انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.


للبحث في شبكة لكِ النسائية:

عرض نتائج الاستفتاء: انتى فى فئة من الوزن

المصوتون
90. لا تستطيع التصويت في هذا الاستفتاء
  • وزنى اقل من الطبيعى

    4 4.44%
  • وزنى مثالى

    18 20.00%
  • وزنى زايد شوية

    52 57.78%
  • وزنى زايد جدااااااا

    16 17.78%
الصفحة 1 من 4 1234 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 38

سؤال محيرنى لكل رائدات و مبدعات ركن المعجناااااااااات

(المعجنات والسندويشات والفطائر والخبز - منتديات لكِ النسائية - الأرشيف)
...
  1. #1
    azmiralda000's صورة
    azmiralda000 غير متواجد متميزة صيف 1429هـ
    تاريخ التسجيل
    Nov 2005
    الموقع
    بعدت وكنت هعمل إيه؟؟؟ مين أختار غربته بإيديه!!! (بعيدة عن مصر أم الدنيا و نفسى أرجع لها)
    الردود
    4,023
    الجنس
    امرأة

    سؤال محيرنى لكل رائدات و مبدعات ركن المعجناااااااااات

    أزيكم يا حلوات يا مبدعات اللى منورين ركن المعجناااااااااااااااااات

    سؤال محيرنى و نفسى تجاوبونى عليه


    يعنى أنتوا ماشاء الله كل يوم تعرضوا اشكال و الوان من الخبز و البيتزات
    و البريوش و الباتيهات
    و الكرواسون و كل انواع المعجنات

    طب اخبار الوزن معاكم ايييييييييييييه يا ترى؟؟؟؟؟؟؟؟؟


    ايوه اوزانكم

    انا كل ما افكر اطبق وصفة من وصفاتكم افكر فى الكام كيلو اللى هلاقيهم زيادة على الميزان بعد الوصفة

    يالا جاوبوا بصراحة و ما تتكسفوش


    و ياريت حبيباتنا المشرفات
    الثلاثى المرح
    ام ليانه و رواد و أم البنات
    يعملولنا حملة و مسابقة جديدة للمعجنات
    بس قليلة السعرات الحرارية للحمية و الرشيقات
    عشان اشترك معاكم و انا مبسوطة و انام فى تبات و نبات
    و التعلب فات فات و ف ديله سبع لفات

    شوفتوا خلتونى اكتب اشعار على اخر الزمن
    آخر مرة عدل بواسطة azmiralda000 : 17-03-2009 في 04:05 AM

  2. #2
    mram-elabed's صورة
    mram-elabed غير متواجد النجم البرونزي
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الموقع
    اسكندرية المحروسة
    الردود
    692
    الجنس
    امرأة
    اخدتى السؤال من على لسانى انا بخاف اكل ودول هايصين ردوا علينا الله يجزاكواالخير

  3. #3
    تاريخ التسجيل
    Sep 2007
    الموقع
    ((ادخلو مصر ان شاء الله أمنين))♥ ♥مصرية وافتخر♥ام انوس سابقا
    الردود
    3,405
    الجنس
    امرأة
    التدوينات
    3
    التكريم
    • (القاب)
      • متميزة صيف 1430هـ
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    سؤال وجية ياام سيسو
    طبعا الركن هنا فتاك هههههههه الواحد مش بيقاوم الاشكال التحفة دي
    بس انا دايما بعمل المعجنات دي لما بيكون عندي ضيوف زي اهل زوجي او اكون رايحة زيارة لامي مثلا
    يعني مش احنا اللي بناكل الكميات دي
    طبعا بالنسبة للوزن الوزن زايد شوية بس مش من الاكل علي الاقل معايا
    انا من قلة الحركة محتاجة شوية حركة وكام كيلو في النازل وكلة هيبقي تمام
    اسئلتك محرجة ياام سيسو ههههههههههه
    ربي إنهآ أمنية . . . | عجزتٌ أن أصوغهآ لتليقْ بجلآلِك ربي أنتَ أعلمُ بمآ أريدُ فِي نفسي ! فَ | إضمّن لي الآجآبه . . . . . و لآ تحرمني تحققهآ ! فإنْ ثقتي بكَ تعدّت كلّ ثقه......
    ,,,,,,
    ولي شجن بأطفال صغار .. أكاد اذا ذكرتهم أذوب .. ولكني نبذت زمام أمري .. لمن تدبيره فينا عجيب


    ,,,,,
    كـُـلـّـمـآ هـمـَمْـتُ بـبـَوح حـُزنـِي...أخـجــَلـنـِـي قـول ربـي: وَبــشِّــر الصّابِرين

    ,,,,,
    ,,الصبر مثل اسمه مر مذاقـه * لكـن عواقبه أحلى من العسل,,

    ,,,,,
    سأصبر حتى يعجز الصبر عن صبري..سأصبر حتى يحكم الرحمن في أمري..سأصبر حتى يعلم الصبر إني صبرت على شي أقسي من الصبر

    ,,,,,
    إذا كانت لديكَ نعمة واشياء
    تُسعدك لا تتباهى بها أمام شخص
    تعلمُ انهُ يفتقدها ..
    "فالجرح يذيد ولا يحتمل المذيد"

  4. #4
    roina's صورة
    roina غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2007
    الموقع
    مصـــ الحره ـــر
    الردود
    4,481
    الجنس
    أنثى
    جيتى على الجرح يا ام ياسين
    والهى كل ما انوى ابدأ ريجيم الأقى وصفه تجننى
    اجرى اطبق و اغوص فيها واكل ولا يهمنى
    ورغم حركتى الكتير اللى انى بزيد بشكل رهيب من الfast food
    واخرها جيت ابتدى ريجيم لقيت ام البنات نزلت المسابقه
    تفوتنى ابدددددددددددددددا
    حضرت نفسى وخدى عندك 4 أسابيه جايه هى عمر المسابقه
    ببقى راجعه من شغلى بموت من الرهاق وادخل على اللت و العجن و اللذى منه
    الله يجازى الموقع
    وما ينفعشى ما ادخلشى اشوف التطورات كل يوم و الأخبار
    ده بقى ادماااااااااااااااااااان
    تم التصويت

  5. #5
    أم العلاء 2's صورة
    أم العلاء 2 غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Oct 2005
    الموقع
    مصر
    الردود
    4,754
    الجنس
    امرأة
    عن نفسي .. دايما أخبز خبز البيت العادي و أحفظه في الفريزر و نسحب منه
    لكن بالنسبة للمعجنات الأخرى .. قليلا ما أسويها بالرغم من الإغراءات الكثيرة في المنتدى .. لأن حبايبي لهم مزاج معين في الأكل ( مزاج كلاسيكي ) .. يحبوا فقط خبز أو فطاير سادة بدون حشو و هم يتصرفوا في الحشوة بمزاجهم
    و لا يحبوا إني أغير في أشكال الخبز مثلا : الخبز الفرنسي أو الإيطالي لا يحبوه إلا طويل ( الشكل الكلاسيكي ) .. لو نفس وصفة الخبز و أشكله بطريقة مختلفة لا يعجبهم .. و كثيرا عندما تعجبهم وصفة معينة لا يحبوا أن أغيرها .. لذلك يجعلوا صعب علي أن أغير في الوصفات أو الأشكال و بالتالي هذا يشكل علي نوع من الcontrol
    و تم التصويت و الحمد لله

  6. #6
    *دموع الصمت*'s صورة
    *دموع الصمت* غير متواجد كبار الشخصيات
    تاريخ التسجيل
    Jun 2007
    الموقع
    دار الفناء
    الردود
    5,837
    الجنس
    امرأة
    التكريم
    • (القاب)
      • متميزة صيف 1430هـ
      • مبدعة صيفنا إبداع1431هـ
    تم التصويت
    ليس كل اللي بالمنتدى اطبقه بل الأشكال المغريه
    يعني إذا أغراني الشكل فقط
    وإذا طبقت ليس كل الشغل أهجم عليه بل حبتين فقط أكتفي بها
    المثل يقول(الأكل طعمه مو شبعه)
    ولاتأكلي أكل على أكل غاليتي
    خلي معاه كوب شاي دافيء قليل السكر حتى يهضم الأكل
    وإن شاء الله نشوفك كل يوم مطبقه طبق وكمان تبدعي لنا بوصفات غريبه عجيبه




    [/CENTER]

    تسلمي ياقلب دموع انتي


  7. #7
    الـ طبعي ـود's صورة
    الـ طبعي ـود غير متواجد النجم الفضي
    تاريخ التسجيل
    Sep 2004
    الموقع
    قلب زوجي
    الردود
    3,589
    الجنس
    امرأة
    موضوع حلو خلينا نتنفس شوي ههههههههههه

    الوزن زايد شوي يعني كم كيلو بس امشي كل يوم ساعه ماشاء الله

    واحاول ما اطبق غير الوصفات الي مغريه مع ان كل وصفات المنتدى مغريه جداً

    بس لارضي نفسي اجمع الطبخات الي تعجبني بملف وارجعلها بوقت ثاني

    لو عندي زياره او احد بيجيني ومو شرط تنوكل كلها إذا بقي شيء اضعه بالفريزر

    واطلعه واسخنه واكثر شيء افطر فيها وكم حبه بس للفطور تكفي

    بكذا تقدري تتحكمي بكمية الاكل وحاولي تعتمدي مقدار عجينه

    قليل مو كثير

    تمت التصويت

  8. #8
    تغريد2007's صورة
    تغريد2007 غير متواجد ملكة الاناقة -وهج العطاء
    تاريخ التسجيل
    Mar 2007
    الموقع
    رام الله --فلسطين
    الردود
    25,653
    الجنس
    امرأة
    التكريم
    • (القاب)
      • الوصيفة الأولى
      • لمسة ديكورية مبدعة
      • متميزة ركن المقبلات
      • مُبدعة صيف1431:1430هـ
      • سيدة مطبخ لكِ
      • مبدعة البوفيهات
      • فنانة التقديم
    (أوسمة)
    انا كمان صوتت مثلي مثل اغلب النساء يلي وزنهم بزيد في الشتاء وبزياده كمان مع الادويه
    وكمان سر عمر ي ما وصلت هالزياده هي
    خلص بلشت الرجيم ورحارد عليكي كمان مره بعد شهرين ههههههههههه
    نحمدك ربي حمداً طيباً مباركاً فيه

  9. #9
    azmiralda000's صورة
    azmiralda000 غير متواجد متميزة صيف 1429هـ
    تاريخ التسجيل
    Nov 2005
    الموقع
    بعدت وكنت هعمل إيه؟؟؟ مين أختار غربته بإيديه!!! (بعيدة عن مصر أم الدنيا و نفسى أرجع لها)
    الردود
    4,023
    الجنس
    امرأة
    تعقيب كتبت بواسطة mram-elabed عرض الرد
    اخدتى السؤال من على لسانى انا بخاف اكل ودول هايصين ردوا علينا الله يجزاكواالخير
    يا ستى ولا يهمك كلنا واحد
    و ادينا فى انتظار الرد

    تعقيب كتبت بواسطة ام أنوس عرض الرد
    سؤال وجية ياام سيسو
    طبعا الركن هنا فتاك هههههههه الواحد مش بيقاوم الاشكال التحفة دي
    بس انا دايما بعمل المعجنات دي لما بيكون عندي ضيوف زي اهل زوجي او اكون رايحة زيارة لامي مثلا
    يعني مش احنا اللي بناكل الكميات دي
    طبعا بالنسبة للوزن الوزن زايد شوية بس مش من الاكل علي الاقل معايا
    انا من قلة الحركة محتاجة شوية حركة وكام كيلو في النازل وكلة هيبقي تمام
    اسئلتك محرجة ياام سيسو ههههههههههه
    بالهنا و الشفا يا مونى يا جميلة
    و بعدين يالا نشاط هوبا
    قومى اتحركى و انزلى اتمشى شوية
    ده انتى حتى روكسى قريب منك و الواحد ما يزهقش من اللف هناك

    تعقيب كتبت بواسطة roina عرض الرد
    جيتى على الجرح يا ام ياسين
    والهى كل ما انوى ابدأ ريجيم الأقى وصفه تجننى
    اجرى اطبق و اغوص فيها واكل ولا يهمنى
    ورغم حركتى الكتير اللى انى بزيد بشكل رهيب من الfast food
    واخرها جيت ابتدى ريجيم لقيت ام البنات نزلت المسابقه
    تفوتنى ابدددددددددددددددا
    حضرت نفسى وخدى عندك 4 أسابيه جايه هى عمر المسابقه
    ببقى راجعه من شغلى بموت من الرهاق وادخل على اللت و العجن و اللذى منه
    الله يجازى الموقع
    وما ينفعشى ما ادخلشى اشوف التطورات كل يوم و الأخبار
    ده بقى ادماااااااااااااااااااان
    تم التصويت

    الله يعينك على المسابقة يارورو
    و يعينك اكتر على الكام كيلو الزيادة اللى هيتقروا فى جسمك بعد المسابقة
    لما تنوى رجيم ابقى قوليلى

  10. #10
    ام مرمر و ليلو's صورة
    ام مرمر و ليلو غير متواجد كبار الشخصيات
    تاريخ التسجيل
    Oct 2007
    الموقع
    بعيدة عن حضن اهلي الدافي الله يحميهم ويخليهم لي
    الردود
    20,392
    الجنس
    امرأة
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • متميزة ركن الأمومة والطفولة
      • بحر العطاء في ركن الكروشية
      • باحثة متميزة
      • أبرار
      • محررة بمجلة انا ورحلة الامومة
      • سيدة مبدعة
      • متألقة صيف 1432هـ
      • زهرة ربيعية
      • نبض وعطاء الشتاء
      • درة صيفنا إبداع 1431هـ
      • أميرة المقبلات
      • لؤلؤة شتوية نادرة
      • متألقة ركن الحاسوب
      • فراشة ركن التصاميم
      • همسة متميزة
    (أوسمة)
    موضوع جميل
    انا مع الجميع
    وزني زايد شوية
    ممكن من المعجنات بس مش هي السبب الرئيسي
    من قلة الحركة ايضاً
    قبل كنت في بيت اهلي بيت كبير ماشالله
    بشتغل فيه طول النهار
    ودوام الجامعة
    اما الان في الغربة والبيت على قدي انا وزوجي
    ولاشغل ولا شي
    مافي حركة مثل قبل
    اما التطبيقات
    اخخخخخخخخخخخخخخ
    كل وحدها اشوفها انعجب فيها
    بس انا اعملها دائماً كوجبة عشاء
    والله يعين

    يَا نَارُ كُونِي بَرْداً وَسَلاماً عَلَى عراقي الحبيب
    انستجرامي ام مرمر و ليلو
    كنوز من الحسنات
    اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات الأحياء منهم والأموات
    سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
    قراءة ما تيسر من القرآن, قول الحمد لله
    لا حول ولا قوة الابالله
    لا إله إلا الله وحده لا شريك له 10 مرة
    اللهم صلى على محمد وعلى آل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل
    إبراهيم ..
    ستبقى محبتكم بالقلب ما حييت

مواضيع مشابهه

  1. سؤال محيرني
    بواسطة تانية في المعجنات والسندويشات والفطائر والخبز
    الردود: 9
    اخر موضوع: 11-04-2010, 07:31 PM
  2. سؤال محيرني
    بواسطة صوره الم في ركن الكروشيه والتريكو
    الردود: 14
    اخر موضوع: 18-08-2009, 11:49 AM
  3. ^^ سؤال محيرني #
    بواسطة كلمة.ملازمة في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 6
    اخر موضوع: 09-04-2009, 04:37 PM
  4. سؤال محيرني!!!
    بواسطة طلوع الفجر في جمالكِ سيدتي وأناقتك حواء
    الردود: 4
    اخر موضوع: 27-02-2005, 09:37 AM
  5. سؤال محيرني؟؟؟؟
    بواسطة AM NAIF في الأمومة والطفولة
    الردود: 4
    اخر موضوع: 09-09-2003, 10:16 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ | جمالكِ | طفلكِ | تحميل صور | تكرات | المجموعة البريدية | لكِ أطباق لاتقاوم

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96