انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 11

الموضوع: احلى طريقة لللرشاقة .. تخيلى 25 كيلوووووو فىى..............

الردود
    5
    احلى طريقة لللرشاقة .. تخيلى 25 كيلوووووو فىى..............

السلاام عليكم؛

اود اعرفكم اولا بنفسى انا عضوة جديدة فى المنتدى وحبيت اتعرف عليكم وبصراحة عجبنى القسم وكمان قريت معظم المواضيع وحبيت افيدكم معاى وكمان لو تقبلون ادخل معكم التحدى لان وزنى زايد شوى ونفسى انقص.................اخ كل يوم اقول نفسى نفسى لكن ما بلقى روح المنافسة المهم المهم انا عندى وصفة جربتها والله قريتى وهيا اخدتها من النت وقولت اهو افيدكم بيها
    بذرة الكتان تنزل ( يقولون 25 كيلو في اسبوعين ) بس انا ما اصدق اتوقع اقل لان البعض يقولون تنزل 6 كيلو باسبوعين

أولأ: تأخذ عشبه إسمها بذرة الكتان وتتطحنيها وتأخذين منها ملعقه واحده ثم تضعين عليها كاستان من الماء المغلي وتضعينها على النار لمدة خمسه دقايق أو ثلاث دقايق وبعد ين تصبيها في الكاس بدون تصفيه وتضعين عليها ملعقه من زيت بذرة الكتان وتشربينها قبل الأكل
    بعد ين تقومين بعمل الرياضه ثم نبدأ بالوجبات :

الفطور :
    حبه واحده من التوست الأسمر +عصير برتقال +خيار +جبن قليل الدسم أو بيضه مسلوقه

الغداء :
    ربع دجاجه مسلوقه بدون وضع الملح +سلطة خضار +خضارمسلوقه أو ربع رغيف خبز أسمر

العشاء :
    لبن زبادي قليل الدسم +خيار

ملاحظه هامه :
    ممنوع شرب الماء البارد
    المهم لو لو لو عجبكم الموضوع ياريت ترودوووووووووووووووووووو على لان والله نفسى اتعرف عليكم

الردود
    577
    انا يا ستى اول واحدة ترد عليكى وانا ابتديت الريجيم دة انهرضة وحقولكو عى النتيجة السبت القادم لو حابة تعملية معايا يلا ونشجع بعض

الردود
    577
    ممكن اسالك سؤال مين اللى قال انها نزلتة 3 ك طيب بهذ ا الريجيم ولا وحدها
    يعنى انتى عارفتى حد عمل نفس الطريقة والريجيم وخس 3 ك ولا اية

الردود
    5
    بصراحة مش عارفة والله بس فى ناس اعرفهم جربوه وقاللوى اقصى حاجة نزلوها 3 كيلو مع ان فى ناس بيقولو لا احنا نزلنا 7 كيلو فى الاسبوع مع الرياضة وبصراحة نجرب ونشوف النتيجة السبت الجاى وانا عن نفسى ابتديت فيه وحاقولك النتيجة انشاء الله

الردود
    577
    ان شاء الله
    انا بفكر اعمل ريجيم الزبادى واخد معاة بذر الكتان بقدار معلقة صغيرة على كوب الزبادى اية رأيك

الردود
    7,245
    الله يعطيكم العافية..

الردود
    860
    ان شاء الله
    انا بفكر اعمل ريجيم الزبادى واخد معاة بذر الكتان بقدار معلقة صغيرة على كوب الزبادى اية رأيك
    اختي الغربه صعبه هو اه هو رجيم الزبادي ؟

الردود
    860
    السلاام عليكم؛

اود اعرفكم اولا بنفسى انا عضوة جديدة فى المنتدى وحبيت اتعرف عليكم وبصراحة عجبنى القسم وكمان قريت معظم المواضيع وحبيت افيدكم معاى وكمان لو تقبلون ادخل معكم التحدى لان وزنى زايد شوى ونفسى انقص.................اخ كل يوم اقول نفسى نفسى لكن ما بلقى روح المنافسة المهم المهم انا عندى وصفة جربتها والله قريتى وهيا اخدتها من النت وقولت اهو افيدكم بيها
    بذرة الكتان تنزل ( يقولون 25 كيلو في اسبوعين ) بس انا ما اصدق اتوقع اقل لان البعض يقولون تنزل 6 كيلو باسبوعين

أولأ: تأخذ عشبه إسمها بذرة الكتان وتتطحنيها وتأخذين منها ملعقه واحده ثم تضعين عليها كاستان من الماء المغلي وتضعينها على النار لمدة خمسه دقايق أو ثلاث دقايق وبعد ين تصبيها في الكاس بدون تصفيه وتضعين عليها ملعقه من زيت بذرة الكتان وتشربينها قبل الأكل
    بعد ين تقومين بعمل الرياضه ثم نبدأ بالوجبات :

الفطور :
    حبه واحده من التوست الأسمر +عصير برتقال +خيار +جبن قليل الدسم أو بيضه مسلوقه

الغداء :
    ربع دجاجه مسلوقه بدون وضع الملح +سلطة خضار +خضارمسلوقه أو ربع رغيف خبز أسمر

العشاء :
    لبن زبادي قليل الدسم +خيار

ملاحظه هامه :
    ممنوع شرب الماء البارد
    المهم لو لو لو عجبكم الموضوع ياريت ترودوووووووووووووووووووو على لان والله نفسى اتعرف عليكم
    اهلا اختي بالمنتدى ان شاء الله تنحفي ونباركلك عن قريب
    وانا كمان يا رب

الردود
    457
    سمعت كتير عن ضور بدرة الكتان في التنحيف لكن خوفوني منها بيقولوا انها تعمل التصاق بالرحم و بتسبب في السمنة لبعض الناس

الردود
    62
    بدانا نفس الريجيم منذ اسبوع تقريبا من اخت لنا بالمنتدى اسمها ميمي والاخت الغربة صعبة بدات من اربعة ايام تقريبا واللا ايه يا غربة انتى ما قدرتيش تبداى يوم ما قلتى لى عموما كنت اريد اضافة نصيحة مفيدة لمن ترغب اذا اخذت بذرة الكتان كما سبق ووضحت الاخت الفاضلة صراحة القلب ثم اخذت قبل كل وجبة بنص ساعة مشروب مغلى من الكمون والجنزبيل والنعناع والشاى الاخضر ستكون النتيجة رائعة واتمنى لكم التوفيق

مواضيع مشابهه

1. ** وصفة مبتكرة ** العيش الفينو ** احلى طعم و اسهل طريقة عمرك ما هتنسيها طريقة 444
    بواسطة ام يحيى و مازن في المعجنات والسندويشات والفطائر والخبز
    الردود: 59
    اخر موضوع: 26-12-2015, 10:01 PM
  2. طريقة احلي تشيبس
    بواسطة بنت طموحة في المقبلات والسلطات والشوربات والمشروبات
    الردود: 2
    اخر موضوع: 16-06-2009, 01:26 AM
  3. انزلي 8 كيلوووووو بس بـِ 14 يوووم ... مجربتوووووو
    بواسطة إميرو في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 16
    اخر موضوع: 20-03-2007, 10:29 PM
  4. الردود: 6
    اخر موضوع: 19-07-2006, 11:46 PM
  5. رجيم ينقصك 8 كيلوووووو في اسبوعين (يالله بسرعه)
    بواسطة سندريللا في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 5
    اخر موضوع: 28-04-2005, 10:07 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ