انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 121 الأولىالأولى 123456781454104 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 1205

الموضوع: تجربتي مع الرجيم وخاصة الكيمائي

الردود
    429

أنا ما أحب البيض المسلوق... بس ممكن أصبر نفسي وأكل البياض من غير الصفا... أو إني ما أكل البيض أبداً

وبعدين عصير البرتقال ما أقدر أشربه... عندي عقدة من البرتقال ومستحيل أقرب عليه... بس ممكن أغيره إلى عصير الجريب فروت الخالي من السكر... تمام

تحياتي...
    المارين... أم الوليد
    الصور المرفقة الصور المرفقة  

الردود
    429

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

نسيت أقولكم بعد إنه مع إتباع أي حمية لازم ناخذ كل يوم حبة من أقراص الفيتامينات+ حبوب الخميرة اذا ممكن لإنها ممتازة للجسم والشعر والأظافر والوجه... وهذا الكلام من عند خبيرة تجميل ( لبنانية ) كنت عندها قبل كم يوم

المارين... أم الوليد

الردود
    36
    ما هي حبوب الخميرة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مشكورين يا حلوين

الردود
    1,894
    عسل ياخواتي رونه عسل مشكووووووووووووووره واايد يا حبيبة ألبي يارونه وانتي شجعتيني وايد بكلامج وانا انشالله بسوي اللي قلتي عنه... انا استمريت اسبوعين على رجيم الشوربه بس ماادري اشكثر نزلت وانا متضايقه عشان جذي لانه ما عندي ميزان زين وفيني احباااط ودي اعرف جم نزلت انا بوزن نفسي اول شي ... وبعدين اشوف شسوي... وتمارين جين فوندا يارونه انا جربتها وعندي الشريط بس ضاع وشريت واحد ثانيوفعلا تمارينها واااااايد حلوه.. انشالله راح ابدي بس انا خذيت يومين راحه ورا الاسبوعين رجيم ..

بس انتي في رايج اني اعمل رجيم اللي كتبتيه الكيميائي؟؟؟ وبعدين اكمل رجيم الشوربه؟؟؟

بليز قوليلي لاني ابي رجيم ونظام ينزلني بصوره ملحوظه خلال اسبوعين وبعدها ابدا انزل خلال الشهر مال الرجيم.....

بس قوليلي جم ينزلني في الاسبوع وجم ينزلني خلال الشهر؟؟؟

ومشكوره وايد حبوبتي تعبناج يا عيوني..

انشالله اقولج اللي بيصير معاج ..
    بنتظار ردج

واختي المارين انا ببدي فيه معاج بس قوليلي متى وانشالله نبدي مع بعض

الردود
    1,809
    اهلا حبيبتى soso شوفى انا لما أتبعت الرجيم وحاولت اكمل اسبوعين من غير راحة والا يوم
    لقيت الوزن بينزل ببطىء والسبب كان انى لم أخذ يوم راحة يعنى الأفضل تأخدى يوم راحة
    فى نهاية الأسبوع يعنى الخميس أو الجمعه مثلا

يوم الراحة ليس معناه أكل طولللللل اليوم طبعا هو الصبح فطار كلى كل الى تحبيه ونفسك فيه
    وكمان فى الغداءءءءءءء لكن تأكلى لحد الساعة 6 مساءا فقططططططط
    بعد الساعة 6 مساءا هتأكلى أكل خفيف يعنى ( تمنعى سكريات والدهون والنشويات )
    يعنى ممكن بعد الساعه 6 تأكلى كمثال ( فواكه اى نوع وخضار و زبادى ولبن .. خفيف )
    بس وتانى يوم الصبح ترجعى للرجيم من غير أى تغيير فى النظام

آخر مرة عدل بواسطة رونة : 10-03-2003 في 08:09 AM

الردود
    1,809
    وعليكم السلام أختى المارين وأهلا بيكى فى الرجيم الكيميائى رجيم المستحيللللللللللللل
    شوفى بالنسبة للتشجيع طبعا افضل لان الكيميائى محتاج قوه اراده قويه ومشاركه وجداينه
    لان النفسيه بتكون مفيشششششششش هههههه وهتكون معاكى فى المجموعه soso
    و مس بيوتى يعنى للان انتوا 3 تبدأو مع بعض وانا معاكم بقلبى وبكل وجدانى وممكن أكمل معاكم الرجيم الأسبوع الثانى

ياريت تتفقوا ومس بيوتى و soso لما يدخلوا المنتدى يقولوا أى يوم يبدأ الرجيم يفضل فى أول الأسبوع ..أختى المارين الرياضه ممتازه لو هتمارسيها مع الرجيم ولو حسيتى بتعب مش ضرورى كل يوم .. بالنسبة للبيض لازم تأكليهههههههه
    لانه احنا عايزين العناصر الغذائية تكون كاملة حتى لا يكون هناك أى ضرر وصدقينى انا بكررررررره البيض لكن كنت بأكله عشان أقدر أكمل الرجيم وكنت بحاول أحبب نفسى فيه كده وكده يعنى هههههة وعشان تقدرى تأكلى البيض المسلوق أهرسيهم فى بعض طعمهم هيكون واحدددددد وبعدين الجوع بيخلى الواحد يأكل كل الى مكتوب فى النظام ..

أما العصير فانا كتبت تقدرى تشربى جريب فروت أو برتقال ( اختارى الى تفضليه)
    والجريب فروت ممتاز انا كنت بشربه فى فطارى دائما لانه مفيد لخفط الوزن..
    حبيبتى المارين أ شترى جريب فروت من السوق طازج وأعصريه فى البيت و لا تأخذى المعلب
    لانه عليه سكر ومواد حافظه ضاررره

بخصوص الفيتامين بصراحة المفروض يأخذ فيتامين مع الرجيم الكيميائى والأنواع كثير
    الى فى السوق المهم انه يكون فيتامين ( للبشره والشعر والأظافر )
    ولو حابين أكتب أسم فيتامين ممتاز انا بستخدمه هو غالى شوى لكن بيكفى شهرين ..

عسولتى الحلوه مس بيوتىىىىىى عفوااااااا يا حياتى وأنا انشاالله عشان تتشجعوا أكثر
    هدخل معاكم فى الرجيم فى الأسبوع الثانى .. اما رجيم الشوربة انا استمريت عليه
    لكن صراحة جسمى لم يستجب له بسرعه يعنى الرجيم الكيميائى أسرع منه فى نزول الوزن..
    مشكلة الميزان العادى انه استحالة يثبت كل يوم وزن لكن الى تمام الميزان الرقمى لكن انتى حبيبتى تقدرى تعرفى اذا كنتى نزلتى على نظامك كثير أو لا شوفى لبسك وسع عليكى كثير
    أو لا .. والرياضة انشاءالله تمارسيها مع الرجيم الكيمائى على الأقل 3 أيام بالأسبوع

تعرفى حبيبتى أول ما بتكتبى رجيم الشوربه بحس انى هيغمى عليا هههههههه لأنى
    بفتكر الرجيم لما اتبعته كنت بكره الشوربه من كثر ما شربتها كثيررر لدرجه انى كرهت أى طبخه فيها الملفوووف

أنا رأى لوانتى مش شايفه ان رجيم الملفوف بتنزلى عليه ببطىء ومحتاجه تنزلى أسرع
    الكيلوات عشان متزهقيش ممكن تبدأى مع الأخوات هنا وتشجعوا بعض ولما تشوفى وزنك بينزل
    على الميزان أو حتى بنظرك لنفسك وتحسى انك خفيتى وساعتها هيعجبك نتيجته وهتكمليه للنهايه..

حبيبتى رجيم شوربه الملفوف موجود وممكن ترجعيله فى أى وقت تحبيه لكن انتى عايزه نظام ينزلك بصوره ملحوظة يبقى هو الكيميائى فى أسبوعين هتحسى بتغيير كبير..والرجيم الكيميائى ممكن ينزلك حوالى 4 كيلو أو أكثر أول أسبوع وفى الشهر طبعا بتختلف من جسم لاخر
    لكن مع الرياضه أسرع وهيخلى الجسم مشدود .. من 16 الى 20

حبيبتى تعبكم راحـــــــــة وأنا فى انتظار النتايج لجميع

وانشاءالله نتواصل كل يوم للتشجيع على الرجيم والأستمرار فيه للنهاية

آخر مرة عدل بواسطة رونة : 10-03-2003 في 09:06 AM

الردود
    36
    وانا كمان معاكم صحيح انا سبقتكم لاني خلصت الاسبوع الاول وماشية في الثاني بس مش مشكلة برده هنشجع بعض وعلى فكرة يا ميس بيوتي عشان اشجعك انا نزلت في الاسبوع الاول 4 كيلو يالله شدي حيلك وانتوا كمان يا بنات خلينا نحقق اللي نفسنا فيه
    والى اللقاء

الردود
    36
    وحبيت اعرف يا مس بيوتي شريط التمارين الاقيها فين ؟
    مشكورة يا حلوة

الردود
    1,557
    حبيبتي رونه
    انا طبعا معاكم بس كنت بعمل نظام 19 يوم ولازم اخلصه الاول فاضلي فيه 6 ايام وان شاء الله انتهي منه وبعدين اريح شويه وبعدين اعمل يومين العصيرباذن الله وبعدين اكيد ان شاء الله اكتبلكو امتي حبدأ الاسبوع الاول وبعدين الثاني ادعولي ربنا يثبت ارادتي ياااااااااااارب
    وبالنسبه ليوم الراحه بين الاسبوعين يا رونه بيكون ازاي ان شاء الله ببدا السبت لحد الجمعه(الاسبوع الاول ) وبعين اريح السبت وبعدين ابدا الاحد الي يوم السبت(الاسبوع الثاني ) ولا ايه رايك ؟؟

والي الاخت RASHROOSH
    هنيئا لكي وشجعتينا اكيد وبرد علي دعوتك( يا بنات خلينا نحقق اللي نفسنا فيه) يااااارب

اختي المارين اهلا بكي معنا

والي اختي مس بيوتي يا تري ناويه تبدئي الريجيم امتي ؟؟

الردود
    1,809
    مبرووووووووك أختى RASHROOSH على 4 كيلو فى الأسبوع الأول مش انا قلتلقوا 4 فى الأسبوع الأول ؟ عشان تصدقوا كلامى على طول هههههه والله أنا سعيدة بالنتيجة الحلوة و عايزين عزيمه قويه
    ولكن لا تنسى يوم الراحه لازم تأخذيه عشان الجسم ميثبتشوانا كتبت الطريقه فى أخر الأسبوع بعد ما تخلصيه تأخدى يوم واحد بس راحة وتأكلي كل الى نفسك فيه لحد الساعه 6 مساء ثم التزام ثانى يوم على طول رجيم نبدأ الأسبوع الى بعده وانشاءالله الكل يوصل للى نفسه فيه أختى
    مس بيوتى انشاءالله هترد عليكى فى اقرب وقت انتى ممكن تبدأى بالتمارين المعروفه أوالمشى..

حبيبتى soso أنا قرأت كلامك فى الموضوع الاخر عن الكبدة والله كلامك صح هى مهمه جدا
    لكن ليس مع الرجيم الكيميائى هى ممنوعه فيه تماماااااا وممكن تأكليها يوم الراحة فى اخر الأسبوع..
    كلامك مضبوط تخلصى الرجيم اخر الأسبوع يوم الجمعه تأخدى يوم السبت راحة من الصبح الى 6 مساءا وتبدأى تانى يوم الأحد رجيم الأسبوع الثانى الى بعده ..
    انشاءالله لما تخلصى رجيمك الى بدأتيه و تكملى مع البنات وتشجعوا بعض ويلا شدى حيلك
    مع الرجيم وبالتوفيق عشان نوصل للهدف المطلوب

تحياتى
    آخر مرة عدل بواسطة رونة : 11-03-2003 في 05:50 AM

مواضيع مشابهه

1. تجربتي مع الرجيم\\\\\\
    بواسطة asairi في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 5
    اخر موضوع: 07-06-2009, 12:54 AM
  2. تجربتي مع الرجيم
    بواسطة ام عمار99 في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 27-12-2008, 01:49 AM
  3. الردود: 3
    اخر موضوع: 29-04-2008, 11:41 PM
  4. الرجيم الكيماوي
    بواسطة موناتي في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 09-01-2005, 06:27 PM
  5. تجربتي مع الرجيم
    بواسطة امووووله في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 9
    اخر موضوع: 30-10-2002, 02:31 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ