انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 2 12 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 19

الموضوع: ارجوكم الرد عاجل دكتور محمد

الردود
    4,337

ارجوكم الرد عاجل دكتور محمد

السلام عليكم
    ارجو ا الرد سريعة من اللى يعرف ولو الدكتور محمد موجود يا ريت يطمنى
    انا عندى يوسف عندة شهرين من حوالى كام يوم مش راضى يرضع كويس وحاسة ةانة مش بيرضع الا كام مرة فى اليوم بس علشان ينام وانة مبيكملش دقيقة وينام من غير رضاعة وبقى ينام اكتر من 3 ساعات ومش عايز يرضع وديتة للدتور امبارح لانة كمان البامبرز مبيكونش فية الا بول بس ولما وديتة للدكتور كتبلى حاجة للغازات والانتفاخات وببيبى كالم بس بس هو مرضيش ابدا ياخد بيبى كالم ومن امبارح لغاية النهاردة ولا عمل بول ولا براز
    واديتة لبوسة جلسرين راح عمل براز بس لحد الان معملش بول انا خايفة موت اللى يعرف حاجة يطمنى فى اسرع وقت لانى هموت ارجوكم واكتشفت امبارح واحنا عند الدكتور انة زاد بس ربع ك فى 3 اسابيع
    انا ان شاء الله بودية لدكتور تانى النهاردة ربنا يستر
    آخر مرة عدل بواسطة lolo habeby : 14-09-2008 في 03:52 PM

الردود
    1,646
    لولو حبيبتى ربنا يعافية ويطمنك علية بس الدكتور قالك أية وشاف داخل فمة يمكن عندة التهاب فية ودا اللى بيخلية مش عارف يرضع وأنتى ممكن تعرفى من غير دكتور يعنى حتلاقى سقف بقة أبيض أوى يا حبيبى وطبعا مافيش براز عشان مافيش رضاعة طب مش راضى حتى ياخد أى أعشاب كراوية أو ينسون لأنة ممكن يكون مش بيشبع خالص
    وفى دكتور أطفال ممتاز لو حابة أبعتلك اسمة وعنوانة وتلفونة هو ممتاز جدا وسبحان الله شاطر بيعرف من قبل ما تقولى لة الأعراض لأنة بيكشف على الطفل حتة حتة
    وطمنينى علية يا حبيبتى وربنا يطمنك ويحمية يارب

الردود
    2,180
    الف سلامه على يوسف يا لولو .. بصى ممكن يكون زى ما سيفو قالت ليكى فيه التهاب فى بؤه ممكن تجيبى شاش طبى وجلسرين طبى وتلفى الشاش على صباعك وتغمسيه فى الجلسرين تمسحى بيه فم يوسف وان شاء الله ميجيش اى التهاب او بكتريا فى فمه وده طبعا من اللبن .. ولازم برضه توديه للدكتور عشان تتطمنى وابقى طمنينا

((ادخلو مصر ان شاء الله أمنين))♥ ♥مصرية وافتخر♥ام انوس سابقا
    الردود
    3,405
    التدوينات
    3
    التكريم
    • (القاب)
      • متميزة صيف 1430هـ
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    لولو
    الف سلامة علي يوسف
    متسكوتيش وروحي بية لدكتور تاني ان شاء الله يطمنك
    وحاولي كل ساعة تصحصحية وترضعية
    متستنيش لما يصحي لواحدة
    ربنا يطمنك علية يارب
    ربي إنهآ أمنية . . . | عجزتٌ أن أصوغهآ لتليقْ بجلآلِك ربي أنتَ أعلمُ بمآ أريدُ فِي نفسي ! فَ | إضمّن لي الآجآبه . . . . . و لآ تحرمني تحققهآ ! فإنْ ثقتي بكَ تعدّت كلّ ثقه......
    ,,,,,,
    ولي شجن بأطفال صغار .. أكاد اذا ذكرتهم أذوب .. ولكني نبذت زمام أمري .. لمن تدبيره فينا عجيب

,,,,,
    كـُـلـّـمـآ هـمـَمْـتُ بـبـَوح حـُزنـِي...أخـجــَلـنـِـي قـول ربـي: وَبــشِّــر الصّابِرين

,,,,,
    ,,الصبر مثل اسمه مر مذاقـه * لكـن عواقبه أحلى من العسل,,

,,,,,
    سأصبر حتى يعجز الصبر عن صبري..سأصبر حتى يحكم الرحمن في أمري..سأصبر حتى يعلم الصبر إني صبرت على شي أقسي من الصبر

,,,,,
    إذا كانت لديكَ نعمة واشياء
    تُسعدك لا تتباهى بها أمام شخص
    تعلمُ انهُ يفتقدها ..
    "فالجرح يذيد ولا يحتمل المذيد"

الردود
    4,337
    الله يخليكم يا حبيبى انا اكتشفت ان الدكتور دة اجازة النهاردة بس هو الحمد لله عمل بول بس بيعمل براز بصعوبة جدا وعلى فكرة يا وردة انال حطتيتلة الجيل بتاع الفم دة بسمفيش فايدة انا ماما بقولى ان ممكن الولد مبيشبعش او لان مفيش اصلا لبن لانى بصوم فممكن يكون دة اللى مخلية بيعيط كل ما يجى يرضع فلللاسف مش هصوم تانى وربنا يسامحنى بقى لان الولد اتبهدل منى وربنا يستر
    ام سيف حبيتى متشكرة جدا على اهتمامك ممكن تبعتيلى كل حاجة عن الدكتور دة وهو قريب منى ولا لاا
    انا فى انتظارك لانى عايزة ان شاء الله اودية بكرة علشان اطمن
    ام انوس حبيبتى متشكرة جدا ربنا يكرمك ويخليلك جنة يا رب وتشوفيها عروسة

اللهم إني وجهت وجهي إليك وأوكلت كل أمري إليك ،،، لا ملجأ ولا منجى منك إلا إليك
    الردود
    4,390
    كيفك لولووووووووووووووووووو
    طمنينا كيف صار يوسف اليوم؟؟؟
    ما يشوف شر و ربنا يحفظه هو و كل الأطفااااااااااال

الردود
    2,180
    انا زعلت جدا منك يا لولو فيه حد يصوم برضه وهو بيرضع طب اللبن يجى منين بس لازم تشربى عصاير وميه كتير وكلى كويس مع الحلاوه الطحينيه طبعا واتغذى كويس حرام يا لولو كده انتى بتقولى اصلا هو ضعيف ... وربنا هيسامحك وابقى عوضى الشهر بإذن الله لما تقدرى والله متخفيش مش حرام .. انك تفطرى انا فطرت لما كنت حامل فى الشهر التاسع فى جومانا لأنى جربت على ما قالى الدكتور هو يوم صومته ولقيت البنت بترفس بعصبيه فى بطنى لنها طبعا عاوزه تاكل ,,, فطرت على طول خفت عليها

وعلى فكره الموضوع ده بيختلف من واحده للتانيه .. وربنا يقويكى ويحفظلك يوسف يارب ... بوسيهولى هو وملك ...

الردود
    922
    اهلين حبيبتي الف الف سلامه على يوسف الله يخليه .. بس شوفي انا عايشه في المانيا وعندي 5 اطفال الله يحفظهم وكلهم صار معهم هيك وراح احكيلك الاطباء هون شو حكولي بس مش معناه انه تاخدي بكلامي اعرضيه كمان مره على الطبيب بس انا كانوا اولادي ما يشبعوا اذا شوي خففت شرب ماء وسوائل واكل او حتى ارهقت لانه مع الارهاق بيروح الحليب ..
    كان الطبيب يحكيلي روحي اشربي 3 لتر ماء حتى تكون الرضاعه بتكفي الطفل وممكن مش كل الكميه ماء ممكن كمان اعشاب او حليب بس ابعدي عن العصير بهاي الفتره
    وبالنسبه للبراز امر طبيعي انه الطفل في هدا العمر لمده اسبوع ما يخرج مسجي بطنه بالزيت سواء احتاج ام لا يعني خلي المساج الخفيف للبطن يومي . وبالنسبه للصوم انا واحمد ربي على الرخصه اللي بيكرمنا فيها ما بصوم طول ما انا برضع والله يشفيه والاطفال بيحصل معهم هاي الامور والحمد لله الاطباء بفضل الله وسيله لمعرفه الاسباب وطمنينا عنه

الردود
    838
    ربنا يطمنك على يوسف ياريت تطمنينا.

الردود
    5,382
    إذا لم يكن عندك حليب يكفي الأفضل تضيفي له حليب صناعي بعد

أن تضعيه على الثدي

غالبا حليب لا يكفيه لان لم يزد الوزن الكافي و يبكي ولا يوجد عنده بول

ممكن تعطيه قليل من الماء بين الرضعات في الجو الحار

مواضيع مشابهه

1. مركز الخصوبة المتكامل دكتور محمد يحيى ارجوكم
    بواسطة lolafola في الحمل والولادة و الرضاعة
    الردود: 1
    اخر موضوع: 30-04-2011, 10:22 AM
  2. رجيم دكتور التخسيس دكتور أحمد دياب
    بواسطة قمة الرومانسية في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 2
    اخر موضوع: 20-03-2010, 10:27 AM
  3. دكتور محمد ابو سمك .. ارجو الرد عاجلا
    بواسطة mahalama في اللقاء مع د.محمد أبو سمك استشاري العيون والشبكية
    الردود: 2
    اخر موضوع: 22-07-2008, 01:09 AM
  4. رجاء الرد من دكتور
    بواسطة lovely_maro في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 4
    اخر موضوع: 27-05-2008, 10:54 PM
  5. طلب عاجل الى بنات الشرقية ( ارجوكم الرد بسرعه )
    بواسطة أم ربا الأموره في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 5
    اخر موضوع: 06-07-2003, 12:49 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ