انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 18

الموضوع: اللي بتصبغ شعرها بالبيت تدخل جزاها الله خير

الردود
    172

اللي بتصبغ شعرها بالبيت تدخل جزاها الله خير

السلام عليكم
    صباح الخير بصراحه يا بنات انا حبيت اصبغ شعري في البيت عشان عندي شيب يعني تقدره تقوله فيفتي فيفتي زي الميش مع اني شعري اسود غامق مش مشكله دلوقت انا كمان عندي حساسيه قولت اجيب جرنيه نتريس خفيفه على الشعرالمهم قررت مروحش كوافير عشان بيبهدلوني على قلة فايده ومش برجع مبسوطه ولا الشيب متغطي تمام انا يا بنات شعري دجرديه لحد كتفي بالضبط شعرته ما شاء الله سميكه وناعم نزلت اشتريت جرنيه كستنائي غامق السؤال؟ هلى اللون ده يغطي الشيب كويس ثانيا العلبه بصراحه شكلها صغير اووي اللي بيصبغوا شعرهم في البيت بيجيبوا كام علبه دي العلب الجاهزه مش العصار لما هيتحطوا على بعض بيتهياءلي مش هيعملوا نص شعري طب والجذور؟
    انا اول مره اجرب النوع ده من الصبغات اللي بيتعملها يقولي طريقتها ازاي؟ بيحطها ازاي من غير الفرشه عشان هي معاها انبوبه وبيوزعها ازاي على كامل الشعر من الجذور للاءطراف عشان تدي لون متجانس وتقعد اد ايه على الشعر؟ وهل العلبة الواحده دي بتكفيكم ولا ايه لو طول الشعر زي شعري ونوعيته مممممممم بس عايزه اعرف بتتوزع ازاي انا بصراحه لما حستها قليله نزلت جبت لون تاني من ريفلون كان عاجبني علب بردوا بني داكن قولت احطهم مع بعض مش عارفه هيدي ايه هههههههههه بصراحه قولت مش هتكفي؟ راءيكم يا بنات والنبي معايا ازاي استعملها واحط الاتنين ولا واحده بس واسيبها اد ايه عشان الشعر الابيض والجذور اعملها ازاي؟؟؟؟؟يارب بس متعمليش حساسيه ادعولي عشان بتبهدل بس اعمل ايه اه من الشيب هههههههه

الردود
    3,044
    اهلا اختى كان نفسى افيدك بس للاسف معنديش فكرة ...ان شاء الله البنات يفيدوكى

بس انا اعرف انك لازم تجربى الصبغة على جزء من اليد

لو احمرت يبقى هتعمل لك حساسية...و يفضل عدم استخدامها

اختك ام توتة

الردود
    172
    اي يا جماعه محدش يرد عليا غير ام توته جزاها الله خير؟

الردود
    5
    السلام عليكم عندى لكى يا اختىوصفه للشعر الابيض نص كوب حناء 2ليمون 3ملاعق كاكاو نصف كوب ماء ساخن نخلطهم3ساعات ماعدا اليمون اخر حاجه ثم توضع على الشعر ساعتين اما بالنسبه للصبغه ممكن تحطى عليها قليل من كريم الحمام ودلكيها على شعرك او شوية شامبو

الردود
    172
    يا غادة موضوع الحنه ده خلاص فشل وبعدين انا عايزه لون شعري لون واحد متجانس مش لونين ملهومش علاقه ببعض اسود واورانج هههههههههههههه

الردود
    46
    بالتوفيق يا هدباء ولكنى سمعت ان الالوان الفاتحة لا تصبغ الشعر الابيض

متهيألى الاسود هو انسب نوع معاكى لآن ماما مثلك وجربت الفاتح ملونش الابيض ولون باقى شعرها

لا تستعملى صبغتان علشان شعرك ميضعفش وتوكل على الله واستعملى الاسود وبالتوفيق ان شاء الله

الردود
    804
    حبيبتي هدوبة عندي لك بعض الاقتراحات
    اولا الالوان الفاتحة حلوة بس بشرط يكون الشعر فاتح وبي شيب ممكن تصبغين الالوان الفاتحة ويكوت تركيز الصبغ اكثر من الاوكسجين وانتي تقولين شعري اسود غامق من تخلين الصبغ الشيب يصير لون وشعرك لون يعني موحلو
    في حل اخر وهو تصبغين الجذور بالبني الفاتح وبعدين تخصلين وخلي التخصيل فاتح وخصل كثيرة بحيث يكون اللون الطاغي هو لون التخصيل
    وبعد فترة ( من يطلع الشيب اخ منه) تكدرين تفتحين شعرك لاكن الجذور فقط
    اتمنى اكون فدتك بهالمعلومات
    ملاحظة لاتصدكين في صبغ خفيف على الشعر لان المشكلة مو بالصبغ المشكلة بالاوكسجين
    يعني كلها نفس الشي هذه بس دعايات
    تحياتي

الردود
    172
    يا بنتي انا مستعملتش نتريس لقيت شكل ريفلون احلى جبتها وجربتها ادتني بني غامق هي المفروض ادتني بني لونه حلو مش غامق بس على الجذور وربع شعري بس باقي شعري اسود وبعدين بقى السيب متغطاش كويس واول ما غسلته ضاعت الون يا ولدي والشيب بقى ابيض خالص بس اللون زي ما هو في الجذور لربع شعري باقي شعري لا اسود زي ما هو وطبعا الشيب منور وحاطه اودامي صبغه نتريس اللي كنت شريتها وبقول هتعملي ايه انتي كمان مش عارفه خبطتين في الراس توجع هههههههههه

الردود
    804
    اختي هدباء الله يعينك والله استعملي ويلا كولستون بني فاتح وصبغي الشيب وشعرك الى حد اللون الاسود
    ولاتجازفين بعد اكثر
    تحياتي

الردود
    37
    السلا م عليكم ان دايم اصبغ شعري بالبيت لاني اعاني من الشيب منذ الصغر استخدمت عدة انواع من الصبغة لكن افضل صبغة استخدمتها مس كلورول وهي خفيفه مرة على الشعر ولاتسبب تساقط وان شعري بني فاتح واستخدم بني متوسط ويتغطى الشيب كامل بالنسبة لطريقة الصبغة اقري التعليمات واتبعيه وهي الصح واتوقع يكفي لشعرك علبتين الى ثلاث واتمنى اني افدك

مواضيع مشابهه

1. اللي كان عندها تكيس وحملت..تدخل جزاها الله الف خير
    بواسطة الفارسة999 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 25
    اخر موضوع: 20-03-2011, 04:57 AM
  2. اللى رضعت اتنين مع بعض تدخل هنا جزاها الله خير
    بواسطة جوجو حبيبتى في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 9
    اخر موضوع: 22-11-2009, 02:46 PM
  3. اللي عندها توئم ولا تعرف حد عنده توئم تدخل وتفيدني يزاها الله خير
    بواسطة هنوده111 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 28
    اخر موضوع: 27-04-2008, 12:15 AM
  4. اللي شعرها خفيف ويتساقط تدخل وبأذن الله ماتندم. شيء عجب
    بواسطة اخت الفراشة888 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 14-04-2007, 09:29 PM
  5. اللي عندها استعداد ترد على سوألي تدخل و جزاها الله ألف خير
    بواسطة liogirl في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 21-02-2007, 04:02 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ