انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 11 من 31 الأولىالأولى ... 78910111213141521 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 101 الى 110 من 303

الموضوع: حوامل مصر حوامل مصر تعالوا بسرعة

الردود
    873
    فراشه منورنا والله
    منه عامله ايه دلوقتى انتى والبنات يارب تكونى بخير
    سيفو اخبارك ايه واخبار سيف
    سموحه انتى فين طمنينى عنك

الردود
    472
    تعقيب كتبت بواسطة الاميرة طماطم عرض الرد
    ازيكم يا بنات
    وحشتونى جدا جدا
    معلش بقى على الانقطاع.. انتم عارفين الظروف الى كانت عندى بالاضافة انى تعبت جدا وفجأه لقيتنى بانهج من اى مجهود وضربات قلبى زايدة وكمان حاسة بضعف شديد وحركة البيبى كانت ضعيفة جدا فقلقت وعملت تحليل اكتشفت انها انيميا حادة نتيجة ضعف التغذية (انا باحكى ليكم الحكاية دى علشان الحوامل الجدد يتعظوا) تتصوروا نسبة الهيموجلوبين وصلت 8.5 وانا فى اخر السادس والدكتورة اضطرت تدخلنى المستشفى وتعلقلى محاليل فيها حقن حديد مركزة لرفع نسبة الحديد بسرعة خصوصا انى بأولد قيصرى .. جوزى بدأ اخيرا يحس بيا واخدنى لماما علشان تهتم بأكلى.. فكنت عند ماما معظم الوقت وهناك مافيش كومبيوتر .. والحمد لله النسبة بدأت ترتفع شوية شوية ووصلت 10.9 ادعولى توصل 12 او حتى 11.5 قبل الولادة
    معلش وجعت دماغكم لكن زى ما قلت يا حوامل مصر اتعظوا
    المهم انتم وحشتونى جدا ومتشكرة جدا جدا جدا لكل الى سألوا علية ربنا يخليكم يا رب
    على فكرة انا ميعاد ولادتى اتحدد 1/11 يعنى قبل الميعاد الاصلى بـ 15 يوم علشان ولادتى قيصرى يعنى باقيلى اقل من شهر... ادعولى بقى انا الى علية الدور
    امانه على كل الى تقرأ حكايتى تدعيلى عند الفطار ان ربنا يجيبلى طفلى بالسلامة ويكون سليم معافى و يقومنى من القيصرية على خير لانى قلقانه جدا بعد الظروف الصعبة الى مريت بها
    وان شاء الله ادعيلكم كلكم اثناء الولادة بفك الكرب
    طماطم يا حبيبتى وحشتيييييييييييييييينى اوى و الف الف سلامة عليكى يا قمر و هدعيلك كل مااجى افطر ان شاء الله تقومى بالسلامة انتى و البيبى و متقلقيش بس انتى و لا تخافى من اى حاجه كله ان شاء الله هيعدى بسلام بس عشان خاطرى كلى كويس اكيد انتى عارفه ايه الاكلات اللى ممكن ترفعلك نسبة الهيموجلوبين اصل انا زيك والله النسبة برده 9.8 و ربنا يعيننا و اكيد الصيام مأثر برده بس ان شاء الله احاول اعوضه بعد رمضان فى الشهر اللى فاضللى و ادعيلى معاكى سواء و لدتى قبلى او انا قبلك ادعيلى..

الردود
    4,337
    ازيك يا طماطم وحشانة موت اهلا بيكى والف سلامة عليكى يا حبيبتى وكلى كويس علشان انتى فاهمة ان دة مش كويس علشانك صح ربنا يقومك بالسلامة وهدعيلك ان شاء اللة
    ليتل يا حبيبتى انتى فين مكنتيش باينة عاملة اية وحشانى موت خدى بالك انتى من نفسك انتى كمان يا ليتل ماشى وكلى كويس كلى بروكلى وبنجر تحفة واللهى ولو عايزة اقولك على الطريقة تحفة كنت عملها فى العزومة اتنسفت كانت عجباهم موت
    وربنا يقومك لينا بالسلامة وانتى وطماطم ادعولى انتوا الاتنين وانتم بتولدوا بليزززززززززز ربنا يرزئنى الزرية الصالحة ماشى

الردود
    4,337
    اه يا قطة ضحكتينى واللهى
    انا لو منك اسالها انتى هتنظفى امتة علشان انا انظف
    دى حاجة بتبقى تخنق معلش هنعمل اية
    منى ازيك عاملة اية حلو اوى ابلة نظيفة انتى عارفة ان فى ناس كتير بتقولى ابلة نظيفة هههههههههه اصلى موسوسة ومجنونة نظافة

الردود
    472

beatheart

ازيكم يا بنات وحشتوووووووونى اوى كلكم

لولو ازيك يا حبيبتى و ايه اخبارك انتى و ملوكة يارب تكونوا بخير و هدعيلك زى ماوعدتك ماتقلقيش..

سيفو انتى فين يا قمر وحشانا والله بس ان شاء الله خير و تطمنينا عليكى..

قطة ازيك يا حبيبتى و جوجو الشقيه الجميله عامله ايه بوسيهالى و طمنينى عليكم..

موونا يا حبيبة قلبى وحشتيييييييييييييييييييييينى اوى والله عامله ايه دالوقتى سامحينى يا حبيبتى انى مقصرة معاكى غصب عنى تعبانه والله معلش بس طمنينى عليكى و بتاخدى الدوا ولا لا و بتاكلى و لا لا....

ماهى يا حبيبتى ازيك و ايه اخبارك انتى و النونو طمنينى صحتك عامله ايه دالوقتى و ايه اخبار الاكل و نفسيتك طبعا اهم حاجه طمنينى لحسن انا قلقانه عليكى من المرة اللى فاتت...

ندى ايه يا حبيبتى مالك بس روقى كده يا جميل و متزعليش نفسك من اى حاجه عشان خاطرى و خلى بالك من نفسك و من بلال..

اميرة يا حبيبتى عامله ايه دالوقتى بعد علقة المحشى ده ربنا معاكى و الله بس اديكى بتتعلمى لا تتعبى لحد تانى و لا تعملى حاجه طالما مابيعجبش كفايه عليكى جوزك و خلاص انتى حامل و لازم ترتاحى و تاخدى بالك من نفسك و مش كل شوية زعل..

بطتى يا حبيبتى عامله ايه وحشتييييييييييينى موووووووت والله ايه اخبارك و ايه اخبار النونو طمنينى بيتحرك ولا لسه لحسن انا بنتى الحمد لله مش بتتحرك لا بترفس و بتضرب و بتشلت و فاكرة نفسها فى الاستاد ان شاء الله تشوفى الكلام ده كله تعدى تضحكى زيى كده

سموحة ازيك يا حبيبتى عامله ايه انتى و دودو طمنينى عليكم..

ملك انتى فيييييييييين يا قمر وحشانا بجد ايه اخبارك انتى و ملك و روان طمنينى عليكم..

الردود
    4,337
    ليتل ازيك عاملة اية يا حبيبتى اية اخبارك
    الحمد لللة انك كويسة
    انا وملك بنبوسك يا جميل وميرسى انك فاكرانى فى الدعاء انتى قبل ما تروحى المستشفى ان شاء اللة كل شوية قولى اسمى وانتى تفتكرى هههههههههه

الردود
    2,180
    طماطم ..ازيك .. وحشانى اوى وربنا معاكى انا بدعيلك كنت قلقانه عليكى اوى .. بس انتى كلى كويس وخدى بالك من نفسك وياريت كل شويه تروحى عند ماما لانها هتاخد بالها منك انتى طبعا اتشغلتى فى سلمى ربنا يخليهالك وكمان البيت وطلبات جوزك وكل دا بيلهى الواحده مننا عن اكلها واهتمامها بنفسها . ربنا يقويكى معلش خدى فيتامين وكالسيوم كويس ,,انا عاوزة اطمن عليكى يإستمرار يا طماطم اوعى تنسينا ... وسيبى كل حاجه على ربنا ومتقلقيش عشان البيبى ..

الردود
    2,180
    لولو .. بطه .. منى .. ليتل .. انا بخير والحمد لله وجوجو كمان وانا روحت امبارح غظتها وجبت هدوم العيد .. وهو انا اتنسيت خلاص لا انا ماما قطه وشرسه كمان محدش يقدر عليا .... هاهاهاها .. .. بوسه ليكم كلكم .

الردود
    4,337
    قطة هههههههههههههه
    وانا مش عايز يجبلى بابا ملك قالى بعد العيد

الردود
    2,180

Talking

تعقيب كتبت بواسطة lolo habeby عرض الرد
    قطة هههههههههههههه
    وانا مش عايز يجبلى بابا ملك قالى بعد العيد

يبقى بابا ملك ضحك عليكى يا لولو ... هاهاهاه انا بقى ضحكت على بابا جومانا ومجبش هو حاجه ايه رأيك بقى ... هاهاهاهاه شفتى انا وجوجو شاطرين ازاى مش انتى

مواضيع مشابهه

1. حوامل الطائف ....تعالو هنا بسرعة
    بواسطة Um Hamoudi في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 6
    اخر موضوع: 27-03-2009, 03:45 PM
  2. تعالوا اعترفوا يا بنات يا حوامل بسرعة
    بواسطة أمووووورة في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 49
    اخر موضوع: 04-10-2008, 11:17 PM
  3. سوال يا حوامل وغير حوامل
    بواسطة lolo habeby في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 38
    اخر موضوع: 21-03-2008, 09:29 PM
  4. بسرعة يا حوامل شوفو كيف بيتحرك الجنين
    بواسطة ward_84 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 48
    اخر موضوع: 04-06-2007, 08:14 PM
  5. الردود: 20
    اخر موضوع: 12-04-2007, 12:33 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ