انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 1 من 3 123 الأخيرالأخير
عرض النتائج 1 الى 10 من 30

الموضوع: خلاص هسيبلهم البيت يبرطعوا فية ان شالله ياكلوا بعض

الردود
    1,488

خلاص هسيبلهم البيت يبرطعوا فية ان شالله ياكلوا بعض

السلام عليكم اخواتى الكرام ما يا تلحقونى يا متلحقونيش خلاص هسيب البيت للفران يمرحوا فية زى ما هم عايزين
    المشكلة دلوقتى انى قبل كدة لقيت فار عمال بيجرى فى الشقة
    جبتة صمغ الفران و حطيتة على ابلاكاشة زى ما الكتاب بيقوا و عملتلة سفرة محترمة اشى طماطم و اشى جبنة رومى و اشى سجق بس الئيم و لا حتى قرب منهم ابدا
    قلت مش هينفع غير المصيدة
    جبت مصيدة و الحمد للة قدرت اتخلص من الفار

بس الظاهر ان عيلتى جات تنتقم لانى لقيت فار تانى
    المصيدة موجودة و اتبعت نفس الاسلوب بتاع الفار الولانى حطيت حتة سجق و حمرتهالة كمان و اللة
    بس المشكلة انها بدل ما تصيد الفار بتصدلى نمل و الفار ماشى يبرطع فى الشقة
    قولولى اعمل اية
    المشكلة ان ابن العفريتة دة مش بيطلع الا و جوزى فى الشغل او نايم كانة مصتقصدنى و حالف ياخد بالثأر
    ادونى انتوا عقلكوا و قلولى اتصرف ازاى يا اما هسيبلهم البيت و اطفش يرضيكوا ابات فى الشارع

مع العلم ان بيتى و الله زى الف و بنضفة باستمرا و بمسح بديتول و انضف المطبخ بديتول و كلوركس بس المشكلة المنطقى اللى ساكنة فيها فيها فران كتير اعمل اية

اهو دلوقتى واقف بيلعبلى شنبة و يرقصلى حواجبة بيغظنى الفار ابن الفار
    الحقونىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى
    اخلص منهم ازاى

الردود
    1,298
    ماهو حيغيزك كمان وكمان لانه شايفيك بدون سلاح انا انصحك تضربيه بالمسدس هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههه

الردود
    1,646
    واللة يا نانسى اللة يكون فعونك فااار متهيألى لو معندكيش اطفال تخافى عليهم هاتى سم فران وشوفى هو بيركن فين وبيحب يتمشى فين يعنى ظبطية واعملى سلم على الشبابيك والباب كدة احتراس يعنى خاصة انى عرفت منك انك مسافرة وحتسيبى الشقة لفترة
    عارفة انا مغرقة الشقة عندى نفتلين رمياة فى الارض عشان مافيش حاجة تهوب ناحية الشقة ان شاء اللة ولا حتى البنى ادميين هههههههه

الردود
    3,044
    اهلا نانسى الله يكون فى عونك ...احنا كان عندنا واحد اخوه بالضبط بس ماما وصت واحد قريبنا جاب

لها من البلد المبيد اللى بيرشوه فى الارض الزراعية عبارة عن ذرة و حبوب بس مرشوش عليها لون

بمبى و وضعته فى اركان الشقة و لقينا بعد كام يوم جثته....عقبال اللى عنك

اسالى محلات المبيدات ...و يمكن الفار مش عاجبه الطماطم و السجق...

غيرى له منيو الاكل و لو شاطرة

اضربيه شبشب جبيه الارض....

الردود
    1,488
    تعقيب كتبت بواسطة أم رشونه عرض الرد
    ماهو حيغيزك كمان وكمان لانه شايفيك بدون سلاح انا انصحك تضربيه بالمسدس هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههه
    صحيح و الله اخت ام رشونة هم يضحك مش كدة بس لا انت فاكرة انى هموتة كدة على طول دة انا نفسى اكتفة و اربطو فة رجل السرير و انزل علية بكرباج سودانى معتبر و اقولة يعترف بكل حاجة انا مش هموتة كدة على طول لازم اعذبة الاول زى ما بيخلينى صاحية طول اليل

الردود
    1,488
    تعقيب كتبت بواسطة sefo2 عرض الرد
    واللة يا نانسى اللة يكون فعونك فااار متهيألى لو معندكيش اطفال تخافى عليهم هاتى سم فران وشوفى هو بيركن فين وبيحب يتمشى فين يعنى ظبطية واعملى سلم على الشبابيك والباب كدة احتراس يعنى خاصة انى عرفت منك انك مسافرة وحتسيبى الشقة لفترة
    عارفة انا مغرقة الشقة عندى نفتلين رمياة فى الارض عشان مافيش حاجة تهوب ناحية الشقة ان شاء اللة ولا حتى البنى ادميين هههههههه
    و الله يا سيفو انا بفكر اعملة اوضة نوم فى الشقة عشان لو حب يريح عندنا شوية و لا حاجة
    انا لسة فعلا ما عنديش اطفال لانة متجوزة من اربع شهور بس خايفة احطلة سم فران يروح يموتلى فى حتة بعيدة و يعفن ما اعرفش اطلعة ما هو غاوى عذاب ميت و لا حى
    و بالنسبة لة هو بيمشى فين فى الشقة احب اطمنك انة مبرطع فيها و لا كانة عايش فيها لوحدة دة شوية شوية هيستعمل التواليت بتاعنا و يكتب على الباب ممنوع الدخول لغير الفئران
    و الللى مخوفنى انى مسافرة يبقى قدر ينفز الخطة اللى فى دماغة و يقعد براحتة بقى
    عارفة لو يدفعلنا ايجار للشقة كنا نسية يقعد فيها بس دة مبلطج

الردود
    1,488
    تعقيب كتبت بواسطة n2salah عرض الرد
    اهلا نانسى الله يكون فى عونك ...احنا كان عندنا واحد اخوه بالضبط بس ماما وصت واحد قريبنا جاب

لها من البلد المبيد اللى بيرشوه فى الارض الزراعية عبارة عن ذرة و حبوب بس مرشوش عليها لون

بمبى و وضعته فى اركان الشقة و لقينا بعد كام يوم جثته....عقبال اللى عنك

اسالى محلات المبيدات ...و يمكن الفار مش عاجبه الطماطم و السجق...

غيرى له منيو الاكل و لو شاطرة

اضربيه شبشب جبيه الارض....
    هههههههههههههه الله يحظك يا n2salah ضحكتينى و الله عقبال ما الاقى جثة المضروب قريب ان شاء الله بس وحياتك انت مش هدفنة كدة على طول لا دة انا همثل بجثتة عشان يبقى عبرة لكل العصابة اللى جاية تنتقم
    عارفة هوة لو يقوللى بيحب اية بالظبط و الله اجبهولة على طول دة انا انزل اعملة يوم شوبينج مخصوص
    بفكر اجبلة طباخ من برة يمكن اكلى مش عاجبة
    اما بالنسبة لموضوع اضربة شبشب دية نبقى نتفاهم فيها بعدين اوعى تفتكرى انى خايفة منة و لا حاجة لا لا سمح اللة بس انا بس عايزة حاجة من مقامة نمر اسد لكن حتة فار لا انا اترفع عن الحاجات الصغيرة دية

الردود
    2,079
    الله يكون في عونك اختي
    بس طبعا الوقاية خير من العلاج

الفار مخلو ق ذكي جدا ففي بعض الاحتياطات التي يجب عملها لتجنب الفئران مثل

اولا شبك الحماية الى على الشبابيك لازم تكون مغلقة كمان الفار اول ما بيدخل البيت بيكون ما بيعرف الاماكن فمن السهل اصطياده اما اذا استوطن بيكون صعب جدا تمسكيه كمان باب البيت ما يكون بعيد عن الارض عشان ما يدخل من تحت الباب حطي عتبة رخام عند العتبة علما بان الفار بيدخل من اماكن صغيرة لا يمكن تخيلها

وفقكك الله واتمنى لك السلامة وما تطفشي من البيت

الردود
    2,299

loool

هههههههههههههههههه
    اسفه والله بس طريقه حكايتك للفار ده زى العسل ههههههههههه
    ده انتى كمان شهرتيها ع النت هو عايز اكتر من كدا ايه بقه ناقص تحطى صورتو عشان كدا
    هايحلف ماهو ماشي غير بلاب توب

هاقولك انا مره برضو دخل ف شقتنا وجبتلو سم فيران من اللى الاخت كانت بتقول عليه
    البمبي دى وحطيتو ع الجبنه الرومى بس تعديهم الاول عشا تعرفي هو نقص ولا لاء
    حطى مثلا 6 هاتلاقي ناقص منهم 2 تعرفي انه خلاص وتشغلى اغنيه بسلامه بسلامة

بس مانصحكيش ابدا تسفررررري وهو موجود لحسن لقدر الله يولد ودى تبقه مصيبه سودة
    بعد الشر عليكى
    بلغينا دايما بأخر التطورات اووووووووك ف امان الله
    آخر مرة عدل بواسطة ام سعسع : 22-08-2007 في 10:59 PM

الردود
    1,488
    تعقيب كتبت بواسطة ام الكرم عرض الرد
    الله يكون في عونك اختي
    بس طبعا الوقاية خير من العلاج

الفار مخلو ق ذكي جدا ففي بعض الاحتياطات التي يجب عملها لتجنب الفئران مثل

اولا شبك الحماية الى على الشبابيك لازم تكون مغلقة كمان الفار اول ما بيدخل البيت بيكون ما بيعرف الاماكن فمن السهل اصطياده اما اذا استوطن بيكون صعب جدا تمسكيه كمان باب البيت ما يكون بعيد عن الارض عشان ما يدخل من تحت الباب حطي عتبة رخام عند العتبة علما بان الفار بيدخل من اماكن صغيرة لا يمكن تخيلها

وفقكك الله واتمنى لك السلامة وما تطفشي من البيت
    ربنا يكرمك يا ام الكرم فعلا دة ذكى و لئيم فوق ما تتخيلى و فوق كل دة سريع جدا و الله بيخضنى بحس ان فية شبح بيجرى فى الشقة لدرجة انى تخيلت انة عفريت الفار الاولانى انا فعلا نويت اقفل كل حاجة كويس اوى بس اهم حاجة اخلص من اللى جوة تخيلى انى حطيت حتة موكيت على باب البلكونة
    من تحت صحيت الصبح لاقيتة زاققها اى و الله
    ربنا ياخدة يا رب و يحفظك منهم

مواضيع مشابهه

1. %@-@% دخت خلاص من البحث&أحد يساعدني في رسائل هوتميل
    بواسطة رأي محايد في ركن الكمبيوتر والإنترنت والتجارب
    الردود: 1
    اخر موضوع: 18-07-2011, 08:05 PM
  2. حاكموا هذا الضابط
    بواسطة حقائق إيمانية في الملتقى الحواري
    الردود: 15
    اخر موضوع: 29-10-2010, 05:26 AM
  3. حاكمنا انتقل الى رحمه الله
    بواسطة ALANOOD في الملتقى الحواري
    الردود: 21
    اخر موضوع: 04-01-2009, 07:29 PM
  4. يا بنات خلاص خلاص خلاص وداعاً للأرداف
    بواسطة اماني القمر في ركن التغذية والصحة والرجيم
    الردود: 13
    اخر موضوع: 26-11-2006, 02:07 AM
  5. خلاص بطلنا نشترى سمبوسك جاهز هنعمله فى البيت
    بواسطة أم العبادله في المعجنات والسندويشات والفطائر والخبز
    الردود: 4
    اخر موضوع: 20-06-2002, 06:30 AM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ