انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 32 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 311

الموضوع: " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة lolita83 عرض الرد
    هنوده مبروك على الجزء ال3 وعقبال ال100 ودا دليل على حب الجميع ليك وتميزك بالتوفيق دائما يا قمر
    الله يبارك فيكى يا لوليتا وتسلمى يا قمر على ذوقك

تعقيب كتبت بواسطة slavotta عرض الرد
    مبروك يا هنوده على الجزء الثالث و عقبال الباقى ان شاء الله و بجد بحس ان كلنا بقينا زى شله واحده و انا بثق فى رأيك جدااااااااا يا هنودة عشان بحس انك بجد عايزة تفدينا من قلبك و شكرا لمجهودك
    انا فعلا كمان بحس اننا كلنا شلة واحدة واصحاب وتسلمى حبيبى على ثقتك فيا وكلامك الجميل

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ميويا86 عرض الرد
    السلام عليكم
    ازيك يا هنودة ؟
    كالعادة بتتحفينا بكلامك

مباااااااااااااارك الجزء التالت
    وعقبال ال................................
    ربنا يجعله ف ميزان حسناتك
    الله يبارك فيكى يا ميوبا وميرسى حبيبتى على ذوقك

تعقيب كتبت بواسطة nnnnn_nora عرض الرد
    هنوده مبروك الجزززززززززززء التالت ياقمر عقبال العشرين يارب
    انا بحب كتير موضوعاتك ياجميل
    يارب يسعدك
    تسلمى يا احلى نور ويارب افرح بيكى عروسة امورة

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    حبيبتى هنوووووووووووووووووووده مبرووووووووك الجزء التلت ياقمر

وفعلا انا بجيب زى اللبس اللى قلتى عليه ده للمطبخ لانه بيكون مريح وجميييييييييييل

اما بقى عن موضوع ازاله المنطقه الحساسه انا بنصحك انتى وهبه انكم تتشجعوا وتستعملى طريقه اماما اللى عى النتف بحته قد اللبانه كده...........ومره فى مره هتتشجعى وتعرفى تعملى كويس جداااااااااااا لانك لو استنيتى لبعد الجواز هتحتاسى جدااااااااااااااااا

وانا كنت زيك واكترررررررر ونزلت مواضيع كتييييييير لانى مكنتش عارفه اعمل ومرة فى مرة بقيت مبقدرش معملش لانها نظافه جدااااااااااااااااااا

يلا اتشجعوا وقلولى..........وربنا يوفقكم ياااااااااااررب
    بسبوسة القمر منورنا ان شاء الله حاجرب طريقتك فى اسويت وبارب بقى انجح وابقى شطورة

تعقيب كتبت بواسطة pink_heart عرض الرد
    هنوده ياجميله انتى مبروووووووووووووووووووووووووك الجزء التالت ربنا يوفقك وتحققى كل اللى تتمنيه
    على فكرة وانا بكتب الكلام ده الفجر اذن يعنى ان شاء الله دعوة مستجابه
    تسلمى يا بينك ياقمر على دعوتك وان شاء الله اشوغك اجمل عروسة فى الدنيا وربنا يخليكى يا جميل

الردود
    1,943
    صباح الخير يا قمراااااااات

بجد فرحانة جدا بتفاعلكم وكلامكم الجميل ومشاركتنا شوا وبجد بقيت حاسة انى وسط اصخابى وكلنا شلة واحدة ... ياارب نقدر نفيد ونسفيد كل يوم مع بعض ويبقى لصالح حياتنا واسرتنا وازواجنا ....

ان شاء الله ياقمرات انا حاعمل العملية بعد بكرة الاثنين الصبح الساعة 7 ادعولى ربنا يسهل الامور العملية بسبب اهمال دكتور من سنة والمفروض انه اكبر دكتور فى الاسكندرية بس الحمد لله على كل شىء ...

ان شاء الله ياقمرات معلش حاتغيب عليكم 3 اسابيع حتوحشونى جدا بس حاقعد افكر فى مواضيع نتكلم فيها واكتبها عندى ....

انتوا كملوا الجزء عادى وفيدوا بعض لان موضوع ده بتاعكم .. ان شاء الله اللى عنده اى اسئلة او عايزين نتكلم على اى حاجة انا معاكم نهاردة وبكرة ان شاء الله ..

الردود
    900
    *الف سلامة عليكى يا هنودة يا قمر .. ان شاء الله حدعيلك فى صلاة الفجر وربنا يقومك بالسلامة ان شاء الله .. والله حنكون مفتقدينك جدااااا ... ربنا يشفيكِ ان شاء الله .

*بالنسبة لموضوع السويت انا عجبتنى فكرة النتف دى .. بس عاوزة اعرف ازاى بالظبط ... اللى فهمته ان من قطعة السويت الصغيرة دى يادوب بس الشعر بس هو اللى بيلزق فيها بدون الجلد وننتف ... مش عارفة فهمت كده صح ولا لا ؟؟؟؟
    بجد عاوزة اتشجع انى اعمل من دلوقتى سويت فى المنطقة الحساسة بس خايفه من الوجع اوى ..
    بس حستناكى يا هنودة يا قمر عشان نشجع بعض ان شاء الله

*فعلا يا هنودة بالنسبة لملابس المطبخ كلامك صحيح ... وفعلا هى دى انسب ملابس للمطبخ ....
    كلامك دايما جميل اوىىىىىىىىىىى...

*بالنسبة بقى ليوم كتب كتابى ان شاء الله مش عارفة البس اى لبس خروج عندى كده ... ولا اجيب لبس سواريه (بس طبعا محتشم لانى محجبة ) بس مش عارفة يعنى بحيث انى اكون مميزة اليوم ده ولا اخلينى عادى احسن ؟؟؟

الردود
    1,943
    تعالوا نكمل كلامنا على اللبس بس المرة ديه عن الترتيب

طبعا انتى حتقسمى لبسك عشان تعرفى ترتبيه فى دولابك
    اللبس بيبقى اما :::::

لبس خروج
    لبس بيتى شامل بيجامات ولبس الدلع
    لانجيرى
    اندر وير
    الطرح والشرابات

حنيجى بقى ترتيهم فى الدولاب ....

لبس الخروج حيتحط فى مكان مناسب ليه فى الدولاب وحاولى ترتبيهم بشكل يريحك يعنى يكونوا مكوين عشان لو خرجتى فجاة تلاقيهم جاهزين وحطى فى اول اللبس اللى بتلبسيه اكتر وبعده الاقل وهكذا ....يعنى مثلا لو فيه جيب شوية سواريه طبيعى مش حتتلبس فى خروجات عادية عشان كدا حطيها فى الاخر عشان مش كل ما تلبسى تلاقيها طالعة معاكى .. يبقى كدا انتى سهلتى على نفسك الوقت ..

كمان رتبيهم بالالوان يعنى مثلا لو بتلبسى تونيك وبنطلون يبقى ظبطى التونيكات مع الوان بنطلون بتاعها وعلقيهم مع بعض فى شماعة مثلا تونيك تراكوز مع بنطلون الجينز يبقى لما حتلبسيه حيبقى سهل عليكى تلاقى مناسب ليه وكدا بتسهلى على نفسك خاصة ان الرجال مش بيحبوا الانتظار يعنى زوجك عايز اول ما يقول يالالا بينا ننزل يلاقيكى بسرعة لبستى وبقيتى شيك

ونفس النظام للعبايات رتبيهم على حسب استعمالك ليهم فيه انواع اكيد مش مناسبة مثلا لخروج الصبح يبقى حطيهم مع بعض فى ترتيب وتبقى انتى عارفة ان مجموعة دول ينعوا الصبح ودول ينفعوا بالليل

نيجى للانجيرى
    حنقسمه القصير والطويل يعنى حنحط الاول لانجيرى القصير وراء بعض وبعده الطويل
    وخلى الالوان متدرجة ازاى ؟؟؟
    يعنى حطى كل لانجيرى بتاعك القصير درجات الروز ورا بعض وبعده مثلا درجات التراكوز وبعده الاحمر وهكذا عشان لما تبقى عايزة تلبسى لانجيرى احمر متفضليش تقلبى الدولاب وتفضلى تطلعى كل اللى عندك باللون الاحمر عشان تحددى تلبسى ايه .. كدا اسهل حتلاقى انك مثلا 3 لانجيرى بتاعك الاحمر وراء بعض وهما فى الدولاب حتختارى منهم اللى عايزة ويفضلوا بكدا شكلهم مرتب ومش يتكسروا ونفس النظام مع لانجيرى الطويل

طيب اللبس البيتى ولبس الدلع
    دول ممكن يترتبوا ويتحطوا فى الادراج ويبقى نظام كل طقم لوحدة يعنى بيجامات حتبقى كل بيجاما البنتكور او شورت مع بادى بتاعه مترتبين مع بعض ولبس الدلع اللى هو جيب قصيرة وهوت شورت وبنتكور وباديهات خليهم بردو مترتبين بشكل متدرج يعنى حتحطى بنطلونات مع باديهات مناسبة ليه الجيب مع بادى مناسب ليها وهكذا ومش معنى كدا انك تفضلى تلبسيهم بنفس النظام يعنى مثلا انتى حطيتى بنتكور اسود مع بادى اورانج مش لازم كل مرة تلبسيهم كدا لا مرة بعدها البسى نفس البنطون مع بادى احمر وهكذا ...
    بس خلى ترتيهم مع بعض معروف ان بنطلون دة مع بادى ده

طيب الاندروير ؟؟

قسميها اطقم للخروج واطقم للبيت يعنى حطى اطقم برا والاندر اللى بتخرجى بيهم لوحدهم عشان يبقى سهل تطلعيهم والاطقم خاصة بالبيت حطى كل اندر مع برا بتاعته عشان تناسق الالوان وممكن تجيبى بوكسات مخصصة الاندر متقسمة من جوا بيبقى شكلها شيك وتحطيها فى الدرج عندك ...

لو مش عندك البوكسات ديه انتى ممكن تعمليها بنفسك سهلة هاتى بوكس بتاع الاحذية وغلفيه من برا بتل او اورجنزا او ستان ومن جوا حطى ورق كرتون المقوى وقسميه او ممكن تحطى الاندروير من غير تقسيم يعنى لفى كل اندر مع برا بتاعته بشكل حلزونى زى اسطوانة كدا وحطيهم جوا العلبة ...

الطرح والشرابات دول طبعا سهلين حتحطيهم فى درج عندك وحطى مثلا البندانة لوحدهم على جنب والطرح السواريه وحدها وطرح الاسكارف اللى تتلبس تحت الطرحة الاساسية لوحدهم على جنب وباقى طرح بتاعتك مع بعض وكلهم فى نفس الدرج عشان لما تلبسى طرحة وعايزة الاسكارف بتاعها حتعرفى تطلعيه بسرعة

كدا يفضل دولابك منظم وحاجتك شكلها شيك ومترتبة

الردود
    1,155
    حبيبتى الف سلامه عليكى ويااااااااااااارب تقوميلنا بالسلامه ياااااااااااااارب

وكلنا هندعيلك ان شاء الله........وبجد هتوحشينا جداااااااااااااااااااااااااااااااااا

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة م.هبة عرض الرد
    *الف سلامة عليكى يا هنودة يا قمر .. ان شاء الله حدعيلك فى صلاة الفجر وربنا يقومك بالسلامة ان شاء الله .. والله حنكون مفتقدينك جدااااا ... ربنا يشفيكِ ان شاء الله .

*بالنسبة لموضوع السويت انا عجبتنى فكرة النتف دى .. بس عاوزة اعرف ازاى بالظبط ... اللى فهمته ان من قطعة السويت الصغيرة دى يادوب بس الشعر بس هو اللى بيلزق فيها بدون الجلد وننتف ... مش عارفة فهمت كده صح ولا لا ؟؟؟؟
    بجد عاوزة اتشجع انى اعمل من دلوقتى سويت فى المنطقة الحساسة بس خايفه من الوجع اوى ..
    بس حستناكى يا هنودة يا قمر عشان نشجع بعض ان شاء الله

*فعلا يا هنودة بالنسبة لملابس المطبخ كلامك صحيح ... وفعلا هى دى انسب ملابس للمطبخ ....
    كلامك دايما جميل اوىىىىىىىىىىى...

*بالنسبة بقى ليوم كتب كتابى ان شاء الله مش عارفة البس اى لبس خروج عندى كده ... ولا اجيب لبس سواريه (بس طبعا محتشم لانى محجبة ) بس مش عارفة يعنى بحيث انى اكون مميزة اليوم ده ولا اخلينى عادى احسن ؟؟؟
    الله يسلمك يا قمر .. ايوة يا جميل طريقة النتف كدا صح انتى تشدى منطقة اللى تعملى فيها وتعملى زى النتف بيبقى الوجع اقل ان شاء الله اجربها معاكى انا عملتها قبل كدا وكانت كويسة بس من زمان .....

بالنسبة كتب كتابك اولا الف مليووووووووووووون مبروووووووووووووك الاحلى البسى حاجة سواريه اليوم ده لانه اكيد يوم مميز عندك وكمان حتتصورى هاتى حاجة بسيطة مجرد توب مطرز سوارية على جيب اسود سادة والبسى شوز بكعب مش عالى يكون شوية سواريه يعنى لو حتجيبى توب مطرز على فضى هاتى شوز نفس الدرجة واعملى طرحة بشكل سواريه يعنى مثلا باندانة سوارية اللى مطرزة وعليها ايشارب عادى ولفيه بطريقة حلوة

الردود
    900
    ربنا يخليكى ليا يا هناهيدو يا قمر انتى ....
    بالنسبة للسويت انا مش متصورة ازاى الشعر يلزق فى السويت الا لو لزقت السويت نفسها فى الجلد عشان الشعر يلزق فيها .... ومتهيألى دى تاخد وقت اكتر صح ؟؟

في عروسة البحرالابيض المتوسط فى حضن اعظم بلد فى الدنيا مصر ام الدنيا
    الردود
    1,091

beatheart

هنوده حبيبة قلبى ياااااااااااارب ترجعيلنا بالف سلامه وبجد حتوحشينا جدااااااااااااااااااااااااااااا وكلنا حندعيلك طبعا فى صلاتنا
    وانا عن نفسى مش حقدر اتواصل فى الموضوع وانتى مش موجوده حستناكى اما تنوريه بسلامتك ان شاء الله

وبالنسبه لموضوع النهاردة كالعاده اسلوب جميل ومنظم ماشاء الله والترتيب اللى انتى قولتيه كان فى دماغى بس طبعا انتى رتبتى الافكار فى دماغى اكتر
    وطريقه النتف اللى انتوا قولتوا عليها انا بعملها لمنطقه الابط ومريحانى والله يارب اتشجع واعملها للمنطقه الحساسه

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ