انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 15

الموضوع: انصحوني اعمل ايه؟ و ادعولي

الردود
    838

byebye انصحوني اعمل ايه؟ و ادعولي

السلام عليكم اخواتي انا لجات اليكم لاني عارفة قد ايه بتساعدوا بعض و تنصحوا بعض و بتخافوا على بعض عشان كدة محتاجة نصيحتكم و دعواتكم الموضوع اني متابعة عند دكتورة انا مرتاحلها جداااااااااا هو محدش جربها في عائلتي ولا اعرف حد ولد عندها بس انا مرتاحلها من طريقتها و تعاملها بس هي مصاريف ولادتها عالية شوية الحمدلله مفيش مشكلة قوي في الفلوس بس انا كنت بفكر ان البيبي اولى بالمصاريف ده المهم انا دلوقتي في اخر الشهر السابع خلاص كلها ايام و ادخل التامن ان شاء الله نسيت اقولكم ان الدكتورة ده انا كنت متابعة معاها اول حمل ليا بس الحمل مكملش و عملت عملية تنظيف عندها و كنت في الشهر التالت و الحمدلله ربنا اكرمني و حملت الشهر اللى بعد العملية على طول و الحمل ماشي الحمدلله و كويس مع ان ناس كتير قالولي غيرى الدكتورة طالما حصلك كدة بس انا استمريت معاها و قلتلهم هي ملهاش ذنب و ده شئ كاتبة ربنا و فضلت معاها المهم انا دلوقتي محتارة بسبب الفلوس هل اوفر و اروح من اول الشهر التامن اتابع عند دكتورة تانية بيقولولي عليها و هي ارخص و الا استمر مع دكتورتي و مش مهم الفلوس انا محتارة و بفكر في الموضوع ده كتير فياريت لو كل حد يدخل يقوللي راية و نصيحتة و لو حد عمل كدة يقوللي بردة عشان استفيد منكم و ياريت تدعولي يتم حملي على خير و افرح ببنوتي اللى هسميها هنا ان شاء الله اسفة طولت عليكم بس استحملوني و جزاكم الله خير و بارك لكم في احلى منتدى

الردود
    4,848
    والله يا حبيبتي أنا رأيي إنه الولادة وحدة وكلها تيسير من رب العالمين ، يعني كله رح يكون متوكل عليكي انتي وما على الدكتورة إلا الخياطة تقريبا ومراقبة الوضع ، على قول دكتوري لمن قلتله نفس كلامك قام قلي إنه هو دكتور نساء وولادة وزوجته نفس الشي وكانت في كندا وجتها وقت الولادة قام وداها أحسن مستشفى هناك عند أحسن دكتور وتعسرت ولادتها شوي ، فقال لي كله من الله وماله شغل الطبيب أبدا ، هذا وهمة الإثنين دكاترة ، فأنا رأيي توكلي على الله يا حبيبتي ولا تضيعي فلوسك بس طبعا روحي لدكتورة معروف عنها إنها كويسة.

وإن شاء الله ربي يجمعك مع بنوتتك على خير يااااااااااااااااارب وتجيكي بصحة وسلامة يا حبيبتي انتي وتكون ولادتك ميسرة إن شاء الله

الردود
    3,848
    كلام ام عصام صحيح
    وفري فلوسك للطفل اللي جاي والولادة تيسير من رب العالمين ان كنتي عند دكتورة شاطرة وغالية او دكتورة غير شاطرة
    هذا كله يعتمد عليكي في الولادة وعلى الله سبحانه تعالى

yehia2007's صورة
    yehia2007 غير متواجد متميزة صيف 1429هـ -مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    الردود
    11,299
    انا رأيى ان طالما انتى مرتاحلها ومطمنه معاها يبقى مش مشكله الفلوس ضحى فى سبيل انك تكونى مطمنه
    وممكن تروحى لوحده ارخص وتحصل مشكله لا قدر الله وتدفعى اضعاف اضغاف
    انا كنت متابعه فى حملى مع استشارى وكان كشفه غالى وسوناره اغلى ولما جيت اولد كان ممكن اروح مستشفى تانيه ارخص بس قلت خلينى مع اللى عارفاه لسه حجرب فى نفسى وفى بنتى
    المشكله مش بتكون فى الخياطه بس انا كان المفروض اولد طبيعى وعلى اخر لحظه بعد 8 ساعات طلق وتعب منفعش ولولا ان الدكتور شاطر كان ممكن حصل للبنت حاجه لا قدر الله بس الحمدلله على كل حال انتى متجازفيش وتجربى فى نفسك وفى بنتك الفلوس بتتعوض
    نسيت اقولك كمان لما ولدنى قيصرى ما شاء الله عليه ممتاز ونضافه واهتمام كانى بنته

الردود
    838
    شكرا ليكي يا ام عصام على ردك على موضوعي و فعلا كلامك صح ان كله من ربنا و ربنا هو اللي بييسرها

الردود
    838
    تعقيب كتبت بواسطة ملاك لبنان عرض الرد
    كلام ام عصام صحيح
    وفري فلوسك للطفل اللي جاي والولادة تيسير من رب العالمين ان كنتي عند دكتورة شاطرة وغالية او دكتورة غير شاطرة
    هذا كله يعتمد عليكي في الولادة وعلى الله سبحانه تعالى
    شكرا يا ملاك ليكي و جزاك الله خير و يارب يكملك على خير ان شاء الله

اللهم إني وجهت وجهي إليك وأوكلت كل أمري إليك ،،، لا ملجأ ولا منجى منك إلا إليك
    الردود
    4,390
    و أنا رأيي أخية من رأي أم عصام إلا أني أضيف بأن عليك الإستخارة
    لأنه هذه الطبيبة متابعة تاريخ حملك الأول و الآن الثاني فصعب تغيريها لدكتورة أخرى إلا إذا تأكدتي مليون بالمية إنها أحسن
    و الله تعالى أعلى و أعلم
    ربي يكتب لك الخير

الردود
    1,518
    الصراحة ان عكس البنات (مع احترامي لهم ) بس ما دامك انت متواصلة مع الدكتورة تبعتك خلص والفلوس تروح وتجي بس اهم شي سلامتك وسلامة البيبي وانك تقولي صار عندج اجهاض وباقيتي مستمرة عليها خلص كملي مشوارك ولا تهمك الفلوس وان شاء الله يكون بعونك

الردود
    838
    تعقيب كتبت بواسطة yehia2007 عرض الرد
    انا رأيى ان طالما انتى مرتاحلها ومطمنه معاها يبقى مش مشكله الفلوس ضحى فى سبيل انك تكونى مطمنه
    وممكن تروحى لوحده ارخص وتحصل مشكله لا قدر الله وتدفعى اضعاف اضغاف
    انا كنت متابعه فى حملى مع استشارى وكان كشفه غالى وسوناره اغلى ولما جيت اولد كان ممكن اروح مستشفى تانيه ارخص بس قلت خلينى مع اللى عارفاه لسه حجرب فى نفسى وفى بنتى
    المشكله مش بتكون فى الخياطه بس انا كان المفروض اولد طبيعى وعلى اخر لحظه بعد 8 ساعات طلق وتعب منفعش ولولا ان الدكتور شاطر كان ممكن حصل للبنت حاجه لا قدر الله بس الحمدلله على كل حال انتى متجازفيش وتجربى فى نفسك وفى بنتك الفلوس بتتعوض
    نسيت اقولك كمان لما ولدنى قيصرى ما شاء الله عليه ممتاز ونضافه واهتمام كانى بنته
    شكرا ليكي و فعلا هو ده اللي بفكر فيه انى خايفة اجازف عشان الفلوس و يمكن كمان بفكر في المستشفى لو رخيصة ممكن متكنش فيها كل التجهيزات

الردود
    838
    تعقيب كتبت بواسطة ..تائهة.. عرض الرد
    و أنا رأيي أخية من رأي أم عصام إلا أني أضيف بأن عليك الإستخارة
    لأنه هذه الطبيبة متابعة تاريخ حملك الأول و الآن الثاني فصعب تغيريها لدكتورة أخرى إلا إذا تأكدتي مليون بالمية إنها أحسن
    و الله تعالى أعلى و أعلم
    ربي يكتب لك الخير
    شكرا ليكي تائهة و فعلا انا هستخير ربنا و كمان انا مش متاكدة من الدكتورة التانية مليون في المية
    تعقيب كتبت بواسطة مشتاقة لبغداد عرض الرد
    الصراحة ان عكس البنات (مع احترامي لهم ) بس ما دامك انت متواصلة مع الدكتورة تبعتك خلص والفلوس تروح وتجي بس اهم شي سلامتك وسلامة البيبي وانك تقولي صار عندج اجهاض وباقيتي مستمرة عليها خلص كملي مشوارك ولا تهمك الفلوس وان شاء الله يكون بعونك
    جزاك الله خير مشتاقة لبغداد و ده اللى بفكر فيه سلامة البيبي

مواضيع مشابهه

1. انصحوني اعمل اية
    بواسطة radwa om ali في الأطباق الرئيسة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 15-12-2010, 12:51 AM
  2. يا جماعه انصحوني اعمل ايه
    بواسطة بسومه 2009 في نافذة إجتماعية
    الردود: 11
    اخر موضوع: 24-10-2008, 12:11 PM
  3. انصحوني اعمل ايه محتاجة مشورتكم
    بواسطة el-dareb في نافذة إجتماعية
    الردود: 7
    اخر موضوع: 08-06-2008, 12:22 AM
  4. انصحونى اعمل ايه خجلى هيضيع منى زوجى
    بواسطة الخائفه في نافذة إجتماعية
    الردود: 8
    اخر موضوع: 08-08-2007, 12:26 PM
  5. انصحوني ارجوكم شو اعمل
    بواسطة رنوش2004 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 12
    اخر موضوع: 06-08-2007, 03:23 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ