انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
عرض النتائج 1 الى 8 من 8

الموضوع: ياجماعة فى الولادة القيصرية بيبقوا مخيطين الرحم ولا لا ......امال طلعوا البيبى ازاى..

الردود
    346

ياجماعة فى الولادة القيصرية بيبقوا مخيطين الرحم ولا لا ......امال طلعوا البيبى ازاى..

ياجماعة فى الولادة القيصرية بيبقوا فتحين الرحم و مخيطينة ولا لا ......
    امال طلعوا البيبى ازاى..؟

الردود
    193
    هههههههههههههههه
    انت عسل و الله
    اكيد طبعا بيفتحوا في الرحم و بعدين يخيطوة...
    كان في اخت لينا في المنتدى نزلت الولاده القيصرية فيديو و كانت مرعبة... الحمد لله اني شفتها بعد ما ولدت ..... بس المرة دي الحمد لله متقبلة اني هاولد قيصري لاني المرة اللي فاتت قعدت اولد طبيعي 6 ساعات و بعدين برضه ولدت قيصري فالمرة دي ان شاء الله هاخدها من قاصرها و البس و اتشيك و اروح اولد ان شاء الله
    دعواتك معانا يا جميل و حمد الله على سلامتك( واضح من الشريط بتاعك انك لسه والدة.. حمد الله على سلامتك انت و يوسف ....)

الردود
    12,856
    تصدقوا انا كمان شفتها وتكلمنا انا والبنات وبعض البنات قالوا لا مايخطوها وانا قلت لا اكيد يخيوطه

الردود
    1,444
    الخياطة شي طبيعي بتكون خياطة داخلية وهي للرحم وخياطة خارجية

الردود
    193
    ازيك يا دندوشة يا رب تكوني بخير و نفرح معاكي قريب اللهم آمين
    هما اكيد بيخيطوها لاني بعد الولاده ولظروف مرض ابني ووفاته الحمد لله رب العالمين كنت عاوزة احمل تاني بسرعة بس الدكتورة قالتلي ما ينفعش لان اقل وقت الجرح بتاع الرحم يلم في كويس هو 6 شهور و الافضل انتظر سنه علشان ما اتعبش و اتوجع في الحمل التاني.... بصراحة انا ما سمعتش كلامها و ما استخدمتش الحبوب غير شهرين و ما كنتش منتظمة عليهم بس سبحان الله ربنا ما ارادش يحصل حمل غير بعد سنه باليوم( انا ولدت 27\10 2006 و الحمل حصل 27\10 2007 اللهم لك الحمد اللهم ارزقني ذرية صالحة مشافاة معافاة انا و كل اخواتي المنتظرات فرجك و رحمتك و قوم كل الحوامل بالسلامه و احفظ لكل واحدة اولادها و فرحنا بيهم الله آآآآآآآآآآمين)

الردود
    49
    أكيد أختي بيخيطون الرحم بس البطن لا لأن أنا ولدت قيصري مرتين الأولى كانو حاطين لي مثل دبابيس نقدر نقول معدنية وشالوهم في اليوم السادس من الولادة أما الولادة القيصرية الثانية فكانت مثل اللصيقات وأنا في المستشفى أي السبعة أيام الأولى كانو يغيرو اللصي

الردود
    49

تعقيب كتبت بواسطة أنقوسية عرض الرد
    أكيد أختي بيخيطون الرحم بس البطن لا لأن أنا ولدت قيصري مرتين الأولى كانو حاطين لي مثل دبابيس نقدر نقول معدنية وشالوهم في اليوم السادس من الولادة أما الولادة القيصرية الثانية فكانت مثل اللصيقات وأنا في المستشفى أي السبعة أيام الأولى كانو يغيرو اللصيقات
    والحمد لله على ذلك

الردود
    7,122
    حبيبتي اكييييييييد الرحم بيتخيط يا عسل ...بس البطن من برة كبس...يعني لا قطب ولا فك و لا شي الحمدلله .
    { الّلُهمَّ لَكَ الحَمْدُ كَما يَنْبَغِي لـِجَلالِ وَجْهِكَ و عَظِيمِ سُلطانِكَ الّلهُم لَكَ الحَمْدُ حَتى تَرْضى وَلكَ الْحمدُ إذا رَضِيْتَ وَلكَ الَحمْدُ بَعْدَ الِّرضَـى }

مواضيع مشابهه

1. تجاربكم اخواتى مع الولادة الطبيعية بعد الولادة القيصرية
    بواسطة حرم عبادى في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 3
    اخر موضوع: 10-02-2012, 10:14 PM
  2. صيفنا إبداع: ســلسلـــ مابعد الولادة ــــة الشفاء من الولادة القيصرية(ركن الحمل)موضوع متميز
    بواسطة ام مرمر و ليلو في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 14
    اخر موضوع: 17-08-2011, 11:31 PM
  3. الولادة القيصرية
    بواسطة ف الزهراء في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 15
    اخر موضوع: 07-08-2009, 02:16 AM
  4. الولادة القيصرية
    بواسطة سوزان سعيد في الحمل والولادة و الرضاعة
    اخر موضوع: 06-11-2007, 10:35 AM
  5. العملية القيصرية ، الولادة القيصرية
    بواسطة miss*sara في ركن المواضيع المكررة
    اخر موضوع: 18-09-2007, 04:22 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ