انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 18

الموضوع: سوال مهم جدا

الردود
    4,337

سوال مهم جدا

كل سنة وانتم طيبين انا عارفة انى زهقتكم معايا انا عايزة اسال سوال ويا رب الاقى حد يعرف الموضوع دة روحت لدكتورة غير الدكتور بتاعى بسبب النزيف اللى كان عندى اشوف رئ حد تانى فى موضوع النزيف اللى جالى ولسة شوية دم بس علامات مش زاى الاول وقولت اشوف رئ دكتور اخر ولادكتورة اللى روحتلها عملت سونار ولاقت ان فى حاجة ملتصقة فى كيس الحمل و اكيد دة اللى عامل النزيف بس انا مش عارفة اعمل اية واعرف اية دا وهل يعيق الحمل ولا اية ؟هى بتقول انة جزء من كيس حمل اللى عندة فكرة يقولى يا بنات من فضلكم وكمان للاسف عندى مشكلة تانية انا تكرموا فى البراز بتاعى بلاقى دم كتير حد يعرف اية السبب وبقالى تلات ايام او اكتر ومش عايز يخلص بس مش عارفة السبب مع العلم انى فى الاسبوع التامن من الحمل
    وانى البواسير كانت تعبانى من ولادتى الاولى هل دة من البواسير او شئ تانى ولسة معادى مع الدكتور بتاعى يوم 29
    آخر مرة عدل بواسطة lolo habeby : 21-12-2007 في 02:45 PM

الردود
    1,533
    ربنا يثبت حملك و يكون طفلك سليما" معافا"
    لازم تعرفي ما هو هذا الشئ الملتصق بكيس الحمل ، اسمع ان هناك صورة ملونة ، اسألي الطبيب
    و ربنا يطمنك يا اختي
    بالنسبة للبواسير، اليس لها دواء او علاج تأخذينه ؟ و انت حاولي ما يحصلك امساك ، تناولي كمية كافية من السوائل والألياف (في الخضار) و لا تأكلي اطعمة حارة او مبهرة
    و ايضا" لازم تشوفي طبيب اذا مش متأكدة ان هذه بواسير
    الله يعافيك و يطمن قلبك

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248
    ربنا يشفيكى يا لولو ياااااااااااااارب
    خلى الدكتور يعملك تحاليل بيتهيالى يبان فيها سبب الدم اللى فى البراز بس اظن ممكن فعلا تكون بواسير
    كولى ملوخية كتيييييييييير
    والياف وحاجات خضار عشان ميجليكيش اى امساك
    وانشاءالله خيييييييييير
    و اتاكدى من دكتورك الاول تانى عن الحاجة الملتصقة بالكيس دى
    وطمنينا عليكى

الردود
    299

الردود
    7,245
    تعقيب كتبت بواسطة lolo habeby عرض الرد
    كل سنة وانتم طيبين انا عارفة انى زهقتكم معايا انا عايزة اسال سوال ويا رب الاقى حد يعرف الموضوع دة روحت لدكتورة غير الدكتور بتاعى بسبب النزيف اللى كان عندى اشوف رئ حد تانى فى موضوع النزيف اللى جالى ولسة شوية دم بس علامات مش زاى الاول وقولت اشوف رئ دكتور اخر ولادكتورة اللى روحتلها عملت سونار ولاقت ان فى حاجة ملتصقة فى كيس الحمل و اكيد دة اللى عامل النزيف بس انا مش عارفة اعمل اية واعرف اية دا وهل يعيق الحمل ولا اية ؟هى بتقول انة جزء من كيس حمل اللى عندة فكرة يقولى يا بنات من فضلكم وكمان للاسف عندى مشكلة تانية انا تكرموا فى البراز بتاعى بلاقى دم كتير حد يعرف اية السبب وبقالى تلات ايام او اكتر ومش عايز يخلص بس مش عارفة السبب مع العلم انى فى الاسبوع التامن من الحمل
    وانى البواسير كانت تعبانى من ولادتى الاولى هل دة من البواسير او شئ تانى ولسة معادى مع الدكتور بتاعى يوم 29
    حبيبتي هذي أشياء ما ينسكت عنها لو تروحن دكتورشاطر أو تروحين المستشفى اللي ناويه تولدين فيها احسن لج راح يهتمون فيج أكثر

يا ليت ما تهملين نفسج عشان صحتج وصحة البيبي.. لا تنتظرين الموعد

الردود
    1,482
    حبيبتي ,..........
    بالنسبه للنزيف وعمل السونار واكتشاف شيء ملتصق يجب اتأكد منه ومعرفه ماهو وسببه وعلاجه لاتهملي في نفسك ابداً
    وبالنسبه للدم اثناء البراز >>>>> انتي تعانين من البواسير بسبب الامساك لاني انا عانيت من هالمشكله ويجب استشاره الطبيب
    سوف يعطيكي مرهم للدهن وايضاً تحاميل ويجب ان تستعمليه ولاتهملي في نفسك ابداً والدكتور ماراح يعطيك اي دوا يضرك او
    يضر الجنين ....

وايضاً انصحك بأكل الفواكه والخضروات وشرب عصير البرتقال عشان يلين بطنك ويخف الامساك وايضا ابتعدي عن الاكلات
    اللي تسبب الامساك حتى لا يزيد البواسير والدم وتتطور حالتج لعمليه لسمح الله
    ويجب متابعه حاااااااااااااااااااااااالتك عزيزتي وعدم الاهماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ال
    ربي يطمن قلبج ويبعد عنج المرض ويتمم حملج على خير يارب

الردود
    4,337
    زنزون ملك المالكى ام جومان ضيائى ام مهرة اشكركم على مرركم ونصائحكم وربنا يسهل بس اجازة العيد تخلص ونشوف ان شاء اللة

الردود
    1,444
    ربي يشفيك يارب ويطمنك

حروف بلا نقاط's صورة
    حروف بلا نقاط غير متواجد ريحانة الروضة - مندوبة جامعة طيبة-المعلمة الصغيرة -متألقة صيف 1432هـ -
    الردود
    3,594
    التدوينات
    3
    وانتي طيبة يارب لولو ياقلبي غيري الدكتور روحي احد شاطر ومعرووووف وان شاء الله خير لانه لو فيه مشكلة تعالجينها من اول افضل والله يشفيك ويثبت حملك ويتمم لك يااااااااااااااااااااااااااااااارب

* يَآربْ *

يَآوآفيّ [ العطَا ] جنبنِيّ درُوبْ [ الخطا ]

وإغسلنيّ بــ ثلجّ " العَفُو " وألبسنيّ منْ ستّرك [ غطَآ ]

~ إِلَـهِـيْ ~

[ قَـلْبِيْ ] بَيْنَ يَدَيْكْ

إِمْنَحْهُ صَبْرَاً لاَيَنْتَهِيْ .. وهدايةً لا يَنْغَوِي

وَحُبَاً صَادِقاً لا يُخَذْلَ بِه أوَ يَنْخَدِع ..

سامحوووووووووووني وحللوني ولاتنسوني من دعواتكم()***

الردود
    4,337
    ربنا يخليكى ييا ام هشومى وربنا يسهل والناس تنزل من الاجازة ويحلها ربنا انا شاء اللة وربنا يستر الحمد للة على اى حال

مواضيع مشابهه

1. سؤال بتخصص الكيمياء + سؤال عن الوظائف [تم]
    بواسطة جوهرة العطاء في ركن الجامعات والدراسات العليا
    الردود: 6
    اخر موضوع: 10-09-2011, 06:00 PM
  2. الردود: 34
    اخر موضوع: 11-07-2010, 12:55 PM
  3. سؤال ماهي الليبره؟سؤال يريد اجابه
    بواسطة يارا في ركن الأشغال اليدوية والخياطة
    الردود: 8
    اخر موضوع: 23-03-2003, 07:37 PM
  4. سؤال ماهي الليبره؟سؤال يريد اجابه
    بواسطة يارا في الأطباق الرئيسة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 23-03-2003, 02:29 AM
  5. الردود: 3
    اخر موضوع: 03-01-2003, 11:23 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ