وصفه لتفح الشهيه ولتطويل الشعر تقولى عليها ؟ مع العلم انى استخدمت لها خلطة زيوت واستمريت عليها اسبوعين بس من غير نتيجه

جزاها الله خيرا اللى ترد عليه وتكون عندها تجربه مع ولادها

بحبكم فى الله

بنوتى بتسلم عليكم
    آخر مرة عدل بواسطة *شجوون الليل* : 23-11-2008 في 07:25 PM

الردود
    350
    اختي الله يعافيها لك ان شاء الله
    بس الافضل توديها عند الدكتور عشان تعرفي اذا كان عندها مشكله صحيه او لا
    وان شاء الله ما تكون عندها مشاكل
    واذا كان ما فيه مشاكل بعدين شوفي وش السبب في اللي هي فيه
    الله يشفيها ويعافيها لش ان شاء الله

الردود
    620
    حبيبتي انا بنتي كانت كده لانها كانت مولوده اتنين كيلو بس الطبيب بعد ما اكملت شهر السادس كتب لي ع فاتح للشهيه اسمه مينادكسحلو اوي الحمد لله بقي وزنها طبيعي دلوقت وبرده كانت بتغلبني ف الاكل بس فتره ع ما الدوا يجيب نتيجه بتديقها معلقه صغيره صباحا ومساءا ولعلمك دي مجموعه فيتامينات بتساعد ع تطويل الشعر والدوا ده مستورد ان شاء الله اكون افادتك

الردود
    171

heart2

اختى ريم الاسلام شكرا ليكى انا برده بنتى كانت مولود فى اخر الشهر الثامن وكان وزنها ناقص عن الطبيعي يعنى كانت 2 كيلو و600 جرام بس وانا جبتلها موسيجور من مصر تقدري تقوليلي كويس الدوا ده ولا لأ شكرا على اهتمامك

وادعيلي شعرها يطول نفسي اسرحه واحط لها توك زي البنات

هههههه

احبكم فى الله

الردود
    620
    حبيبتي ميسجور حلو كان الدكتور كاتبه لي ف مصر بس مجبش نتيجه معاها زي ده الحمد لله وزنها بدا يبقي كويس وشعرها بيطول ومشيه وهي سنه وسننت ست شهور لان ده فيه فيتامينات كتيره مساعده لتطويل الشعر لاني قلت للدكتور كده وضحك برده بس قالي ده هيطوله هو مستورد من انجلترا اسالي عليه ف مصر ان شاء الله يطول وتحطي التوك فيه

الردود
    34
    انصحك عزيزتي بالذهاب الى الطبيب كما قالت لك الاخت gamr لان هدا المشكلك كان عند عدة اناس اعرفهم كانو اولادهم يرفضون الاكل مع العلم بان الامهات كانو يقمون بكل الوسائل لاجبار ابنائهم على الاكل و إعطائهم بعض الوصفات الي تفتح الشهية لكن دون جدوى لحد ما وصل الاطفال الى الاحساس بالتعب والارهاق وشحوب الوجه ما عادو يستطعون اللعب لما لاحظو الامهات دلك دهبو الى الاطباء فأجرو لهم التحاليل فتبين انهم أصيبو بفقر الدم الحاذ وهو جد خطير لانه يتحول الى سرطان الدم ويضر بالكلي والكبد والمخ مما يادي الى إصابة الطفل بالبلادة و لكن عندما بدؤو العلاج واستدركو الموقف و تتبعو الحمية الغذائية التي اعطوهم الاطباء بدؤو يحسون بتحسن اطفالهم وكانو يقومون بالتحاليل كل يومين و الحمد لله منهم من اكمل العلاج ومنهم من لازالو يتعالجون و إقترب شفائهم انا لا أقصد إخافتك ولكن اردت تحديرك من الاهمال لانه ليس بسيطا روحي الى الدكتور هو الوحيد الدي سيعلم ما بإبنتك و ما يصلح لها لان الحالات تختلف من طفل الى اخر ارجو الاعتذار ان اخفتك وكنت صريحة اكثر من الازم لكن الصراحة تفيد كيفما كانت لكي لا نذهب الى الطريق الخطء و الله هو الشافي الله يشافي إبنتك يا رب

الردود
    171
    شكرا اختى ألبراري صراحتك معناها انك خايفه على اخت مسلمه ودي حاجه لصالحك
    يا ستى انا رحت للدكتور من فتره وكان عندها انخفاض بسيط فى نسبه الهيموجلوبين بس اخدت دوا حديد والحمد لله نسبة الدم ارتفعت بس لسه شهيتها مقفوله والدكتوره بتقولى معندهاش حاجه والحمد لله
    انا نفسي وزنها يزيد الناس كلت وشي وفاكرين انى مقصره معاها ومش مهتمه بيها وبصحتها والله ظلمونى

شكرا حبيباتى

الردود
    188
    ياربي والله قلبي معاكي
    ياريت اقدر افيدك بس لسه ماعندي اطفال
    الله يطمنك على بنوتتك ويطووووووووووووووووول شعرها وتنفتح شهيتها بصحة وسلامة يارب
    تحياتي

الردود
    171
    شكرا اختى هدوء على دعواتك ويا رب يكرمك ربنا بأطفال ويكونوا قرة عينك

الردود
    1,035
    أختي الغالية شجون
    هي بنتك عمرها قد إيه؟؟؟؟؟؟؟ أنا بنتي مثل ما قلتي كان شعرها مثل الولد بس لما كملت العامين بدأ يطول و أكلها انتظم و الحين هي عمرها 5 سنوات ما شاء الله عليها وزنها حلو و كمان شعرها
    إذا كانت لسة صغيرة اصبري عليها و لا تهتمي بكلام الناس هم كدة هيكلموا هيكلموا إذا كانت مربربة راح يقولوا ليش يا حرام لازم تسويلها ريجيم إذا كانت نحيفة يا حرام أنت ما بتأكليهاش
    و الله راح نصير مثل جحا من كلام الناس ما منعرف نركب فوق الحمار و لا نشيلو أعزكم الله
    ربنا معاكي

مواضيع مشابهه

1. شاركونى مشكلتى جزاكم الله خيرا ؟؟
    بواسطة *شجوون الليل* في الأمومة والطفولة
    الردود: 12
    اخر موضوع: 05-12-2008, 12:45 PM
  2. جزاك الله خيرا
    بواسطة فاطمـــــة في روضة السعداء
    الردود: 4
    اخر موضوع: 03-06-2008, 11:09 PM
  3. جزاك الله خيرا
    بواسطة raindrops في روضة السعداء
    الردود: 0
    اخر موضوع: 29-10-2003, 07:49 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ