انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 14 1234511 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 131

الموضوع: الى الاخت سمسمي وبنات خلاصة الشاي الاخضر

الردود
    368

heart2 الى الاخت سمسمي وبنات خلاصة الشاي الاخضر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اختي سمسمي اشتقت اليك كثيرا والى كل حبيبات في المنتذى نايس لولا ولولا طارق وهبة ومؤمنة وجميع الاخوات اتمنى من العلي القدير ان يكون الجميع بخير.
    اختي سمسمي ارجو منك ان تفتحي صفحة جديدة تجمعنا ونكمل مع بعض مشوار الرشاقة لاني من يوم اغلاق صفحتك وانا احس اني تائهة فارجوك بليييييييييييييييييز افتحي صفحة ونتفق مع بعض على طريقة للتخسيس ونتابع نتائج بعض فيها لان المنتذى مليئ بالصفحات وانا لا اعرف ماذا اعمل ربما لاني تعودت على صفحتك اعرف من خلالها اخبار البنات واتابع معهم مراحل التخسيس فمارأيك ان تفتحي انت صفحة نسميها مثلا "خطة التحدي الاولى لبنات خلاصة الشاي الاخضر"
    تقوم هذه الخطة على ان نضع اما خطة متفق عليها من طرف الجميع او تكون لكل وحدة خطتها وهذه الخطة تكون محددة في الهدف والزمن وعلى الجميع الالتزام بها.
    انا سميتها الخطة الاولى لاننا سنحدد في كل مرة عدد محدد من الكيلوات (مثلا 3 ك) لانقاصها في مدة محددة.
    افضل وضع هدف صغير 3 ك مثلا حثى لا يصاب الفريق بالملل ما اذا كان الهدف كبير وكلما حققنا هدفا ننتقل الى الخطة الثانية ونحدد هدفا جديدا وهكذا حتى الوصول الى الوزن المثالي .
    المتسابقة التي تصل الى هدفها اولا تعطى وسام رشيقة المنتذى.
    ارجو ان تعجبك الفكرة وتفتحي لنا صفحة جديدة في اقرب الاجال
    وارجو من باقي الاخوات ان يشاركننا في هده الصفحة بارائهم واقتراحاتهم وشكرا للجميع مقدما

الردود
    768
    ام محمد ازيك احنا كمان افتقدناكي كتير واعتبري موضوعك دة هو الموضوع اللي حنتقابل عليه ونعرف منه اخبارك
    وبعدين احنا فعلا بنتقابل فى موضوع انا مش بحب الاكل انا بحب الريجيم ونتمنى تنورينا فيه احنا اتلمينا كلنا فى الموضوع دة
    وحشتينا كمان مرة

الردود
    368
    اهلا لولا كيفك ياقمر شكرا على ردك
    انا ساتابع معكم في صفحتك واتمنى من نتابع اخبار بعض في هذه الصفحة او صفحة للاخت سمسمي
    ارجو ان تقولي لي رائك في اقتراحي

الردود
    768
    الفكرة حلوة جدا طبعا وانا معاكي وفكرة الهدف الصغير دي واقعية وجميلة
    تسلمي على الافكار الحلوة وعايزين المزيد

الردود
    1,357
    لا
    لا
    لا
    مش مصدقه نفسى اسمى المتواضع فى عنوان موضوع جديد ومين حاطه الغاليه الرقيقه الجميله ام محمد
    صراحه
    والله ياام محمد انا داخله ابص على اخباركو ايه واطلع لان الحمد لله نفسيتى فى قاع البحار والمحيطات
    ومش طايقه اى حد من اللى حواليه وحاسه انى ولا حاجه وعايشه فى الدنيا دى كده من غير لازمه والحمد لله اتمنى لقاء ربى ومنتظراه على احر من الجمر
    ولو ماكانش حرام كنت سالت ربنا الموت
    عندى 26 سنه والحقيقه انهم 126 سنه حاسه جوايه شخص هرم الكل ضاق بيه وهو نفسه ضاق من نفسه
    يلا الحمد لله على كل حال
    المهم انى لما لقيت موضوعك دخل جوايا شعاع امل ان فيه حد فاكرنى وبيسال عليه وليه اهميه عنده صراحه انتو كمان ليكو اهميه كبيره عندى ومش باحس بالسعاده ولا اضحك من قلبى غير لما اكون معاكو
    بصى باه ياقمر
    احنا عندنا خيارين
    لانكمل هنا فى موضوعك علشان ممنوع نفتح موضوعين تحت نفس الموضوع وانتى تديريه طبعا لانى مش فى مود خالص انى امسك موضوع وكلنا هنبقى معاكى ان شاء الله
    والخيار التانى
    نكمل فى موضوع لولا لانه ماشاء الله فيه احلى تجمع من البنات وروحهم المعنويه جميله اوى بس المشكله باقى بنات موضوع الشاى الاخضر هيعرفو ازاى الا وحشونى اوى ونفسى اتطمن عليهم يلا ممكن يعرفو من هنا
    عموما شوفو مع بعض هنكمل فين واحنا كلنا واحد
    وكمان فكرتك ماشاء الله اكتر من روعه وهتحفزنا وعلى فكرة ممكن نحدد الهدف وكل واحده توصله بالنظام اللى يعجبها المهم انها توصل وماحدش يبخل باى نصيحه يعرفها وممكن تفيدنا
    وعلى فكرة
    الحمد لله انا خاسه لانى نفسى مصدودة عن الدنيا كلها
    يلا مستنياكو
    يارب كل البنات يدخلو

الردود
    768
    سمسمي وحشاني وحياة ربنا بس انا عارفة ان حالتك النفسية مش اوي حتقولي عرفتي ازاي حقولك احساس
    وعلشان كدة مش راضية اكتبلك حاجة علشان انا عارفة الاحساس دة ساعات بكون ماليش نفس اكلم حد بس لما بالاقي حد بيكلمني بارد عليه علشا ن ماحرجهوش وعلشان انا بحس الاحاسيس دي ماحبتش اغلس عليكي واكلمك وقلت اكيد لما تروق حتظهر والحمد لله ان ام محمد خلتك ظهرتي واطمنا عليك ياجميل
    وعايزة اقولك مفيش حاجة فى الدنيا تخلي نفسيتك تبقى وحشة طالما ولادك وجوزك بخير اتعلمي مني انا دلوقت لا بزعل اوي ولا بفرح اوي لقيت مفيش حاجة تستاهل ولما بحس انها ضاقت عليا اوي تلاقيني فوقت نفسي وقمت واقول انا هتعب نفس ليه واسيبها على ربنا واقول اكيد هو هيحلها من عنده العبد فى التفكير والرب فى التدبير
    سمعينا ضحكتك بقى وحشتنا بجد

الردود
    368
    ما هذا الذي اسمعه ياسمسمي استهدي بالله يابنتي وقومي صلي ركعتين لله وطلب منه يرفع عنك هذه الغمة
    من قال انك غير مهمة زايدة على هذه الدنيا في وحدة حوليها كل البنات الدبدوبات اللي في المنتذى وتقول هذا الكلام معقول
    الظاهر انك لا تعرفي قدر نفسك يا بنت
    الاحساس اللي انت حاسة بيه عادي وكلنا في مرحلة من العمر نحس هذا الاحساس كما ان اتباع الرجيمات لها دور في مثل هذا الاحساس لكن يجب ان لا نترك انفسنا لهذا الاحساس حتى لا يتطور الامر ويصبح مرضا حاولي حبيبتي ان تغيري من روتين حياتك اليومي اشغلي نفسك اما بهواية او نادي رياضي او حتى كورس في اي مادة تحبينها كنوع من التغيير
    انا ايضا احس بنفس احساسك هذه الايام لهذا قررت ان اسافر خلال عطلة عيد المولد النبوي كنوع من التغيير
    اما عن اقترحي سننتظر رد باقي الاخوات ونشوف

الردود
    1,357
    ايه ده يابنات
    مين اللى كاتبه الفيلم الهندى اللى فوق ده
    انا؟
    ايه الهبل ده
    ماانا طول عمرى الزوجى وانا عايشه كده وعمرى ماوجعت راسكو بوصلة النكد دى
    ههههههههههههههههههههه
    ماعلهش سامحونى ياحلوين
    لازم شويه كده اتهبل وارجع تانى لعقلى طبعا ماعدا شوقى للقاء ربى ده اللى مش ممكن ارجع فيه ابدا

الردود
    1,357
    لولا
    يسلملى احساسك ياسكر
    ربنا مايحرمنيش منك ابدا ابدا
    والله انتى بنت حلال
    بس جوز ايه وعيال ايه ياشيخه ماهم دول سبب الهم هم والتحابيش اللى حواليهم
    كل واحد عايز يستغلك لاخر قطره فى دمك من غير رحمه ولا احساس بيكى ولا باحتياجاتك
    ربنا يهديهم ويبارك فيهم
    الواحد بس ادلع الظاهر زياده وهو بنت يلا ربنا يخليها امى وترجعلى بالسلامه واترمى فى حضنها وانسىىىىىىى
    وافتكر اللذى مضى ههههههههه
    وطبعا صدقتى مافيش احسن ولا احن من ربنا نلجاله
    وادى ضحكتى ياختى
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههها

الردود
    1,357
    ام محمد حبيبتى
    ربنا يخليكى ليه يا قطه
    والله فعلا انا حاسه انكو اخواتى واحبكو فى الله وبنسى معاكو همى ربنا يخلينا لبعض اميييييييييييييييييييييين
    بالنسبه للروتين
    فده بقى حياتى واعتدنا على بعض
    والريجيم مش هو المشكله خالص
    الناس هم اللى بيضغطو على جروحك لحد ماتتحملهوش وتضطرى تصرخى وتقولى كفاااااااااااااااااااااااااايه
    انا الحمد لله احب ربى حب يفوق اى شىء وارضى بقضاؤه وعمرى مااسخط ابدا ومنتظرة اخرتى اللى اتمنى من الله تكون خير من دنياى انا بس فضفضت معاكو شويه علشان ارتاح
    وبالنسبه للهوايات والنوادى والكلام الجميل الرايق ده فمالوش اى حيز من الفراغ فى حياتى لان ماحدش عنده استعداد يتنازل عن ابسط طلباته على بال ماتشوفى نفسك شويه
    يلا الله المستعان
    على العموم موضوعك اسعدنى وشجعنى ويارب كل البنات يجو باه علشان نلم الشمل
    بس قوليلى مكمله ريجيم يعنى عادى كده امال مافيش بيبى ولا ايه؟

مواضيع مشابهه

1. اقراص خلاصة الشاى الاخضر ...الجزء 3 متابعة النتائج+تشجيع
    بواسطة smsmy في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 219
    اخر موضوع: 13-03-2008, 02:21 AM
  2. اقراص خلاصة الشاى الاخضر ...... الجزء الثانى ،النتائج،
    بواسطة smsmy في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 229
    اخر موضوع: 02-03-2008, 01:23 AM
  3. اخواتى الصيدلى اعطانى خلاصة الشاى الاخضر للتخسيس
    بواسطة omtaher في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 12
    اخر موضوع: 25-03-2007, 07:28 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ