انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 31 الأولىالأولى 123456713 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 303

الموضوع: حوامل مصر حوامل مصر تعالوا بسرعة

الردود
    4,337
    تعقيب كتبت بواسطة أميرة مصرية عرض الرد
    ازيكم كلكم يارب تكونوا بخير
    اه يا سموحة النونو لسه بيضرب وكمان عشان رجله تحت مش بيستحمل اني اقعد خالص كل ما أجي اقعد يقعد يخبط فيا جامد من تحت برجله وفي الجنب بايده يعني معيشني حياتي

منه ياترى اخبار رشا ايه؟

انا النهارده بعمل 4 كيلو ونص محشي لحماتي عشان رايحين نفطر عندها بكرة ادعولي يارب اقوم منها سليمة
    اميرة ازيك يا حبيبتى ربنا معاكى يا رب يا بنتى لية كل دة لوحدك معلش خالى بالك من نفسك يا بنتى كدة غلط حاولى حد يسعدك حتى ربنا معاكى

الردود
    2,180

byebye

السلام والتحيه على حوامل مصر الجامدين ... هاهاهاه مش كدا والا ايه ... ؟

اميرة مصريه .. ايه اخبار الحمل معلش الضرب دا عادى جوجو كانت بتعمل كدا فيا بتضرب لتحت ودى اصعب الخبطاط كانت بالنسبه ليا ربنا يقومك بالسلامه يا رب ...وبلاش عمايل المحشى دى عشان ظهرك يا جميل ودا كمان مجهود كبير اوى عليكى مش كويس يا اميرة ...

ليتل .. ماشى يا ستى هسيبها تعمل اللى هى عايزاه .. بكرة هتيجى تشتكى يا جميل خليكى فاكره .. هاهاهاها

سموحه ..ربنا يخليكى ميرسى يا حبيبتى .. لا طباخه ماهرة والا حاجه بصى هى الحكايه انى بحب المطبخ مش بكرهه لو بتحبيه هتعملى اكل جنان .. انا النهارده هعمل كانيلونى ومحتاره اعمل معاه ايه ... وجوزى يقولى كفايه مع السلاطه والشوربه ... مش عارفه لسه ...

سيفو .. انا بسأل اهه انتى فين بس سيف واخدك مننا ... ؟

ملك 2.. ايه اخبارك عامله ايه .. وحشانا والقطط الصغيرين ملك وروان عاملين ايه .. انا بموت فى البنات ,,, بحبهم اوى ربنا يليهوملك وجوجو بتبوسك كتير .. وفتحتى نفسى اجيب بنوته تانيه عشان جوجو ..هاهاهاها

ميرو... ايه اخبارك يا جميل .. ؟

بطه شرسه ... انتى فين طمنينا عليكى بإستمرار ...

اميرة طماطم... كراميلا ... عاوزين تنورونا من تانى ....

ميس سارة .. عروس الأسكندريه .. انتم فين يا ستات .....؟؟؟؟؟؟؟؟؟

امورة .. ازيك .. وازى الأولاد ....
    مونا .. وحشانى انتى ومنه .. وعاوزة اطمن عليكم ... ماهى .. اخبارك ايه يا جميل .. وحشتينى .. ندى .. حضرتى الرنجه جوزى هيجبها بكرة ... لولو .. ها حضرتى نفسك للعيد جبتى هدوم العيد لملك ... انا جبت لجوجو ..

الردود
    4,337
    ازيك يا قطة اه انا جبت لا لولو الهدوم خلاص طبعا انا دوخت مفيش حاجة عجبانى اول مرة اشترى لملك هدوم العيد من مصر كان على طول يجلى 4 5 اطقم للعيد بس السنة دية مش عارفة الظروف مش متظبطة مع اهلى اللى عايشين برة محدش فيهم جة خالص اليومين دول بس اول مرة بقى انزل طبعا معجبنيش حاجة خالص الا روحت كونكريت لاقيت هدوم تجنن جبت لها جيبة باجى كدة وشميز شبة هدوم البنات الكبار بالظبط بس جميل خالص وانتى جبتى اية لجوجو
    كل سنة وانتم طيبين

الردود
    4,337
    اية يا بنات فينكم اية الاخبار اية يا اميرة لسة مش خلصت المحشى ربنا معاكى اجى اسعدك
    انا كمان بعمل محشى دلوقتى
    هههههههههههههههه
    يا جماعة اللى كان بياخد جينرا بتاع منع الحمل لية بيعمل فى البيريوت زاى نزيف كدة
    كتير اوى اللى تعرف تقولى

الردود
    2,180

flower1

تعقيب كتبت بواسطة lolo habeby عرض الرد
    ازيك يا قطة اه انا جبت لا لولو الهدوم خلاص طبعا انا دوخت مفيش حاجة عجبانى اول مرة اشترى لملك هدوم العيد من مصر كان على طول يجلى 4 5 اطقم للعيد بس السنة دية مش عارفة الظروف مش متظبطة مع اهلى اللى عايشين برة محدش فيهم جة خالص اليومين دول بس اول مرة بقى انزل طبعا معجبنيش حاجة خالص الا روحت كونكريت لاقيت هدوم تجنن جبت لها جيبة باجى كدة وشميز شبة هدوم البنات الكبار بالظبط بس جميل خالص وانتى جبتى اية لجوجو
    كل سنة وانتم طيبين
    اهلا لولو .. انا جبت لجوجو فستان بحمالات روز وتحته بلوزة بكم بيضا طبعا مش عاوزة اقولك شكله جميل جدا بناتيتيى اوى ناقص اجيبلها الجزمه عليه وجبت ليها الشراب الأبيض
    طبعا هما شتوى مش صيفى ..بس مش تقال اوى

الردود
    1,354

byebye

تعقيب كتبت بواسطة قطة شرسة عرض الرد
    الله يبارك فيكى يا ميرو ... ويارب يزرقك بطفل جميل يا رب بدعيها لكل واحده لسه مجبتش طفل انه ربنا يستجاب منها فى هذه الأيام المفترجه ...

قطقوطة حبيبتى

ميرسى على دعواتك الحلوة و ربنا يتقبل منك يااااااااااارب

الردود
    2,180

Question

تعقيب كتبت بواسطة meroo2006 عرض الرد
    قطقوطة حبيبتى

ميرسى على دعواتك الحلوة و ربنا يتقبل منك يااااااااااارب

ازيك يا ميرو .. انتى عامله ايه .. وبتشكرينى على ايه احنا اخوات ... ميرو ممكن اسألك سؤال بس والله مش تدخل منى فى حياتك الشخصيه بس اعتبريه سؤال من اخت ليكى ..انتى متجوزة من اربع سنين تقريبا ودا اللى باين فى الشريط بتاعك طب طول الفترة دى مرحتيش لدكتور يطمنك والا روحتى ؟

الردود
    1,354
    تعقيب كتبت بواسطة Little Angel عرض الرد
    ازيكم يا بنات مبروك الملف الجديد و لو انى مش عارفه هو احنا لحقنا نخلص اللى فات

ميروو[/COLOR][/U] ازيك يا حبيبتى عامله ايه كنتى غايبة عننا فين؟؟؟

..

ليتل حبيبتى

انا موجودة و بادخل اطمن على اخباركم من خلال رسايلكم لبعض و عرفت ان انتى عايزة تولدى قيصرى.......... بس حبيبتى احب اقولك انك ما تتسرعيش فى القرار ده لان الطبيعى احسن و اسهل الف مرة و كلامى ده عن تجربة, لان انا كان عندى ورم ليفى فى الرحم و تم استئصاله عن طريق عملية جراحية و هى شبيهة تماما للقيصرية و صدقينى الاسبوع اللى بعد العملية دة متعب جدا لان عضلات البطن طبعا بيكون فيها جرح و لا تقدرى تقومى ولا تقعدى و لو كحيتى او عطستى او ضحكتى تبقى مشكلة لانك بتحسى بالم رهيب ......فحبيتى سيبيها على الله و هو يعملك اللى فيه الخير ليكى و للجنين...........

وبالنسبة لموضوع الكشف المهبلى ما تخافيش منه خالص هو مجرد بيستعمل 2 من صوابعه وبيقدريتحسس عنق الرحم علشان يعرف فتح كام سم و كمان يعرف الراس نزلت ولا لا وكل الكشف بيبقى من تحت ملاءة و الطبيب لا ينظر ابدا , و اى كان نوع الولادة لازم كشف مهبلى فلا تقلقى ابدا من الموضوع ده...........

وكمان عرفت من خلال ردودك انك ناوية تنزلى مصر علشان الولادة ,بس اتنى ممكن تولدى هنا عادى انا عرفت من صديقاتى ان المستشفيات هنا نظيفة جدا......... و سواء كانت الولادة طبيعى او قيصرى الرعاية هنا ممتازة ........و انا فى واحدة صاحبتى حامل و هتولد بعد العيد و هتولد هنا عادى رغم انها حامل بتجربة حقن مجهرى و معروف الجنين ده بيبقى غالى على الام و الاب قد ايه .......و انا سالتها قالتلى انها هتولد فى مستشفى الفروانية و سالتها هتعمل ايه بعد الولادة لانها اكيد هتحتاج حد يخدمها قالتلى انها هتجيب واحدة فلبينية تخدمها الشهر الاول لحد ما تقدر تقوم وتخدم نفسها,يعنى فكرى يمكن ده يكون افضل ليكى و كمان الزوج يكون معاكى و يحضر الولادة معاكى و يفرح بالنونو معاكى............

طمنينى عليكى دايما.........

الردود
    2,180
    انا بضم صوتى مع صوتك يا ميرو واوجه كلامك دا برضه لسارة ( ليتل انجل ) ويارب تقومى بالسلامه ..... يا سارة قلبى معاكى انا شفت قريبه ليا ولدت قيصرى فعلا كانت تعبانه من الجرح ..

الردود
    1,354
    تعقيب كتبت بواسطة قطة شرسة عرض الرد
    ازيك يا ميرو .. انتى عامله ايه .. وبتشكرينى على ايه احنا اخوات ... ميرو ممكن اسألك سؤال بس والله مش تدخل منى فى حياتك الشخصيه بس اعتبريه سؤال من اخت ليكى ..انتى متجوزة من اربع سنين تقريبا ودا اللى باين فى الشريط بتاعك طب طول الفترة دى مرحتيش لدكتور يطمنك والا روحتى ؟
    قطقوطة حبيبتى

ابدا يا جميل مافيش اى تطفل و على فكرة انا كاتبة قصتى كاملة فى المنتدى و كاتبة كل التجارب اللى عملتها.........

المشكلة حبيبتى............ ان انا عندى مشاكل و صعب يحصل حمل طبيعى,علشان كده انا باعمل حقن مجهرى و انا عملتها قبل كده 3 مرات و اول مرتين ما نجحتش و انا كان عندى ورم ليفى فى الرحم و كان المفروض اشيله الاول........... و بعدين شلته و عملت التجربة مرة تالتة و فعلا الاجنة مسكت المرة دى بس للاسف حصل اجهاض بعد 4 اسابيع............... و انا المفروض انى هاعيدها تانى و قررت انا و زوجى نحج السنة دى............ و بعدين انا هانزل مصر علشان اعيد التجربة و ربنا يسهل المرة دى.............. و دعواتك معايا يا قطقوطة لانى مهما وصفت لك التعب اللى انا شوفته فى الفحوصات و التحاليل و التجارب مش هاعرف اوصفه............... و طبعا الموضوع مرهق جدا نفسيا و بدنيا و ماليا ايضا و انا و زوجى دكاترة يعنى والله ماخليناش حاجة ممكن نعملها و ما عملنهاش بس لسه ربنا ما ارادش................ و الحمد لله على كل حال
    آخر مرة عدل بواسطة meroo2006 : 04-10-2007 في 10:19 PM

مواضيع مشابهه

1. حوامل الطائف ....تعالو هنا بسرعة
    بواسطة Um Hamoudi في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 27-03-2009, 03:45 PM
  2. تعالوا اعترفوا يا بنات يا حوامل بسرعة
    بواسطة أمووووورة في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 49
    اخر موضوع: 04-10-2008, 11:17 PM
  3. سوال يا حوامل وغير حوامل
    بواسطة lolo habeby في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 38
    اخر موضوع: 21-03-2008, 09:29 PM
  4. بسرعة يا حوامل شوفو كيف بيتحرك الجنين
    بواسطة ward_84 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 48
    اخر موضوع: 04-06-2007, 08:14 PM
  5. الردود: 20
    اخر موضوع: 12-04-2007, 12:33 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ