انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 11

الموضوع: شعرى ملك لكم اتصرفوا فيه

الردود
    169

شعرى ملك لكم اتصرفوا فيه

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    كيفكم بنات
    شوفوا انا خلاص خلصت وزهقت وطفشت انا خلصت امتحانات ونتيجتى ظهرت ونجحت والحمد لله دلوقتى بقى انا عاوزة حل لشعرى بصراحه انا ما بعتنى بيه ابدا ابدالانى ما بحبه عن جد انا شعرى كثيف جدا وكان طويل لكن قصيتة من حوالى شهر عشان الحر المهم بالرغم من تقله لكن هو مش ناعم شعرى جاف جدا جدا جدا وكمان فيه تقصيف ومجعد وحاسه انه زى ما يكون ميت وملمسه جاف اوى بحس انه زى القش فى ايدى يا بنات انا عاوزة واحده تكون عندها خبره فى المواضيع دى تقولى اعمل ايه وتتابعنى وبجد انا هسمع كلامها انا عندى استعداد اعمل اى حاجه عشان شعرى يبقى حلو ويطول تانى زى ما كان والمشكله انى فاضلى حوالى سنه وهتجوز وعاوزة اعالج شعرى قبلها وكمان انا محجبه وحاجه ان منطقة الجبهه عندى بقت كبيرة اوى الشعر بدأ يخف من الامام ومش عارفه اعمل ايه
    بنات بجد انا محتاجه ليكوا اوى عشان خاطرى بلاش تطنشونى تانى زى المرات اللى فاتت دلوقتى الموضوع بالنسبه ليا حياه او موت وحاسه انى مش بنت فى حاجه مهمة ناقصانى بجد ساعدونى

الردود
    169
    منتظره ردودكم

الردود
    169
    يا بنات بالله عليكم بلاش تنفضولى

الردود
    22
    انا قرات عن وصفه هنا فى المنتدى لتطويل الشعر وفى وصفات كتير بس اهمها هى الحلبه والتوم تجيبى زيت زتون وتسخنيه على الناروبعد شويه تحطى فيهالتوم المفروم والحلبه ويترك يوم كامل وبعدين تصفيه وتستخدميه وان شاء الله هيجيب نتيجه وممكن تجيبى زيت الاس وتدهنى شعرك بيه او عشبه الاس وتنقعيها فى ميه وتدهنى شعرك بميتها اربع مرات بالاسبوع ودى طريقه مضمونه وكمان ممكن تستخدمى النخاع من عند الجزار وتسيحيه فى شويه زيت زيتون وتدهنى بيه شعرك وتلفيه فى كيس بلاستك 8 ساعات مرة بالاسبوع وواظبى على حمامات الزيت وعشبه الاااااااااس والنخاع ودول اهم احسن طرق لتطويل الشعر ولو عايزاه ينعم هاتى بيضه وملعقتين زيت زتون وملعقه عسل ابيض وعلبه زبادى وحنا واخلطيهم كويس وسيبيهم ساعتين وبعدين حطيهم على شعرك ولفيه بكيس بلاستك وبعد ساعتين اغسلى شعرك كويسسسسسس وهتشوفى الفرق ان شاء الله شعرك يطول وتدعيلى اتجوز عبد الله وربنا ييسرلى جوازى اللهم امين

الردود
    169
    حبيبتى مولى مصر مشكوره على نصايحك يا غاليه وانشاء الله بجربها ويارب ييسر لك زواجك ويرزقكك الذريه الصالحه
    باقى العضوات وين انتوا

الردود
    22
    ميرسى يا قمر على دعوتك الجميله وان شاء الله شعرك يطول وينعم وتكونى اجمل البنات

الردود
    106
    حبيبتي حاولي لا تشدي شعرك لورالما تلبسي الحجاب وكمان اختاري حجابك من القطن لاني قرات الأقمشة اللي تصنع منها الحجاب الموضة الآن بتضعف الشعر من الأمام اللي هي البولستر والشيفون مش عارفة اللهجات بتختلف المهم الأقمشة هدي اللي تنزلق خصوصا ادا كنت بتلبسي الحجاب لفترات طويلة يعني ساعات افضل تاخديها من القطن وحاولي تقسمي شعري من الوسط او الجنب

الردود
    190
    انا زيك يااختي قلب خاشع وبصراحة مليت ابغى احس اني انثى وهذا الشعور ينعدم عندي بسبب شعري وتخيلي نه ابدا مايطول ابد ويتساااااااقط ... وانا الان دخلت عشان اخذ شيء مفيد ينفعني ونفسي بصراحة اكون في العيد مبسوطة يعني اذا لقيت شيء وعد اكتبه لك مااقدر ارسل لك رسالة خاصة لاني ماعندي هذي الخدمة.

الردود
    4,341
    اختي اعملي لك هذه الخلطه و هي:

عسل+ زيت زيتون

حطيهم على شعرك لمده ساعه و بعدين اغسلي سعرك وداومي عليها انشاء الله حتلاقي فرق

الردود
    22
    <P>حبيبتى قلب شجاع انتى مصريه صح ؟ اناكمان مصريه ولو عندك اى معلومه عن عطارين كويسين اوصفيلى مكانهم لان عندى نفس المشكله وبخاف تكون الاعشاب الى بجيبها دى مش اصليه</P>

مواضيع مشابهه

1. شعري جاف ومتقصف وانا تعبانه مرررررررررررررررررررره من شعري
    بواسطة رواسي1 في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 19-10-2008, 09:36 PM
  2. تقصف شعري سيجعلني اتخلص من شعري نهائيا
    بواسطة sad soull في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 04-08-2007, 01:53 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ