انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 30

الموضوع: همسه عتاب ورجاء لاخواتي الفاضلات

الردود
    4,789

flower3 همسه عتاب ورجاء لاخواتي الفاضلات

اخواتي الفاضلات
    طبعا كلكم عارفين انا بحبكم كلكم وبحب القسم ده اد ايه وده اللي شجعني اكتب الموضوع ده من غير اي حرج منكم
    اخواتي القسم ده اسمه قسم الحمل والولاده يعني في ناس كتير حوامل في القسم ده في مراحل الحمل المختلفه
    وكل الحوامل وانا اولهم مش بيجيلنا غير هاجسين طول فتره الحمل وهم
    هل سيولد طفلي سليم معافى؟ وده شئ باذن الله تعالي ولا دخل لاحد فيه
    هل سالد بسهوله ام ساتعذب ؟ وهذا ايضا بيد الله تعالي ولكننا يجب ان نسمع التجارب المشرقه للولاده التي تطمئننا لهذه العمليه الجديده علي وعلى كثير من الاخوات
    ولهذا انا اطلب منكن ومن الاداره وضع قسم خاص لكي تفضفض فيه كل من عانت من عذاب الولاده بغير ان تثير ذعر الاخريات
    طبعا دورنا جميعا ان نقف بجانب بعض وان نخفف عن بعض وانا اذا وجدت لا قدر الله موضوع واحده تعذبت في ولادتها ساكون باذن الله اول من يواسيها ويشجعها لكني اتمني ان تكون المواضيع مجمعه في مكان خاص وان تكون الالفاظ والكلمات لا تعبر عن العذاب المقيم او ان تخفف المعاني حتي لا تسبب الكلمات الذعر لمن لم تمر بتجربه الولاده من قبل
    ارجو ان تتقبلو عذري يا بنات لاني مرعوووووووووبه من الولاده وياريت محدش يزعل مني ابدا
    يارب يسهل لكل حامل ولادتها وياااااارب يقومنا جميعا بالسلامه ويرزق جميع المنتظرات يااااااااارب

الردود
    1,648
    هههههههههه باينك مرعوبه اكتر مني

حبيبتي كل تجربه تختلف عن التانيه ويمكن اللي حصل لواحده هنا ما يحصل مع او مع الاخريات ...انا كل اللي حوالي يقولولي كد\ا لانهم شايفين خوفي لدرجة اني مرات ببكي لما اتذكر الام الولاده او اسمع واحده بتحكي عن عذابها .. تخيلي ان زوجي قال اني لازم اولد قيصري حتي لو بقدر اولد طبيعي ( ربنا يخليه لي خايف علي لانو شايف الرعب في عيوني 24 ساعه وفاكر ان القيصريه اسهل وارحم )

بس باذن الله انا قدرت اتغلب علي الخوف دا باني دايما بردد ان لو الولاده مرعبه للدرجه دي ماكنتش الواحده ولدت اكتر من مره .. يبقي ربنا بيسهلها علينا وزي مابقولو هي ساعة رحمه ..علشان كدا الدعاء فيها مستجاب

خلينا نتوكل علي الله وندعوه دايما ان يخفف عنا ويسهلنا امورنا وباذن المولي تعالي حتمر تجربة الولاده علي خير مايرام .. ربنا مابيتخلي عن عبده ابدا .. نكتر بس من الدعاء ..

فماتشيلي هم ..لان معظم اخواتنا هنا ما شالله عليهم بيطمنونا اكتر من يرعبونا ..وانا كلماتهم بتذودني بالامل والشجاعه .. ربنا يجمعنا علي الخير دايما يارب العالمين

الردود
    2,659
    والله الولادة حلوة بالنسبة لي ,, أهون من الحمل ومتاعبه , انت وكلي امرك لله وربي رح ييسرلك .

الردود
    4,789
    تعقيب كتبت بواسطة * ام شهد عرض الرد
    هههههههههه باينك مرعوبه اكتر مني

حبيبتي كل تجربه تختلف عن التانيه ويمكن اللي حصل لواحده هنا ما يحصل مع او مع الاخريات ...انا كل اللي حوالي يقولولي كد\ا لانهم شايفين خوفي لدرجة اني مرات ببكي لما اتذكر الام الولاده او اسمع واحده بتحكي عن عذابها .. تخيلي ان زوجي قال اني لازم اولد قيصري حتي لو بقدر اولد طبيعي ( ربنا يخليه لي خايف علي لانو شايف الرعب في عيوني 24 ساعه وفاكر ان القيصريه اسهل وارحم )

بس باذن الله انا قدرت اتغلب علي الخوف دا باني دايما بردد ان لو الولاده مرعبه للدرجه دي ماكنتش الواحده ولدت اكتر من مره .. يبقي ربنا بيسهلها علينا وزي مابقولو هي ساعة رحمه ..علشان كدا الدعاء فيها مستجاب

خلينا نتوكل علي الله وندعوه دايما ان يخفف عنا ويسهلنا امورنا وباذن المولي تعالي حتمر تجربة الولاده علي خير مايرام .. ربنا مابيتخلي عن عبده ابدا .. نكتر بس من الدعاء ..

فماتشيلي هم ..لان معظم اخواتنا هنا ما شالله عليهم بيطمنونا اكتر من يرعبونا ..وانا كلماتهم بتذودني بالامل والشجاعه .. ربنا يجمعنا علي الخير دايما يارب العالمين
    اختي الغاليه
    تسلميلي علي ردك الجميل وطبعا انا كتاكده انهم قصدهم يطمنونا طبعا مش يرعبونا
    وواضح اني لاقيت زميه في الرعب من الولاده
    ولعلمك انا ساعات بتمني اولد قيصري لاني حاسه انها اسهل واحسن بس خايفه اتحرم من لحظه الدعاء المستجاب وفي النهايه بقول يارب يسرلي الصالح وصبرني عليه
    تسلميلي يا اختي الغاليه

الردود
    4,789
    تعقيب كتبت بواسطة حـ عين ـور عرض الرد
    والله الولادة حلوة بالنسبة لي ,, أهون من الحمل ومتاعبه , انت وكلي امرك لله وربي رح ييسرلك .
    والله اول واحده تقولي ان الولاده اسهل من الحمل
    ياريت يكون ده رايي انا كمان
    تسلميلي علي تشجيعك يا اختي

الردود
    1,648
    حبيبتي سوسو : اقولك علي حاجه انا بعملها .. ماتفكري في الولاده نهائيا وكل ماتفتكريها افتكري طفلك وانشغلي بيه .. لان كتر التفكير بيذيد الخوف وممكن يصل لمرحلة الهوس ودا بياثر علينا وعلي حالتنا لما تجي مواعيد الولاده .. وخليها علي الله ... تيجي نعمل جمعية المرعوبات من الام الولاده ههههههه

والله ياحور عين رفعتي من معنوياتنا ... اول مره اسمع عن واحده تقول الولاده حلوه بالنسبه لها ( باين انك بتخففي علينا بس ما لدرجة انك تقولي انها حلوه .. زي مابقولو ماتكبريها ههههههههه)

الردود
    4,789
    تعقيب كتبت بواسطة * ام شهد عرض الرد
    حبيبتي سوسو : اقولك علي حاجه انا بعملها .. ماتفكري في الولاده نهائيا وكل ماتفتكريها افتكري طفلك وانشغلي بيه .. لان كتر التفكير بيذيد الخوف وممكن يصل لمرحلة الهوس ودا بياثر علينا وعلي حالتنا لما تجي مواعيد الولاده .. وخليها علي الله ... تيجي نعمل جمعية المرعوبات من الام الولاده ههههههه

والله ياحور عين رفعتي من معنوياتنا ... اول مره اسمع عن واحده تقول الولاده حلوه بالنسبه لها ( باين انك بتخففي علينا بس ما لدرجة انك تقولي انها حلوه .. زي مابقولو ماتكبريها ههههههههه)
    بارك الله فيكي يا ام شهد والله نصيحه ممتازه بارك الله فيكي

الردود
    682
    أختي sassoo_love و * ام شهد
    دردشة تمشي أيام الحمل
    لكن أستمتعوا بها وخلوا الخوف لوقته

الله يسهل عليكم ويقومكم بالسلامة
    وتشوفوا اللي في بطونكم تامين الخلقة
    ينشرون البهجة والسعادة في قلوبكم ومن حولكم
    ويجعلهم من الصالحين النافعين للوالدين والمسلمين
    آمين
    والله يرزقك أختي حور عين الولد الصالح خلقاً وخُلقاً
    عاجلا إنه على ذلك قدير

الردود
    378
    تعقيب كتبت بواسطة حـ عين ـور عرض الرد
    تشجيعة جامدة اهى يا سوسو أظن مفيش احسن من كده

ربنا يقومك انتى وجميع الحوامل بالف سلامى

الردود
    4,789
    تعقيب كتبت بواسطة الصدق منوالي عرض الرد
    أختي sassoo_love و * ام شهد
    دردشة تمشي أيام الحمل
    لكن أستمتعوا بها وخلوا الخوف لوقته

الله يسهل عليكم ويقومكم بالسلامة
    وتشوفوا اللي في بطونكم تامين الخلقة
    ينشرون البهجة والسعادة في قلوبكم ومن حولكم
    ويجعلهم من الصالحين النافعين للوالدين والمسلمين
    آمين
    والله يرزقك أختي حور عين الولد الصالح خلقاً وخُلقاً
    عاجلا إنه على ذلك قدير

لك مثل ماقلتي ياااااارب
    بارك الله فيكي ياااااااااااارب
    تعقيب كتبت بواسطة ام مودا عرض الرد
    تشجيعة جامدة اهى يا سوسو أظن مفيش احسن من كده

ربنا يقومك انتى وجميع الحوامل بالف سلامى
    الله يسلمك يااااااااقمر
    الله يباركلك علي كلامك الحلو

مواضيع مشابهه

1. همسه
    بواسطة تفاؤل الورد في روضة السعداء
    الردود: 0
    اخر موضوع: 08-05-2010, 12:35 AM
  2. ~*¤§ التحدى الاول همسه عتاب §¤*~
    بواسطة چيهان أبو الغيط في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 114
    اخر موضوع: 01-09-2009, 11:12 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ