انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 5 من 24 الأولىالأولى 12345678915 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 41 الى 50 من 232

الموضوع: هنخس 15 كيلو في شهر ان شاء الله على الاقل مين مستعد؟!!!!!!

الردود
    967
    ترى بالمناسبه انا عملتلك add على ال msn
    و ياريت تحطي accept
    و هي الحكايه كده الزام يعني من غير لا احم ولا دستور
    انا miss_dai5ah
    ok
    براحتك يا قمر و هعمل accept دلوقتي ان شاء الله

الردود
    967
    موفقييييين يارب
    ازيك ياساره اخبارك اي وينك ماتبينين
    انا الحمد لله تمام و انتي عامله ايه معلش الشغل شاغلني و عاوزه اقولكو خبر حلو كمان اخويا مراته حامل و للمره الاولى و كان بقالهم 3 سنين متجوزين و كلنا فرحانين اوي ربنا يتتملهم على خير ان شاء الله

الردود
    967
    حد جرب قبل كدة شوربة حرق الدهون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا لقيت النظام دة فى منتدى ومش عارفة الى كتباه بتقول انه كويسسسسسسسسس جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااا جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
    وهـــــــــــــــــو:::::::::::::::::::

مواد شوربة حرق الدهون.....
     عدد 6 حبات بصل كبيرة
     عدد 2 فلفل اخضر
     عدد 1 كرفس
     عدد حبة ملفوف أو كرنب
     علبة مرقة شوربة الدجاج بالخضار
     علبة معجون طماطم 793 كجم
    الملح والبهارات والبقدونس والكاري والشطة تضاف لمن يرغب فيها
    طريقة عمل الشوربة
    1. قطع جميع الخضار المذكورة إلى قطع صغيرة أو متوسطة ثم وضعها في وعاء كبير مع عصير الطماطم وخليط شوربة الدجاج ووضعها جميعا في الماء.
    2. ضع الوعاء على النار حتى يغلي لمدة 10 دقائق ثم خفف النار ليغلي بهدوء حتى تصبح الخضار طريه وعندها تصبح الشوربة جاهزة.
    ملاحظة
    تأكل من الشوربة كلما شعرت بالجوع وعليك أن تأكل منها ماتريد ومتى تشاء طوال اليوم حيث أن هذه الشوربة تحرق من السعرات الحرارية وكلما أكلت منها أكثر كلما زاد تخفيف وزنك. ولكي يكون مفعول هذه الشوربة تاما فلا بد من مراعاة مايلي:
    1. عدم شرب المشروبات الغازية والسكرية والإكثار من شرب الماء. شرب الشاي بدون سكر أو اضافت القليل من السكر وشرب العصائر بدون سكر والكليب الخالي من الدسم.
    2. لا تأكل الأطعمة المقلية ولا الخبز ولا أي من منتجات الدقيق أو السكر ولا الحلويات من أي نوع كان.
    3. أكل السمك أو الدجاج بدون جلد أكل اللحم المشوي وذلك ليوم واحد في الأسبوع.
    البرنامج الغذائي لهذا النظام لمدة أسبوع
    اليوم الأول/ الشوربة المعدة+ أكل الفواكه ماعدا الموز ويفضل أكل البطيخ والشمام+ شرب العصير بدون سكر وشرب الماء
    اليوم الثاني/ الشوربة المعدة+ الخضروات المطبوخة ماعدا الحبوب+ حبة بطاطس مشوية. يمنع أكل أي فاكهة في هذا اليوم.
    اليوم الثالث/ الشوربة المعدة+ خليط من اليومين السابقين. ولا تأكل البطاطس أو الموز إطلاقا.
    اليوم الرابع/ الشوربة المعدة+ كوبين من الحليب الخالي من الدسم+ 3حبات موز.
    اليوم الخامس/ الشوربة المعدة(مرة واحدة فقط)+لحم بقري خالي من الدهون نص كيلو+ عدد6حبات طماطم طازجة. ويكثر من شرب الماء
    اليوم السادس/ الشوربة المعدة (مرة واحدة على أقل تقدير)+ لحم بقري+الخضار الورقية. بدون أكل البطاطس
    اليوم السابع/ الشوربة المعدة( مرة واحدة على أقل تقدير) رز+عصير فواكه بدون سكر+ خضروات
    النتيجة بعد أسبوع
    بعد سبع أيام من التزامك بهذا النظام الغذائي .فستجد انك فقدت من وزنك(6-9 كيلو جرام. وإذا خسرت 8كيلو جرام فتوقف لمدة يومين قبل أن تبدأ مرة أخرى . ممارسة المشي لمدة نص ساعة يوميا
    ويمكنك أن تعيد تطبيق هذا النظام متى تشاء. هذا النظام ينقي الجسم من التلوث والشوائب ويمنح الشعور بالصحة الجيدة.

منقوووووووووووول من منتدى حواء
    ياريت لو حد يعرف اى حاجة يقولى..

بــــــــــــــدور

بصي يا بدور هو في ناس خسو عليه فعلا بس مش 6 طبعا و لا 9 اقل شويه ممكن 5 بس انا عن نفسي الدايت ده ممشيش معايا خالص لاني مش بحب الشوربه دي و كنت بغصب نفسي عشان اكلها فادايقت و مخستش غير 2 كيلو تقريبا

الردود
    967
    هاااي
    كيف الحال؟؟؟ ان شاء الله كل شيء تمام؛؛؛
    أعرفكم بنفسي أسمي Angel Essence((ملاك))
    عمري14 سنة؛؛؛
    بصراحة أنا حابه أشترك معاكم في الدايت
    لأني تقريباً زي سارة أحتاج أني أنزل من وزني حوالي25 كيلو
    وكم مره سويت دايت بس و لا عمري كملت؛؛؛
    لأن أنا الوحيدة الدبدوبة في العائلة و محد يعمل دايت في البيت الا أنا؛؛؛
    بس أن شاء الله معاكم حوصل للوزن المطلوب؛؛؛
    طولي:153 سم.
    وزني:75 كيلو جرام.
    الوزن المطلوب:50 كيلو جرام.
    بس عندي سؤال بسييييط عن الصور الي في توقيع البنات ((الي زي المؤشر)) من فين أجيبها؟؟؟
    تحياتي :Angel

اهلا بيكي انا زيك بالظبط عيلتي كلهم نحاف و انا اللي غريبه وسطهم و الله المهم اهلا بيكي و يللا ابداي عشان المشوار بيبتدي بخطوه او بمعنى اصح اسبوع معدتك تقفل و بعدها تبقى تمام

الردود
    967
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لماذا كل هذا الغضب
    على العموم أنا معاكم بالتشجيع وسوف أقوم برجيمات سهلة لأني مرضع و بالنسبة للأحت اللي قالت أنها مرضع فأنا أقول لها من حق إبنك أو بنتك عليكي الرضاعة لا توقفيها خصوصا إذا البيبي أقل من سنتين

أوكي يا سارة أنا عندي رجيم سهل للدكتور مصطفى ساري

الإفطار 2 كوب ماء على الريق ثم 2 بيض أو 3 بياض بيض مع ربع خبز أو شريحة توست و إذا أردت زيادة نصف برتقالة
    بين الفطور و الغداء 5 أكواب ماء

الغداء خضار بأي كمية حتى الاشباع مع شريحة لحم أو سمك أو دجاج دووون زيوووت في الطبخ لكن يمكن إستعمال البهارات

5 أكواب ماء بين الغداء و العشاء

و العشاء مثل الغداء و في حالة الجوع بين الوجبات يمكن تناول تفاحة أو خيارة أو 2 مع المشي والوزن يكون في نهاية الرجيم نسيتأن أقول لكم أن مدته هي أسبوووع والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اهلا بيكي و رجيمك شكله حلو انا ممكن اعمله ان شاء الله و انا بريح من الدايت ده

الردود
    967
    ممكن الفريق يكون اسمه

&&& فريق سوسو مين هيعوزه &&&
    كده بنخبط في الحلل و ليلتك مش لطيفه يا ام ممبار

الردود
    967
    ممكن اشترك معاكم؟؟
    انا عند دكتووووره ورايحه لها يوم الاثنين
    بسجل معاكم

الاســـــــم:روان
    الســـــن:16 سنه
    الوزن: 94 كان 100
    الطول:160 سم
    البلد: جــــده_المملكه العربيه السعوديه
    اهلا بيكي روان اسمك ما شاء الله جميل و مبرووووووووووووووووووووك الف مبروك على نزول الوزن كملي و تابعي معانا بس قوليلنا ريجيمك و نزليه عشان اكيد هنستفيد منه و هنستني وزنك الجديد مع الدكتور ان شاء الله

الردود
    967
    سرسورة أنا معاكى إن شاء الله بس انا سبحان الله ومن قبل مأقرا الموضوع بتاعك كنت ناوية أبدامن بكرى الريجيم الكيميائى اللى هو لمدة شهر ده,بس المشكلة عندى ياسارة هو اليوم الفرى ده لانه بيرجعنى اللى انا خسيته ده غير إن بلاقى بعديه صعوبة فى إنى اكمل الريجيم فبحس إن انا ماشية فى دايرة مغلقة وبقعد أقول خلاص يبقى ماخدش يوم فرى بس بحس إنى مش هقدر,فانا عايزاكى تقوليلى ازاى انت عملتى الريجيمات السريعة دى ومكنتيش بتتخنى لمل كنت بتخدى يوم فرى ولا انت ماكنتيش بتاخدى بصى عشان خاطرى حاولى تقوليلى كلام مشجع عشان ابدأ معاكى بهمة ونشاط إن شاء الله بس اهم حاجة تردى على سؤالى لانه اكتر حاجة هتجننى وعايزة اخرج من الدوامة دى بقى.ومتخافيش يا سوسو ياحبيبتى إن شاء الله تخسى الشهر ده كتيىىىىىىىىىر اووووووى وتبقى قمر ومانيكان فى المقابلة يارب بإذن الله ويارب كلنا يبقى وشنا حلو على بعض وللامام دائما,نوسسسسسسسسسة.
    السن:20
    الوزن:79
    الطول:163.5
    اهلا بيكي يا بسمه اشجع مين يا عم ده انتي تشجعي بلد بالكلام الحلو ده بصي يا ستي انا زيك بالظبط الفري بفتح على البحري و بباه مش عارفه اعمل بعده حاجه عشان كده بقيت بعمل ايه مش باخد يوم فري باخد بس وجبه واحده فري و بكون مختاراها لنفسي من قبلها يعني ممكن اطلب اوردر من بره بس هو ده و بس و باقي اليوم دايت زي ما هو ده غير ان سيبك من الكيميكل ده بيعتمد على تفاعل الاكل و نوعياته مع بعض و لما بتبطليه بترجعي عشان عمرنا ما هنعرف ازاي نمشي مع التفاعل ده عشان احنا مش دكاتره و لا هنفضل طول عمرنا في ريجيم احنا عاوزين بس نوصل للوزن المثالي و بعدها نبدا في الاكل الصحي المتوازن القليل طبعا عشان هنكون اتعودنا فسيبك من الدايت ده و يللا ابداي معايا و مفيش فري غير بعد ال12 يوم و حتى ده كل واحده هتقول قبل ما تقيس بيوم هتاكل ايه فيه ان شاء الله

الردود
    967
    مرحبا سارة 0انا بشجعك كتييييير على هالفكرة0000000000وراح انضم معاك ومع الفريق 0راح ابدا بكرة 0ان شاء الله 0نظام 5*5 0000000000وراح نفوز بالتحدي

اهلا بيكي في الفريق انا لسه هباى اختار اسم للفريق ان شاء الله و اقولكو و بكره مستنيه تقرير زي الفل مفيهوش لخبطه ان شاء الله اوك ي اجمد يا قمر

الردود
    967
    هلااااااااا يا احلى بنااااااااااااااااااات

انا حاااااابه اشاااااااااااااااارك معاكم خاطري انزل لأن وراااااااايا عررررررس
    وحابه اضعف.....وفي نفس الوقت التحديات اللي تسوونها تشجع الواااحد وان شاء الله يا ساره ما نخيب ظنج
    اسمي قوية الارادة
    عمري 20
    وزني حاليا بين 91 و90
    طووولي 153
    الهدف حاليا اوصل 70 باذن الله
    والهدف الاساسي 53كيلووووو
    وان شاء الله حبدىمن بكرة
    بس وينج يا سااااااره مختفيه خيييييير ان شاء الله,,,,,,,,,,,
    اهلا بيكي الفريق كدع كبر و بقى تمام و انا موجوده اهوه مش مختفيه و لا حاجه بس عقبال عندكو كنت خارجه مع الجو و كده المهم ابداي مع الناس اللي هتبدا بكره و في تقرير يتكتب كل يوم حتى لو عكيتي و ده طبعا مرفوض مرفوض و هتتعاقبي عليه بجد مش تهريج هفكر في عقاب بس قوليلنا و متخافيش عشان دي امانه

مواضيع مشابهه

1. رجيم السبع ايام فقط ينزل وزنك 4 كيلو على الاقل بالاسبوع؟
    بواسطة دلوعة مامتها في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 19
    اخر موضوع: 28-06-2011, 09:28 PM
  2. من تشاركني التحدي لانقاص على الاقل 20 كيلو خلال 45يوماا
    بواسطة سارونا احساس في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 21
    اخر موضوع: 17-10-2009, 02:14 PM
  3. الردود: 184
    اخر موضوع: 05-11-2008, 02:45 PM
  4. ارجوكم شجعوني علي اني انحف 40 كيلو على الاقل
    بواسطة mimofifo في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 24
    اخر موضوع: 17-03-2008, 05:56 AM
  5. عشبة سحررررررية تنزل على الاقل 5 كيلو في الاسبوع!!
    بواسطة بسبوسة شامية في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 6
    اخر موضوع: 14-06-2007, 11:32 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ