انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 13 من 38 الأولىالأولى ... 39101112131415161723 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 121 الى 130 من 376

الموضوع: @@ تجمع للغاليات منتظرات الحمل @@

الردود
    3,069
    رغد وحشتيني انت فين و عاملة ايه؟

الردود
    3,069
    تعقيب كتبت بواسطة dodorere عرض الرد
    http://www.ticker.7910.org/eng

ده الموقع تتدخلى عليه وتختارى بدل كلمه all كلمه تختارىwedding وتتدوسى على كلمه filter

تختارى الشريط اللى يعجبك

وبعدها هتلاقى تحت مربعات مكتوب جنبها time اكتبي جنبها تاريخ جوازك

وهتلاقى enter message: اكتبي فيها اى كلمه انتى عايزاها

وبعدها هتلاقى تحتها كلمه after او till اختارى after

وبعدها دوسي على creata my ticker

هايطلعلك تحت مربعين فيه لينك خدى اول لينك وحطيه فى التوقيع

يااااااارب اكون قدرت اوصلكم الفكره وبجد اسفه ان معرفتش اعملكم الشريط

مشكورة انا كمان عملته شرحك كثير سهل شكرا يا عسل

الردود
    665
    تعقيب كتبت بواسطة dr_emy عرض الرد
    حبيبتي روبي معلش ربنا معاكي وما تقلقيش خالص انا من كام شهر كده عملت عملية ازالة الكيس واشعة صبغه واستئصال ورم ليفي وبعد ده كله كان في قرحه في عنق الرحم كويتها والحمد لله اخر مره كشفت كنت تمام والان منتظره فرج ربنا فما تقلقيش خالص وربنا يسهل وانا حالاتي دي كلها كانت صعبه متجيش بالادويه فكانت الدكتوره تضطر للعمليات والكي والحلول اللي من الاخر لكن انتي ان شاء الله تيجي بالعلاج بس عايزة اقولك شوية حاجات حاولي تعالجي الحاجات دي كلها قبل ما تفكري في الحمل لانها ممكن تتعبك في الحمل و ممكن لا قدر الله الكيس ما يصغرش ويحصل حمل عليه ويضطروا يعملولك عمليه اثناء الحمل بعد الشهر التالت لو عدتيه على خير ولو اتاخرتي وماتعملتش ما ينفعش تعمليها بعد الخامس وتضطري تتحملي الالم والحمل يظل مهدد فعلى ايه ده كله فلعل تاخير الحمل ليكي دلوقتي رحمه من ربنا ونعمه احنا غافلين عنها وربنا يقدرلك اللي فيه الخير يا رب ويرضيك ويتم نعمته عليكي ويمتعك بالذريه الصالحه
    الحاجه التانيه لو اضطريتي تعملي كي للقرحه ( ويارب ماتضطريش وتتعالج بالادويه) اتاكدي ان الكي بالتبريد لان كي الحراره ممكن يعمل تليفات في عنق الرحم وعموما هو بقى نادرا ما حد بيستخدمه بس احسن تتاكدي وهو مابيوجعش بس ممكن تحسي بمغص زي مغص الدوره وبيقعد بعدها شويه نص ساعه مثلا بس مش بيعطلك عن حياتك عادي زي الدوره وكمان اعملي حسابك تاخدي معاكي الويز وتحطيها في ساعتها لان بينزل عليكي ميه كتير قوي وبتقعد بتاع اسبوعين كده وطبعا مع الامتناع عن الجماع طول فترة العلاج سواء بالكي ولا من غيره وربنا يعافيكي يا رب وبما انها اتكررت عندك انصحك بالكي
    ايمي حبيبتي ياااااااااااارب يكرمك ويطمنك زي ما طمنتيني ويارب يقر عينك بالذرية الصالحة عاجلا غير اجلا
    بصي يا جميل انا الدكتورة ادتني علاج وقالتلي ممكن يبقي فيه جماع عادي مع العلاج لاني في فترة التبويض وهي ادتني لبوس كنت بخده لما كنت حامل هو مش بياثر علي الحمل او علي الحيوانات المنوية وبعدين هي قالتلي ان القرحة بسيطة وما اخفش منها
    وعلي فكرة رغم اني عندي الكيس ده وعندي القرحة لكن انا املي في ربنا كبيييييييييييييييييير والحمد لله
    بس ان بثول لنفسي كده علشان ما احوطش الموضوع في دماغي كتير ولو جت البريوت ما ازعلش
    فهمتي انا بقصد ايه يا ايمي؟
    ويارب قريب نفرح بخبر الحمل بتاعك يا ايمي وربنا معاكي
    ربي لا تذرنا فردا وانت خير الوارثين

الردود
    3,069

الردود
    665
    تعقيب كتبت بواسطة عندى ثقه فيك عرض الرد
    السلام عليكم يا احلى اخوات ,

انا اول مره ادخل موضوعكم النهارده , و نفسي تقبلونى معاكم لانى حبتكم فى الله ,

كل سنه و انتم طيبين و يااااا رب يرزقنا جميعا بالذريه الصالحه عاجلا غير آجلا باذن الله

انا السبب الرئيسي فى تأخر الحمل عندى زياده الوزن نتيجه لغبطه الهرمونات

يا ريت لو حد منكم بيعانى من نفس المشكله يشاركنى فى موضوعى علشان انا محتاجه حد يحمسنى علشان اخس لانى محبطه جدا جدا

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=587886

الف مبرووووووووووووووك لكل الاخوات اللى ربنا من عليهم بالحمل و ربنا يثبت حملهم باذن الله و يتملهم على خير ياااااا رب و يفرح قلب كل مشتاق للذريه الصالحه
    حبيبتي اهلا بيكي معانا نورتينا ويارب قريب نفرح بيكي وبخبر حملك
    انا زيك بالظبط كل ما اروح لدكتور يقولي خسي خسي بس بصراحة انا تعبت من الكلمة ديه وكتير بشوف اطخن مني وبيحملوا
    انا عن نفسي حصل لي حمل 3 مرات وانا مش خاسة هو اه مكملش بس علشان انا عندي الغدة الدرقية هي السبب وبعدين وده اولا واخيرا دي حاجة بتاعت ربنا وقت ما يريد حيحصل باذنه
    انا مش بقولك كده علشان ما تخسيش لا بس انا حبيت افرح ان فرج ربنا ما بيحتاج الا للدعاء والاستغفار والتقرب من الله كثيرا وخصوصا احنا في ايام كفترجة ولا الدوا ولا غيره لان كل دي اسباب
    توكلي علي الله وقولي يارب
    يااااااااااااااااااارب اعطي اختنا الجديدة في الله الذرية الصالحة عاجلا غير اجلا اللهم امين
    انا عايزة اقولك انا تعبت من الريجيم وادوية الريجيم ودكاترة الريجيم
    وقررت اني مش هعحمل ريجيم بس ححاول اقلل من اكلي وده اللي انا عملته قللت في الاكل خسيت 9 كيلو في شهرين والحمد لله
    وبحاول علي اد ما اقدر اني اقل تاني
    مش علشان حاجة بس علشان انا صحتي من الادوية الكتير تعبت فققرت اني اخس بس براحتي مش بسرعة زي ما الدكاترة عايزين
    وربنا معايا ومعاكي يارب اللهم امين
    ربي لا تذرنا فردا وانت خير الوارثين

الردود
    2,507
    السلام عليكم و رحمه الله و بركاته
    ازيكم يا حبايبى اخباركم ايه يارب تكونوا بخير
    لميس و شيماء و يارا ربنا يسمع منكم يارب انا إن شاء الله هروح للدكتوره انهارده و إن شاء الله تطمنى
    و اول ما اعرف اى اخبار هقولكم إن شاء الله و يارب يكون خير و اكون حامل يارب و ربنا يرزقنا كلنا إن
    شاء الله قريب ياارب يا ارحم الراحمين ارحمنا برحمتك و ارزقنا الحمل الثابت قريب يارب يا كريم

الردود
    3,069
    تعقيب كتبت بواسطة مروه نجيب عرض الرد
    لميس و شيماء و يارا ربنا يسمع منكم يارب انا إن شاء الله هروح للدكتوره انهارده و إن شاء الله تطمنى
    و اول ما اعرف اى اخبار هقولكم إن شاء الله و يارب يكون خير و اكون حامل يارب و ربنا يرزقنا كلنا إن
    شاء الله قريب ياارب يا ارحم الراحمين ارحمنا برحمتك و ارزقنا الحمل الثابت قريب يارب يا كريم

يااااااارب يسمعك احلى خبر
    يااااااااااارب تكوني حامل يارب يرزقك الذرية الصالحة ياااااااارب
    طمنينا مستنيستك

الردود
    2,507
    اخبارك ايه يا رغد يارب تكونى بخير يا حبيبتى ابقى طمنينى عليكى و يارب يرزقك الحمل الشهر ده يارب

دودو يا حبيبتى اخبارك ايه يا قمر بتختفى فين يا بنتى ربنا يكرمك بالحمل قريب يا دودو يارب

مايا ازيك يا قمر يارب تكونى مرتاحه فى الشغل الجديد و يارب نباركلك على الحمل قريب

ملكه الاحساس ربنا يرزقك الحمل الشهر ده يارب يا كريم

روبى يا قمر اخبارك ايه شاطره انك بتقللى اكلك لوحدك و إن شاء الله ربنا هيكرمك بالحمل قريب

عندى ثقه فيك اهلا بيك معانا يا قمر و يارب تتنقلى قريب لتجمع الحوامل يارب

و يارب يا بنات ربنا يرزقنا كلنا قريب الحمل الثابت و الذريه الصالحه ببركه الايام المفترجه اللى احنا فيها دى

الردود
    2,507
    يارب يا يارا و الله انا عامله زى اللى عندى امتحان مش عارفه اعمل ايه و الله مش هزعل لو جات
    بس عايزه اطمن و اخلص

الردود
    6,437
    التكريم
    (أوسمة)

تعقيب كتبت بواسطة مروه نجيب عرض الرد
    يارب تطمنى وتفرحى بخبر حملك

مواضيع مشابهه

1. @@ تجمع للغاليات منتظرات الحمل @@
    بواسطة ام سهيل في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 304
    اخر موضوع: 28-10-2009, 05:05 PM
  2. @@ تجمع للغاليات منتظرات الحمل @@
    الردود: 343
    اخر موضوع: 30-09-2009, 02:29 PM
  3. @@ تجمع للغاليات منتظرات الحمل @@
    الردود: 300
    اخر موضوع: 31-07-2009, 11:57 AM
  4. @@ تجمع للغاليات منتظرات الحمل @@
    الردود: 322
    اخر موضوع: 27-06-2009, 12:17 PM
  5. @@ تجمع للغاليات منتظرات الحمل @@
    الردود: 355
    اخر موضوع: 06-05-2009, 02:27 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الكلمات الاستدلالية لهذا الموضوع

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ