انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 21 الأولىالأولى 123456713 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 204

الموضوع: سويتي عملية اطفال انابيب او حقن مجهري نجحت تعالي فرجي عن خواتك وهو صدقة لك**متميز**

الردود
    831
    حبيبتى زوجة ماهر وحشتينى جدا جدا أولا وثانيا جزاكى الله خيرا على الموضوع المفيد وجعله فى ميزان حسناتك
    1- هل العمليه نجحت من اول او ثاني او ثالث .. .. مره ؟؟من أول مره والحمدلله ومعايا علي وكرمه ست شهور
    2- الدكتور المعالج ؟؟دكتور اسماعيل أبو الفتوح...المركز الدولى لاطفال الانابيب
    3- نسبه الراحه اللي ارتحتيها بعد الرجيع ؟؟
    ارتحت فى المركز ساعه على ظهرى وبعد كده قعدت ثلاث أيام بتحرك حركه بسيطه فى البيت وباقى الاسبوعين حركه طبيبعه وحياتى العاديه مشيت بس برضه فى البيت

4- ايش النصايح اللي تقدميها لاخواتك المقبلات ؟؟
    الهدوء مطلوب مع ان الواحد غصب عنه بيقلق وعشان كده فترة الارجاع لازم يكون فيها شغل للوقت من قراءه أو ممارسة أى هوايه تانيه وأولا وأخيرا التوكل على الله
    5- السبب في نجاح العمليه ؟؟
    كرم وفضل من ربنا ونعمه من نعمه الى لا تعد ولا تحصى
    6- اي نصائح حابه تضيفيه تشعري ممكن تفيد اخواتك ؟؟؟

أهم حاجه بجد انك تحسنى الظن بالله والاكثار من الاستغفار والاخذ بالاسباب
    وحاجه مهمه من تجربتى الشخصيه لازم تكونى متأكده ان الوضع الى انتى فيه هوا الخير ليكى دلوقتى والحمل ان شاء الله هيحصل بس فى معاد ربنا كاتبه ففى خلال فترة الانتظار ديه لازم تعملى حاجه مفيده تحفظى قرآن تتعلمى رسم تتدرسي أى حاجه تشغل الوقت وتبعد التركيز فى الموضوع وفى نفس الوقت الحاجات ديه مش هتعرفى تعمليها لما ربنا يكتبلك الحمل والولاده,أنا ندمت جدا جدا انى ضيعت وقت فى مشاعر سلبيه والوقت ده كان ممكن أستغله فى مليون حاجه مش عارفه أعمل حاجه منها دلوقتى
    ربنا يرزق كل البنات هنا بالذريه الصالحه ويقر أعينهن

الردود
    632
    جزاكى الله خيرا على الموضوع
    وربنا يعطى الجميع الذرية الصالحة

تعقيب كتبت بواسطة يقيني بالله يقيني عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

طبعا الموضوع باين من عنوانه

تعرفون قد ايش هذه العمليه متعبه نفسياااااااااااوجسدياااااااااا ا وماديااااااااا ...

خـــــــواتــــــــــي::

اي وحده عملت هذه العمليه ونجحت معاها ..

قال صلى الله عليه وسلم ((من سئل عن علم فكتمه،الجم يوم القيامه بلجام من نار))رواه الترمذي

لاحظو نجحـــــت معاهاااا ..
    ((ما تيجي وحده وتقول انا عملت وعملت ومانجحت معاي لاااااااااااااااااااا ))

نريد ان نقوي حسن الظن بالله ....نجدد الامل بالله ........تعم الفائدة ..... ارجووووووووووووووووووووكن واحتسبوا الاجر عند الله وانت تدخلين السرور على خواتك المسلمات وهو من افضل الاعمال عند الله كما قال رسول الله
    قال صلى الله عليه وسلم: .« أحب الناس إلى الله أنفعهم للناس ، وأحب الأعمال إلى الله عز وجل سرور يدخله على مسلم ، أو يكشف عنه كربه أو يقضي عنه ديناً أو يطرد عنه جوعاً ، ولأن أمشي مع أخ في حاجه أحب إليَّ من أن أعتكف في هذا المسجد - مسجد المدينة - شهراً ومن كف غضبه ستر الله عورته ، ومن كتم غيظه ولو شاء أن يمضيه أمضاه ، ملأ الله قلبه رجاءً يوم القيامة ومن مشى مع أخيه في حاجة حتى تهيأ له أثبت الله قدمه يوم تزول الأقدام .. » صححه الألباني الأحاديث الصحيحة رقم (906).

الاسئـــــــــــــله :

1- هل العمليه نجحت من اول او ثاني او ثالث .. .. مره ؟؟
    الحمد لله من اول مرة بعد سنتان جواز
    وكرمنى ربنا بحبايبى عبدالله وعبدالرحمن سنتان و4 شهور
    2- الدكتور المعالج ؟؟
    د - محمد يحى مركز الخصزبة المتكامل
    اقل من ساعة بالمركز ورجعت للبيت ووالله كل بأمر الله خرجت بنفس اليوم اخر اليوم
    ومارست حياتى طبيعى جدا خاصة انى كنت باجازة بمصر وسط الاهل بس بحدود المعقول وتجنب الاجهاد الزائد

التوكل على الله
    واختيار مركز له سمعة طيبة
    والالتزام بتعليمات الدكتور المعالج

طبعا ارادة الله قبل كل شىء
    6- اي نصائح حابه تضيفيه تشعري ممكن تفيد خواتك ؟؟؟
    حسن الظن بالله والدعاء
    والهدوء وتملك الاعصاب حتى التحليل طبعا هو صعب بس على قد ما تقدروا

واللي تأييد الموضوع ومقبله على العمليه ترفع الموضوع عشان يستفيد اكبر عدد من العضوات والزوار .. وجزاكن الله كل خير وأسأل الله ان يبارك في اولادك

يارب ارزق الجميع الذرية الصالحة

الردود
    703
    السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    ربنا يكرمك ويكرم جميع الاخوات اللى داخلين على العملية بالذرية الصالحة
    يااااااااااااااااااااارب

انا الحمدلله عملتها وربنا رزقنى ببنتى
    العملية نجخت من اول مرة والحمدلله
    عملتها فى البحرين مركز البركه للخصوبة

الراحة بعد العملية ساعه فى المركز مثلا
    وبصراحة كنت بنزل مرتين فى لاسبوع اخد حقن التثبيت بس مكنتش بعمل حااااااااااجة تانى راااااااااااحة فى البيت متواصلة وقراءة قران وهدوووووووووووووووء اعصاااااااااااااااب وتفاؤل شديد وثقة بالله
    كنت بحسس نفسى انى حامل فعلا واحاول اتخيل جنينى
    شرب السوايل بكثرة والتزام تعليمات الدكتور طبعا

النصايح
    الاستغفاااااااااااااااااااااااار طبعا اولا واخيرا

وممارسة الرياضة قبل العمليه والالتزام بنظام اكل صحى عشان الجسم يكون مؤهل والبويضات اللى تخرج تكون كويسة
    وربنا يرزقنا جميعا الذرية الصالحة يااااااااااااااااارب

حاجة كمان ان عمليات الحقن المجهرى بقت منتشرة اوووووووووى وناجحة وسهلة
    وكل الناس بتعملها حتى لو مش بيقولو
    الحمدلله حالات النجاخ فيها بقت اكتر من الفشل
    فتفائلووووووووووووا واستعينو بالله

الردود
    703
    لولا جبيبتى انتى كاتبة فى التوقيع انك حااااااااااامل
    الف مبروووووووووووووووووووووووووووووك
    ربنا يكملك بخير ياااااااااااااااااارب
    ويرزقك ولد صالح

الردود
    1,586

flower2

أسأل الله العلي العظيم الرزااق الرحمن الرحيم
    الجبااار الكرررررررريم يرزقك يا رورو عن قريب
    بالحمل الثابت المعافى و كل البنات بحق لا إله إلا الله

وفكرررة فكرة الملف راائعة الله يبارك فيكي ويجعلها في ميزان حسناتك لما فيها من حسن ظن بالله لكل واحدة زي حالتناااا وتبشيربنا بأن فرررج الله قريب بس نصبرررررررررررررررررررررررررررر اللهم إربط على قلوبنا بالصبر و الرضا بقضائك يارب

طبعا أنااااااا زي ما إنت عارفة ما حكي هنفسي هههههه
    بس حبيت أشاارك وأشكرك على طرح الموضوع الأكثر من رائع
    ربي يفرج همك وغمك حبيبتي وهمناا أجميعن ويقر أعيناا بأحلى بيبي سليم معافى يااارب الأدن هلأ بيأدن الفجر )) بحق لا إله الله
    ربي لا تدع مريضا إلا شفيته ولا أسير إلا فككت أسره ولا مظلوم إلا نصرته ولا مجاهدا في سبيلك إلا نصرته ولا مكروب إلا نفست كربته ولا عقيــــــــــــــــــــــــــــم أو عاقر إلا رزقته أو رزقتها ولا طالب علم إلا وفقته
    برحمتك يا أرحم الأرحمين

أوراق خضراء ،، حبيبتي أنا كنت بقرألك في الملفات السااابقة من سنة أو إتنين والحمد لله الله أكبر ربنا رزقك ربي يفرح قلبك فيهم و يجعلهم خلف صالح سليم معاااااافى وممن يدعولك بالمغفرة بعد عمر طووويل يارب وألف مبروووك مرة تانية على بيبهاتك وياريت ما تحرمينا من زيارتك في ملفنا لو كلمة تشجيع لكل اللي كانوا في يوم من أيام زيك بينظروا رحمة رب العبااااد وإلك الثواب بإذن الله في مواساتك ولو بكلمة

دكتور لولا ////////////مم حبيتبي أنا كنت بتابعلك زمان و الله أكبر الحمد لله ربنا يبارك لك في بنتك ويثبت حملك بحق لا إله إلا الله
    وربنااااا كريم الحمد لله رب العرش العظيم الرزاااق
    آخر مرة عدل بواسطة رحــيق الأزهـار : 07-10-2010 في 05:08 AM

الردود
    1,995
    لولا ماشاء الله الف مبروك الحمل ربنا يكملك على خير و يرزقك الولد الصالح يارب

الردود
    130
    جزاكم الله خيرا
    آخر مرة عدل بواسطة لولايا المصرية : 07-10-2010 في 12:05 PM

الردود
    635
    تعقيب كتبت بواسطة يقيني بالله يقيني عرض الرد
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

طبعا الموضوع باين من عنوانه

تعرفون قد ايش هذه العمليه متعبه نفسياااااااااااوجسدياااااااااا ا وماديااااااااا ...

خـــــــواتــــــــــي::

اي وحده عملت هذه العمليه ونجحت معاها ..

قال صلى الله عليه وسلم ((من سئل عن علم فكتمه،الجم يوم القيامه بلجام من نار))رواه الترمذي

لاحظو نجحـــــت معاهاااا ..
    ((ما تيجي وحده وتقول انا عملت وعملت ومانجحت معاي لاااااااااااااااااااا ))

نريد ان نقوي حسن الظن بالله ....نجدد الامل بالله ........تعم الفائدة ..... ارجووووووووووووووووووووكن واحتسبوا الاجر عند الله وانت تدخلين السرور على خواتك المسلمات وهو من افضل الاعمال عند الله كما قال رسول الله
    قال صلى الله عليه وسلم: .« أحب الناس إلى الله أنفعهم للناس ، وأحب الأعمال إلى الله عز وجل سرور يدخله على مسلم ، أو يكشف عنه كربه أو يقضي عنه ديناً أو يطرد عنه جوعاً ، ولأن أمشي مع أخ في حاجه أحب إليَّ من أن أعتكف في هذا المسجد - مسجد المدينة - شهراً ومن كف غضبه ستر الله عورته ، ومن كتم غيظه ولو شاء أن يمضيه أمضاه ، ملأ الله قلبه رجاءً يوم القيامة ومن مشى مع أخيه في حاجة حتى تهيأ له أثبت الله قدمه يوم تزول الأقدام .. » صححه الألباني الأحاديث الصحيحة رقم (906).

الاسئـــــــــــــله :

1- هل العمليه نجحت من اول او ثاني او ثالث .. .. مره ؟؟
    الحمد للة من اول مرة وانا حامل فى توام فى الشهر التانى يارب عقبال كل البنات عاجلا غير اجل
    2- الدكتور المعالج ؟؟
    مركز ادم الدولى بالمهندسين
    ارتحت فى المركز لتانى يوم العملية و فى البيت حوالى 5 ايام و بعد كدة عادى بس مخرجتش الا يوم التحليل
    اولا انهم يرضوا بنصيبهم و يحمد ربنا على اى حاجة
    ثانيا فترة التنشيط يهتموا بصحتهم و بالراحة لان دة بياثر على جودة البويضات و يبعدوا تماما عن المشروبات الغازية
    ارادة اللة
    6- اي نصائح حابه تضيفيه تشعري ممكن تفيد خواتك ؟؟؟
    محدش هياخد غير نصيبة اللى ربنا كتبة عليهم بالدعاء

واللي تأييد الموضوع ومقبله على العمليه ترفع الموضوع عشان يستفيد اكبر عدد من العضوات والزوار .. وجزاكن الله كل خير وأسأل الله ان يبارك في اولادك
    الموضوع جميل جدا جزاكى اللة خيرا و جعلة فى ميزان حسناتك انا قبل ما ابتدى العملية كنت بدور على موضوع زى دة
    بس اية رايك لو كل واحدة كتبت مشكلتها بشكل مبسط اعتقد انها هتفيد المقبلين على العملية جدا
    انا كنت بدور على حد عندة نفس مشكلتى و العملية نجحت معاة كل و احدة بتبقى فاكرة ان مشكلتها اصعب مشكلة و انها ملهاش حل

الردود
    4,218
    تعقيب كتبت بواسطة ام توتة 2008 عرض الرد
    لولا جبيبتى انتى كاتبة فى التوقيع انك حااااااااااامل
    الف مبروووووووووووووووووووووووووووووك
    ربنا يكملك بخير ياااااااااااااااااارب
    ويرزقك ولد صالح
    ازيك يا ام توته وحشانى جداااااااااا
    الله يبارك فيكى يا جميل وياررب يارب يارب عقباللك عاجلا ليس اجلا ان شاء الله
    بوسيلى توته كتييييييييير وياريت اشوفك على الماسنجر ان شاء الله

الردود
    4,218
    تعقيب كتبت بواسطة رحــيق الأزهـار عرض الرد
    أسأل الله العلي العظيم الرزااق الرحمن الرحيم
    الجبااار الكرررررررريم يرزقك يا رورو عن قريب
    بالحمل الثابت المعافى و كل البنات بحق لا إله إلا الله

وفكرررة فكرة الملف راائعة الله يبارك فيكي ويجعلها في ميزان حسناتك لما فيها من حسن ظن بالله لكل واحدة زي حالتناااا وتبشيربنا بأن فرررج الله قريب بس نصبرررررررررررررررررررررررررررر اللهم إربط على قلوبنا بالصبر و الرضا بقضائك يارب

طبعا أنااااااا زي ما إنت عارفة ما حكي هنفسي هههههه
    بس حبيت أشاارك وأشكرك على طرح الموضوع الأكثر من رائع
    ربي يفرج همك وغمك حبيبتي وهمناا أجميعن ويقر أعيناا بأحلى بيبي سليم معافى يااارب الأدن هلأ بيأدن الفجر )) بحق لا إله الله
    ربي لا تدع مريضا إلا شفيته ولا أسير إلا فككت أسره ولا مظلوم إلا نصرته ولا مجاهدا في سبيلك إلا نصرته ولا مكروب إلا نفست كربته ولا عقيــــــــــــــــــــــــــــم أو عاقر إلا رزقته أو رزقتها ولا طالب علم إلا وفقته
    برحمتك يا أرحم الأرحمين

أوراق خضراء ،، حبيبتي أنا كنت بقرألك في الملفات السااابقة من سنة أو إتنين والحمد لله الله أكبر ربنا رزقك ربي يفرح قلبك فيهم و يجعلهم خلف صالح سليم معاااااافى وممن يدعولك بالمغفرة بعد عمر طووويل يارب وألف مبروووك مرة تانية على بيبهاتك وياريت ما تحرمينا من زيارتك في ملفنا لو كلمة تشجيع لكل اللي كانوا في يوم من أيام زيك بينظروا رحمة رب العبااااد وإلك الثواب بإذن الله في مواساتك ولو بكلمة

دكتور لولا ////////////مم حبيتبي أنا كنت بتابعلك زمان و الله أكبر الحمد لله ربنا يبارك لك في بنتك ويثبت حملك بحق لا إله إلا الله
    وربنااااا كريم الحمد لله رب العرش العظيم الرزاااق
    حبيبتى انا كمان والله اعلم متابعكم ودائما بادخل الملف وادعى لكم جميعا لانى ولكنى لا اشارك لانى لا اعرف احد الان فى الملف ولم اتوقع ان احد فاكرنى
    جزاكى الله كل خير على هذه الدعوه الصادقه وان شاء الله لكى بالمثل ان شاء الله
    ربنا يرزقك ويقر عينك بالذريه الصالحه كامله الخلق والخلقه اللهم اميييييييييييين

ونعمه بالله الله كريم كريم قادر على كل شىء

مواضيع مشابهه

1. هل نجحت معك عملية اطفال الانابيب ؟؟؟ ادخلي واعطينا امل
    بواسطة الام الحالمة في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 18
    اخر موضوع: 11-02-2010, 05:38 PM
  2. @؟؟؟@ اعمل عملية اطفال انابيب والا اتركها على الله @؟؟؟@
    بواسطة neveen323 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 20
    اخر موضوع: 01-01-2010, 04:36 PM
  3. مين عمل اطفال انابيب
    بواسطة أيام زمان في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 29-08-2009, 09:58 AM
  4. عملت عملية فتح انبوب وطلبوا مني عمل اطفال انابيب .
    بواسطة um-osama في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 15
    اخر موضوع: 22-03-2009, 07:39 PM
  5. نصايحكم لاتبخلون علي بها لاني بسوي عملية اطفال انابيب
    بواسطة الروووح في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 14
    اخر موضوع: 14-03-2005, 11:43 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ