انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 5 من 5

الموضوع: انا كتير متضايقة واحتاج مساعدتكم

الردود
    125

Unhappy انا كتير متضايقة واحتاج مساعدتكم

مرحبا اخواتي
    انا اعاني من مشكلة تساقط الشعر بشكل كبير فوق الطبيعي واول مرة يصير معي بالشل هاد واحتاج منكم للي تعرف الحل او ترف خلطة مجربة تقولي عليها وجزاكو الله الف خير

الردود
    298
    اختى ممكن تستعملى عصير البصل هو اضمن شىء وما منه اى خوف بس انت داومى عليه..و اصبرى و مع المدة الشعر بينبت لان البصل بيحفز بصيلات الشعر.. والريحة كمان ما منها مشكلة بتروح المهم صحة الشعر..
    كمان انت لازم تتاكدى انو ما عندكيش فقر دم او مرض بيسبب لك التساقط..
    ممكن اختى اسال عن معنى الاسم ARWAS

انا ان قدر الاله مماتي لا تري الشرق يرفع الرأس بعدي
    الردود
    1,828
    قصي شعرك ديجرادية واستخدمي كبسولات بانتوجار 3 مرات باليوم لمدة لا تقل عن 3 الي 6 اشهر
    رابعا : كل 3 شهور لازم تقصي الاطراف عشان شعرك ميقصفش
    وامنعي اي صبغات او فرد لانهم غلط جدااااااااااا
    اعمللي حمام زيت مرة في الاسبوع من( زيت الخروع + زيت لوز + زيت سمسم + زيت زيتون + زيت حبة البركة + زيت الحية لو متوفر )وممكن تضيفي موزة او اتنين مستوية
    استخدمي خلطة الجرجير دي رائعة جدااااااااااااااا لجميع المشاكل بتعالج كل حاجة هتخللي شعرك يتقل ويطول وينعم ويتفرد ولونه هيبقي جميل وصحي بس لازم الاستمرار والمداومة هي هتاخد من 5 الي 6 شهور
    الخلطة هي عصير الجرجير الطازج تدلكي بي فروة رأسك يويا من غير غسيل لمدة اسبوع وبعدين تغسليه وتكرري وهكذا
    هاتي امبولات aloe eva استخدميها يوم بعد يوم واستخدمي زيت روتاج للدهان بس بكمية قليلة وفي منه الكريم وياريت تستخدمي شامبو طبي زي كوربال البمبي او ريفيتال او روتاج لو لقيتيه
    اشربي مية كتير جدااااااااااااا وعصاير فرش طبيعية زي البرتقال والجوافة والمنجه ومتنسيش اللبن الطبيعي
    كللي الخضراوات والفاكهه الطازجة وكل الحجات اللي فيها حديد وفيتامين أ, ب, ه زي الكوسة والملوخية والسبانخ والباذنجاء والجرجير والبلح الاسمر والعسل الاسود والجبن القريش والزبادي والبيض المسلوق

لازم طول مانتي في البيت تفكي شعرك وتسيبيه في هوي ربنا
    لازم تغيرري طريقة تسريحة شعرك كل يوم حاجة يعني مرة لورة ومرة تفرية من جنب واحد ومرة من الجنب التاني ومرة تفرقية علي الجنبين

حاوللي تعمللي تمارين او تثبتي ايديك علي فروة الرأس وتتحركيها بحركة دائرية عشان تنشطي الدورة الدموية او تعمللي شوية تمارين
    بالنسبة لتمشيط شعرك فهو هيبقي من تحت لفوق براااااحة جدااااااااااااا وكل ميتسلك جزء تطلعي شوية لفوق وتعمللي كده لحد ماشعرك كله يتسلك

اتمني اني اكون افادتك وان شاء الله شعرك هيتحسن وهيبقي احلي واي سؤال انا تحت امرك

Lojain's صورة
    Lojain غير متواجد كبار الشخصيات "نبض وعطاء" "مجموعة العطاء في ركن الجمال والأناقة"
    الردود
    19,712
    الاخت هدى جاتك بالمفيد من اوله لاخره
    الله يجازيها بالخير

الردود
    8
    انا اقلك عن وحدة تبيع زيت للشعر يمنع التساقط ويطول الشعر ويغذيه عن تجربه واذا كنتي تبغيها ارسلك الرقم

مواضيع مشابهه

1. ماما جديدة واحتاج مساعدتكم
    بواسطة د.اية في الأمومة والطفولة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 15-02-2010, 04:23 PM
  2. تعالو شوفو ردة فعل أمي على خطبتي .. ساعدوني انا متضايقة كتير
    بواسطة نقآء الياسمين ~ في نافذة إجتماعية
    الردود: 21
    اخر موضوع: 24-10-2009, 09:10 PM
  3. انا كثير متضايقة ونفسيتي تعبانة
    بواسطة smiling eyes في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 49
    اخر موضوع: 20-04-2009, 06:33 AM
  4. حامل بالتاسع واحتاج مساعدتكم
    بواسطة uuujjj في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 23-10-2007, 10:43 AM
  5. انا عضوة جديده واحتاج مساعدتكم
    بواسطة manal25 في نافذة إجتماعية
    الردود: 9
    اخر موضوع: 21-04-2007, 09:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ