انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 11

الموضوع: استفسار عن الأردن ومصر

الردود
    89

استفسار عن الأردن ومصر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كيفكم ياحلوين ان شاء الله بخير
    مبروك للحوامل وعقبال البقية ان شاء الله ربي يرزقنا بالذرية الصالحة عاجلا غير آجل يارب العالمين

ممكن لو سمحتي يا مشرفة الركن ما تنقلين موضوعي لأي ملف لأني محتاجه تفاعل البنات كلهم معايا

معليش طولت عليكم بس لأني من زمان مادخلت المنتدى على العموم يمكن تتذكرو اني ابغى اسوي تلقيح مجهري بس لأنة المادة مو كثير قررنا انا وزوجي نسويها في مستشفى حكومي وللأسف مواعيد كثير على الفاضي مو راضين باعتبار انه سار حمل طبيعي والعمر صغير لكن خلاص انا ما عاد فيني صبر كل يوم انحرق من تعليقات الناس وبعد مشاورات عديدة قررنا نسويها في خاص وطبعا عندنا في السعودية التكاليف غالية كثير يعني تقريبا 20000 ؟؟؟؟؟؟
    فكرنا نسويها خارج السعودية في الأردن أو مصر
    بس ماعندنا فكرة عن الدكاترة واسعار العمليات والأدوية وكمان السكن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اتمنى من البنات يساعدوني بكل اللي يقدرو علية من معلومات وياريت بسرعه لأنه ناوين نسافر نهاية الشهر ان شاء الله

الردود
    8,842
    الله يرزقك الذرية الصالحة يارب
    انا من الاردن وعملت عمليتي عند الدكتور نعيم أبو شيخة بمستشفى الاسراء وبصراحة الدكتور شاطر كتير وبيعطي تفائل لكل وحدة بتعمل عندو
    وبالنسبة للسعر كلفتنا 1850 دينار يعني بالدولار تقريبا 2700 دولار
    اما السكن والله ما عندي فكرة بالزبط
    بس اللي بعرفو انو في كتير شقق مفروشة بنفس المنظقة وسهل كتير تستدلي عليها
    واي سؤال انا جاهزة

حبيبي احمد الله يرحمك يا روح ماما

الردود
    6,437
    التكريم
    (أوسمة)
    ربنا يكرمك ان شاء الله اللى اعرفه ان مصر من ارخص البلاد فى موضوع الاخصاب الصناعى...وانا من مصر وفى مستشفيات كتيره فى مصر باذن الله نسب نجاح العمليات فيها عاليه...منهم مركز ابو الغار ومستشفى القاهره الدولى لاطفال الانابيب...وغيره.....ان شاء الله ربنا يكرمك بحمل سليم معافى

الردود
    1,319
    ربنا معاكي يكرمك ان شاء الله بالذريه الصالحه
    انا من مصر في مستشفيات كتير جدا و مراكز موجوده
    يعني في مستشفي الحسيني الجامعي اسمع انه تقريبا بس بتدفعي تمن الادويه فقط والله اعلم
    بس معرفش لغير المصريبن ايه
    و كمان مستشفي ابو الغار انا عملت عندهم و التكاليف 10000 جنيه مصري
    ربنا يرزقك قريبا ان شاء الله

الردود
    89
    تعقيب كتبت بواسطة ام حمودي وأيوتي عرض الرد
    الله يرزقك الذرية الصالحة يارب
    انا من الاردن وعملت عمليتي عند الدكتور نعيم أبو شيخة بمستشفى الاسراء وبصراحة الدكتور شاطر كتير وبيعطي تفائل لكل وحدة بتعمل عندو
    وبالنسبة للسعر كلفتنا 1850 دينار يعني بالدولار تقريبا 2700 دولار
    اما السكن والله ما عندي فكرة بالزبط
    بس اللي بعرفو انو في كتير شقق مفروشة بنفس المنظقة وسهل كتير تستدلي عليها
    واي سؤال انا جاهزة

مشكورة يا قلبي وجزاكي الله خير وان شاء الله لما استقر حتواصل معاكي واخد منك المعلومات بالتفصيل

الردود
    89
    تعقيب كتبت بواسطة مرات جوزها عرض الرد
    ربنا يكرمك ان شاء الله اللى اعرفه ان مصر من ارخص البلاد فى موضوع الاخصاب الصناعى...وانا من مصر وفى مستشفيات كتيره فى مصر باذن الله نسب نجاح العمليات فيها عاليه...منهم مركز ابو الغار ومستشفى القاهره الدولى لاطفال الانابيب...وغيره.....ان شاء الله ربنا يكرمك بحمل سليم معافى

يعطيكي العافية بصراحه زوجي يبغى مصر عشان عندو معارف فيها وقالولة انها ارخص يعني نقدر لاقدر الله اذا مانجحت اول محاولة نعيدها ان شاء الله بس انا محتارة وابغى اجمع معلومات كافية عشان اقرر باقتناع

الردود
    89
    تعقيب كتبت بواسطة mayooya عرض الرد
    ربنا معاكي يكرمك ان شاء الله بالذريه الصالحه
    انا من مصر في مستشفيات كتير جدا و مراكز موجوده
    يعني في مستشفي الحسيني الجامعي اسمع انه تقريبا بس بتدفعي تمن الادويه فقط والله اعلم
    بس معرفش لغير المصريبن ايه
    و كمان مستشفي ابو الغار انا عملت عندهم و التكاليف 10000 جنيه مصري
    ربنا يرزقك قريبا ان شاء الله

تسلمي يا عمري وان شاء الله ربي يفرحنا جميعا بالحمل السليم المعافى عاجلا غير آجل يارب العالمين

الردود
    345
    السلام عليكم
    رزقك الله اختي الحبيبة بالذرية الصالحة الطيبة ...

ان قررتي ان تقومي بالعملية في مصر فأنصحك بمركز فارس ان اردتي العنوان تفصيلا اعطيه لك

سياسة المركز ان الدواء تكلفته من 2000 الى 3000 جنيه والمركز بياخد 8000 ان كان اول مره تعملي حقن مجهري بحياتك اما لو عملتيها قبل كده فتدفعي 6000 جنيه ...
    بيتبعوا في الغالب البرتوكول القصير يعني العلاج بيبدأ من اول يوم بالدوره وبينتهي بعد حوالي 15 يوم بارجاع الاجنة.

نظامهم مريح وبيسعوا انهم يجمدوا اكبر عدد من الاجنة علشان يزيدوا الفرص باذن الله تعالى

والله يا اختي اكثر المراكز اللي ارتحت معاها وانا جربت مركز ابو الغار مع الدكتور محمد ابو الغار والدكتور جمال سرور وجربت مراكز اخرى كثيرة زي حورس وغيره.

نصحتي ان قررتي توكلي على الله بهذا المركز

الردود
    45
    الله يوفقك يادلوعه وان شاء الله ما بتكوني موجوعه انا بعرف دكتور شاطر في الاردن صاحبتي عملت عنده والله رزقها ببنت وبعدين مره تانيه بتوأم بعد انتظار دام 11 سنه بس اكيد هادا من باب التفاؤل لانو كل شي من عند رب العالمين
    الدكتور سامي النتشه في المستشفى الاسلامي تكلفة العمليه مع الادوية التي قبلها وبعدها تصل الى 2500 دولار تقريبا واي معلومه انا جاهزه ان شاء الله

الردود
    1,922
    اختي الله يرزقك بالذرية
    بعر الدكتور زيد الكيلاني في الاردن
    و هو اول من ادخل طفل الانابيب للشرق الاوسط
    معروف جدا و عنده مستشفى فرح
    عنده موقع ع النت بامكانك تدخلي عليه و بتلاقي كل شي بدك تسألي عنه

مواضيع مشابهه

1. استفسار المرجو الاجابة منكم يا اخوات و شكرا
    بواسطة nadouda2010 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 8
    اخر موضوع: 04-09-2010, 08:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ