انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 2 من 27 الأولىالأولى 12345612 ... الأخيرالأخير
عرض النتائج 11 الى 20 من 269

الموضوع: عروسات المستقبل تعالوا اقولكم.. جزء 2

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة sooo008 عرض الرد
    انا عارفه ان انا سولاتي كتير بص بجد انا مرتاحه جدا للموضوع انا اول مره اجاوب في موضوع كده وارد عليه اكتر من رد وابقي مهتمه قوي كده بس عندي حاجه تانيه ياقمر بالنسبه للوشن والكريمات بتاعت الجسم والشاور جيل ياريت تقولي اسماء واحسن نوع بصي انا كنت بستخدم دوف هو كويس بس ياريت تفيديني وبالنسبه لكريمات الوجه اللي هي ليل ونار ايه الانواع الكويسه عشان انا كنت بستخدم كريم من اروفليم هي عباره عن صابونه وكريم ليل وكريم نهار بس مكنوش حلوين معايا طلعلولي حب شباب ومش بستعمل اي حاجه دلوقتي في وشي كريمات ولا الحاجات ديه غير غسول دووف للبشره وماشيه عليه كويس مع مسكات طبيعه زي العسل والزبادي والحاجات ديه جايبين الحمد الله نتيجه معايا كويسه بس زي مانتي قولتي بعد الجواز مش هينفع نحط ماسكات قدام الزوج فياريت تقوللي نوع كريم يكون كويس خصوصا ان الحبوب بتسيب اثر فعايزه حاجه تفتح بشرتي شكرا ليكي يارب يصلح حال بنات المسلمين اجمعين (امين يارب العالمين)
    يا قمر انتى اسالى براجتك اعتبرى البيت بيتك هههههههه انا مبسوطة بجد بكلامك ويارب تبقى اجمل عروسة .. تعالى بقى نجاوب على اسئلة

بالنسبة للشاور والكريمات واللوشن حاقوك على منتجات المتوافرة فى مصر وتكون كويسة لان فيه حاجات زى منتجات بودى شوب ونكتار مش موجودة هنا الا فى القاهرة فى ستى ستارز

شاور عندك من اوريفليم اللى ب جوز الهند جميل وبينعم وكمان اللى بالكتشمير اللى بيبقى لونه وردى وفيه من فا اللى باللبن والعسل واللى بريحة البرتقال وفيه من لوكس الازرق وفيه كمان فروتنى ده بالفواكه بالفروالة والشبكولاتة وفيه من نيفيا وكل حاجات ديه اسعارها متوسطة من 20 ل 30 جنيه

اللوشن فيه لوشن نيفيا واختارى مناسب لبشرتك وفيه بردو من اوريفيلم وفيه بيبى اويل جونسون جميل اوى وفيه جرجنز بالمسك بس موجود فى صيدلية العزبى 45 جنيه وفيه كمان فازلين اللوشن الوردى واللى بزبدة الكاكاو وفيه لوشن جليوسليد

كريمات عندك دو المرطب بالخيار حلو اوى وعندك فروتنى بالفواكه وعندك كريمات معطرة من اوريفليم واجملهم جيوردانى بس ده معتمد على ريحة البرفيوم لو بتحبيه او لا يعنى لو بتحبى مثلا جيوردانى هاتى كريم بتاعه.. كمان كريم ميلك اند خانى بتاع اوريفليم جامد بينعم جدا البشرة

بالنسبة كريمات البشرة والغسول هى معتمدة على نوع بشرتك يعنى مثلا عندك مجموعة نيفيا وفيه اولاى وفيه اوريفليم ولو عايزة حاجات اغلى فيه طبعا لوريال ماركة جامدة جدا
    وكريمات تفتيح عندك اولاى بالتوب البرى للتفتيح بس الاصلى موجود فى صيدليات الكبيرة لان اللى فى اسوق 25 و 30 جنيه مش الاصلى ... االاصلى ب 97 جنيه

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة basbosa.2 عرض الرد
    هنوووووووووووووووده مبروووووك حبيبتى الجزء التانى وعقباااااااااال الجزء........مش عارفه الكام حاسه اننا هنعمل كتااااااااااااب هههههههه
    الله يبارك فيكى يا بسبوسة ويارب يكمل الموضوع وانتم راضين عنه وتبوقا اجمل عروسات

تعقيب كتبت بواسطة سديم العنزي عرض الرد
    مشكوووووووره
    مشكورة يا سديم يا قمر

الردود
    533
    السلام عليكم
    مبااااااااااااااارك ياهنودة ع الجزء التاني ربنا يوفقك ويجعله ف ميزان حسناتك
    ويااااااارب يكون فية تفاعل اكتر من الاخوات والمتزوجات خاصةعشان تعم الفائدة.
    كنتي نصحتيني بسكراب ملح مع ليمون عشان الحبوب اللي ف كتفي.كنت عايزة اسالك بحط تقريبا كدة قد اية ملح ؟مع كام ليمونة؟وبسيبه شويه ع جسمي ولا اشطفه بعد ما خلص توزيعه علي الجسم كله؟.وجزاكي الله خيرا ع الافادة
    ع فكرة انا كنت مسافرة واول موضوع فتحته موضوعك لانه فعلا رااااااااااااااائع
    وأحب أشكر المنتدي كمان لانه ماشاء الله عليه حسيته بيفيدنا فعلا غير بقه الاهم اني حسيت فيه بالالتزام بالدين ربنا يوفق الجميع ويجعلنا من أهل جنته.

الردود
    19,987
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • متألقة صيف1431
      • أزاهير الروضة
      • منسقة تسريحات بارعة
      • زمردة أركان الجمال والاناقة
      • دانه متألقة
    الف مبروووك الجزء الثاني هنوده ،، وعقبال ما نشوفكم كلكم عرايس

:::

الردود
    69
    نوده الف مبروووووووك ع الجزء الجديد بجد انتى سكر اوى وعسوله وميرسى ع اليكنات اللى بعنهالى بجد متشكره اوى

الردود
    77

byebye

شكرا يا هنود على المعلومات الجمدا دي بجد موضوعاتك مهمه اوي و تفيد كل عرايس المستقبل انشاء الله

الردود
    113
    هنوده مبروووووووك على الجزء التانى و عقبال الجزء العاشر ان شاء الله

انا عارفه انى تعبتك معايا بس ممكن توصيفيلى بالظبط مكان مركز التجميل و اسم الدكتورة و اوصله منين من كليه طب و هل الدكتورة كويسه و مشكلتى هتتحل و لا مفيش امل

ربنا يسعدك يا رب

الردود
    584
    بخصوص بقه الكنتالوب يا هنوده كان فيه حد رايح ياكل كنتالوب مش الى هيالك يعزم مش اسلوب دا وياريت معاه بطيخ هههههههههه
    بخصوص بقه سيرم كرستال يا قمرررررررات انا سالت عليه فى العزبى قالى سعره فوق ال 200 احسن حمام كريم جربته بوناويل تحففففففففففه بس مش بيليق مع اى شعر بس اللى يليق معاه بيخليه روعه وريحته تجنن وسعره حلو وكمان حمام كريم كارتس رووووووووووووووووعه بس الشامبو مش حلو خالص بتاعه والسيرم حلو بس مش جامد بس ريحته تجنن

افضل طريقه للشفايف انك كل يوم بليل قبل النوم تحطى عليها ميه دافيه وبفرشه نعمه تدعكيها لحد ما تشيلى كل القشور اللى فيها وبعدين تحطى زبده كاكاو او تندر كير من اويفيليم او اى حاجه قويه مش اى زبده كاكاو

طبعا بخصوص السنان لازم قبل الفرح بشهر تروحى للدكتور تقوليلو عايزه تنظيف وتلميع عشان سنانك تبقى منوره ونضيفه ومفيهاش اى بقع من القهوه او الشاى ..... الخ ولو عندك سوس او سنانك بتوجعك تروحى قبلها بشهرين تلاته لان دا بياخد وقت لان الحاجات دى بتتعب وبتعمل ريحه مش اد كدا

بخصوص العنايه اليوميه بالاسنان تتغسل فى اليوم 5 مرات مره الصبح وتلت مرات بعد كل وجبه ومره بليل ودى تبقى مكثقه ( بتاعه بليل ) يعنى تغسليها بضمير قبل بقه غسيل السنان تجيبى حاجه اسمها خيط الاسنان من الصيدليه وتعملى كل اسنانك وتطلعى الاكل اللى بنها لان تركمهم بيعمل تسوس وريحه كريهه واوعى اى بنت يا بنات تستعمل الخيط العادى لانه بيشوه اللثه وبيعمل جيوب ببتركم فيها الاكل اوعووووووو انا جبت خيط جونسون ب 18 جنيه وقعد معايا لحد دلوقت بقاله 6 شهور السنان بقه بتتغسل ازاى الصف اللى فوق تدوسى عليه من فوق وتنزلى لتحت كذا مره المهم تجيبى من عند اللثه لان بيبقى متراكم جير بين اللثه والسنان مع ضغطه خفيفه دا تعمليه فى الصف اللى فوق من جوا ومن برا وتحت تجيبى من تحت لفوق من جو وبرا برضوه وبعد ما تخلصلى تغسلى سنانك كلها بطريقه تلميع الزجاج اللى هيه بدوران مع ضغطه حفيفه وتشطفى فمك وبعدين تحطى معجون على الفرشه ولسانك تعمليه بالفرشه بس براحه لحد ما تحسى انه نضف وبقه احمر كدا ( السان يتغسل مره الصبح اول ما تصحى من النوم وقبل النوم بليل ) وياريت السان يتغسل بكلوس اب لانه ريخته قويه وجميله

لما افتكر حاجه تانيه هقولهالكم يا قمررررررررات
    آخر مرة عدل بواسطة ROROOOO : 25-04-2009 في 09:38 AM

الردود
    493
    الف مبروك يابنات ع الجزء الجديد

انا فرحت اوى لما لقيته

ويارب ينجح زىاللى فات .. ويارب يا هنوده ماتزهقيش مننا ومن سؤلاتنا

الردود
    900
    الف مبروووووك يا هنودة يا حبيبة قلبنا كلنا ... والله فرحتينا خالص بالجزء التانى وخصوصا ان الجزء التانى اجمد من الاولانى ... مبروك يا قمر ..

بصى بقى يا قمر انا عاوزاكى اما تفتحى موضوع الشعر .. تتكلمى عن نوع زى شعرى كده ..
    انا شعرى ياستى بين الخشن والناعم .. بس مش عارفه ازاى حكون عامله بعد الجواز .. خصوصا ان شعرى من قدام بيهيش الا بقى لو جبته على جنب او لو قسمته من النص .. يعنى بكل الاحوال اذا سرحته على ورا بعد شويه الاقيه يهيش ...
    سمعت عن وصفه الزبادى بزيت الزيتون وانها بتستخدم لمده شهر وتلاقى الشعر ينعم .. بس مش عارفه بقى
    يعنى بصى عاوزاكى وانتى بتتكلمى عن الشعر .. اتكلمى عليه من ناحيه العنايه بيه من دلوقتى يعنى قبل الفرح بفتره كبيره وكمان اتكلمى عليه ازاى نعتنى بيه بعد الزواج ان شاء الله .

معلش بقى يا قمر انا لكيت كتييير .. استحملينا بقى .. كل ده فى سبيل الزوااااج
    والرجاله مش بيدوروا على حلول زينا كده واحنا اللى متبهدلين هنا

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 258
    اخر موضوع: 13-11-2009, 09:06 AM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 5 )
    الردود: 266
    اخر موضوع: 05-07-2009, 07:53 PM
  3. " عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 3 )
    الردود: 310
    اخر موضوع: 09-06-2009, 08:57 PM
  4. عروسات المستقبل تعالوا اقولكم ..
    الردود: 247
    اخر موضوع: 24-04-2009, 09:15 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ