انتقلت منتديات لكِ النسائية إلى هذا الرابط:
منتديات لكِ النسائية
هذا المنتدى للقراءة فقط.

للبحث في شبكة لكِ النسائية:
الصفحة 26 من 26 الأولىالأولى ... 162223242526
عرض النتائج 251 الى 259 من 259

الموضوع: "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 12)

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة ميويا86 عرض الرد
    نودي حبيبتي ربنا يبارك فيكي يااااااااااااااارب
    ونفرح بيكي احلي عروسة ان شاء الله
    وحشاااااااااااااني ياقمراية يا بطلة عروسات المستقبل

بصي بقه ياستي السندويتشات بتعمليها ب عيش اية؟؟

معلش يانودي الدقة مهمة ف الحاجات دي
    هههههههه

دي مسؤلية و.......كرش و...............بلااااااااااااوي
    طبعا الفينو غلط بس اية الصح؟؟
    وعارفة يانودي المج اللي بحتفظ بالشاي او.....ساخن لفترة
    زي الترمس بس علي صغير
    انا جبت واحد استاليس ب19ج
    بس للاسف بيحفظ كوباية الشاي نص ساعة بس
    وكمان بشربها دافية
    اجيبه منين ونوع اية وبكام؟؟
    ميويا حبيبة قلبى اللى دمها خفيف وبتموتنى من الضحك

بتعجبنى دقتك هههههههههههه
    العيش اسمر بتاع الفرن مش الفينو لانه كل دكاترة تغذية قالوا ان العيش البلدى الاسمر احسن مليون مرة لانه سعرات اقل كمان الردة بتشبع اكتر وتفضل فى معدة مدة طويلة وبيريح قولون

مج ده ماركة كويسة حتلاقيها فى توكيلات بروان ومولينكس ومحلات ديه بيبقى نازلة من ماركات وبيبقى سعرها 45 او 50 ج

الردود
    1,943
    تعقيب كتبت بواسطة رحاب الرحمن عرض الرد
    ازيك يا نوده ,
    كنت عايزه اعرف رأيك فى منتجات اوريفليم لانى مجربتهاش قبل كده مثلا زى :
    الغسول والتونر
    كريم العين والنهار والليل
    كريمات العنايه باليدين والقدمين
    كريمات الجسم
    الشاور واللوشن لو فيه
    والميكب بانواعه فونداشن,بودر,بلاشر,كحل,ماسكارا,روج,جلوس
    ياريت لو فى حاجه تانيه هحتاجها ومكتبتهاش قوليلى عليها عشان اجيبها فى الجهاز
    والمنتجات دى هلاقيها فى المحلات ولا لازم اعمل اشتراك فى الشركه
    انتى رأيك انى اجيب كله من اورفليم ولا انوع مع ماركات تانيه بس اكتبيلى انواع ماركات حلوه لانى مش عارفه
    ربنا يخليكى يا نوده وعارفه انى زهقتك
    بصى يا رحاب اوريفيلم كويسة فى اللوشن وشاور وكريمات بس ميكب لا فى ماركات احسن بكتير منها

يعنى متجبيش كل حاجة من اوريفيلم هاتى مثلا شاور بتاع جوز الهند وجريب فروت حلوين كمان بتاع سيلك اند كشمير

اللوشن فى كريم ميلك اند هانى حلو

كريمات بتاعه اوبتمالس حلوة اوى

كريم القدم بتاعة اوريفليم اللى بالكاموميل حلو اما الافاكوادو وحش

كريمات اليد بلاش من اوريفليم

ولا الميكب ولا حاجات الشعر

شوفى حد عامل اشتراك او حتلاقيهم فى محلات بس مش حتبقى بسعر كتالوج والخصم حتبقى اغلى

اعملى اشتراك او شوفى حد يجبلك بالخصم

انتى عايزة ماركات ميكب ؟؟؟؟

الردود
    81
    نوده القمر بجد ميرسى ليكى على تجاوبك معايا وعلى تعبك كمان انتى جاوبتى على كل اسئلتى مع انها كانت كتيره وممله ربنا يخليكى
    بس كنت سايبه ليكى سؤال عن منتجات اوريفليم فى صفحه 24 مشاركه 237 انتى تقريبا مخدتيش بالك منه معلش تعباكى معايا يا قمر

الردود
    81
    سورى يا نوده مخدتش بالى انك سبتى الاجابه ربنا يبارك لك يا رب انتى دايما عند حسن ظننا
    وفعلا يا نوده انا عايزه ماركات ميكب وكريم كويس لليد من ماركه تانيه غير اوريفليم زى ما انتى قلتى

الردود
    98
    ازيكو يابناااااااااااااااااااااااااااات وحشتوني موووووووووووووووووووت علي فكره ياهنوده انا اجوزت وعقبال كل البنات ياررررررررررررررررررررب وبجد كان نفسي ادخل لكم من تاني يوم جواز بس طبعا منفعش
    عشان لوكنت عملت كده كنتو عرفتو ايه اللي حصل وعايزه اطمن كل البنات ان الموضوع عادي جدا وابسط
    من مكنا متخيلنه واللي عايز اي استفسار انا موجوده وده ميمنعش ان انا كمان هسال هنوده حبيبتي علي فكره يابنان انا كنت عند نانيس سليم ومش عارفه اقلوكو هي طلعتني ازاي بجد نانيس حد تحفه مووووووووووووووووووووووووت وبجد حد محترم وبتفضل معاكي في كل حاجه ومبتبخلش عليكي بحاجه دلوقتي سلام بقي انا قولت بس ادخل اسلم عليكم ومعلش ياهنوده بعتلي ملخص الاجزاء اللي فاتتني

الردود
    81
    ازيك يا نوده انا قلتلك قبل كده انى بعمل كل يوم جمعه حمام بخار وماسك نشا وماء ورد .. سؤالى بقى هل حمام بخار مره كل اسبوع كده مناسب ولا كتير ؟؟
    وكمان فى نص الاسبوع بعمل ماسك عسل وانتى قلتى ممكن اضيف عليه زبادى او اعمل ماسك بياض بيضه مع ليمون ,
    1_ طيب ايه فايدة الماسكين دول ؟؟
    2_ وياترى اعمل الماسك الى فى نص الاسبوع ده بالاضافه لماسك النشا بتاع يوم الجمعه ولا اكتفى بماسك واحد فى الاسبوع كله؟؟
    3_ طيب لو ممكن اعمل فى نص الاسبوع بالاضافه ليوم الجمعه ياترى ممكن اجى فى نص الاسبوع ده اعمل ماسك عسل بزبادى ونص الاسبوع اللى بعده اعمل بياض بيض وليمون ولا لازم التزم بنفس النوع كل مره؟؟
    ...... انا شعرى يا نوده القصه طولها قريب من طول الشعر فلما باجى أسرحه مش بعرف اتصرف فيها ازاى لانى من بعرف اجيبها كلها على جنب بيبقى شكلها عليا مش حلو ولا بعرف افرقها من النص واسيبها نازله كده على وشى من الجنبين وخاصه انى الجبهه عندى عريضه وبارزه شويه لقدام فبضطر ارجع شعرى كله لورا وألمه ,,
    فبفكر انى اقص قصه تكون قصيره عشان اعرف ادارى بيها الجبهه انتى رأيك ايه؟ ولا عندك حل تانى وبرده صعبان عليا اقصها كلها فبفكر اقص نصها الامامى واسيب بقيتها على طوله لانى محتاره اعمل ايه بعد الجواز ان شاء الله مش هينفع ألم شعرى للخلف طول الوقت وكمان مشكلتى انى مش اعرف تسريحات للشعر غير ديل الحصان او الكحكه او الضفيره يا ريت تفيدينى اتصرف فى موضوع القصه والجبهه ده ازاى ولو عندك طرق حلوه ودلوعه لتسريح الشعر ياريت تقوليلى انتى عارفه بقى الجواز محتاج تسريحات دلع وكده

الردود
    81
    ازيك يا نوده بس عندى استفسار
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد

السويت فايدة سكرب قبلها انه يفتح مسام عشان ميبقاش فيه شعر تحت الجلد بس مش لازم تعمليه .. اعمليه لو انتى فى شعر تحت الجلد

بعد السويت عايزة تقفلى مسام يبقى نشاء مع ماء ورد
    عايزة تقللى الشعر يبقى زيت زيتون

الاسمرار بيقى فى منطقتين فى ناس بيبقى عندها فى مكان واحد وناس فى الاثنين
    1_ ممكن استعمل سكرب ارزمطحون+حليب+جلسرين سائل قبل السويت بدل ملح وليمون
    2_ طيب لو استعملت زيت زيتون اسيبه أد ايه واغسله بعدها ولا لأ وهيحتاج بعدها انى اعمل حاجه تقفل المسام ولا كده خلاص
    3_ وبالنسبه للنشا وماء الورد ممكن استعمل ماء ورد لوحده لقفل المسام ؟ وممكن تلج كبديل؟؟
    4_ طيب الاسمرار اللى بيكون فى المنطقه الداخليه اللى هى بين الافخاد(الشفرين) حله ايه وهل بيسب احراج ومشكله بعد الزواج ولا عادى ؟
    5_ لو ظهر حبوب فى المنطقه الحساسه بعد السويت استخدم مرهم ايه وياترى هينفع معاه اعمل زيت زيتون او نشا وماء ورد ولا لأ وهيكون ترتيبهم ازاى يعنى امتى احط المرهم وامتى زيت الزيتون مثلا؟
    عارفه انى تقلت عليكى اوى اوى يا نوده والصفحه كلها مليانه اسئله كتييير ليا بليز متزعليش منى

الردود
    59
    تعقيب كتبت بواسطة هنودة هنانيدو عرض الرد
    ياسو الجميلة
    حبيبتى البطن لو صغيرة اخلصى منها بسرعة قبل ما تزيد بصى روحى جيم والعبى مشاية واوربتراك وعجلة مع تمارين بطن حتروح ان شاء الله اكيد بس بتاخد وقت مش اقل من شهرين

اثار الحبوب لو خلاص مفيش حبوب عندك بتجيبى ملح الحليب يوكو سبا ده زى سكرب وتغسلى منطقة ديه وتحطى عليه ملح الحليب وتفركى براحة وبعد ما تغسليه وتنشفى حطى زيت لوز مر

بس لو فيه حبوب مش تستخدمى طريقة ديه عشان الحبوب حتلتهب لانها مش حتستحمل الفرك وسكرب

مريسى ياهنوده ياجميله على الرد وإن شاء الله هاعمل بنصيحتك بالحرف الواحد وبأذن الله أنا متأكده إنها هاتجيب نتيجه أصلى إنتى سكر والسكر ما بيقولش الا السكر يالسكر.

بس صحيح ياهنوده كنت هانسى إنتى ماقولتليش الإسكرب بتاع أثار الحبوب ده أعمله كل أد إيه ؟
    وربنا يارب يتمملك بخير ياهنوده ويجعل تعبك معانا فى ميزان حسناتك يارب

الردود
    19,987
    التدوينات
    1
    التكريم
    • (القاب)
      • درة صيفنا إبداع 1432هـ
      • متألقة صيف1431
      • أزاهير الروضة
      • منسقة تسريحات بارعة
      • زمردة أركان الجمال والاناقة
      • دانه متألقة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مع فائق الشكر والتقدير للغاليه هنوده على العطاء اللا محدود

يغلق الموضوع لتجاوزه الصفحات المسموحه وبالامكان طبعآ فتح جزء جديد

وبالتوفيق ان شاء الله

مواضيع مشابهه

1. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 13)
    بواسطة هنودة هنانيدو في ركن العروس
    الردود: 141
    اخر موضوع: 08-12-2009, 10:21 PM
  2. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 11 )
    الردود: 254
    اخر موضوع: 18-10-2009, 02:44 AM
  3. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 9 )
    الردود: 271
    اخر موضوع: 26-09-2009, 08:07 AM
  4. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 8 )
    الردود: 276
    اخر موضوع: 15-08-2009, 12:27 AM
  5. "عروسات المستقبل تعالوا اقولكم".. جزء ( 6 )
    الردود: 235
    اخر موضوع: 20-07-2009, 12:47 PM

أعضاء قرؤوا هذا الموضوع: 0

There are no members to list at the moment.

الروابط المفضلة

الروابط المفضلة
لكِ | مطبخ لكِ