انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 3 من 4 الأولىالأولى 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 21 الى 30 من 40

الموضوع: تزوجنا منذ 5 سنوات و لم يحدث حمل بعد

الردود
    393
    اختى هذا شيئ طبيعى عند كل الناس فكل واحده تاخر حملها تعانى نفس الشيئ
    استعينى بالله واستغفريه كثيرا ولا تجعلى هذا يؤثر على نفسيتك وربنا يرزقنا جميعا
    انا متزوجه من 5 سنين والحمد لله لسه لم يرزقنى الله بالاطفال وادعوا الله لى ولكم
    بالذريه الصالحه آمين آمين

الردود
    3,044
    تعقيب كتبت بواسطة hello kity عرض الرد
    ههههههههه0000انتي اقلها مثل ما فهمت من شريط حساب العمر انه بنوتتك 3سنين

طيب تعملي ايه في اللي ربنا رزقها وولدها صار 11 سنه والله يكلموني كاني مش حولد مرة تانية وكل مسوي نفسه حكيم زمانه الله يفرح قلوبكم كلكم ان شاء الله ويفرحني بتوام ان شاء الله انه قدير على كل شي

الله يستر علينا جميعا
    و الله ضحكتينى يا كيتى ...ربنا يرزقك و يرزقنى و كل منتظرة بالحمل السليم

المعافى عاجل غير اجل باذن الله...و ربنا يبارك لك فى ابنك اللهم اميين

الردود
    612
    بصى يا حبيبتى الناس ماتسيب حد فى حاله انا حصل معايا كده بالرغم من انى ربنا كرمنى على طول بحملى الاول بعد الزواج مباشرة وكرمنى بابنى والحمد لله وبعد ابنى لم يرد لى الله الانجاب مرة اخرى لحد 5 سنوات وبدأو يتسالون ويتهامسون وكل حد ققعد معاه يقولى بنوع من الشفقه ربنا يديكى يا حبيبتى لحد الحمدلله ما ربنا كرمنى بالحمل التانى لابد انك ماتسمعيش لحد عشان نفسيتك متتاثرش لان النفسيه مهمه جدا عشان يحصل الحمل وربنا يديكى ويدى كل ست بامرة تعالى دى حاجه مش بايدينا دى بايد الخالق سبحانه وتعالى

الردود
    612
    واضح من تجاربنا يابنات ان فعلا الناس دى ملل وماحدش عاجب لو عندك بيبى واحد يقولو هيا ماجبتش تانى ليه يا ترى عندها ايه ولو ماجبتش خالص يقولو يا عيينى ربنا يديها ويعتبروها مصدر حسد ولو جابت 3 اطفال يقولو مش ممكن فين عقلها عشان تجيب 3 حتربيهم ازاى بجد ربنا يهدى الناس وانا بقول نصيحه لكل واحده لسه ربنا ماكتبلهاش الحمل اى حد يتكلم معاكى فى الموضوع ده خلى عندك ثقه فى الله سبحانه وتعالى وردى عليهم بان لسه ربنا ماردش وكله بامرة تعالى وماتخليش حاجه تاثر فيكى

الردود
    1,920
    سيبك من كلام الناس وخلى املك فى الله كبير انا بردك فضلت 5 سنوات من غير اطفال والحمد لله والشكر لله ربى رزقنى بمريم عقبالك عن قريب اللهم امين

الردود
    63
    الله يفرج همك يارب.. وانا زي وضعك تقريبا (بس الصراحة مطنشة) والوضع كل ماله يزيد كل ماحملت وحدة من سلفاتي ماادري بحملها الا بعد اربع او خمس شهور قال خايفين على شعوري ..
    وكمان زوجة اخوي حملت بعد ست سنين وبعد معاناه ومع ذلك ما حافظت على شعوري ولا كانها مرة بهذا الموقف..

الله اكرم من الجميع .. وان كان لك رزقة بتجي

الله يرزقك بالذرية الصالحة ويرزق كل محرومة

الردود
    8,152
    هذا حالنا مش مكفيهم إلي فينا ربي يرزقنا ياأختي

الردود
    7,122
    الله يرزقك بالذرية الصالحة انت وكل المنتظرات الحمل ....اللهم امين .
    { الّلُهمَّ لَكَ الحَمْدُ كَما يَنْبَغِي لـِجَلالِ وَجْهِكَ و عَظِيمِ سُلطانِكَ الّلهُم لَكَ الحَمْدُ حَتى تَرْضى وَلكَ الْحمدُ إذا رَضِيْتَ وَلكَ الَحمْدُ بَعْدَ الِّرضَـى }

الردود
    548
    حبيبتى محدش لية عندكحاجةطالما انت وجوزك راضين انا جيت بعد 5 سنين جواز ووراية اخين
    قولى للناس انك وجوزك اختارتوا تاجيل الحمل يعنى انت بتخدى موانع على شان يسكتوا وكونى حازمة فى الرد على اى متطفل حتى لو كان اقرب الناس

الردود
    128
    حبيبتى لازم تحطين فى بالك ان الله سبحانه وتعالى اذا قال كن فيكون ولاتقولى عشان كذا اوكذا انا لم احمل وتدعين وتلحين بالدعاء وتكونى متيقنة من الاجابة وترقين نفسك على طول ولاتملين عسى الله يشفيك ويرزقك بالذرية الصالحة عاجلا غير آجلا انشاء الله وانا حملت بعد اربع سنين زواج وكنت دائما اذكر نفسى بقوله تعالى ولايياس من روح الله إلا القوم الكافرين.

مواضيع مشابهه

1. سر تمتع حميدة بصحة جيدة وعمرها 105 سنوات
    بواسطة د. محمد في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 1
    اخر موضوع: 07-10-2006, 12:16 AM
  2. لى أربع سنوات وانا متزوجة ولم يحدث حمل وتعالجت ولكن كافة العلاجات بائت باالفشل ؟؟؟
    بواسطة miki في الرقيه الشرعيه مع الشيخ أسامة المعاني (مغلق)
    الردود: 2
    اخر موضوع: 03-06-2006, 01:01 PM
  3. تزوجنا قبل ستة سنوات ويحصل الحمل ثم الإسقاط ، وتحصل لنا أمور غير طبيعية ؟؟؟
    بواسطة ****حلم**** في الرقيه الشرعيه مع الشيخ أسامة المعاني (مغلق)
    الردود: 2
    اخر موضوع: 25-04-2006, 12:43 PM
  4. الردود: 10
    اخر موضوع: 01-03-2006, 10:03 AM
  5. تزودوا قبل فوات الأوان
    بواسطة مشفقة في روضة السعداء
    الردود: 5
    اخر موضوع: 28-10-2002, 10:53 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ