انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 41 الأولىالأولى 123456713 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 402

الموضوع: النحيفات يدخلو بسرعه بليز

الردود
    834
    تعقيب كتبت بواسطة محبه الرحمن2005
    يا قلبي وزنك 52 أنا أتمنى لو يكون وزني 36
    لأن أنا وزني مايزيد فوق 33 يا33 أوتحت لدرجة مرة صار وزني 30
    معلش بس ان شاء الله تتابعى معانا ونشجع بعض لغاية ما نوصل
    بس ياريت تقوليلنا سنك و طولك اد ايه

آخر مرة عدل بواسطة didy : 08-01-2006 في 09:04 AM

الردود
    88
    اهلا بااقلام الرصاص وانا اولكم متزعلوش انا كان وزني الاول 45 وعلي فكره طولي 159 بس حاليا وزني 53 قولو مشاء الله ورغم من كده اللي يشوفني يقول عليا قلم رصاص بس انا النهارده اكلت شويه عشان العيد نفسي ابان تخينه شويه يالا يابنات كلو هو الاكل مفيش غيره انا مبقدرش اكل بس لازم نحاول وانتي ياديدي مش عايزين كسل ومحبه الرحمن ياريت تقولي طولك بس انتي فعلا وزنك ضعيف جربي لو مشكلتك فتح الشهيه خدي فاتح شهيه او اعملي تحاليل احكيلنا تجاربك يااااااااااااااااااااااااااااالا باي انا في انتظار كل جديد

الردود
    39

الردود
    1,036
    اهلين بخواتي العصاقيل

ابشروا

انا عندي الحل الاكيد

عليكم ب------------------

عنبريه الفقع البري

من شركه الغدير بالطائف

وقبل الاسئله اللي متعودين عليها

هتلاقوها عند محلات العسل الاصلي والعوده

سعرها غالي شويه 120 ريال وطريقتها هتلاقوها في العلبه

وضمانتها 10 ايام لو مابينت النتيجه ترجعوا العلبه وتاخذوا فلوسكم

انا مشتريتها لزوجي علشان وجهه شويه نحيف وهي اصلا لتسمين الوجه لكن اللي جربوها يقولو تسمن الجسم كله
    وسلامتكم

الردود
    88
    للاسف حلك مش هيفيدنا لاني من مصر ومنين هنجيب العنبريه مش نافع نجي الطائف وشكرا لمشاركتك ويارب تفيد البنات وعيد سعيد علينا كلنا واختي محبه للرحمن حاولي تاكلي كتير وكتري من الحلبه الكاكو الموز بلبن وربنا معاكي ومعانا واحكيلنا جربتي ايه انا عن نفسي جربت كتير وعلي فكره يابنات انا باخد حقن هي مش لزياده الوزن هي فيتامينات او مقويات اسمها ديبوفيت 12 انا بستخدمها بقولكم للعلم محبه للرحمن جربي مسيجور والله انا لي صديقه بقت دبدوبه لما استخدمته يمكن جسمك يقبله اما جسمي مقبلوش انا في انتظاركم هاااااااااااااااااااااا ياديدي فينك

الردود
    93
    نصيحتي لك ما عليك في كلامهم بكره تتخني و برضه مش حتعجبيهم (أهل زوج)

جربي الحبة السوده و العسل ان شاالله آمنة و بتخليكي تستصحي مش تتخني

ما أنصحك أبدا بفواتح الشهية لما لها من تأثير على المراكز العصبية في المخ

و على فكرة مرة سمعت وحده بتقول لوحده عاوزة تتخن قولي بسم الله الرحمن الرحيم لما تجي تاكلي

الردود
    88
    والله فعلا لو تخنت مهعجبهم ولو رفعت مهعجبهم وحلوه النصيحه والله عجبتني فعلا انا من كتر مجربت ادويه بقيت عصبيه جدا انا مكنتش كده الاول بس هنعمل ايه خلاص عموما بنات كلنا نستفيد من النصيحه ايه رايكم نجرب عصير الزبيب وحبه البركه مع ان طعمها وحش اوي بس يالا بس علي فكره انا اكيد بقول بسم الله علي الاكل مش ممكن مقولش واكيد كلنا بنقول وعموما خليكي معانا بنصايحك لو كنتي دكتوره احنا محتاجين دكتوره والله بجد عجبتني الابتعاد عن الادويه فعلا فعلا انا من يوم مااخزت الادويه وانا بقيت عصبيه جدا يااااااااااااااااااااااااااااااااااااااارب نتخن يااااااارب

الردود
    93

بالنسبة للحبة السودة لو تقدري تدقيها في الهاوند و تشيليها بملعقة عسل طعمها كويس كده و فايدتها ان شاالله كتير

ولا تشيلي هم لسه وراك ان شاالله حمل وولاده و حتتخني حتتخني لا تخافي

بصراحة انا مش دكتورة انا نص دكتورة لسه ما خلصت دراستي لكن ان شاالله افيدكم قدر المستطاع

الردود
    3,178

byebye

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ازيكم يا رشا وازيكم يا احلى بنات

انا اختكم بردو نحيفه وماما وقريبى بيقلولى لزم تتخنى انا عندى 21 سنه ووزنى 50 وطولى 161

و بصراحه يا رشا انا مبصوه منك جدااااااااااااااا لانك فتحتى الموضوع ده كل الناس بتكلم عن

رجيم عيزين ينقصه وزنهم مفيش حد بيتكلم عن مشكله النحافه خالص فانتى ادتينا الفرصه

اننا نشجع بعض وندى حلول لبعض للمشكله دى وتانى حاجه مبصوطه منك فيها انك مصريه

فحيكون سهل اننا ندور نجيب الادويها والاعشاب عشان نفس الاسم ان شاء الله

بصى بقى يا رشا وكل البنان اللى عندهم نفس المشكله انا جربت حاجات كتير لكن الصراحه

مكنش بكلم للاخر لانى بزهق

المهم اول حاجه ى ما اخت زكرت قبل كده التسميه قبل الاكل مهمه جداااااااااااا

تانى حاجه تكونى متاكده ان الغده الدرقيه مش نشيطه فتكونى بتكلى وفى خلل فى الهرمونات

بتعتها فتحرق الاكل اكتر من المعدى الطبيعى لو متاكده ان مفيش مشاكل داخل الجسم وعمله تحليل

انا كنت بتخد فاتح للشهيه اسمه( تريزوركس) قبل الاكل بربع ساعه نتجته معقوله لكن انا

مبفضلش الادويه

اما بنسبه للاكل كلى حلاوه كتير وعسل وطحينه ومكسرات وسودانى بس خليبالك لو بشرتك دهنيه

متكليش مكسرات وسودانى كتير وفى عند العطار حاجه اسكها كثيره بتحطى منها ملعقه على

نص كوب لبن لو حتخديها الصبح تعمليها من بليل ولو حتخديها بليل تعمليها من الصبح لمه

بتسبيها بتكون عمله زى الكستر ناس كتير جربتها وبتقول اناه بتجيب نتيجه ممتازه لكن طعمها

وحش جداااا او انا مش بحب طعمها جربى ممكن تقبلى طعمها اه وممكن تضيفى عيها سكر حسب الرغبه

وتكلى حاجات عليها زيت زيتون وتكلى سلطه مع الاكل ويكون عليه زيت ويفضل زيت زيتون

وطبعا التين والينسون اللى زكرتهم اخت من قبلى

وتاكل اكثر من 3 وجبات فى اليوم بعنى تفطرى وبعد شويه تكلى تانى وتتغدى وبعد شويه تكلى تانى

وطبعا تتعشى والصبح قبل الفطار تخدى كوب ماء او لبن عليه ملعقه عسل نحل كل يوم لو عندك انميا

بيخليها تروح ولو معندكيش فهو مفيد جدااااااا للجسم

دى الحاجات اللى فكرها دلوقتى وكل ما حفتكر حاجه حقلكم عليها

وياريت ياريت نشجع بعض على الاكل وندى بعض افكار اكلات لذيزه تفتح النفس ونشجع

بعض اننا ناكل كميه اكتر من الكميه العاديه بتعتنا

واسفه جدااااااا على الاطاله بس مصدقت لقيت حد عنده نفس المشكله وتحياتى لكل البنات وخصون رشا

الردود
    88
    اهلا بكي ياروني في مجمع النحيفات يارب نخرج منه ونروح مجمع السمينات انا سعيده بيكي اوي علي فكره احنا في سن بعض والحال من بعضه وملاحظه ان كل البنات محتاجه 10 كيلو عشان تتخن وعلي فكره انا لسه سامعه من يومين بس كنت عند العطاروقالي علي الكتيره اللي انتي بتقولي عليها قالي دي مفعولها حلو بس بيقولي انها غاليا الكيلو ب 400 جنيه بس انا ممكن اجيبها بس مش عارفه نفسي اسدت اني اشتري اي حاجه من كتر مجربت زهقت عايزه اجرب الاكل الحاجات دي كلها ملهاش لازمه من غير الاكل بكره العيد يعني في اكل كتير ودي فرصه حلوه لينا يالا كلنا نبتدي من اول يوم العيد ناكل كتير وانا سعيده بيكي ياروني هبستني حكايتكم عن اول يوم العيد
    آخر مرة عدل بواسطة رشا المصريه11 : 10-01-2006 في 02:25 AM

مواضيع مشابهه

1. هيني رجعت و الاخوات سرابي و saaafy shaier مطلوبين بسرعه والباقي يدخلو كمان
    بواسطة هنلي في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 11
    اخر موضوع: 09-02-2010, 02:14 PM
  2. رمضان فى مصر بشكل جديد >>>>>> ( لازم كل المصريين يدخلو بسرعه)
    بواسطة make-up في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 17
    اخر موضوع: 14-09-2007, 03:57 PM
  3. الكويتيات يدخلو بسرعه الله يرزقكم الفردوس والمسلمين جميعا
    بواسطة دفىء المشاعر في الحلويات والكب كيك والكيك وحلويات العيد
    الردود: 2
    اخر موضوع: 26-03-2007, 05:05 PM
  4. ارو ساعوني بسرعه بليز
    بواسطة شذى القرنفل في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 6
    اخر موضوع: 19-01-2007, 11:14 PM
  5. أنقذوني بليز بسرعه××
    بواسطة الرزانة في الحفلات والهدايا
    الردود: 3
    اخر موضوع: 30-06-2006, 09:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ