انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 26 الأولىالأولى 12345678915 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 253

الموضوع: اكبـــر تجمــع لعالـــم النحيفـــات*قريبــاً سنصــل للــوزن المثالـــي*الجزء الثاني**

الردود
    54
    رائع كونان جداً

ان شاء الله نستفيد يإذن الله

تحياتي للجميع ولا تنسوا يوم 19 /11 نتقابل ...

يااااارب يكون يوم سعيد للجميع

تحياتي

الردود
    246
    تعقيب كتبت بواسطة conan عرض الرد
    السلام عليكم

بارك الله فيكاختي على الرد وان شاء الله نبقى دايمن نشجع بعض حتىنوصلللوزن اللي حابينو
    امابخضوصقولك ان احدالمشرفات تتولى الامر
    يكون افضل
    لكن لن ننتظراحد اي واحدة فينا تتولى الموضوع وممكن تكون ظبي الفلاة

عندي استفسار لك
    انت عندما تضغطين على الصورة اللي بتوقيعك تدخلين على الموقع لكي تعدلين في الاوزان
    اما ا نا
    عندما اضغط على الصورة لا استطيع الدخول لذلك الموقع للتعديل
    ارجو منكالمساعدة

بالتوفيق لكن جميعا

بخصوص استفسارك ، انا اتبعت شرحك خطوة خطوة ، ثم أخذت الكود الأول bbCode ، وبعدها نسخته مباشرة في صفحة التوقيع ..

الردود
    246
    تعقيب كتبت بواسطة رمضاء عرض الرد
    بالتوفيق لكن جميعا

بخصوص استفسارك ، انا اتبعت شرحك خطوة خطوة ، ثم أخذت الكود الأول bbCode ، وبعدها نسخته مباشرة في صفحة التوقيع ..
    الكود الذي تنسخيه وتضعينه في صفحة التوقيع هو هذا الكود الذي داخل الاطار الأحمر و المشار اليه بالسهم في الصورة

آخر مرة عدل بواسطة رمضاء : 19-10-2008 في 11:35 PM

الردود
    1,036
    عايزين جدول يتضمن الاتى :-

علاجات فاتحة للشهية ... وللأمهات والمدامات اللى زيى نكتب لهم بديل عن الحاجات اللى بتدوخ وتنيم

ثانيا / نظام غذائى يكون الاكل فيه قليل لكن السعرات الحرارية بتاعته عالية جدا

ثالثا / نحط وصفة واحدة او وصفتين بس .. ونغيرهم كل اسبوعين

رابعا / نظام رياضى مبسط وسهل .. يزيد من الدورة الدموية ويعطينا طاقة وحيوية .. وبعض التمارين اللى بتساعد على تكبير بعض الاماكن مثل الصدر والارداف

خامسا / الميزان كل اسبوعين ........ مهم جدا جدا اننا نوزن كل اسبوعين .. بلاش نوزن كل يوم لان ده ممكن ياثر علينا بالسلب

الردود
    12
    choukran ketir 3ala fikra ana walahi ketir nahifa wazni 51 wi touli 168cm ,wi ana mouche3arefa a3emel ieh ketir moutadaieka ,please sa3douni ya akhawat

الردود
    182
    حابه انضم ليكم

انا من كام سنه قريبه وزني مكنش بيزيد تقريبا خالص عن 42 ولكن اكتشفت انه بالسن كمان يتغير وزنك مش شرط الاكل وبس ، انا دلوقتي24 سنه ووزني الحمد لله بق49 كيلو طولي 158 سم في قالولي كدا مثالي بس بصراحه حابه اوصل ل 53 مثلا للعلم اني وصلت من شهور ل 50 كيلو بس نزلت كيلو للاسف بسبب تجهيزات الزفاف والتعب والاجهاد

ندخل بالمهم في واحده اعرفها كانت 42 كيلو دلوقتي بقت 55 كيلو في خلال شهر ونصف تقريبا وبقت حاجه تانيه هي تابعت مع دكتوره كويسه بس الدكتوره كتبت ليها نظام غذائي وادويه فواتح واخدت حقنتين بالاول بس مش هرمونات

المهم انا فاضل علي زواجي 47 يوم ومش عاوزه الغبط نفسي باي نوع من الادويه فاان اخدت منها وصفه طبيعيه بتشربها كل يوم وهقولكم عليها 0 المكونات كلها نضربها في الخلاط ونشربها ، ممكن علي مراحل اليوم مش شرط مره واحده )

2 موزه
    1 كوب لبن كامل الدسم
    4 ملاعق لبن بودره ( فيه فيتامينات عاليه )
    1 ملعقه طحينه
    4 ملاعق عسل اسود ( بالذات العسل الاسود لو مش هتقدرو علي 4 ملاعق نقصو لانه تقيل وطعمه بيبقي باين جدا )
    2 ملعقه عسل ابيض
    1 ملعقه خميره بيره

بجد هي وصفه تقيله جدا لكنها مفيده جدا جدا جدا ( بس احب اقولك حاجه برضه ممكن لو حد جسمه دهني يتعب منها لانها فيها طحينه ودي زيوت ممكن تتطلح حبوب ) فمش شرط تبدأو بكل المقادير دي مره واحده يعني واظبو علي حجات معينه لمده اسبوع مثلا واذا الجسم تقبلها عادي بتزودو المقادير الباقيه عشان مفيش حاجه تاثر علي حاجه تانيه )

ياله اقولكم سلام واشوفكم تاني

يارب نتخننننننننن
    آخر مرة عدل بواسطة nonamoo : 20-10-2008 في 01:51 PM

الردود
    411
    السلامم عليكم

الحمد لله انيوجدت بنات يحمسوني

بارك الله فيك اختيرمضاء على التوضيح

رائع كونان جداً

ان شاء الله نستفيد يإذن الله

تحياتي للجميع ولا تنسوا يوم 19 /11 نتقابل ...

يااااارب يكون يوم سعيد للجميع

تحياتي

باذن الله اختي

لكن عنديطلباذاكان ممكن تشاركينابالنظام او الوصفة اليراحتعتمديها عشان نستفيد اذااكن ممكن طبعا

علاجات فاتحة للشهية ... وللأمهات والمدامات اللى زيى نكتب لهم بديل عن الحاجات اللى بتدوخ وتنيم

ثانيا / نظام غذائى يكون الاكل فيه قليل لكن السعرات الحرارية بتاعته عالية جدا

ثالثا / نحط وصفة واحدة او وصفتين بس .. ونغيرهم كل اسبوعين

رابعا / نظام رياضى مبسط وسهل .. يزيد من الدورة الدموية ويعطينا طاقة وحيوية .. وبعض التمارين اللى بتساعد على تكبير بعض الاماكن مثل الصدر والارداف

خامسا / الميزان كل اسبوعين ........ مهم جدا جدا اننا نوزن كل اسبوعين .. بلاش نوزن كل يوم لان ده ممكن ياثر علينا بالسلب

اختي زهقت ومش عارفة

انا شخصيا لا احبذ فواتح للشهية اخافها لكن ممكنتستعملخميرة البيرة اللي هي extra levure

امابخصوصاقتراحك الثاني كلواحدة تقترح الناظم الليمشت عليه فياليوم ونتبادل

امابخصوصالرايضةسنحولالبحث في النت ونشوف

يدناشدة الهمة وياريت نوضح اسماء المتشاركات معانا

دعواشعاركم ودااااااااااااااااااااااعا للنحافة

الردود
    411
    السلام عليكم

اختي نوناموانا عكسك كلما اكبرانحف كان وزني بالثانوي47 كغ وانا بالجاعة صار42 كغ

ربي يستر

فــــي قلـــــــب مـــــن احـــــــب .. وقــــــد اكــــــــون بــــــــلا وجهـــــــه0بــلا حــــدود000بـــلا مكــــــان بــــــلا وطــــــــن!!!
    الردود
    672
    مرحبا بكن اخواتي العزيزات

كونان000اشكرك جزيل الشكر على ثقتك وبارك الله لك وافكارك جدا رائعه ونشاطك مميز ولك مني ومن خواتي كل الشكر

زهقت ومش عارفه
    وافقك على كل شئ لا رقم 3 اللي هو تغيير الوصفات هذا غير مناسب الا اذا لاحظنا ان لوصفه ما نفعت بإمكننا تغييره اما اننا نغير كل اسبوعين هذا مايصير لانه يخرب النظام00عموما اشكرك جدا وجهودك اروع وانتي رائعه بارك الله لك

نونامو اهلا بك معنا ووصفتك حلوه بس شكل طعمها لايستساغ اهلا بك

الردود
    54
    أهلين بنات

أنا استخدم العدس بالحليب بس هذي الأيام ما صرت انتظم على اخذها للأسف مع الدراسة

بس يا بنات قابلت اليوم وحده من صديقاتي والله ما صدقت اللي شفته بنات كانت نحيفة والآن صارت دبدوبة لدرجة البنات قالوا لها رجيمي انزلي كم كيلو !!!

سألتها عن الوصفة وقالت لي :

عسل اسود مخلوط مع ماش مطحون وحلبة مطحونة وكاجو مطحون وعين جمل مطحون

في اليوم تاخذ ثلاث ملاعق

حمستني اسويها بس احس بقرف ما احب اللخبطة

احاااول ان شاء الله اسويها ..

بصراحة صار وجهها مليان وخدودها ما شاء الله ...الله يحفظها

مواضيع مشابهه

1. >{ قريبـــاً > > قريبــاً > > قريبــاً
    بواسطة همس الأمآني في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 0
    اخر موضوع: 05-10-2011, 04:04 AM
  2. الردود: 1
    اخر موضوع: 24-08-2010, 09:14 AM
  3. الردود: 202
    اخر موضوع: 28-02-2009, 11:38 PM
  4. الردود: 212
    اخر موضوع: 26-01-2009, 07:14 PM
  5. الردود: 184
    اخر موضوع: 30-12-2008, 04:20 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ