انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 3 من 3

الموضوع: شعرى فى الغربه .........ز

الردود
    3

شعرى فى الغربه .........ز

بنات ده اول موضوع ليا هنا فى المنتدى بس انا متابعاكوا من زمااااااااااااااااااااان جدااااااااا

المهم عايزه اسالكم بقى
    انا جوزى مسافر السعوديه
    وانا ان شاء الله هسافرله لما ربنا يأذن ممكن الحق الشهر ده ادعولى ورقى يخلص بسرعه
    المهم بقى
    انى خايفه جدااا من ميه السعوديه هى ميه تحليه وفيها نسبه املاح كبيره وطبعا بتأذى الشعر وبتوقعه
    وانا اصلا شعرى وحش جدا انا قصيته علشان يتعدل وشكلى هقصه تانى قبل ما اسافر
    وعلى النقيض بقى تماما
    لما بتفرج على شعور الخليجيات بلاقى شعرهم ماشاء الله تقل وحلاوه ولمعه ماشاء الله اللهم لا حسد يعنى

فعايزه اسالكم بقى اتعامل مع شعرى صح ازاى ؟؟؟

الردود
    666
    السلام عليكي و رحمة الله.

اولا الله ييسرلك امورك و تروحي عند زوجك عاجلا غير اجل.

اختي هو دائما الشعر يتاثر بالعوامل الخارجية مثل الحرارة، البرد. المية و اهم شيء هي الحالة النفسية و التغذية.

عن تجربتي الشخصية و تغييري للبلدان، نصحتني حماتي نصيحتين اكتبهم بماء الذهب، الله يباركلها في صحتها و طولنا فعمرها يارب. و جابو نتيجة هااااااائلة بعد ما كنت اعاني مع شعري من تقصف و تساقط الخ الخ الخ...

اني اسويلو حمام زيت جوز هند. حيث تخليت عن حمام زيت الثوم دو الرائحة الكريهة التي كانت بطفش زوجي مني، هههههه، حيث ريحة زيت جوز هند حلوة و يتخلي الشعر صحي جدا و كثيف من جوا وقوي من برا و بيلمع و ما بيخلي المية تاثر عليه ان شاء الله تكون مية بحر مش بس تحلية.
    و النقطة الاهم هو انني ودعت الاستشوار و الة براون لتصفيف الشعر، و صرت الف على راسي لفة على اليمين و بعد نصف ساعة بلف على اليمين لفة. بحيث ياخد وقته الكافي عشان ينشف. بلف في منديل قطني. لما بفردو بسم الله ماشاء الله طويل و نسيابي و بيلمع و صحي.

ممكن دوري على طريقة لف الشعر فالمنديل لكي ينشف عالنت. فلما تشوفي النتيجة راح تنسي الكوافير و المواد الكيماوية....

و على فكرة مرة سالت برازيلية شعرها كان بيجننننننن ايش بتسويلو لقيتها بتلفو في منديل قطني. مثل ما قلت، و اتمنى اني اكون افدتك.

الردود
    3
    تعقيب كتبت بواسطة الراجعة لربها عرض الرد
    السلام عليكي و رحمة الله.

اولا الله ييسرلك امورك و تروحي عند زوجك عاجلا غير اجل.

اختي هو دائما الشعر يتاثر بالعوامل الخارجية مثل الحرارة، البرد. المية و اهم شيء هي الحالة النفسية و التغذية.

عن تجربتي الشخصية و تغييري للبلدان، نصحتني حماتي نصيحتين اكتبهم بماء الذهب، الله يباركلها في صحتها و طولنا فعمرها يارب. و جابو نتيجة هااااااائلة بعد ما كنت اعاني مع شعري من تقصف و تساقط الخ الخ الخ...

اني اسويلو حمام زيت جوز هند. حيث تخليت عن حمام زيت الثوم دو الرائحة الكريهة التي كانت بطفش زوجي مني، هههههه، حيث ريحة زيت جوز هند حلوة و يتخلي الشعر صحي جدا و كثيف من جوا وقوي من برا و بيلمع و ما بيخلي المية تاثر عليه ان شاء الله تكون مية بحر مش بس تحلية.
    و النقطة الاهم هو انني ودعت الاستشوار و الة براون لتصفيف الشعر، و صرت الف على راسي لفة على اليمين و بعد نصف ساعة بلف على اليمين لفة. بحيث ياخد وقته الكافي عشان ينشف. بلف في منديل قطني. لما بفردو بسم الله ماشاء الله طويل و نسيابي و بيلمع و صحي.

ممكن دوري على طريقة لف الشعر فالمنديل لكي ينشف عالنت. فلما تشوفي النتيجة راح تنسي الكوافير و المواد الكيماوية....

و على فكرة مرة سالت برازيلية شعرها كان بيجننننننن ايش بتسويلو لقيتها بتلفو في منديل قطني. مثل ما قلت، و اتمنى اني اكون افدتك.

شكرا يا حبيبتى على نصيحتك الغاليه دى
    انا بلفه عادى معرفش اللى هو بمنديل ولا دى طريقه تانيه عموما هبحث على النت واجرب
    كان كل خوفى من ميه التحليه .. وفعلا هواظب على زيت جوز الهند
    وادعيلى بقى اروح وارجع وشعرى زى ماهو ههههههههههههههه

مواضيع مشابهه

1. شعري جاف ومتقصف وانا تعبانه مرررررررررررررررررررره من شعري
    بواسطة رواسي1 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 19-10-2008, 09:36 PM
  2. تقصف شعري سيجعلني اتخلص من شعري نهائيا
    بواسطة sad soull في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 04-08-2007, 01:53 PM
  3. الغربه وااااه وياويلي من الغربه
    بواسطة ASEELL في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 8
    اخر موضوع: 16-10-2004, 08:59 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ