انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 4 من 7 الأولىالأولى 1234567 الأخيرالأخير
عرض النتائج 31 الى 40 من 67

بنات مين عندها فساتين سهرة ما تحتاجها ومستعدة تبيعها على 100 ريال ؟؟ بشتريها منها

(أرشيف ركن التجارة والتسوق - منتديات لكِ النسائية - الأرشيف)
هلا اختي ريم .. المسألة بسيطة واشرحها لك اولا الفساتين تكون مستعملة مش جديدة ... وفي فساتين في السوق تكون بـ 200 و300 وفيه بألوفات ...
    الردود
    88
    هلا اختي ريم .. المسألة بسيطة واشرحها لك

اولا الفساتين تكون مستعملة مش جديدة ... وفي فساتين في السوق تكون بـ 200 و300 وفيه بألوفات وانا مطلبتش اللي بألوفات .

لكن ايه فايدة فستان عندك بالدولاب لبستيه مرتين او ثلاثة والكل شافوا عليكي .. اصبح ملهوش اي قيمة

او قياسة اصبح صغير جدا عليكي ... حتخليه لأولادك مثلا .. اكيد اصبح ملهوش قيمة

وراح يظل بدولابك لحد ما يخرب قماشه ويدووووب وينرمي

اذا لو بيعتي ثلاث او خمس فساتين قديمة انتي مش في حاجتهم واخذتي 500 ريال تجيبي بيهم فستان جديد افضل لك

بعدين عيوني انا حصلت كتييييييير بنات ارتاحوا للفكرة واشتريت منهم فعلا وهما شايفين انهم كسبانين بدل رمي الفساتين بالدولاب

والمسألة شخصية اولا واخيرآ وكل واحد حسب حاجته .. وفي كتير بنات محتاجين يبيعوا فساتينهم بالسعر ده

لذلك انا قلت اللي مستعدة للسعر ده حشتري منها وانا جادة ... والسوق عرض وطلب اختي بدون اجبار

والحمد لله حصلت اقبال كبير وجاتني اضافات بعضهم اشتريت منهم والبعض لازلت انتظر منهم الصور

والله يوفقك اختي ويوسع عليكي

...

الردود
    88
    اختي رتاج القمورة

شوفي عزيزتي وأسأليها وردي عليه وانا تحت امرك وبانتظارك

....................

اختي wmwm

مشكورة عزيزتي ... ربنا يكرمك ويوفقك ويوسع عليكي .. ويعطيكي اللي تتمنيه

دلع الكووون's صورة
    دلع الكووون غير متواجد النجم الفضي
    الردود
    1,011
    ان شاء الله بكره انزل صور فساتين وانا متاكده 100% انها راح تعجبك والله غاليه لكن على قولتك مرميه في الدولاب ولا راح تنلبس وعليك بالعافيه وعلى فكره تفكريك صحيح والرزق الحلال ابدا مو عيب ولا بالاكراه والله يرزقك
    آخر مرة عدل بواسطة دلع الكووون : 11-05-2008 في 04:55 AM

روح نجد غير متواجد عضو
    الردود
    98

رهف القلب's صورة
    رهف القلب غير متواجد عضو نشيط
    الردود
    136
    موفقه بس خلي بالك ان الفساتين ديه هنا في مصر هتتلبس في مجتمع مختلط
    حتي لا تكون كاشفه فيقع عليك وزر اختي

بنت ولي كلمة's صورة
    بنت ولي كلمة غير متواجد النجم البرونزي
    الردود
    899
    بتوفيق

الردود
    88
    اختي دلع الكوون

ربنا يكرمك ويوفقك ... ويسلم لي لسانك يا قمر
    واكيد فساتينك حتعجبني لان الذوق ميشتريش الا الذوق
    وانا في انتظار الصور

الردود
    88
    اختي روح نجد

وانا قبلت الاضافة وفي انتظارك عزيزتي

................

اختي رهف القلب

جزاك الله الف خير .. انا فعلا فكرت في الموضوع ده جدآ ورحت سألت فيه بعض المشايخ
    خصوصا ان انا مش حفتح اتيلية وانما شبة مركز صغير يخدم النساء اللي مش حابيين يتعاملوا مع الرجال
    فحعمل حمام بخار شعبي .. وكوافير صغير ومعاه اتيليه .. وتكون الخدمة نسائية وممنوع دخول الرجال نهائي

المهم سألت بعض رجال الدين بخصوص بيع الفساتين وتأجيرها في مصر وبعضها عاري لكن معاه شال واني شايفة ان فيها اشكال شرعي .. فقالوا ان انا ابري ذمتي وانوه انه لا يجوز لبس هذه الملابس الا امام الاجنبي وكل فستان يكون معاه شال .. وان معنى كده ان كل محلات وسط البلد عندنا بيشتغلوا في الحرام وكل محلات ملابس مصر داخلين النار لان كل الملابس مينفعش تنلبس امام الاجنبي

حتى اللي بتبيع قمصان نوم هي متعرفش اللي حتشتري القميص حتلبسوا لزوجها او لشخص اخر .. اذا انتي بتبيعي والاثم على المشتري لو استخدموا في شيء محرم

بصراحة دي مش وجهة نظري وانما وجهة نظر اللي اتناقشت معاه

حتى ضرب لي امثلة على اللي يبيعوا التليفزيونات هل هما بيرتكبوا اثم ؟؟ لان التليفزيون فيه كل انواع المحرمات خصوصا الستالايت ... لكن في ناس تستخدموا صح وناس تستخدموا خطأ

فهنا الاثم الشرعي على المشتري مش على البايع

وهكذا كل شيء بيتباع ممكن يستخدم صح وممكن يستخدم خطأ فالاثم على المشتري والا الناس مش حتبيع اي شيء

انا عن نفسي بشتري فساتين عاريه وبلبسها امام زوجي فقط بالمناسبات .. يعني بستخدمها صح والحمد لله لاني محجبة واخاف ربي

فهل اللي انا اشتريت منها الفستان العاري عليها وزر شرعي ؟؟ رغم اني استخدمتوا صح وانا بمجتمع مختلط ؟

كمان انا بنت عمي منتقبه وملتزمة جدا وتشتري فساتين عارية لبيتها وزوجها .. وجوازها كان في قاعة مغلقة النساء لوحدهم والرجال لوحدهم ولبست امامنا فستان عاري

واسفه على كتر الرغي ... بس ده اللي فهمتوا وان شاء الله ما يكون علينا اي اثم شرعي والا حلغي المشروع كلو

YAKOTA غير متواجد عضو نشيط
    الردود
    431
    بالتوفييييييييييق يا قمر

الردود
    88
    اختي بنت ولي كلمة

مشكورة وربنا يوفقك ويكرمك

.......
    اختي ياقوتة

مشكورة على المرور والدعوه يا قمر وربنا يوفقك في عملك

مواضيع مشابهه

1. من عندها صور فساتين سهرة ؟
    بواسطة دلع24 في الأزياء والأناقة
    الردود: 2
    اخر موضوع: 05-05-2006, 05:07 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ | جمالكِ | طفلكِ | تحميل صور | تكرات | المجموعة البريدية | لكِ أطباق لاتقاوم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96