انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
عرض النتائج 11 الى 18 من 18

الموضوع: ريجيم ينقص 8 كيلو فى 10 ايام

الردود
    1,130
    يااااااااااااااااخوات نصيحه منى التخفيف بالاكل هو احسسسسسسسسسسسسن رجيم

بعدت وكنت هعمل إيه؟؟؟ مين أختار غربته بإيديه!!! (بعيدة عن مصر أم الدنيا و نفسى أرجع لها)
    الردود
    4,023
    هو فعلا مش صحى لكن بيشجع لأنك بتفرحى لما تلاقى نتيجه سريعة و بعدين ممكن تعمليه مرة واحدة و بعد كده تكملى بالريجيم الصحى, يعنى اعمليه و ريحى يوم واحد لو لسل محتاجة تنزلى كمان استخدم الرجيمات الصحية, او لو نزلتى الزيادة استخدمى رجيم التثبيت, و على فكرة اى رجيم ممكن بعده ترجعى تانى لو رجعتى تاكلى نفس الكميات و نفس الطريقة بتاعة زمان يعنى لازم تغيرى عاداتك الغذائية, صح و لا انا غلطانة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    21
    أخواتي 8 كيلو في 10 أيام ما أنصحكن فيه لأنه أكيد ضار.

مع احترامي، بس أنا أدرس تغذية و يوم أسمع أو أقرأ مثل هذي الأنظمة أحزن كثير لأنه أكيد لها آثار جانبية.

و بعد أريد أقول إنه الأكل مش السبب الرئيس في زيادة الورن، لأنه الرياضة و النشاط الحركي يساهموا في نقصان الوزن (من 30 إلى 60 دقيقة في اليوم) ابدئيهم بالتدريج من 10 دقايق و ابدئي بالزيادة.

بعدت وكنت هعمل إيه؟؟؟ مين أختار غربته بإيديه!!! (بعيدة عن مصر أم الدنيا و نفسى أرجع لها)
    الردود
    4,023
    انا قلت انها ممكن تعمله مرة واحدة بس عشان تتشجع و بعدها تكمل برجيم صحى
    و كمان لو حد عنده مناسبة قريب يستخدمه

الردود
    1,035
    يا حبيباتي
    والله الحل بسيط واحنا اي بنصعبه على روحنا
    والله اذا كل واحدة فكرت تغير حياتها للافضل وتجلس شوية مع روحها وتتصالح مع جسمها حترتاح
    يعني اتكلمي مع جسمك كانه صديق لا تحرميه الاكل والطاقة وهو ان شاء الله مش حيحرمك الرشاقة والراحة النفسية
    قولي له انك مش حتسببي له الاذى بالسكر والدهون الي الي انت بتستهلكيها كل يوم وانك حتحافظي عليه
    والله جسمنا ده هو اذكى جهاز على وجه الارض و اذا حس انك بتحرميه حيعاند ومش حينزل ولا كيلو خصوصا اذا عودتيه على الحرمان طبيعي اختي انه لما ترجعي تديله يعوض كل الي خسره
    والاخت الغالية الي قالت انه مستحيل نرجع لوزن ما قبل الزواج
    احب اقولها انه مجرد هذا التفكير حبخليها مستحيل تحقق هدفها والله ما في مستحيل مع الله ومع الارادة القوية
    انا بتكلم اخواتي من خلال تجربتي الشخصية
    عانيت طول زواجي من الوزن الزائد وحاسة بيكم انا وجربت كل الريجيمات السريعة كنت اخس وارجع زي ما كنت او اكثر لحد ما قررت اني اجلس مع نفسي الضعيفة و اقويها واجلس مع جسمي الي انهكته واراضيه وابتديت مشواري بدون استعجال انا الان خاسة 21 كيلو ولسة فاضل 5 كيلو على الوزن المثالي ومتبعة نظام صحي ومش ناوية حتى لو وصلت له اني ارجع لعادات الاكل السابقة لاني حسيت بالفرق خفيفة وبصحة وراضية على نفسي وجسمي راضي عني مستحيل اني ارجع تاني والحمد والشكر لله رب العالمين
    حبيباتي لا تياسو ابدا واسال الله ان يحقق امانيكم وان يخفف اوزانكم ويثقل موازينكم
    انا الحين وزني 72 كيلو
    الطول 175
    وفقكم الله لما يحب ويرضى

الردود
    535
    شكرا ليكى

زهر الريحان's صورة
    زهر الريحان غير متواجد كبار الشخصيات -معطاءة ركن الصحة والتغذية
    الردود
    14,705
    التدوينات
    4
    التكريم
    (أوسمة)

تعقيب كتبت بواسطة تسنيمم عرض الرد
    يا حبيباتي
    والله الحل بسيط واحنا اي بنصعبه على روحنا
    والله اذا كل واحدة فكرت تغير حياتها للافضل وتجلس شوية مع روحها وتتصالح مع جسمها حترتاح
    يعني اتكلمي مع جسمك كانه صديق لا تحرميه الاكل والطاقة وهو ان شاء الله مش حيحرمك الرشاقة والراحة النفسية
    قولي له انك مش حتسببي له الاذى بالسكر والدهون الي الي انت بتستهلكيها كل يوم وانك حتحافظي عليه
    والله جسمنا ده هو اذكى جهاز على وجه الارض و اذا حس انك بتحرميه حيعاند ومش حينزل ولا كيلو خصوصا اذا عودتيه على الحرمان طبيعي اختي انه لما ترجعي تديله يعوض كل الي خسره
    والاخت الغالية الي قالت انه مستحيل نرجع لوزن ما قبل الزواج
    احب اقولها انه مجرد هذا التفكير حبخليها مستحيل تحقق هدفها والله ما في مستحيل مع الله ومع الارادة القوية
    انا بتكلم اخواتي من خلال تجربتي الشخصية
    عانيت طول زواجي من الوزن الزائد وحاسة بيكم انا وجربت كل الريجيمات السريعة كنت اخس وارجع زي ما كنت او اكثر لحد ما قررت اني اجلس مع نفسي الضعيفة و اقويها واجلس مع جسمي الي انهكته واراضيه وابتديت مشواري بدون استعجال انا الان خاسة 21 كيلو ولسة فاضل 5 كيلو على الوزن المثالي ومتبعة نظام صحي ومش ناوية حتى لو وصلت له اني ارجع لعادات الاكل السابقة لاني حسيت بالفرق خفيفة وبصحة وراضية على نفسي وجسمي راضي عني مستحيل اني ارجع تاني والحمد والشكر لله رب العالمين
    حبيباتي لا تياسو ابدا واسال الله ان يحقق امانيكم وان يخفف اوزانكم ويثقل موازينكم
    انا الحين وزني 72 كيلو
    الطول 175
    وفقكم الله لما يحب ويرضى
    ما شاء الله عليكي يا ريت تنقلي لنا تجربتك بالتفصيل لو سمحتي عشان نتشجع
    خسيتي في مدة كمربنا معاكي

الردود
    1,035
    يا هالة يا حبيبتي
    لازم اول شي ما تكوني مستعجلة تفقدي وزن عشان ما ترجعي وزن بسرعة
    صار لي سنة وانا ماشية على هذا النظام الخالي من الدهون والسكريات والقليل النشويات بس عاملة يوم فري في الاسبوع في الغذاء بس+اذا اكلت حلويات الصبح لازم طول اليوم حلويات عشان ما يزيد الوزن لان الوزن يزيد لما يكون الاكل مليء بالعناصر المختلفة مثلا لحوم مدهنة +نشويات + سكر يزيد الجسم بسرعة لان الجسم يستهلك عنصر ويخزن العناصرالاخرىو اذا خليناه عنصر واحد الجسم يقدر يحرق بسهولة
    اختي انا الان مشغولة اي استفسار خليه وانا برد عليه
    و جزاك الله خيرا

مواضيع مشابهه

1. ريجيم ينقص في 14 يوم 27 كيلو ..
    بواسطة نبضات شاردة .. في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 42
    اخر موضوع: 17-09-2008, 02:34 AM
  2. ريجيم ينقص 30 كيلو فى الشهر
    بواسطة samarsamar2009 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 127
    اخر موضوع: 14-03-2007, 08:18 PM
  3. ريجيم السبع ايام ينقص 7 كيلو بالاسبوع!!!!
    بواسطة منى مرار في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 1
    اخر موضوع: 26-12-2006, 06:56 PM
  4. ريجيم ينقص 8 كيلو في10 ايام
    بواسطة الريمه1 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 16
    اخر موضوع: 26-06-2006, 08:18 AM
  5. ريجيم ينقص الوزن من 4:6 كيلو فى 8 ايام
    بواسطة omtaher في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 8
    اخر موضوع: 16-06-2004, 10:07 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ