انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 28 من 28 الأولىالأولى ... 182425262728
عرض النتائج 271 الى 277 من 277

الموضوع: " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 4 )

الصَاحِبُ الذي لاَيخذِلُ صَاحِبه أبدا *كتاب ربي*
    الردود
    19,607
    التدوينات
    6
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • إبداع الكلمة
      • بصمة مبدعة
      • باحثة متألقة في الصوتيات
      • فراشة الحلم والأناة
    (أوسمة)
    جزاك الله خير

وهذه هدية مني لك

http://www.lakii.com/vb/showthread.php?t=569745

كل ما زاد الإنسان قربا إلى الله زادت ولاية الله للعبد وكل ما زادت الولاية
    زاد عطاء الله لك (توفيق , سداد , حفظ ورعاية , تأييد , يلطف بك )

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة * ام شهد عرض الرد

انا في انتظارك ياجميل علشان توريني مفعول البيتادين ..اوعي تنسي ها ومرسي خالص علي تعبك معاي

و ياريت تقوليلي تقصدي بايه السكراب اللي مفروض يتعمل قبل السويت علشان نقدر نتخلص من الجزور تحت الجلد ..هل تقصدي اي مقشر عادي ... ياريت توضحيلي بالتفصيل وتديني كم نوع واسم لسكراب معين وطريقة عمله وسؤال صغنن كدا ( هريتك هري معلشبس طيبة قلبك طمعتني فيك ) ...ايه رايك في كريم كاب (المقشر) وعلشان احصل علي نتيجه ممتازه ايه هي الطريقه المناسبه لاستعماله ..؟؟
    ازيك يا ام شهد ؟؟ ان شاء الله حاقولك عالطول على نتيجة بيتادين حاستخدمه اسبوعين واقولك عمل ايه انا لسه بقالى 3 ايام

سكراب ياقمر هو اى مقشر هدفه يشيل خلايا ميتة ويفتح المسام فلما تعملى سويت كل الشعر تحت الجلد يطلع وميظهرش حبوب

فيه وصفات تعمليها فى البيت زى :::
    ملح + ليمون
    رز مطحون + لبن + جلسرين

وفيه الجاهز زى
    يوكو سبا ملح الحليب
    مقشر المشمش من ستيفز
    صنفرة كاب
    مقشرات من بودى شوب

طريقتهم كلهم انك تغسلى جسمك بمياه دافية وتحطى سكرب عليه وتفركى بايدك او بليفة مغربية على كل جسمك وتغسلى جسمك كويس وتحطى اى لوشن او زيت اللوز او اى مرطب

صنفرة كاب حلوة ونفس نتيجة اى سكرب من اللى فات ونفس الطريقة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة slavotta عرض الرد
    بجد بجد بجد يا هنوده ربنا يكرمك انا بجد استفدت منك كتيييير جدا و بدأت افيد زمايلى العروسات كمان و كله بناصيحك انا قبل كده كنت ميح المراجيح بس دلوقتى بقيت بقرا و افهم كلامك و بشيله عندى بجد ربنا يكرمك و يجمعك مع جوزو على خير و يكرمك دنيا و اخرة و يرزقك بذريه صالحه وانا كل ما هقرا موضوع جديد لكى هادعيلك ويارب دعوتى توصل ليكى وخدى دى
    تسلمى يا شوشو ربنا يخليكى ياقمر ويارب كلنا نستفاد سوا خلصتى امتحانات ؟؟؟

تعقيب كتبت بواسطة solitair_sam عرض الرد

هنووده ..ازيك ياقمرايه .. وحشتينى بجد خالث مالث .. رحتى فييين مستنيينك ومستنيين الموضوع الجديد .. بس الجزء دا شكلوا هيتقفل اهو ( مش بنلحق نفتح الجزء الجديد عشان يتقفل )
    انا كويسة خالص يا سوليتير انتى اخبارك ايه ؟؟ قولت نخلص موضوع الوزن بعد الجواز ونزلت تمارين البطن ان شاء الله حاكمل معاكم ويارب نفتح اجزء كتير تكونى انتى منورة فيها

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة سماح عزت عرض الرد
    ازيك يانودى عاملة ايه خو صحيح يانودة غلط ان احنا نعمل سويت اووفتلة الايام قبل البريود او وقت البريود يعنى مش نعمل الا لما نصلى وكمان يا نودى انتى استعملتى بيتادين كل يوم للفخدين ولا مرة فى الاسبوع زى ما قولتي قبل كده انا محتارة.. معلش يا نودى استحملينى تفتكرى يا نودى واحدة ليها شقتين هنا بعد الجوازوحلمت فى البداية انها هتعيش فيهم لكن الظروف حكمت انها تروح تسافر وهتعيش مع الزوج والاب والام فى شقة واحدة بسبب ظروف معينة وهى هتكون لسه عروسة بعد شهر العسل وهى محرجة تتكلم معها عريسها لان عرفة ان مش فى ايده حاجة بسبب الظروف ديه والله يانودى انا مش عرفه انا بقول ده هنا ليه لكن بفضفض معاكى شيفاها هتبقى صعبة اوى وخصوصا على وحدة بتتكسف من خيالها ويارب تكونى فهمتى انا قصدى ايه ..نفسى اكلمك على الميل لكن الظروف مش بتجمعنا
    ايوة يا قمر بلاش سويت او فتلة او اى ازالة الشعر قبل البريود عالطول او وقتها لان ساعتها البشرة مش مهياة وتطلع حبوب وكمان اى حاجة بتوجع ساعتها عشان كدا احلى وقت فى اخر يوم للبريود الخامس او السادس بتبقى مسام مفتوحة وسهل انك تعملى سويت

بيتادين كل يوم قبل النوم لمدة اسبوعين

طيب ياقمر انا على ميل دلوقتى لو ينفع نتكلم

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة عروسة حبيبي عرض الرد
    شكرا على ردك يا جميييييييييييييييلة

هستنى التفصيل ان شاء الله .. وربنا يكرمك
    عروسة حبيبى ازيك ؟؟؟
    حاقولك على شوية حاجات بسيطة لبشرة وجهك اعمليها الايام جاية وكمان لايدك ...

اول حاجة اعملى بخار ماء لوجهك مرة فى الاسبوع تجيبى اناء وحطى فيه شوية نعناع اللى بنشربه فى الشاى وخلى ماء تغلى وقربى وشك وحطى فوطة على راسك عشان تخلى البخار يبقى على وشك وخليكى كدا 5 دقايق متقربيش وشك اوى للاناء بعدها اغسلى وشك بماء وتجيبى ملح وليمون وتخليهم فى شكل سائل ده سكرب يعنى حطى ملعقة ملح صغيرة عليها عصير ليمون لغاية ما تحسى انه سائل وحطيه على كل وجهك من غير العين وابداى اعملى بايدك زى فرك عليه بس براحة وبعد
    كدا اغسلى وشك تانى
    وحطى ماسك لو انتى بتحبى ماسك معين اعمليه وعندك اسهل ماسك العسل تحطيه على كل وشك وتحت العين لانه حلو للهالات ربع ساعة واغسلى

ده بينظف الوجه ويفتح المسام ويشيل خلايا ميتة وترطبيه ده مرة فى الاسبوع

ممكن كمان مرة فى نص الاسبوع تعملى ماسك للبشرة
    لو بشرتك مش دهنية حطى زبادى على وجه لمدة ربع ساعة وممكن تحطى عليه كبسوتلات فيتامين e

ممكن تعملى ماسك بيضة ده بيشد الوش بس لو بشرتك جافة مش حينفع

العسل ماسك ينفع لكل البشرة

ممكن تعملى ماسك العسل مع زيت زيتون بردو ربع ساعة

بودرة تلك + ماء ورد بيفتح

طبعا كل يوم قبل ما تنامى حطى كريم مرطب لبشرتك ومتنزليش باى كريم على وشك وانتى فى الشمس لانه بيقلب اسمرار

بالنسبة ايدك اعملى بردو سكرب ملح مع ليمون اغسبلى ايدك وحطى عليها سكرب وافركى كويس كذا دقيقة واغسلى ايدك تانى ونشفيها وحطى اى كريم مرطب عندك وكل يوم قبل ما تنامى حطى كريم مرطب زى جليوسليد

لو حاسة ان صوابعك سمرا شوية حطى عليها كل يوم ليمون وبعد ما ينشف اغسليعه وحطى كريم مرطب

كمان جلسرين + ليمون حلو اوى كماسك لايدك

دول حاجات بسيطة اعمليها وان شاء الله تكونى قمر واسالى على اى حاجة انا معاكى ان شاء الله

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة lonleygirl عرض الرد
    هنوده ياقمر ازيك للاسف خسرنا فعلا زى ماقولت بس بالعكس هما 3 واحنا 0 يلا الحمد لله المهم .
    اولا: شكرا على ردودك المفيده اوى
    ثانيا : انا كنت عاوزه اقولك انى عندى الصن بلوك بس دايما انسى ادهن قبل مخرج من شغلى ومش بفتكر الا وانا فى الطرق وكدا مش هاينفع احطه صح عشان بيقولو فيه كحول لازم يمتص قبل متعرض للشمس والا يحصل العكس ودا محتاج نص ساعه مش عارفه اعمل ايه
    حاجه تانيه هنوده العلبه عندى بقالها 5 شهور تفتكرى ممكن تكون انتهت الصلاحيه
    الحمد لله زعلت اكتر على كلام اللى اتقال على المنتخب فى القاهرة اليوم

كلامك صح ياقمر لازم صن بلوك يتحط قبل ما تنزلى بنص ساعة عشان تمتصه البشرة غير كدا لو نزلتى بيه عالطول بيعمل فعلا اسمرار طيب عشان انتى بتنسى اعملى على موبايلك ريمندر قبل ما تنزلى بنص ساعة كدا اول ما يرن موبايل حتفتكرى وتطلعى تجرى تحطى الصن بلوك

بصى على العلبة من وراء شوفى هو كاتب الصلاحية اد ايه ولو مش كاتب حتلاقى من تحت خالص على الصن بلوك شكل اسود كانه غطاء مفتوح مكتوب عليه 12 او 6 ده معناه ان الصن بلوك صلاحيتة لمدة سنة من فتحه شوفى كدا ؟؟؟

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة عتاب قلم عرض الرد
    جزاك الله خير

وهذه هدية مني لك

تسلمى حبيبتى على الهدية الجميلة ديه جزاكى الله كل خير

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ