انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 8 12345 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 73

الموضوع: ساعدونى عاوزة انزل 15 كيلو فى 40 يوم★رد قيم داخل الموضوع★

الردود
    3,214
    التكريم
    (أوسمة)

ساعدونى عاوزة انزل 15 كيلو فى 40 يوم★رد قيم داخل الموضوع★

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يابنات انا متأخرة فى الحمل ونازلة مصر كمان 40 يوم ان شاء الله علشان اروح لدكتور والدكتور اكد عليا وبشدة انى لازم انزل 20 كيلو ولضيق الوقت قالى 15 كيلو على الاقل ومش اقل من كده

ساعدونى انا تايهة ومش عارفة ابدأ منين وأعمل ايه خايفة الوقت يسرقنى والموضوع ده مسببلى مشاكل كبيرة مع زوجى واهله واهلى كلهم معلقين عليا سبب تاخر الحمل وانى ماعنديش ارادة ومافيش فايدة فيا
    ونفسيتى زفت لان كل مرة اعمل دايت انزل من 84 الى 78 واثبت على كده
    انا حاليا وزنى 80 ومحتاجة اوصل ل 65
    منتظراكم

ضله جمب نيلها تسوى ألف قصر ولا ورده بلدي فيها عطر مصر
    الردود
    3,895
    ربنا يوفقك يارب يا مروه وتوصلي لهدفك باذن الله
    ويرزقك بالذريه الصالحه يااااااااااااارب

حبيبتي على طول انسي كل الكلام المحبط واللي يعرقلك وابدأي من غير حتى ما تقولي لحد
    بدايه جد ووقفه مع نفسك
    خدي ريجيم صحي وامشي عليه او حتى من نماذج اي ريجيم ومع اكل البيت عادي
    وشوية رياضه باذن الله لو بذلتي شوية مجهود في الوقت ده تو صلي لهدفك باذن الله
    توكلي على الله

الردود
    3,214
    التكريم
    (أوسمة)
    مشكورة على الرد المشجع انا خلاص بقالى اكتر من سنتين فى موضوع الريجيم وبدون فايدة
    يعنى ممكن اقدر انزل فى الفترة دى جوزى قالى مش هاعملك اى حاجة فى اوراق نزولك الا لما اشوف انك بتخسى غير كده مش عاوزك تتكلمى فى موضوع الحمل ده تانى وارضى بقا باللى انتى فيه

الردود
    6,925
    التكريم
    • (القاب)
      • ملكة الرشاقة 2013م
      • بصمة متميزة
    (أوسمة)

envlope

حبيبتي مروة الله يكرمك وكل مشتاقة للذرية اميين
    شوفي يا قلبي اول شيء ركعتين صلاة حاجة والدعاااااااااااااااااااء الدعاااء الدعاااااااااااء انا عمري ما نجحت في تنقيص وزني الا لما استعنت بالله نحن فعلا غريبيين ربنا قال ادعوني استجب لكم يعني يتوقف الامر سبحان الله علينا كما قال عمر رضي الله عنه وارضاه لا احمل هم الاجابة لكن احمل هم الدعاااء لانه متيقن من الاجابة والله عز وجل يقول انا عند ظني عبدي يالله يا عسل انوي وتفائلي وباذن الله تنالي مرادك اذن قلنا الدعااااااااااااااااااء وقبلها تسمي بالله قال باسم الله الرحمان الرحيم توكلت على الله وابدا النقاص الوزن وياربي وفقني وحقق منيتي بالذرية الصالحة ويارب يجيكي توأم وتفرحي انت وزوجك وبعدهانظام تخفيف الخبز والارز والمكروناات لا للحرماان والحلو مرةبالسبوع واحلى رحيم هو تبع النقاط هااايل وما فيه حرمااان والرياضة بس نصف ساعة يوميا كافية ترد النشااط وتذوب الشحوووووووووووووووووووووووووووم المتلتلة ههههههههههه والمااااااااء والحركة والمشي احلى وارخس رياضة والشااااي من غير سكر اكيد وكلي كل الهرم الغذائي وباليل الغي النشويات والسلطة ضرورية¨¨جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااونوعي الوان الخضااااااار وكلي نيىء مفيد جداااا والمااء كما قلت يسااعد على اذابة الدهووووووووووووووووووووووووووون تشيلي الجلد من الفراخ والحمة غير مشحمة وياليت سوب باليل خفيف بالخضار والغي الغااازيااات والحلو ابدا ما تكليه باليل والتفاااح صديقي الحميم هااااايل والخير والخضاار والفواكه وكل مرة الدعااااء ومنه نظاام ماقبل الحمل عددي النوايا اختي الغاالية كان الصحابة تجاار النوايا وربك كرييم اذا اعطى ادهش وما تخاافي الحل باذن الله بايديكي وباذن الله تنزلي وتحملي في اول 5 كيلو ينزلو والسر ما تقولي لاحد حتى زوجك خليها بينك وبين ربنا وحاجة سر سهااام الليل ركعتين باليل وخصوصا في الثلث الاخير سلمي امرك لله الكريم الحيِّي الذي يستحي ان يرد عبدااا خاويا اليدين صفراااا حبيبتي الله يفرح قلبك ولما تكوني تعملي رياضة استغفري قد ما تقدري واولها طلعي صدقة بنيةانقاص الوزن والذرية الصالحة سمعت واحد داعية يقول لما يُقبل على مشروع ضخم ومصيري يتصدق وباذن الله الكريم ما يرد لك طلب ومستنية البشاااير والله يبشرك بالخيير وتجيبي لنا احلى عصاااافيييير امين وكل المشتاااقااات
    آخر مرة عدل بواسطة مستبشرة بالخير : 03-04-2010 في 02:14 PM

الردود
    252
    غاليتي ابداي من جديد ضعي هدف تصلين اليه تدريجيا ثم اللذي يليه
    وليكن هدفك الاول صحتك انت قبل الحمل
    اما بالنسبه للرجيمات اليك رجيم الكلربوهيدرات او اتبعي نظام التخفيف واكل صحي ولا تنسي الرياضه جدا مهمه
    اسأل الله الكريم رب العرش العظيم ان يرزقك الذريه الصالحه.

الردود
    205
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الله معك اختي ويكرمك بالخير والذريه الصالحه
    واستوقفني واعجبني بشده كلام اختنا مستبشره بالخير جزاها الله خيرا يارب
    حسيت اني محتاجه انفذه انا كمان والله معنا جميعا

الردود
    3,214
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة مستبشرة بالخير عرض الرد
    حبيبتي مروة الله يكرمك وكل مشتاقة للذرية اميين
    شوفي يا قلبي اول شيء ركعتين صلاة حاجة والدعاااااااااااااااااااء الدعاااء الدعاااااااااااء انا عمري ما نجحت في تنقيص وزني الا لما استعنت بالله نحن فعلا غريبيين ربنا قال ادعوني استجب لكم يعني يتوقف الامر سبحان الله علينا كما قال عمر رضي الله عنه وارضاه لا احمل هم الاجابة لكن احمل هم الدعاااء لانه متيقن من الاجابة والله عز وجل يقول انا عند ظني عبدي يالله يا عسل انوي وتفائلي وباذن الله تنالي مرادك اذن قلنا الدعااااااااااااااااااء وقبلها تسمي بالله قال باسم الله الرحمان الرحيم توكلت على الله وابدا النقاص الوزن وياربي وفقني وحقق منيتي بالذرية الصالحة ويارب يجيكي توأم وتفرحي انت وزوجك وبعدهانظام تخفيف الخبز والارز والمكروناات لا للحرماان والحلو مرةبالسبوع واحلى رحيم هو تبع النقاط هااايل وما فيه حرمااان والرياضة بس نصف ساعة يوميا كافية ترد النشااط وتذوب الشحوووووووووووووووووووووووووووم المتلتلة ههههههههههه والمااااااااء والحركة والمشي احلى وارخس رياضة والشااااي من غير سكر اكيد وكلي كل الهرم الغذائي وباليل الغي النشويات والسلطة ضروريةوياليت تشيلي الجلد من الفراخ والحمة غير مشحمة وياليت سوب باليل خفيف بالخضار والغي الغااازيااات والحلو ابدا ما تكليه باليل والتفاااح صديقي الحميم هااااايل والخير والخضاار والفواكه وكل مرة الدعااااء ومنه نظاام ماقبل الحمل عددي النوايا اختي الغاالية كان الصحابة تجاار النوايا وربك كرييم اذا اعطى ادهش وما تخاافي الحل باذن الله بايديكي وباذن الله تنزلي وتحملي في اول 5 كيلو ينزلو والسر ما تقولي لاحد حتى زوجك خليها بينك وبين ربنا وحاجة سر سهااام الليل ركعتين باليل وخصوصا في الثلث الاخير سلمي امرك لله الكريم الحيِّي الذي يستحي ان يرد عبدااا خاويا اليدين صفراااا حبيبتي الله يفرح قلبك ولما تكوني تعملي رياضة استغفري قد ما تقدري واولها طلعي صدقة بنيةانقاص الوزن والذرية الصالحة سمعت واحد داعية يقول لما يُقبل على مشروع ضخم ومصيري يتصدق وباذن الله الكريم ما يرد لك طلب ومستنية البشاااير والله يبشرك بالخيير وتجيبي لنا احلى عصاااافيييير امين وكل المشتاااقااات

مستبشرة الله عليكى بجد كلامك ريحنننننننننننننننننى جدا وادانى ثقة لان الشيطان عمال يوسوسلى يقولى انتى هاتعبى نفسك وتجرى يمين وشمال وممكن يكون ربنا اصلا مش رايدلك يكون عندك اطفال
    والله يامسبشرة زى مابقولك كده الكلام ده فى ودانى على طول والدموع مش بتقف
    انا خلاص هاتوكل على الله واعمل اللى عليا واللى ربنا كاتبه هاشوفه ربنا كريم ورحيم يرحمنى برحمته

الردود
    3,214
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة اماني مستحيله عرض الرد
    غاليتي ابداي من جديد ضعي هدف تصلين اليه تدريجيا ثم اللذي يليه
    وليكن هدفك الاول صحتك انت قبل الحمل
    اما بالنسبه للرجيمات اليك رجيم الكلربوهيدرات او اتبعي نظام التخفيف واكل صحي ولا تنسي الرياضه جدا مهمه
    اسأل الله الكريم رب العرش العظيم ان يرزقك الذريه الصالحه.
    ان شاء الله نويت وتوكلت على الله وهابدا من اليوم
    بس ايه هو نظام الكربوهيدرات

الردود
    3,214
    التكريم
    (أوسمة)
    تعقيب كتبت بواسطة ranooo78 عرض الرد
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    الله معك اختي ويكرمك بالخير والذريه الصالحه
    واستوقفني واعجبني بشده كلام اختنا مستبشره بالخير جزاها الله خيرا يارب
    حسيت اني محتاجه انفذه انا كمان والله معنا جميعا

الله يكرمنا جميعا ويوفقنا لما يحبه ويرضاه

الردود
    6,925
    التكريم
    • (القاب)
      • ملكة الرشاقة 2013م
      • بصمة متميزة
    (أوسمة)
    لااااا اوعي يا اختي مروة ماتخلي للشيطاان سبيييل اليك الي يرزق الكافرة يحرم المؤمنة لااااا ازعل الله كريم بس كله بحسابه انا صح تزوجت صغيرة بس ربنا مااراااد اكمل الزوااجمباشرة عملنا العقد وسااافر والنااس والاهل عااارفة قالو عني مجنونة ليه تستنيه ايييه كان كابوووس طوييييييل وابتلاااء عظيم ليا وليه بسبب دراسة زوجي في الطب ماشااء الله بعدين كان في غربة وبعد 7 و3 اشهر سنين جااااااااااااااااااااااااااااااااااااء الفرج من اوسع الابواب وبفضل من الله بس ربنا يبتلينا لانه رااايد لينا الاجر والله احنا غلااابا وكله في وقته ممكن لو حملتي كنت تتعبي او يصير لك مكروه عمري ربنا يمنعنا ليعطينا بعدها والله كرييييييييييييم عرفة الدكتور عمر خالد ما خلف الا بعد 11 سنة ولله الحمد عنده علي وعمر مااشاء الله عقباالك يما ويما وخالتي 11 سنة بردو وعندها عماد ونجاة واختي مرات اخويا بهد 8 سنين وفيه وفيه لا هذا سبب بس انما ربنا رااايد لك الخير وممكن وزنك الزااايد نعمة لك لوقت ما والان لاازم ينزل لسبب انك تحملي ماهو ربنا ياخذ ويعطي ويحرم ليعطي اكثر والله بالتجربة يمنع ليعطي وخليكي متافائلة وقولي الحمد لله جات في الوزن ولا في المبايض ولا في الرحم ولا ولا خليكي ايجابية يابت واتوكلي وكله بين ايديك والله حاسة انك باذن الله تحملي في نصف المشوار وممكن ربعه بس انوي واعملي الي عليك وخليها على الله وصحبتي من مصر عندها وزن زاايد بس حامل والله ربك لما يريد يجيب الاسبااب واكيد رايد لك الذرية وهذه اول خطو ة يالله ابتسمي للحياة ويما شفنا بشاير والمؤمن مصااب وان شاء الله تكون فاتت فترة العسر وقرَّب اليُسر يالله عقباااااااال يسرا وياسر هههههههههههه ايوة ابتسم ياقمر وربنا قال ناخذ بالاسباااب والله يبشرك بالخيييييير
    يابت انا لغيت فكرة الذرية ومحروقة عليها لان زوجي عنده ضغط عاالي وخاااف يورث البيبي الي جاي بس ربك لما يرييد حملت بعد سبع سنين وانا اسااساا لااغية الفكرة وانا من جواتي محروووقة واشوف عمري يروح يوم وراء يوم وهو كان معااارض مو مكراا بل خوفا وانا ما رضيت احمل رغماا عنه وكان دموعي في عيوني لما اشوف الي من سني عندهم اولاد اكثر مني بس احتسبت ورضيت لحد رمضان وحده جااء قالي الخوف راااح سبحاان الله وممكن لو حابة نجيب بيبي والله بكيت من مجرد قبوله للفكرة والله كنت مشتااقة وبنتي كانت كل مرة تبكي وحابة بيبي وما كنت اعرف ايه اقول وافهمها لحد ماهو الله يعافيه شرح لها لو جاء بيبي بابا يتعب وكانت كل ما تشوف بيبي تعيد السؤال وقالت لي مراات لو جبنا بيبي بابا ممكن يموت والله فطرت قلبي ودموعي جواتي والله تعبت احكي لك قصة حياتي ااسفة بس حتى تعرفي مافي مستحيلاات بس ربنا له حكم وكل شيء باوااانه المنااسب وانا حاسة انه قرب وقت حملك يالله تفائلي واعزمي والله كريم لما يقول للامر كن فيكن
    شفتي انا اقتنعت بانه زوجي مريض احتسبت الاجرمعاه وصبرت وكنت محروووووقة وحابة بس العارض من الله لحد ما هو حرك القلووووبسبحانه بين ايديه زي كل شيء بين ايديه ورضَّااه وتحرك قلب زوجي ورااح الخوف من المرض على الببي شاااايفة كلنا مبتلوووون وانت وحدة باذن الله ابتليتي انت وزوجك واكييييد اليُسر قاااااااااااااااااااااااااااااااادم والمفتااااااااااااااااااح معك ياعسل اتوكلي والله يبشرك بكل خيييييييييييييييييير ااااسفة على الاطاله وانا تحت امرك كل ما اقدر اشجعك كلنا خواات وممكن خوفنا وحبنا لبعض يكون شفيع لنا يوم القيامة دعواتك انا باخر الثالث عقباالك يا عسل نباارك لك قريبا يااارب

آخر مرة عدل بواسطة مستبشرة بالخير : 03-04-2010 في 02:45 PM

مواضيع مشابهه

1. صيفنا إبداع: ₪ متميز ₪ ★ ★ ★ ★ DAMAS ســــ اناقتك ــــــــــر ★ ★ ★ ★
    بواسطة قمـ بغداد ـر في الأزياء والأناقة
    الردود: 29
    اخر موضوع: 13-07-2011, 01:29 PM
  2. الردود: 20
    اخر موضوع: 21-06-2011, 07:50 PM
  3. ★ ★لِمَ لا نكون من المُحسنين ★ ★بصمتكِ في تعزيزِ الأخلاق★ ★نسخ
    بواسطة إيمان~} في مواضيع روضة السعداء المتميزة
    الردود: 20
    اخر موضوع: 21-06-2011, 07:50 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ