انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 4 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 31

الموضوع: من معجزات الله فى تاخر الانجاب: من يشارك

مع بنتى اخيرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    الردود
    5,248

من معجزات الله فى تاخر الانجاب: من يشارك

بنات اخباركم ايه واحشنى جدا
    انا بفتح الكمبيوتر انهارده اقرا الادعية اللى عليه لقيت الوايرلس لاقط شبكة نت والله ما اعرف منين المهم قولت ده حظى الحلو عشان اطمن عليكم
    وحبيت اقترح موضوع جديد
    ايه رايكم لو كل واحدة تعرف قصة قريبة او صديقة ربنا كرمها وحملت بعد تاخير سنين طويلة تحيكهالنا اهو نستمد منها الامل ونجدد ايماننا برحمة ربنا الواسعة
    انا هتدى واحكيلم قصة واحدة قريبتى من بعيد ولو انى معرفهاش قوى ومعرفش تفاصيل القصة
    بس هى اتجوزت وقعدت سنتين او اكتر معرفش من غير جواز وجوزها طلقها بعدها بفترة قصيرة اتجوزت واحد تانى بس التانى ده كان متجوز ومراته عرفت واجبرته يطلقها وبرضه ملحقتش تحمل وقعدت فترة طويلة يمكن 7 او 8 سنين من غير جواز وبعدين " هى بالمناسبة اخت جوز اختى" بعد ما اخوها اتجوز اختى .. اخويا عنده واحد صاحبه متجوز ومخلف بس مطلق مراته عرفهم على بعض
    وواتجوزته ومكنش جزها طبعا مستنى حمل لانها اتجوزت مرتين قبل كدة ومخلفتش بس هو عنده من مراته الاولى ولاد وسبحان الله بمجرد ما اتجوزت حملت فى اول شهر وجابت بنت وبرضه سبحان الله من ساعتها مخلفتش تانى بقالها اربع او خمس سنين
    بس المهم ان ربنا لما بيحب يرزق حد بيرزقه واهى ربنا اطعمها الذريية فى الاخر ولو كانت بنت واحدة
    يارب كل اللى يعرف قصة يكتبها وياريت لو يعرف تفاصيل اكتر من كدة يقولهالنا عشان نستفيد منها
    بس انا والله معرف غير كدة عن الست دى بس يارب اكون افدتكم

الردود
    10,286
    ماشاء الله موضوع وايد حلو

انا مرت اخوي 3 سنين ماعندها اطفال مابقه شي ماسوته من تحاليل كلها سليمه هي واخوي
    واخذت كلوميد لين زرع بطنها وتباعت التبويض وفترة الجماع ما الدكتوره ومافاد فجأه
    حملت وطرنا من الفرح وبالثالث مات البيبي في بطنها زعلت وايد وتأزمت وبعدين دخلوها عمليات عشان
    يطلعونه لان الرحم مقفل تماما وتم ميت في بطنها اسبوعين
    المهم بعد الاجهاض تم سنه من غير حمل حاولت بكل شي من اول جديد كلوميد وزيارات دكتور ومتابعه ماحملت وفجأه سبحان الله بعد ماتركت كل شي ويأست حملت ويابت بنوته تهبل وبعد ماولدت قالت اكيد كمان
    راح تصير مشكله ومااحمل فليش اخذ مانع بس سبحان الله من غير علاج ومن غير كلوميد ومن غير اي شي
    حملت ووبنتها عمرها 10 شهور وهي كلش مو حاطه الفكره في بالها ابدا ابدا بس وايد وايد فرحة
    انها حملت من غير شي ومن غير علاج لان هي مشكلتها فقط انه البويضات صغيره
    والحين هي بالرابع ربي يتمم عليا يارب
    والفال لج ياملك قولي امييييين ان شاء الله نفرح فيج حبيبتي
    حملت

الردود
    1,920

heart2

اختى العزيزه ملك انا عن نفسى قصه لوحديها انا متزوجه من خمس سنين و ماشيه فى السادسه المهم من قبل ما اتزوج كان الدوره ملغبطه و عرفت انى عندى تكيس على المبايض المهم بعد ما تزوجت ابتديت رحله العلاج من هنا لهنا و كل دكتور برأى و كل واحد يمشينى على علاج مختلف لحد ما دكتور قلى انى اخس و اخد سيدوفاج بس و فعلا عملت كده و حملت اكتر من خمس مرات ورا بعض بس الحمد لله مكنش بيحصل نصيب و ولا دكتور كان عارف سبب الاجهاض لحد ما دكتور عرف انى عندى حصبه المانى هى السبب فى الاجهاض المهم على بال لما عرفت السبب كانت التكيسات رجعت تانى و فضلت من غير حمل 3 سنين بس واللهى ما قطعت الامل بلله و بقيت و انا بصل ادعى من كل قلبى و خليت خالت زوجى جابتلى مياه زمزم لان سيدى رسول الله قال انها لما شرب له و شربتها بنيه الانجاب و خليت زوجى شرب معايه و بعض كده اتعرفت على اخت بتعمل الحجامه فخليتها عملتهالى 3 شهور متتاليه و هى نفس الاخت و صفتلى طبيبه رحتلها بس ارتحتلها جدا و ادتنى منشطات مع متابعه التبويض و الحمد لله حملت و يارب ربنا يتمملى على خير و عقبال الجميع يارب و عقبالك يا ملك عن قريب ان شاء الله تعالى

الردود
    5,248
    سبحان الله يا لولو والله تصدقى نفس الى انا نفسى اعمله انا كمان ناوية لو ربنا رزقنى وحملت مش هاخد موانع حمل ابد ابدا ابداااااااااااااااا انشالله احمل تانى شهر ولادة حتى يااااااااااااااااااريت
    ربنا يكمل لمرات اخوكى على خير وتقوم بالسلامة يارب

الردود
    5,248
    اللهم لك الحمد بجد فعلا قصتك قصة ربنا يتمملك على خير وتفرحى بالنونو يااااااااااااااارب
    انا كمان رغم ان كل الدكاترة قالو لجوزى استحالة اخصاب طبيعى بس والله كل شهر بنستنى يمكن يكون فى حمل مش عشان حاجة بس عشم فى ربنا سبحانه وتعالى

الردود
    655
    حبيبه قلبي انا ليه قريبه اتجوزت وراحت لدكتور وقالها انها محتاجه عمليه وعملتها ومحصلش حمل
    وبعدها بشويه عملت عمليه تانيه وبرده محصلش حمل بعد كده بقت رافضه تروح لدكاتره اوتاخد اي ادويه وبعد 9سنين من جوازها حملت
    ويارب يكملها علي خير هيه وكل الحوامل باذن الله

الردود
    655
    ملك وحشتيني ياقمر عامله ايه يارب تكوني بخير
    طمنيني عليكي ياجميل

الردود
    1,920
    تعقيب كتبت بواسطة ملك المالكى عرض الرد
    اللهم لك الحمد بجد فعلا قصتك قصة ربنا يتمملك على خير وتفرحى بالنونو يااااااااااااااارب
    انا كمان رغم ان كل الدكاترة قالو لجوزى استحالة اخصاب طبيعى بس والله كل شهر بنستنى يمكن يكون فى حمل مش عشان حاجة بس عشم فى ربنا سبحانه وتعالى
    اختى ملك انتى فعلا عندك حق اوعى تقطعى الامل و الظن بلله هو الذى يقول للشىء كن فيكون ربنا معاكى و يارب يرزقك الذريه الصالحه انتى وزوجك عن قريب جدا اللهم امين

الردود
    5,248
    مووووووووووووووونا حبيبتى انا كويسة و الحمد لله
    بس معنديش نت للاسف خلاص وكمان مسافرة السبت الجاى
    بس لقيت شبكة بالصدفة انهارده من ظى عشان اطمن عليكم لانكم وحشتونى كلكم قوى
    اللهم لك الحمد: ونعم بالله انا عمرى ما قطعت الامل وجوزى كمان دايما يقوللى حاسس ان ربنا هيرزقنا من غير عمليات ولا حاجة

الردود
    5,248
    انا عندى قصة كمان قريتها ع النت بس مش فاكره فين
    واحد كان عنده مشكلة فى الحيوانات المنوية وللاسف كمان مكنش عنده فلوس يعمل الحقن المجهرى وقدم طلب للمك عشان ياخد مكرمة ويعملها لكن مراته مصبرتش عليه وطلبت الطلاق وبعد الطلاق اتجوز واحدة قريبته وبعد جوازه منها بشهر جاتهل المكرمة وعمل العملية وانجب والحمد لله

مواضيع مشابهه

1. تاخر الانجاب ... سلسلة متكاملة باذن الله:: جهد ملموس::
    بواسطة نورلؤي في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 36
    اخر موضوع: 02-07-2011, 07:27 AM
  2. عنق الرحم مسؤل عن تاخر الانجاب
    بواسطة اشهان في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 11
    اخر موضوع: 26-02-2009, 05:15 PM
  3. فوائد تاخر الانجاب
    بواسطة la fleure في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 15
    اخر موضوع: 21-06-2008, 04:56 PM
  4. ابتلاء تاخر الانجاب
    بواسطة DR_LOLA في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 39
    اخر موضوع: 03-03-2008, 09:21 AM
  5. الطب النبوى فى علاج تاخر الانجاب ( الحجامه
    بواسطة ادوم في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 5
    اخر موضوع: 20-07-2007, 06:23 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ