انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 12

الموضوع: فرد الشعر

الردود
    55
    angry فرد الشعر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته انا من مصر وعرفت انه يوجد عندنا فى مصر محل للكوافير متخصص فى فرد الشعر بماده كيماويه وما شاء الله يوجد عليه اقباااااااااال فظيع وبشروط يطبقها على من تريد فرد شعرها حتى يتم فرده بنجاح وباقل اضرار مثل ان تكون لم تصبغ شعرها قبل سنه او استخدمت حنه قبل سنه حيث يقومون بالكشف على الشعر اولا ويقولون اذا كان يصلح للفرد ام لا وانا اريد ان اذهب لفرد شعرى ولكن خوفى على شعرى يمنعنى حيث ان شعرى خفيييييييف وضعييييف فانا اريد ان اسال عن واحده قد ذهبت وفردت شعرها عند هذا الكوافير انه فى المنيل ولم يتساقط بعدها لانى اسمع عن حوادث تساقط الشعر بعد الفرد عموما كثيييير ولكنى لم اسمع الصراحه عن من فردوا فى هذا المحل من يعرف شىء يفيدنى الله يكرمكم لاننى اريد فرده قبل زواجى لانى محرجه من خطيبى عندما يرى شعرى بعد زواجى مجعد بهذه الطريقه واريد ان اعرف ايضا اذا كان الفرد يحمى الشعر من اضرار كثرة عسيل الشعر بعد الزواج. ام لا

الردود
    76
    بصراحه كثير أنواع االفرد و اضرارها اتغطي على حسناتها
    فأنصحك تعتنيني ابشعرك-بالزيت-وخلطات الشعر المفيده-
    اتـــــــــمنى أكـــــــــــون افـــــــــــــــدتـــــــــــك

ليه يا حبيبي ما بيننا دايما سفر / ده البعد ذنب كبير لا يغتفر / ليه يا حبيبي ما بيننا دايما بحور / أعدي بحر ألاقي غيره اتحفر
    الردود
    13,055
    الكوافير المقصود
    هو ككوافير سحر
    انا اعرف ان الفرد مضر جدا للشعر على المدى البعيد وخصوصا ان انتى شعرك ضعيف اصلا
    يبقى غذيه كويس بحمامت كريم وزيوت واعمليه سيشوار وبس
    وكفايه كده عليعه
    لانك لما تيجي تفرديه بعد مده بسيطه تقريبا 3 شهور او 6 هتلاقي الجديد بتاع شعرك بدا يطلع
    وتبقى البدايات مجعده والاواخر مفروده ومنظرك منظر
    ولو جددتى الفرد عليه تانى مش بعيد تلاقي شعرك في ايدك
    ده رايي بلاش تعمليه
    تعالي معايا ركن العنايه بالشعر و شوفى اراء البنات يمكن تقتنعي براي منهم

اللهم احفظ زوجي وبناتي واحفظني من كل مكروه ومن عين كل حاسد ووسع رزقنا

الردود
    220
    انا عارفة الكوافير دة كويس مينفعش تفردي شعرك بدال خفيف خالتو فردة شعرها بس شعرها ثقيل جدا فلما وقع مش مشكله وكمان لو فرديه وبعد كدة بقيتى حامل هتصلعى صدقنىبجد والله

الردود
    55
    الف الف شكر على ردكم عليه بجد ارحتمونى لانى كنت متردده وتعبت من التفكير وانا الان اخدت قرار بعدم فرده وجزاكم الله خييييييير

انا ان قدر الاله مماتي لا تري الشرق يرفع الرأس بعدي
    الردود
    1,828
    هههههههههههههههههه انا عارفاه طبعا بس نصيحة مني لان في ناس اصدقائي كتير جربوه بس شعرهم خف ووقع غير ان الشعر الجديد بيطلع والقديم بيبقي مفرود والمنظر مش حلو انصحك بعدم فرده لان الفرد مش بيموت الشعراية بس لا ده بيحرق فروة الرأس اللي هي اساس الغذاء بتبقي عاملة زي الارض البور يعني بعد فترة شعرك مش هيطلع تااااااااااااااااااني ارجو ان تكوني تفهمتي وان اكون افادتك

الردود
    76
    فعلا الفرد يدمر الشعر ..مهما قالوا انه طبيعي وانه مايضر ووو .... ..الخ

الردود
    28
    بالفعل انا فردت شعري باعشاب وعدمه مع ان شعري ناعم بس طمعت والحين ندمانه يتساقط بشكل فضيع

الردود
    1
    السلام عليكم انا انصحك اختي في الله انك متعمليهواش لنه مضر جداااااااااااااااااااااا وبيوفع الشعر كمان استعمل احسن حممات كريم وزيوت لشعر احسن واهتمي بيه طبيعي احسن انا والله لسه عامله وبياظ خااااااااااااااااالص

الردود
    693
    انا كمان عملته بقالى15 يوم وشعرى بيوقع ومش عارفه اعمل ايه وانا اول مره اعمله وياريتنى ما عملته اصلا شعرى ناعم بس بيهيش وبعدين حتى بعد ما عملته محستش الا اول اسبوع بالفرد وبعدين حسيت انه عادى مش مفرود اوى

فياريت يا بنات الى فردت من قبل تقولى عملت ايه واستعملت ايه لسقوط الشعر ده والله خايفه انى اصلع فياريت يا بنات تفيدونى

وانصح كل بنت متعملوش وتهلك شعرها

مواضيع مشابهه

1. علاج الشعر من ناحية . التساقط . الفراغات . تكثيف الشعر .علاج الشيب . نمو الشعر بالصور
    بواسطة عبقرية 2 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 64
    اخر موضوع: 09-10-2010, 11:53 PM
  2. وصفة عجيييبة..خياااال..تطول الشعر،تكثف الشعر،تنعم الشعر،وتزيل القشرة..للكبار والصغار
    بواسطة لووولووو155 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 16
    اخر موضوع: 14-05-2008, 11:04 PM
  3. انواع الشعر شكل الشعر اضرار الشعر .... خليها كلها معي
    بواسطة احلى من بنوتة في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 21-02-2008, 08:10 AM
  4. الزئبق وخلطات الشعر وزيوت الشعر وكريمات الشعر
    بواسطة tattoos في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 37
    اخر موضوع: 25-09-2007, 11:01 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ