انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 18

الموضوع: اللى جربت حبوب اغادير او الحبوب الصينية تدخل

الردود
    1,036

heart2 اللى جربت حبوب اغادير او الحبوب الصينية تدخل

السلام عليكم يابنات ... اتمنى تدونى رايكم ولا تفشلونى

انا بجد زهقت جدا من النحافة وجربت كل الوصفات والادوية والخلطات لكن من غير فايدة ... وقررت انى اجرب الحبوب الصينية وحبوب اغادير لزيادة الارداف

ومن فضلكم ماتقولوا انها مضرة وتسبب امراض والعياذ بالله ... انا خلاص توكلت على الله وقررت لان ده املى الوحيد ... ومدام انى سالت دكاترة وقالولى اى دوا مهما كان ضار اذا تم استخدامه اقل من شهر ماراح ياثر على شئ باذن الله ... وانا قررت انى اخد الحبوب 3 اسابيع واوقف اسبوعين ثم اكمل ... لتفادى الاضرار

اسفة على الاطالة ... لكنى عايزة اعرف :-

اللى استخدمت حبوب اغادير للأرداف او الحبوب الصينية ... تشرحلى شكل ولون العلبة وكم حباية فيهم ولو فى صور يبقى جزاكم الله خيرا

كمان الجرعة كم حباية باليوم وكم مرة ؟؟؟؟ هل فيه اى نتيجة حدثت ؟ كم كيلو ؟؟ وكم مدة استخدامك لها ؟؟ وكم سعرها بالتقريب ؟؟

ارجو الرد عليا فى اسرع وقت ... وربى يحقق لكل اللى تفيدنى اللى فى بالها .. ويعفى عنها ويسمنها او ينحفها .. ويرزقها بالزوج الصالح والذرية الصالحة

فى انتظار الرد

الردود
    58
    تحياتي وانا مثلك كنت اعاني من النحافه لدرجة اني كنت ابكي لمن احد يشوفني ويقول لي انت نحيفه مره مع انك مزوجه وعندك عيال وجربت وصفات كثيره وبمجرد ماانقطع عنها يرجع وزني مثل الاول او اقل الى ان التحقت باحدى المراكز وعملت تمارين رياضيه وكنت اكل بعد التمرين وجبات دسمه وانتاول خمس وجبات في اليوم وكثرت من الفاكهه وشوربة الشوفان والحين ولله الحمد صار جسمي حلووووووكثيرووجهي مليان يعني مالك الا الرياضه وابتعدي عن شيء اسمه حبوب لانه لايخلو من الاضرار وبمجرد مايخلص الحبوب يرجع وزنك مثل ماكان يعني لازم تداومي عليه وهذا خطر على الصحه خاصة هذا الزمن المنتشره فيه الامراض بكثره الله يحفظنا

الردود
    1,036
    جزاكى الله خيرا ويارب يجعل دعائى ليكى من حدك ومن نصيبك ويهديلك زوجك واولادك يارب ويجعلهم بارين بيكى وبابوهم ....... ويديم عليكم الصحة والعافية يارب

معلش حثقل عليكى .. مكن اعرف باختصار ماهى التمرينات اللى عملتيها ... واتمرنتى كم مرة بالاسبوع ... مع العلم بانى ذهبت لطبيبة تغذية وقالتلى انى لازم اعمل تمارين رياضية لان كثافة العضم عندى قليلة وممكن اصيب بهشاشة العظام فى اى وقت ... ومنها كمان تحسن من بنيتى وتسمنى ... لكن بصراحة انا مش عارفة العب ايه ؟ ومعظم المدربات بيقولولى انهم معندهمش خبرة فى تمارين البناء هما يعرفوا تمارين للتخسيس فقط ... لذلك ارجو منكى ان تقوليلى على التمارينات اللى عملتيها

اسفة على الاطالة واليكى نصيحة هامة جدا جدا جدا حتفيدك باذن الله ... عليكى وعلى اللبن المركب (( لبن بودرة بس بدل ماتزوبيه فى ماء ذوبيه فى حليب سائل وعليهم ملعقتين عسل او سكر ))) مفيد ومغذى جدا جدا ... الدكتورة نصحتنى بيه ... وطعمه روعة انا اصلا ماكنتش بحب اللبن ولا بطيق ريحته لكن الحمدلله استحسنت طعم اللبن المركب وبشرب منه الان

جزاكى الله خيرا

الردود
    1,036
    اه نسيت اسالك كمان طريقة شوربة الشوفان ايه ؟؟ طعمهامقبول ؟؟؟ هل هى تسمن فعلا لانى سمعت ان كترها ينحف الجسم ؟؟

الردود
    1,036
    اه نسيت اسالك كمان طريقة شوربة الشوفان ايه ؟؟ طعمهامقبول ؟؟؟ هل هى تسمن فعلا لانى سمعت ان كترها ينحف الجسم ؟؟

الردود
    58
    بالعكس حبيبتي ماثقلتي علي ولاحاجه وانا بخدمتك مادام جاتني دعواتك الحلوه المهم التمارين اللي عملتها في صاله رياضيه على الاجهزه النوتيه المتعددة الاستخدام بالاضافه الى التمارين المنزليه السويديه لتقوية وتوسيع العضلات ومن ثم يصل اليها الغذاءوالدم ويتم تخزينها وكذلك اكثري من شرب العصيرات الطازجه بين الوجبات طبعا مضاف اليه السكر واس سؤال انا جاهزه

الردود
    58
    شوربة الشوفان (كويكر)معلبه وطعمها طيب مره وطريقتها انك تسلقي ربع دجاجه في ماء ثم تقطعيها قطع صغيرهوتضيفي اليها مقدار من الشوربه 4ملاعق تقريبا طبعا زيدي الماي وضيفي عليه الملح وقطع صغيره من الطماطم قليله وفص ماجي دجاج واتركيها على النار هادئه حوالي ساعه وربع مع التحريك المستمر ثم اشربيها قبل النوم بساعه فلها فائده كبيره في رفع الوزن
    وموفقه عزيزتي وانا حاضره لأي سؤال

الردود
    1,036
    تعقيب كتبت بواسطة زوجي مدوخني عرض الرد
    بالعكس حبيبتي ماثقلتي علي ولاحاجه وانا بخدمتك مادام جاتني دعواتك الحلوه المهم التمارين اللي عملتها في صاله رياضيه على الاجهزه النوتيه المتعددة الاستخدام بالاضافه الى التمارين المنزليه السويديه لتقوية وتوسيع العضلات ومن ثم يصل اليها الغذاءوالدم ويتم تخزينها وكذلك اكثري من شرب العصيرات الطازجه بين الوجبات طبعا مضاف اليه السكر واس سؤال انا جاهزه

معلش حبيبتى انا مافهمتش يعنى ايه (( التمارين اللي عملتها في صاله رياضيه على الاجهزه النوتيه المتعددة الاستخدام )) مافهمتش ايه الاجهزة دى

وهل كنتى تستخدمى فيتامينات

شكرا جزيلا على سعة صدرك

الردود
    58
    بصي ياماما يعني الاجهزه اللي لها اكثرمن استخدام مثل الدراج المتحرك اللي تحركي بيه الايدي والارجل مع بعض وكذلك الدراجه الثابته اللي تحركي بيها الارجل والافخاذ وجهاز لرفع الاثقال باليدين وكذلك جهاز لضم اليدين لبعضهما وكذلك تمارين العصا وتمارين اخرى منزليه ابحثي عنها في القوقل اكتبي (تمارين زيادة الوزن وتكبير الارداف) وطبقيها ثلاث او اربع ايام بالاسبوع
    واعلمي ان تمارين زيادة الوزن هي نفس تمارين التخسيس ولكن ابطأ واقل مده يعني ممكن تجلسين على الجهاز دقيقتين اوثلاث ماعدا الدراج الثابت عشر دقائق او اقل وضروري اكل البروتينات والنشويات لتساهم في بناء العضلات
    وربي يوفقك ويوصلك للي في بالك وتسمني يااااااااااارب
    وطبعا مااستخدم فيتامينات بس لو عايزه تستخدميها عادي
    آخر مرة عدل بواسطة زوجي مدوخني : 26-10-2008 في 01:25 PM

الردود
    1,036
    فهمت قصدك عزيزتى ... الجهاز الذى تتحدثين عنه مثل هذه الصور اليس كذلك !!!

لكن تذهبى للجيم واداء التمارين الرياضية كم مرة بالاسبوع

بارك الله فيكى

مواضيع مشابهه

1. مين جربت حبوب زينكيال تدخل بليز
    بواسطة عصفورة رجيم في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 6
    اخر موضوع: 06-05-2010, 05:07 PM
  2. اللي جربت او حتى سمعت عن حبوب او ابر لتبييض لون البشرة.. تدخل
    بواسطة حلوة وحليوة في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 24
    اخر موضوع: 09-09-2008, 08:46 PM
  3. اللي جربت او سمعت عن حبوب ردكيتل تدخل...
    بواسطة الجنوبيه% في ركن التغذية والصحة والرجيم
    اخر موضوع: 25-06-2008, 06:55 AM
  4. الي جربت حبوب منع حمل بليز تدخل
    بواسطة ديمو2007 في الحمل والولادة و الرضاعة
    اخر موضوع: 24-05-2007, 02:57 AM
  5. ياليت للي جربت حبوب ريدكتيل او شاي سقراط تدخل
    بواسطة ام عامر في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 2
    اخر موضوع: 03-09-2006, 01:54 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ