انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 9 الأولىالأولى 1234567 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 82

الموضوع: محتاجه مساعدتكم يا بنات جميعا

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة مرات جوزها عرض الرد
    شيمو انتى وحشانى يا بنتى جدا وربنا العالم انتى دايما فى بالى وبدعيلك وانا على ثقه ان ربى سيستجيب لدعائى ولدعائنا جميعا ربى يشفيكى ويرزقك الذريه الصالحه هو انت مش المفروض دلؤتى تعرفى اذا كان المرض فى حاله نشطه ولا فى حاله خمول لان انا الى اعرفه لما قريت فى النت ان ممكن الواحده تحمل عادى لما يكون المرض فى حاله خمول انتى قليلى اليومين دول حاسه بايه الله يعفو عنك ويعفو عن جميع خلق الله
    وانتى والله على بالى كتير ووحشانى جدا وبرتاح قوى لما بلاقى كلام ومداخله منك
    حبيبتى اخر تحليل عملته الحمد لله مفيش نشاط للمرض وده كان من كذا شهر لكن الدكتور بيقول ان السبب الدوا مش المرض
    لان كل اللى المرض يعمله هو الاجهاض وانا مش عارفه حاجه

الردود
    7,474
    تعقيب كتبت بواسطة شيمه الحب عرض الرد
    بحاول اهديها بس بفشل
    إنشاء الله ربي حيوقف معاكي ورضا الوالدين إنتي روحي غيري جو إنتي وجوزك وإنشاء الله ترتاح نفسيتكم إنتو الإتنين حاسة إنو عليكي ضغوط نفسية قوية إنشاء الله ينزاح عنك الهم

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة doaa hamdy عرض الرد
    حبيبتي معنديش فكره
    ربنا يرزقك من فضله ويفرحك بالذريه الصالحه عاجلا لا اجلا
    ان شاء الله

دعاء ربنا يخليكى ويتمملك على خير
    اشكرك على الدعاء وربنا يرزقك بالمثل

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة maya2009 عرض الرد
    حاولي تشربي عشبه البردقوش او المردقوش كتي منيحه وبتنتظم الهرمونات الي ف الدم وبتمنى تنسي موضوع الحمل قد مافيكي وشوفي دكتور تاني بلكن قدر يعطيكي مشوره تانيه والله يرزقك عن قريب يارب

مايا اشكرك على المداخله
    البردقوش سمعت انه له ايام معينه ولا يؤخذ ايام التبويض مش عارفه ده صح ولا ايه
    لو عندك معلومه عرفينى

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة angelena عرض الرد
    مشمش انا بدأت اخد الدواء من شهر مارس 2007 و بعد 7 شهور كتبت كتابي .. يعني كنت لسه معديتش سنه عالدوا .. والدكتور قاللي لازم عالقليله تعدي سنتين .. المهم قلتله لو عايزه احمل .. اعمل ايه ؟؟ قللي حوقفلك الدواء و اعطيكي دواء تاني نفس مفعوله بس أأمن عالحمل ..
    ياربي نسيت اسمه ... راح احاول افتكره و اقلك اسمه .. .. المهم انه ممكن توقفي الدواء وتاخدي اخف منه .. بس المهم انك تخففيه قبل بفتره كويسه متقلش عن 6 شهور ( ده طبعا اذا كنتي بتاخدي الادويه القديمه للذئبه الحمراء ) اما اذا بتاخدي مايفورتك .. بيكفيكي شهرين .. عشان انا متأكده ان هو اللي قتل جنيني المره الماضيه .. لاني حملت بالغلط و لسه مكنتش موقفه الدواء الا من 5 او 6 اسابيع .. اذا الحمل مشي معي هالمره .. معنها بيكون الدواء هو السبب الرئيسي للمره الماضيه .. انا موقفه الدواء من رمضان الماضي .. المفروض جسمي مافيه اي اثر للدواء ..

اسألي دكتورك عن ادويه تانيه .. بدل اللي بتاخديه دلوقتي .. و انا راح احاول اعصر دماغي و افتكر اسم الدوا عشان تسألي دكتورك ..
    سلام يا جميل ..

انجلينا ربنا يتمملك حملك على خير ويكتبلك السلامه وبولد سليم معافى باذن الله
    للاسف الدكتور قالى انى مقدرش اغير الدوا ده ابدا وكمان قال ان فى ناس بتحمل معاه عادى لكن دكتور النسا بينفى ده تماما

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة مرات جوزها عرض الرد
    انجيلينا ممكن اسالك انتى عرفتى منين ان عندك الذئبه الحمرا دى

المرض له اسباب كتير مش شرط بس اللى مكتوبه على النت
    هو مرض عشوائى ويختلف من شخص للاخر ومن جسد للاخر ويختلف تاثيره باختلاف درجه نشاطه

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة angelena عرض الرد
    حبيبتي بعتلك الجواب عالخاص ..

هو طبعا فحص المناعه اهم حاجه ... DNA, ANTI NUCLEAR FACTOR,ANA,PROTEIN UREAE , CREATININE CLEARANCE >> UREA,, KIDNEY PROFILE
    يعني فحوصات الكلى و البروتين بالبول و اليوريا و الكرياتينين كانوا عاليين..( الكلى خربت ) و المناعه موجبه .. يعني في لخبطه بجسمك و مناعته .. عشان كدة لازم تاخدي ادويه مثبطه للمناعه ..و اللي هي كانت زمان السيليسبت .. اما دلوقتي في دوا تاني اثاره اخف هو المايفورتك MYFORTIC >> و طبعا الفحص الاكيد هو اخد عينه من الكليه و فحصها .. بيبان كل حاجه ..

معاكى حق لكن دى مش الادويه اللى باخدها خالص خالص
    انا حاليا باخد الكوتيزون والازاثيبورين ( الايموران )
    قبل كده كان بيضاف عليهم الكالسيوم والحديد والحاجات دى انما للمرض النوعين دول بس وساعات دوا للضغط او البروتين زى الكابوترين او الكابيتون لا اتذكر

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة mommy عرض الرد
    الله يرزقك الذرية الصالحة قريبا انتي وكل مشتهي يا رب

اتلله يكرمك ويرزقك ما تتمنين

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة شوشو بيبو عرض الرد
    اناسمعت بس بصراحة مجربتش ان حبوب اللقاح نبات يعمل على تنشيط التبويض وكمان عسل النحل غذاء الملكات دة جميل جدا من دكتور على قناة للصحة بس حبوب اللقاح تاخديهالمدة 21يوم بس الغذاء الملكات تاخديه مستمر وربنا يكرمك باذن الله

مشكوره حبيبتى ايه هى حبوب اللقاح وهل موجوده فى مصر ولا لا
    ربنا يخليكى حبيبتى

الردود
    4,070
    تعقيب كتبت بواسطة still_here عرض الرد
    ..أنا رأيي تروحي لدكتور تاني يكون ثقه وعلي علم وخبره وتخدي رأيه وشوفي هيقول نفس الكلام ولا أيه...أما بالنسبه للمنشطات الطبيعيه موجوده..لكن الفكره هل أن التنشيط فحد ذاته غلط فحالتك ؟؟؟ولا وسيله التنشيط نفسها ؟؟
    لأن لو لاتنشيط أصلا غلط عليكي يبقي المنشط الطبيعي زي الأدويه..أما لو وسيله التنشيط فعندك عصير الأناناس والجنزبيل من محفزات التبويض ..أما البردقوش فبيوازن الهرمونات وينظمها..وربنا يعافيكي يارب ويرزقك ويرزقني بالذريه الصالحه ويسمعنا عنك كل خير يارب..

نورهان اخبارك ايه الاول وعامله ايه
    ربنا يقويك ويرزقك الذريه الصالحه باذن الله
    للاسف معرفش دكتور معين اروح له معرفش اى حد ممكن يفهم ولا لا الدكتور مش بيقول وكلامهم متناقض

مواضيع مشابهه

1. بنات ....والله محتاجه مساعدتكم ....!!!!
    بواسطة نافورة جده في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 10
    اخر موضوع: 04-04-2011, 01:03 AM
  2. يا بنات محتاجه مساعدتكم فى الطاقيه دى
    بواسطة engmarwa2005 في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 12
    اخر موضوع: 17-07-2009, 08:59 AM
  3. بنات جده محتاجه مساعدتكم...!
    بواسطة ليناار في العناية بالجسم والبشرة والمكياج والعطورات
    الردود: 4
    اخر موضوع: 25-04-2008, 08:55 PM
  4. يا بنات مصر محتاجه مساعدتكم
    بواسطة قمرين في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 9
    اخر موضوع: 19-08-2006, 04:17 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ