انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 9 الأولىالأولى 1234567 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 81

الموضوع: لا اريد السفر الي مدينتي كاني بموووت لو رحت وحضني فاضي من ضناي

الردود
    243
    أسأل الله العظيم رب العرش العظيم أن يرزقك وكل من تتمنى الذرية الصالحة المعافاة وأن يكون عاجلا غير آجل

الردود
    1,640
    حبيبتي اسال الله العظيم باسمه الاعظم رب العرش العظيم ان يرزقك الذرية الصالحة المعافاة من كل سوء وكل مرض نزلتي دموعي والله بس حبيت احكيلك انه انا عانيت بزواجي اشياااااااء كثيرة احسن ما احكيها ومن ضمنها الحمل حبيبتي الصدقة بنية الولد ولاقي وحده محتاجة جد او بضائقة مادية هي راح تدعيلك بدون ماتحكيلها انا عملت وقلتلها بنية الشفاء والله اني حملت بعدها لانها كانت مضطرة ودعتلي وهي غريبة عني والحجامة يا اختي انا الحمد لله بفضل الله حملت بعدها عطووول لاتستهيني فيها ابدا بس خلي ثقتك بالله لانه هو الرزاق ولانه رسول الله صلى الله عليه وسلم وصى فيها وادعي بالشفاء وقت الحجامة انا المراة الي عملتلي قالت اذكري الله وادعي بالشفاء والله يرزقك طولت عليكي بس بدي اريحك واطمن قلبك والله هو العاطي راح اقولك قصة كان فيه امراة ما يجيها ولاد كانت تذهب لسيدنا موسى عليه السلام وتطلب منه الدعاء لها بالولد فيدعي لها فيقول له الله لقد خلقتها عقيما وذهبت وعادت 3 مرات على سيدنا موسى وفي كل مرة نفس الجواب بعد فترة جاءت الى سيدنا موسى ومعها ولد سالها من هذا قالت له ابني فسال الله عزوجل قال له ياربي دعيتك فاجبتني بانك خلقتها عقيما قال له عز وجل يا موسى كل ماكنت تردها كانت تقول يا رحيم فرحمتي سبقت قدرتي. فيا حبيبتي الله ييسرلك انا كنت اعمل ورد قبل النوم ولما اصحى 100 مرة يا رحيم و 100 مرة استغفار و 100 مرة ربي لاتذكرني فردا وانت خير الوراثين والله انها رائعة والا ستغفار خليه دايما على لسانك بنية الولد لانه الله دلنا عليه ( استغفروا ربكم انه كان غفارا يرسل السماء عليكم مدرارا ويمددكم باموال وبنين ) طولت عليكي بس حبيت اريحك وخلي ثقتك بالله هو النافع ماحدا ينفعك بس فكري بهل الطريقة انه الله الرحيم انا كنت اقول للناس انه احنا ماجلين الخلفة وماعطي اسباب

الردود
    107
    والله يا اختي كانك تتكلمي بلساني نفس مشكلتي وحاسه بيكي كتير
    انا كمان قرب موعد نزولي لبلدي واحشتني ماما وبابا واخواتي
    ولكن مش حابه انزل عشان التعليقات خصوصا اهل زوجي انا مسلمتش من الكلام من اول الجواز عشان عمتو كانت عاوزه تجوزو بنتها
    اللي تجوزو معايا واللي بعدي اللي ولدة واللي حامل وانا الكل يسال في حاجه في الطريق حتى ماما البارح بتسالني تعبت من هدا السؤال
    والله مرات اقول في نفسي والله كان ارحم لي لو بقيت من غير
    جواز لكن الناس متخليش الواحد فحالو مش متزوجه يسالوكي امت نفرح بيكي
    لما تتزوجي يبتدو من الشهر الاول يلا حامل ولا لا
    لما تجيبي الولد الاول بعدها يسالو امت حتجيبي التاني
    سبحان الله وحده لاشريك له مبتخلصش الاساله
    اسال الله العظيم ان يصبرني واخواتي المحرومات ويفرحنا عاجلا غير آجل
    كل وقتي صار بكاء اللهم اشكو بتي وخزني اليك اللهم ازل همنا وغمنا
    اللهم نستغفرك ونتوب اليك من كل دنب عرفناه ومن كل دنب لم نعرفه
    لاحول لنا الا بك صبرنا على البلاء
    اللهم زين حضني وحضن اخواتي بالدرية الصالحه آميييييين آميييييين

الردود
    4,218
    يا حبيبتى انا فاهمه جداا كل اللى بتقوليه
    انا كمان تاخر حملى الحمد لله 3 سنوات وكنت تعبانه جداااااااااا بس ولامره بينت لاحد انى مضايقه
    وكل محد يسالنى اقوله ادعولى احنا الاتنين كوييسين جداا بس لسه ربنا مرزقناش
    ومع ان السبب من زوجى ولاحد عرف لغايه دلوقتى والحمد لله ربنا رزقنى وكل مافتكر اللى فات ابكى واحمد ربنا على نعمه العظيمه

حبيبتى ان شاء الله مشكلتك بسيطه انتى تابعى او اعملى عمليات للاخصاب المساعد وى التلقيح الصناعى او اطفال الانابيب وان شاء الله ربنا هيكرمك بالذريه الصالحه عاجلا ليس اجلا اللهم امييييييييين

ولغايه كرم ربنا مايجى بليييز خليكى قويه قدام كل الناس وخليكى متاكده انه مش شطاره منهم انهم عندهم اولاد دى اراده الله ويمكن ربنا بيحبك اكثر علشان كده ابتلاكى واعطاهم ليفتنهم باولادهم
    كمان ابكى فقط وانتى بتدعى ربنا بتذلل وفى اوقات الاستجابه واكثرى من الاستغفار وان شاء الله بتبشرينا قريب بحمللك ان شاء الله
    ربنا يرزقك ويرزقنا جميعا الذريه الصالحه كامه الخلق والخلقه اللهم اميييين

الردود
    638
    قرات اول صفحة واكملت يمكن بعدين بس تذكرت حالي

ربي يا عمري انتي يرزقك بالذرية الكاملة الصالحة يا رب برحمة منو
    وجيعا انا وانتو يا اخواتي كل متاخرة ومشتهية يا رحيم لاتؤخر رجاءنا وارحم ضعفنا وحاجتنا يالهي يا رب العرش الرحيم قولو امين وادعوي يا اخواتي بقيام الليل

يا رب كلنا يالله

وانا عفكرة كمان صارلي 5 سنين و3 شهور نفس القصة ومالي نفس انزل وحتى زوجي بيقلي ما الي نفس انزل
    وقبل رمضان شويت اطفال انابيب نجحت وراحو الاثنين وبعدها بشهر رفقات زوجي طلعو نسوانهم حوامل يا ويلي حسيت الدنيا ضاقت علي واللهييي يا رب
    وجعني راسي بس تذكرت الموقف الان
    اييه الحمد لله خلونا نستغفر ونصلي ونقوم الليل وكل يوم جمعة اخر ساعة من النهار والي هي ساعة قبل المغرب يقال انا اكثر ساعة يستجاب فيها بهاليوم
    وانتو انتهزا يوم الجمعة كلو عقد ما تقدرو
    الله يفرجها عليكم هالشهر ياااااارب وعلي بالذرية الكاملة الصالحة توائم يا رب طمعانين برحمتك

قولو اميييين مشان الله

الردود
    498
    اتاثرت كتييير بكلامك
    وبدعيلك من كل قلبى ربنا يرزقك الشهر ده
    وان شاء الله ترجعى من الاجازة وانت حامل
    انا وانت يا رب العالمين
    وربنا قادر على كل شئ
    واصبرى وربنا يكرمك

الردود
    136
    حبيبتى الدنيا مفيهاش راحه والناس بتحب تعلق ع الفاضى والمليان
    حاولى تكونى قويه وتذكرى ايجابيات الحالة اللى انتى فيها عندك فرصه طيبه مع زوجك تقربو من بعض لان بعد الاولاد باذن الله الفرصه بتقل عيشى حياتك وحاولى تتجاهلى كلام الناس صدقينى والله ما بيرحموا الناس
    طب تعرفى انا ليه حامله هم انزل بلدى ومتستغربيش؟
    انا الحمد لله ربنا اكرمنى بالذرية الصالحة وحامل بالطفل الثالث ومع ذلك لا اسلم من التعليقات السخيفه جدا جدا من اخوان زوجى واهله وحتى اهلى واصحابنا
    كفايه كده.. لازم تنظمو روحكم شويه..انتو بتستعبطو ...محدش يعمل اللى انتو بتعملوه ده...
    اوعى تكونى حامل تانى لا بقى حرام عليكى...وغيرها وغيرها
    تعرفى انى نزلت من سنتين فى فرح اختى وكان عندى ولدين صغار مجننينى كل الناس قاعده تتمصمص على وتتحسر والله يكون فى عونك ولسه صغيرين جبتيهم ورا بعض ليه وكمان تريقه للصبح على وزنى اللى زاد قال يعنى كنت نحيفه قبل الزواج والولاده
    كتر شيئ بيجننى وبيسود الدنيا فى عينى ان زوجى على الموجه مع كل دول بيتمسخر مع اللى يتمسخر ويشهد الناس على كانى بجيبهم لوحدى مع انه السبب فى انى مخدتش مانع حمل والسبب فى انى بجيب اولاد ورا بعض وكارهنى جدا بسبب وزنى اللى زاد جدا وبسبب تعبى وارهاقى ونومى الكتير طيب اعمل ايه ؟انا حامل .اموت روحى ولا الاولاد؟
    بجد نفسيتى تعبانه جدا مع انى بحب اولادى جدا وبشكر نعمة ربنا على فى كل وقت الا ان اللى حوالى واولهم زوجى محولين النعمه اللى انا فيها الى نقمه وكانه ذنب بعمله وهم بيحاسبونى عليه
    انا اسفه انى تعبتك بس انا حابه اقوللك ان بجد لازم نشيل الناس من دماغنا ونرضى بحالنا وربنا المستعان ربنا يفرج كربك يا حبيبتى ويفرح قلبك ويعوضك خير والله المستعان

الردود
    2,026
    التكريم
    • (القاب)
      • سيدة منظمة
      • سيدة واعية
      • بالعلم نرتقي
    (أوسمة)
    حبيبتى يارب يرزقك بالذرية الصالحة يااارب عاجلا غير آجل
    اكيد ربنا لة حكمة فى ان حملك يتأخر
    متيأسيش من رحمة ربنا
    انا والله حاسة بكل كلمة انتى بتقوليها وعارفة قد اية الكلام بيوجع
    بس عارفة ... والله الحمد لله مليون مرة ان حماتك واقفة فى صفك ... لأن حياتك كانت هتبقى مشكلة كبيرة جدا لو كانت حماتك مش معاكى
    ربنا يهديهالك يارب
    استغفرى ربنا واقرى سورة البقرة بنية الحمل كتير والله جابت معايا مفعول ومع بنات كتير هنا فى الركن
    وبالنسبة للناس قولى لهم ان الانجاب دة هبة من عند ربنا ... واحنا مش بنشترط علية سبحانة وتعالى يدينا الهبة دى امتى ..
    اللهم ارزق كل مشتهية للحمل عاجلا غير آجل ذرية صالحة

الردود
    13
    الله يرزقك وكلنا معاك
    والله نفس المشاعر ونفس الاحاسيس وكل اللي ذكرتيه من الهمووم
    بس نقول صبر جميل والله المستعان
    الله لايحرمنا ويرزقنا في القريب العاجل

الردود
    608
    الله ايسرلج امرج يارب يالغاليه

مواضيع مشابهه

1. اريد نصائح حول السفر إلى تايلتد مع الأطفال
    بواسطة خوخة خوخة في السياحة والسفر
    الردود: 10
    اخر موضوع: 25-10-2008, 12:39 AM
  2. اريد السفر للقاهرة برمضان فهل من مساعدة
    بواسطة يوري في السياحة والسفر
    الردود: 6
    اخر موضوع: 09-09-2008, 03:47 AM
  3. اريد مساعده من اجل السفر للسودان؟؟؟؟
    بواسطة jodya في السياحة والسفر
    الردود: 4
    اخر موضوع: 05-02-2008, 02:25 PM
  4. كاني ماعاملة شي
    بواسطة taraz في العناية بالشعر وتصفيفة - تسريحات, عروس, قصات, صبغة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 04-11-2006, 07:04 PM
  5. لو تكرمتوا اريد من يعلمني وضع الصورة في توقيعي من الصفر
    بواسطة البشرى في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 5
    اخر موضوع: 28-09-2004, 03:29 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ