انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 31 الأولىالأولى 12345678915 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 303

الموضوع: حوامل مصر حوامل مصر تعالوا بسرعة

الردود
    873
    مساء الخير على احلى حوامل وبنات فى الدنيا
    معلش غبت عنكم بس مشغوله شويه
    يلا ارجعلكم وقت تانى
    مع السلامه

الردود
    3,356
    ماهي لفت نظري كلامك
    متزعليش وروئي العياط يجيب حزن اكتر
    ممكن تنعنشي وتفرفشي عشان جوزك لما يشوفك مفرفشه هيكلمك ويصالحك
    لكن مش هيكلمك وانت منكده يخاف يوجع دماغه ولا ايه
    وعمره ما هيحس بيكي دول في عالم الشغل عايشين وبس
    روئي يا ماهي
    اللهم انك سلطت علينا عدوا عليما بعيوبنا - يرانا هو وقبيلة من حيث لانراهم
    اللهم أيسه منا كما آيستـه من رحمتك وقنطه منا كما قنطـته من عـفوك - وباعــد
    بيننا وبينه كما باعـدت بينه وبين رحمتك وجنتك

الردود
    2,180

heart2

تعقيب كتبت بواسطة ~lulu~ عرض الرد
    لولو حبيبي ههههههههههههههههههههههههههه انتي هني من متى طحت عليييج كككككك
    ينفع ادخل الموضوع وله بس لبنات مصر

هههههههههههه شخباركم يابنوتات انا حبيت اسلم عليكم
    وفعلا فاديييييييييييييييييييين ام سييييييييييف كثير ان شاء الله المانع خير يارب
    اهلا lulu انتى منورانا مصريه او عربيه كلنا اخوات هنا ولو عاوزة اى حاجه هنكون جنبك ...
    آخر مرة عدل بواسطة قطة شرسة : 05-10-2007 في 01:50 PM

الردود
    2,180
    اهلا يا بطوط .. عاوزينك معانا دايما ...

سيفو .. انتى فين اكيد سيف اخدك مننا عشان يروح يشترى لبس العيد مش كدا ....يا رب المانع خير ...

لولو .. ميرسى اوى يا حبيبتى لو عاوزة اى حاجه هقولك على طول احنا اخوات .. ربنا يخليكى ليا يا رب
    آخر مرة عدل بواسطة قطة شرسة : 05-10-2007 في 01:53 PM

الردود
    2,180
    منى .. ازيك .. عامبه ايه .. وحشانا ..

رشا .. انتى فين .. مش عاوزينك كدا تستخبى ... يا رب المانع خير

كراميلا .. وحشانى

طماطم .. انتى كمان وحشانى يا ترى ايه اخبار الحمل والا خلاص ولدتى ... وازى سلمى

الردود
    472

beatheart

تعقيب كتبت بواسطة meroo2006 عرض الرد
    ليتل حبيبتى

انا موجودة و بادخل اطمن على اخباركم من خلال رسايلكم لبعض و عرفت ان انتى عايزة تولدى قيصرى.......... بس حبيبتى احب اقولك انك ما تتسرعيش فى القرار ده لان الطبيعى احسن و اسهل الف مرة و كلامى ده عن تجربة, لان انا كان عندى ورم ليفى فى الرحم و تم استئصاله عن طريق عملية جراحية و هى شبيهة تماما للقيصرية و صدقينى الاسبوع اللى بعد العملية دة متعب جدا لان عضلات البطن طبعا بيكون فيها جرح و لا تقدرى تقومى ولا تقعدى و لو كحيتى او عطستى او ضحكتى تبقى مشكلة لانك بتحسى بالم رهيب ......فحبيتى سيبيها على الله و هو يعملك اللى فيه الخير ليكى و للجنين...........

وبالنسبة لموضوع الكشف المهبلى ما تخافيش منه خالص هو مجرد بيستعمل 2 من صوابعه وبيقدريتحسس عنق الرحم علشان يعرف فتح كام سم و كمان يعرف الراس نزلت ولا لا وكل الكشف بيبقى من تحت ملاءة و الطبيب لا ينظر ابدا , و اى كان نوع الولادة لازم كشف مهبلى فلا تقلقى ابدا من الموضوع ده...........

وكمان عرفت من خلال ردودك انك ناوية تنزلى مصر علشان الولادة ,بس اتنى ممكن تولدى هنا عادى انا عرفت من صديقاتى ان المستشفيات هنا نظيفة جدا......... و سواء كانت الولادة طبيعى او قيصرى الرعاية هنا ممتازة ........و انا فى واحدة صاحبتى حامل و هتولد بعد العيد و هتولد هنا عادى رغم انها حامل بتجربة حقن مجهرى و معروف الجنين ده بيبقى غالى على الام و الاب قد ايه .......و انا سالتها قالتلى انها هتولد فى مستشفى الفروانية و سالتها هتعمل ايه بعد الولادة لانها اكيد هتحتاج حد يخدمها قالتلى انها هتجيب واحدة فلبينية تخدمها الشهر الاول لحد ما تقدر تقوم وتخدم نفسها,يعنى فكرى يمكن ده يكون افضل ليكى و كمان الزوج يكون معاكى و يحضر الولادة معاكى و يفرح بالنونو معاكى............

طمنينى عليكى دايما.........
    ازيك يا ميرو يا حبيبتى ميرسى اوى على ردك والله ربنا اللى عالم بحالى اد ايه خايفه و مرعوبة و مش عارفه اقولك ايه انا مش متخيله اصلا ولا حتى واحد فى المية انى ممكن اولد طبيعى انا مظبطة نفسى على القيصرية مش عارفه ليه اصلى عملت قبل كده عملية الزايدة و كنت صغيرة اوى و استحملتها عادى و الله ما عارفه اقولك ايه بس انا دالوقتى بدور على حد يكون بيخيط بالليزر فى مصر عشان هتكون اسهل و ربنا يستر.. اما عن الكشف ده فمش هيكشف الدكتور لو انا ناوية اولد قيصرى.. و السفر بقى فمش عايزة اقولك انا اتبهدلت هنا اد ايه روحت مستشفى المواساة فى السالمية اكيد تعرفيها مستشفى كبيرة و نضيفه و غاليه و كنت ساعتها حامل فى الشهر التانى فى اخره كمان و معرفش روحت عملولى تحاليل و سونار و بعدين قالولى انى مش حامل و قال ايه عندى مشاكل كمان و مش هحمل دالوقتى خالص و قالولى عندك لخبطة جامدة فى الهرمونات و ادونى ادوية تنزل البيريود و تعمل سيولة فى الدم و ادونى ادوية تانية تنزل هرمون البرولاكتين اللى هو هرمون اللبن اللى المفروض يبقى عالى فى فترة الحمل يعنى اتبهدلت شهر كامل فى المعاناة ده لحد ما ابتدت تظهر عليا اعراض الحمل و قالولى لا مش حمل ده اعراض الادوية بس ساعتها بقى مصدقتهمش لانى كنت تعبانه جدا فروحت معمل تحاليل و قالولى انى حامل فى التالت.. و طبعا طيران على مصر تانى يوم عشان اشوف الادوية ده عملت ايه فى البيبى الله ينتقم منهم.. فمستحيل اكرر المأساة ده تانى و مش هثق فى مستشفى تانى هنا بجد اتبهدلت و فعلا محتاجه اهلى اوى و طبعا محتاجه جوزى و هو ان شاء الله يقدر ينزلى على الولادة يارب... معلش طولت عليكى بس كان لازم احكيلك يا ميرو و ربنا يخليكى يا حبيبتى..

الردود
    472
    تعقيب كتبت بواسطة mahyyyyy عرض الرد
    ازيكم يا بنات مكنتش عايزه ادخل و انا ارفاه جدا بس شكلى حفضل مدايقة مش عرفة اعمل اية مع جوزى ده اتخانق معايا يعنى نقعد بالشهر مش بسائل فية ولما اكلمة يتنرفر و يتخانق و تقريبا يقفل فى وشى و كمان بكلمة مش معبرنى لا رادى يرد ولا حتى فكر يكلمنى كل شوية ابص على الموبيل عندى امل انة يتصل وهو ولا معبرنى معرفش هو بقى بيعما معايا كدا لية لا مراعى نفسيتى ولا راعى انة سيبنى لوحدى ومش محسسنى انى بنادم اصلا ولا انة خايف علية ولا حتى فارقة معاه واللهى من امبارح وانا عمالة اعيط مش عرفة هو امتى حيحس بيا ؟ شكلة عمره ما حيحس مش عرفة اعمل اية كمان غلطان وبطلبة مش بيرد علية
    هو لية بيعمل كدا ولا انا اللى خلاص بقيت ملطشة معلش انا ديما رخمة و بارفكم بمشاكى بس بجد مش عرفة اعمل اية معاه حسة انى خلاص ملياش حد المفروض انة اكتر واحد يحس بيا و هو اكتر واحد بيعمد يدايقى ويتجاهلى علطول كانة اتجوزنى بس لمجرد انة يعربنى انا تعبت بجد و اللهى

(ليتل)كنت عايزه ارد علكى امبارح بس فعلا حالتى النفسية وحشة اوى و اللهى لسة حالتى النفسية وحشة جدا بس مش عايزهاتاخر عليكى اكتر من كدا بصى ان شاء اللة تجى بالسلامة و بعين اعراض الولاده يعنى بتبان قبلها بشوية يعنى اكيد الواحده مش بتجلها العراض و بتولد فى ساعة فكانك فى مشوار ساعة الطياره فى حدود ساعة او سعتين بالكتير و بعيد لو حستى بتعب لقدر اللة ما تركبيش الطياره اساسا بس ان شاء اللة توصلى بالسلامة بالنسبة للاكل فنا بطلع همى فى الاكل

ماهى يا حبيبتى ازيك عامله ايه دالوقتى مالك بس ايه اللى حصل مع جوزك اهدى بس عشان خاطرى مش كويس الزعل عليكى و لا على البيبى عشان خاطرى فهمينى بس ايه اللى حصل عشان نقدر نشوف حل ابعتيلى على الايميل او على الخاص و طمنينى عليكى...

الردود
    472

beatheart

ازيكم يا بنات عاملين ايه

لولو ازيك يا حبيبتى عامله ايه انتى و ملوكة..

قطة عامله ايه يا حبيبتى و جوجو عامله ايه؟؟؟ بكرة انا اللى اجيلك معيطة و اقولك البنت مجننانى

مووونا ازيك يا حبيبتى وحشتييييينى اوى والله و مبسوطة منك انك بتاخدى الدوا خلى بالك من نفسك عشان خاطرى و بوسيلى النونو..

سيفو انتى فين يا حبيبتى وحشتيييييييييينا طمنينى عليكى..

الردود
    472

heart2

تعقيب كتبت بواسطة ~lulu~ عرض الرد
    لولو حبيبي ههههههههههههههههههههههههههه انتي هني من متى طحت عليييج كككككك
    ينفع ادخل الموضوع وله بس لبنات مصر

هههههههههههه شخباركم يابنوتات انا حبيت اسلم عليكم
    وفعلا فاديييييييييييييييييييين ام سييييييييييف كثير ان شاء الله المانع خير يارب
    لولو اهلا بيكى يا حبيبتى معانا و تنورينا و الله ...

الردود
    2,180
    مش بقولك يا ليتل .. هتيجى تقوليلى انا على اخرى من البنت دى ,, هههه ربنا يقومك بالسلامه يا رب انا بدعيلكم كلكم ومتشيليش هم اى حاجه خلى توكلك على الله ماما كانت بتقولى الكلام دا وانا حامل وكنت خايفه زيك وبعدين فى الأخر عملت بيه هى كانت ليها عون كبير فعلا فى انها كانت بتهدينى فى الأيام الاخيرة ربنا يخليلنا امهاتنا يارب بيهونوا علينا برضه .... والحمد لله عدت على خير .. اما عن الدكاترة انتى هتقوليلى دا انا شربت من كيعانى بس مش فى الحمل فى شويه انفلونزا وقلبوا التهاب رؤى والعلاج غلط وكنت هروح فى شربه ميه الكلام دا بقاله يجى 15 سنه بس كأنه امبارح انا لو رايحه اكشف من اى تعب لازم ادور واطأس على الدكتور تقوليش كولومبو عقدة بقى ربنا يسامحهم ... المهم انتى تبطلى قلق وربنا معاكى ..

مواضيع مشابهه

1. حوامل الطائف ....تعالو هنا بسرعة
    بواسطة Um Hamoudi في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 27-03-2009, 03:45 PM
  2. تعالوا اعترفوا يا بنات يا حوامل بسرعة
    بواسطة أمووووورة في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 49
    اخر موضوع: 04-10-2008, 11:17 PM
  3. سوال يا حوامل وغير حوامل
    بواسطة lolo habeby في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 38
    اخر موضوع: 21-03-2008, 09:29 PM
  4. بسرعة يا حوامل شوفو كيف بيتحرك الجنين
    بواسطة ward_84 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 48
    اخر موضوع: 04-06-2007, 08:14 PM
  5. الردود: 20
    اخر موضوع: 12-04-2007, 12:33 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ