انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 3 الأولىالأولى 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 26

الموضوع: كلام في الولادة (الي ولدت وما ولدت تدخل)

الردود
    511
    مروة شكرا على مرورك والله يخليلك ابنك زياد

صمت الوداع ان شاء الله تكون ولادتك سهلة كتيييييييييييييييير وترجعيلنا بالف سلامة وما تخافي الموضوع سهل ويستاهل التعب

سامسارة الله يخليلك بنتك يا حبيبيتي بعد كل ذا التعب وفي الاخر قيصري معلش بنتك تستاهل اكتر ولا لا وبعدين ليش الجنة تحت اقدام الامهات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مشرفتنا الغالية سلامات والله سلامات عليك 32 ساعة فعلا كتيررررررررررررررر وكمان كنت نايمة ان شاء الله الولادة الجاية تكون اسهل

السيدة وقار ان شاء الله تقوميلنا بالف سلامة ويكون معك احلى طفل او طفلة واسهل ولادة

انوار الليل اهلين فيكي وان شاء الله تزوري غرفة الولادة مرة تانية بس الاول احكيلنا على التجارب الي فاتت وبالتفصيل منتظرينك

وسام المحبة العمر كله لابنك وتشوفيه طيار يارب وان شاء الله تكرريها مرة ثانية ويكون زوجك معاك

تائهة شكرا على مرورك

الردود
    36
    السلام عليكم هاىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
    انا بقى كنت نايمة وصحيت الساعة 9من ا لنوم على الم ومن الوقت لتانى الالم يزيد صحيت جوزى وعرفتة وبعد كدة كلمت ماما علشا ن اسئلها اية الموضوع قالت لى كلمى الدكتور وقليلة على الى حصل اصل دى كانت اول ولادة لى لمت الدكتور وقلى تعالى فورا ومن وقتها الى الساعة 4 كانت جنة نايمة جانبى على السرير

الردود
    358
    الحمد لله على سلامتكم وان شاء الله تربون ولادكم و ولادهم

باسالكم كيف تروحي المستشفى و انت تعبانه ... يعني عالسرير او تصرخون وتمشون او كيف؟

الردود
    1,102
    ضحكتيني يا لولو
    ساعتها الواحدة مش بتحس هى راحت ازاى ؟؟؟؟؟؟؟؟ المهم تروح و خلاص
    انا ولادتى كانت بدايتها يوم اربعاء بعد الفجر لقيت شوية دم فخفت طبعا لانى معرفتش ان ممكن يبقى فيه دم قبل الولادة انا اعرف انه بيكون بعدها بس ....فقلت لزوجى و بعدين هو قال لحماتى فقلبتلهم البيت طبعا
    و قالتلى لازم نروح للدكتور و لازم تفطرى لما هى تجهزالحاجات
    بس انا مكنتش حاسه باى الم و كنت بضحك فس سري و اقل ما هى الولادة سهلة خالص امال بيقول صعبة ليه ؟؟؟ههههههه
    و بعد الدخول للدكتور قلى انه لسه بدرى كام يوم
    فرحت البيت تانى يوووووووه كنت هخلص بقى اولد و الولاده طلعت سهلة خالص اهو ههههههههه
    لحد يوم الخميس مساء بعد الساعة12 و بدأ الطلق المحترم و قلت اصبر لحد الصبح لما الناس تصحى و الطلق يكون زاد شوية و طبعا مفيش نوم قاعدة الف في البيت طول الليل و رحنا للدكتور قبل الظهر برده قالى لسه بدرى و روحى ارتاحى و بعدين تعالى قلت لالا لا انا بولد و مش هروح و كنت فعل تعبت جدا و مفيش فايدة الباشا مش راضى ينزل و عجباه المسألة جوه
    المهم فى النهاية نزل ساعة اذان المغرب يوم الجمعة بس انا كنت دايخة من التخدير و مش حاسة بيه و لا حاسة انى فرحانة بيه ..كت خايفة و تعبانة بس
    و دلوقت عد الرحمن عنده سنتين و نصف و مستنين النونو الجديد
    ربنا يسهل و تبقى اسهل من الاولى و عقبالكم بالسلامة
    آخر مرة عدل بواسطة أم بيدو : 07-01-2007 في 09:38 PM

الردود
    358
    يا الله الزواج صعب....
    و بعد ما تخلصين من الاول تحملين بالثاني ... الله يعينا

الردود
    2,747
    التكريم
    • (القاب)
      • نور الخيمة
      • نجمة الكروشية المبدعة
    (أوسمة)
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    شوفو ياحلوات و لادتي الاولى
    اتخرت عن موعدي اسبوعين وبعد عددة زيارات لمستشفى حددو ليموعد عشان يعطوني طلق صناعي وفي البوم الموعود صحيت الساعه 4 الفجر على احياس غريب الي هوه ايش الطلق طبعا فمت وصرت اتمشى في البيت لحدماصحي زوجي صدفة على ال6 راح قال لحماتي واتصل على امي ورحنا المستشفى قالولي هناك لسه وتعالي الضهر
    وفعللا رجعت وفضلت فيها لحدما شرف ادهم على الساعه 12الا ربع ليلا
    زلدتي التانيه نفس بدايه الاولىبس جاني الطلق على 8 الصبح وانا في السياره رايحة علشان يدوني الطلق الصناعي وسبحان الله كانت ولاده سهله وشفت ريم على الساعة12الاربع برضه بس المره الضهرلاوالمضحك ان الدكتور ماصدق لما امي راحت وقالتلو ان الراس بانت اصله كشف لى قبل ساعه وقال لسه علىالاقل بدك ساعتين والنتيجة ولدت قبل ما ينقلني على غرفه الولاده
    التالته
    كت نايمة وكنت بحلم ني رايحه الحمام الله يكرمكم وما انا قادره امسك نفسي
    وفتحت ا لا وميه الراس معوماني اتصل زوجي في الاسعاف وكنت الساعه 4 الفجر قلتله ماتتصل ب امي الا الصبح عشان مانخوفها ورحت وشرف ابني مهندالساعه9الصبح وماوصلت امي المستشفى الا قبل ما ينقلوني غرفه الولاده بخمس دقائق وهادي قصصي ال3 ارجو اني ما اكون وجعت راسكم واعذروني على التظويل وادعولي ربنايسهل ولادتي قولو امبن

الردود
    2,047
    تعقيب كتبت بواسطة luloo
    الحمد لله على سلامتكم وان شاء الله تربون ولادكم و ولادهم

باسالكم كيف تروحي المستشفى و انت تعبانه ... يعني عالسرير او تصرخون وتمشون او كيف؟
    اكيد يا اختي بتروحي ماشيه على رجليكي بس بتكوني ممغوصه يعني كيف مغص الدورة كيف بتروحي لمكان وانت معاكي مغص الدورة اكيد على رجولك بس هادا المغص الصراحه تبع الولاده اقوى بس مو بكتييييييييير بعدين هووا المغص بيروح وبيجي يعني مو على وتيره وحده
    والله يقوم الكل بالسلامه يا رب

الردود
    2,047
    تعقيب كتبت بواسطة samaa_b
    مروة شكرا على مرورك والله يخليلك ابنك زياد

صمت الوداع ان شاء الله تكون ولادتك سهلة كتيييييييييييييييير وترجعيلنا بالف سلامة وما تخافي الموضوع سهل ويستاهل التعب

سامسارة الله يخليلك بنتك يا حبيبيتي بعد كل ذا التعب وفي الاخر قيصري معلش بنتك تستاهل اكتر ولا لا وبعدين ليش الجنة تحت اقدام الامهات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مشرفتنا الغالية سلامات والله سلامات عليك 32 ساعة فعلا كتيررررررررررررررر وكمان كنت نايمة ان شاء الله الولادة الجاية تكون اسهل

السيدة وقار ان شاء الله تقوميلنا بالف سلامة ويكون معك احلى طفل او طفلة واسهل ولادة

انوار الليل اهلين فيكي وان شاء الله تزوري غرفة الولادة مرة تانية بس الاول احكيلنا على التجارب الي فاتت وبالتفصيل منتظرينك

وسام المحبة العمر كله لابنك وتشوفيه طيار يارب وان شاء الله تكرريها مرة ثانية ويكون زوجك معاك

تائهة شكرا على مرورك
    الحمدالله على كل شيء وطبعا بنتي بتستاهل العذاب كللو ما قلتلك انو الحمدالله انو في شيء اسمو قيصريه
    وعلى فكرة ولادتي تعتبر من الولادات الصعبه بس الله لطف فيني ولله الحمد والمنه والحمدالله الف مرة
    وانشاءالله كل الحوامل يولدو ولادات سهله يارب ويهونها عليهم قولو امييييييييين

الردود
    888
    انا جاني الالم الساعة 4 صباحا بس ما كنت اعرف انو الم الولادة كملت نومي على اساس انه مغص سيزول قريبا وصحيت الساعة 9 عشان اسأل احد عن سبب الالم حتى وجدت ماء الرحم ينزل فذهبت الى المستشفى وولدت الساعة 12 ظهرا ولم اقل لإمي الابعدماانتهى فرح خالي ذلك اليوم ة والشيىء الغريب الذي حدث لي انه من كثر الالم بدأت باضحك حتى ولدت ولا اعرف السبب

الردود
    358
    تعقيب كتبت بواسطة samsara
    اكيد يا اختي بتروحي ماشيه على رجليكي بس بتكوني ممغوصه يعني كيف مغص الدورة كيف بتروحي لمكان وانت معاكي مغص الدورة اكيد على رجولك بس هادا المغص الصراحه تبع الولاده اقوى بس مو بكتييييييييير بعدين هووا المغص بيروح وبيجي يعني مو على وتيره وحده
    والله يقوم الكل بالسلامه يا رب
    انا سمعت وحده تقول كانت ينقلونها بالسرير و كانت تصارخ وزوجها يضحك.... فانا خفت... الله لا يفضحنا

مواضيع مشابهه

1. صدى الأطلال محتاجه لدعواتكم لأنها ف غرفه الولادة (الحمد لله ولدت بالسلامة)
    بواسطة ورد الزيزفون في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 87
    اخر موضوع: 02-05-2011, 09:41 AM
  2. اخواتى الولادة الأولى ام التانية اسهل ؟لكل من ولدت طبيعى؟
    بواسطة doaa sarhan في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 10
    اخر موضوع: 19-11-2008, 09:07 AM
  3. الحمد لله أنا ولدت من 40 يوم .. ولدت حبيبة .. شوفوا صورتها
    بواسطة buenachica في ملتقى الإخــاء والترحيب
    الردود: 126
    اخر موضوع: 27-01-2008, 06:46 PM
  4. لكل واحدة ولدت طبيعى...ماهو وزن البيبى قبل الولادة؟؟؟
    بواسطة حبيبةاحمد118 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 15
    اخر موضوع: 07-08-2007, 12:32 AM
  5. ولدت الحمدلله .. قصتي كاملة في الولادة
    بواسطة um feras في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 60
    اخر موضوع: 08-03-2007, 05:30 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ