انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 40 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 399

الموضوع: تجمع أحن أمهات لأحلى بيبيهات مواليد شوال وذو القعدة وذو الحجة أم بشـ10ـر

الردود
    855
    ياسادة ياكرام .. بعد ماسمعتم قصة دودو وصافي وام عبد الرحمن .. جاء دوري انا كمان

باول ايام عيد الاضحى 2008 اتصلوا اهل زوجي انه حيجوا بيتنا زيارة .. كانت اخت زوجي مدرسة(معلمة) مع اختي بنفس المدرسة وكانوا صحبات .. لكن قامت الحرب في غزة وطبعا ماحدى بيفكر بزواج ولا طلاق ولاحتى يضحك ...
    مرت الايام وخلصت ابشع ايام مرت علينا حرب ودمار وشهداء واحنا طبعا نسينا الموضوع تماما ...
    الايام بتمشي وانا كنت ادور على وظيفة وماحصلت للاسف .. رجعت ادرس بالجامعة سجلت دبلوم تربية .. على اساس اقدم وظيفة بالتعليم .. وبنفس الوقت عملت مشروع صغير خاص فيا (دروس حصوصي للطلاب )ببيت اهلى .. فضيت غرفة ورتبتها وبديت بتلات طلاب وبعد شهرين ساروا تلاتين طالب الحمدلله ( اشتهرت بالمنطقة هههه) .. خلصت الدبلوم وسجلت لرخصة السواقة وخلصتها وسجلت دورة سياقة الحاسوب وخلصتها (يعني ماكنت اقعد اشغل نفسي باي شي ) .. وسجلت للماجستير .. وبهالوقت يجوا عرسان بس بابا بحكم انا اخر العنقود عنده والدلوعة على قولة العيلة كان يحط العريس بالميزان ويطلع كل عيوب العالم فيه ... ( ماتخافوا بس والله بابا طيب اوي )...
    بيوم من الايام فات بيتنا تلات عرسان .. ومن ضمنهم زوجي الان ..(( اهلوا رجعوا تانى)) ..
    بابا كان موافق على شب غير زوجي .. لانه من ضمن مواصفاته انه قريب من بيتنا (بابا مصر اضل تحت عينه ) ... وزوجي كان مرفوض تماما لانه في مشروع سفر وغربة وبابا خايف عليا هو وماما ... لكن زوجي اصر وكان كل يوم يحكي مع اهلى ويطلب يشوفني ونتكلم مع بعض واقنع بابا سبحان الله ...
    وطبعا عملنا خطوبة من غير عريس وقعدت فترة الخطوبة ست شهور كانت كلها عالنت طبعا وسهر للفجر واحنا نحكي بالكام والمايك ... وقضينا رمضان سوى كان احلى رمضان ((كان في فرق توقيت بين غزة ودبي.. يحسب زوجي وقت الادان عنا ويكلمنى قبل ماافطر واكل واشرب اول بق وهو معى عالخط)) ونزل من دبي للفرح ونزوجنا وقضينا تلات شهور عسل ببيت على البحر بيجنن .. وسافرنا دبي وكنت حامل بخالد .. وبعدين اجى خالد وملا علينا البيت دوشة وعصبية وصراخ بعد الهدوء والسكينة والرواق هههه....

قعدت ست شهور مع زوجي بنفترة الخطوبة اشوفه بس بالكام عالنت .. ويوم مانزل غزة ياترى كيف كان اللقاء؟؟؟!!! تابعونا بعد الفاصل ههه

الردود
    855
    عــــــدنـــــا

وصل زوجي غزة وكلمنى يطمني انه وصل بخير .. وقلي مش حقدر اجي اشوفك هلا
    لاني تعبان كتير من السفر ودقني طويلة ومابدي تشوفين هيك ..
    وعلى هدا الاساس لبست انا البجامة وقررت انام ليطلع الصبح بسرعة هههه (لاتضحكوا )

بعد شوي .. دخل اخوية الكبير بيتنا .. بقلي عايزك بموضوع وفوتنى صالون بيتنا وكان النور مطفي .. فجـــــــــــــــــــــــــــأة

ضوى اخوية النور ... لقيت زوجي وامه وابوه قعدين بالصااااااااااالوووووووووووون هههه وانا بالبجامة وشعراتى منكوشين ورفعاهم فوق (يعني وحدة حتنام كيف شعرها حيكون هههه

صدمة .. سلمت على حمايا وحماتى وبطلع بزوجي عن بعد وماقدرت اروح اسلم
    قعدت جنبوا وعينيا بالارض .... وبعدين نزلوا حمايا وحماتى وزوجي مابده يروح ههههه
    وقعدنا نحكي شوي وخلانى انزل من بيتنا على التالت واوصله لباب العمارة تحت هههه .. ((مابده يروح))هههه
    وتانى يوووم من الصبح اجى عنا وطلعنا انا واياااه وقضينا يوم حلو وكتير ...
    شو رايكم ؟؟

الردود
    1,929
    اهلين سارة شكلك رومانسية كتييييير
    قصتك حلوة عقبال ماتحكيها لخلودى واخواته واحفادك
    على الحمد لله بخير والنونو ربنا اعلم بيه لسة مبداتش الحركة
    و عملت لعلى رز مسلو هضربه فالخلاط و عليه معلقة حليب من اللى بيرضعه
    انتى هتغدى خلودى ايه وازى اخباره

الردود
    95
    هلا وغلا بسارونه الله يسلمك يارب
    الكل الحمدلله بخير فصولي بيسلم عليك بس صاير يغار من سدومي لما كبرت شوي خاصه لما اشيلها انا وكل شوي يسأل انتي بتحبنيها كثير وإلا انا واقول كلكم نفس بعض ويالله لما يشوفني اهتم فيها بلبسها او برضعها يحاول يشغلني منها يقول اتركيها ماعليك منها هههههههههههه ياحبي له
    ومن ناحية سدومي انا اعطيها زبادي واسوي لها رز مصري مع خضار بس ماتاكل مو كل شي يعجبها تعذبت منها مرررررره ووزنها 7 كيلو الدكتور يقول اقل من عمرها بس وش اسوي لها والله محزني حالها بس الشكوى لله
    والزواجات خواتي تزوجت وحده باقي الثانيه اخر الشهر الله يوفقهم وبنات المسلمين

وايييييييييييييييييييييييه الخبر ده ياصافي دنتي حامل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الف مبروووووووك ووصلتي شهر كم الله يهون عليك
    أه يابطني ذكرتيني ايام الحمل ههههههههههههههههههه

الردود
    855
    صحة وهنا لعلولى حبيب قلب خالتو ..
    النونو حيتحرك ويقلقك متل ماكان علي يعمل لاتستعجلي
    كنتي كاتبة انه رحتى الدكتور انتى ومامتك وطمنك على البيبي صح؟
    باخر التجمع الماضي كتبت انه قريت موضوع كنوزة تبع اكل صحى للاطفال وجربت مع خالد
    اليوم طعميته زبادى مع مثلث جبنة بس كان ياكل وهو قرفان ههه معرفش ليه !!
    مبارح طعميته بطاطا مهروسة مع الزبادى ماعجبه
    اول مبارح اكل موز مهروس مع تمر مسلوق مع عسل اطفال حبه واكله حبيبي ..
    انا بجرب معاه كل يوم شي من الموضوع اللي كتبوه البنات .. نقلت الاكلات وكتبتها على ورقة وحطيتها على التلاجة وكل يوم بجرب وحدة على الغدا ...

الردود
    1,929
    دعاء الحمد لله انك اتطمنتى على رهوفة الف سلامة عليها
    و الدكتور قاللك امتى تبتدى تاكليها بيض ؟

ميرو مالك سلامتك من التعب و الضيق هونيها تهون باذن الله
    يلا ادخلى تطمنينا عليكى

كنزى اخبار التنظيف ايه انا دات امبارح شغل فالشقه ويارب اخلص النهاردة لو جوزى رجع باذن الله بدرى

بس عملت مصيبة وانا بفتح النيش كسرت القفل بتاعه والمفتاح بيدور عالفاضى دلوقتى مش عارفه يتفتح ازاى ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

الردود
    855
    يعطيكي العافية صافي ... هو ايه النيش ؟
    كنوزة يلا مستنين الصور ... وينك؟
    روح الله يعينك الغيرة صعبة .. بس لا يئزيها فصولي ..
    بس يكبر شوي حيكون خال صغنون حنون عليها هههه

الردود
    855
    دودو الف سلامة على رهوفة .. انا خالد وقع عن السرير قبل يومين نفس الشي
    ابوه اعتمد عليا وانا اعتمدت على ابوه .. نصيبه يوقع بس الحمدلله ربنا ستر
    الاطفال ملائكة الرحمن تحميهم ... خلي بالك على رهوفة الله يحميها

ع فكرة خالد وقع تلات مرات اول مرة عن الكرسي الهزاز ومرة عن كرسي السفرة والاخيرة عن السرير :... سبحان الله

الردود
    916
    ياااااسلاام ماشاء الله
    ايوة كدة عاوزين نشاط على طووووووول ههههههه

سارة ياروحى طبعا اعملى اللى انتى عاوزاة براحتك معليش قمت اشوف عائش وعقبال مارجعت ليتكو ماشاء الله هههههه دايما ياااارب بس قصتك طلعة عندى بالعبرى هههههههه مش عارفة ليه الجهاز بيخرف باين عليه
    لومش هاتعبك ممكن تكتبيها تانى هههههههه

روووووووح فصولى ايه ياااابنتى وحشتينااااااا اووووى ربنا يتمم لأخواتك على ألف خير يارب معليش حبيبتى ربنا يحفظلك سدومة والله بشر كدة برضو وعائشة بس الدكتور كان يقولى مادام حركة الطفل كويسة وطبيعية خلااص ماتقلقيش من موضوع وزنه ده ربنا يبارك فيهم يارب

صافى ياااسكر تسلمى على الورد الجميل زيك بس قوليلى جايبة خفة الدم دى منين بجد دمك شربااااااااات بموت فى مشركاتك وبحب اقراها اوووى بجد دمك زى العسل يارب يقومك بالسلامة ويتملك على خير ويحفظلك علولي يااارب بوسة ليكى ولعلي بقى موووااااه

الردود
    1,929
    لاااااااااا مينفعش اه يا بطنى من غير حمل لازم تخليكى شطورة و تجيبي اخ كتكوت لسدومى وعلشان فصولى يبطل يغير ههههههههههه

انا دلوقتى فنص الرابع عقبالك

مواضيع مشابهه

1. الردود: 9
    اخر موضوع: 27-09-2011, 10:45 PM
  2. تجمع احن امهات لأحلى بيبهات مواليد شوال وذو القعدة وذو الحجة 1431 13 - أم عبد الرحمن
    بواسطة أم عبد الرحمن3122010 في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 402
    اخر موضوع: 18-09-2011, 02:49 PM
  3. الردود: 396
    اخر موضوع: 06-08-2011, 12:29 AM
  4. تجمع امهات احلى بيبيهات مواليد شوال وذو القعدة وذو الحجة (رقم 9)
    بواسطة أم عبد الرحمن3122010 في ركن الألعاب والترفيه
    الردود: 1
    اخر موضوع: 22-05-2011, 10:11 PM
  5. الردود: 401
    اخر موضوع: 22-05-2011, 09:19 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ